Jump to content

Temel Cadılık Dersleri 1-Çember Açma


belfalas

Önerilen Mesajlar

Cevaplar için çok teşekkür ederim :) Sanırım köpeğim benim tedirginliğimden etkilendiği için çıkma gereği duydu ilk denemede odadan...

 

Çember bozulduğunda ne yapmak gerekir? Örneğin ritüelin ortasında bozulsa muhtemelen yeniden çember açmamız gerekecek. Peki bittiğinde bozulursa? Tekrar çemberi kapatmamız mı gerekir yoksa sadece teşekkür etmemiz yeterli mi olacaktır? Sanırım ek ritüelle tamamlamak gerekecek...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cevaplar için çok teşekkür ederim :) Sanırım köpeğim benim tedirginliğimden etkilendiği için çıkma gereği duydu ilk denemede odadan...

 

Çember bozulduğunda ne yapmak gerekir? Örneğin ritüelin ortasında bozulsa muhtemelen yeniden çember açmamız gerekecek. Peki bittiğinde bozulursa? Tekrar çemberi kapatmamız mı gerekir yoksa sadece teşekkür etmemiz yeterli mi olacaktır? Sanırım ek ritüelle tamamlamak gerekecek...

 

Dediğin gibi ritüelin ortasında bozulursa genel bir defetme yapıp, ardından tekrar çember açmak gerekir. Eğer ritüelin sonunda bozulduysa, genel anlamda teşekkür etmek (elementleri yine çember kapatır gibi göndererek) yeterli olacaktır. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ufak bir ekleme daha doğrusu düzeltme yapmam gerektiğini gördüm. Öncelikle hem pagan/wiccan olup hem de cadı olanlar için bu gibi ritüelleri yapmak zorunludur. Ancak tanrı ve tanrıça sembolleri cadılığın temellerine dahil değildir; yani eklektik çalışarak kendi yolunu oluşturmayı seçenlerin çember açmayı, inisiyasyonu vs. yapması; en azından bu yollar ile yapması gerekmez. Cadıların ihtiyacı olan şeyler altar malzemeleri, bitkileri, yağlarıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

En sonda , sondan başa kadar olanları teşekür şeyleri ile söyleyin falan demiş açar mısınız anlamadım?

 

 

Ritüel bittikten sonra çemberi kapatmak için saatin ters yönünde son çağırdığınız elementten başlayarak, çağırım yerine teşekkür içeren gönderim duası okunur.

 

Yani Doğudan başladığınız köşeleri çağırmaya en son kuzeyi çağırdınız. (saat yönünde doğu, güney, batı, kuzey)

Ritüel sonunda çemberi kapatırken kuzeyden başlayarak bu sefer saatin ters yönünde (kuzey, batı, güney, doğu şeklinde) her köşeye dönerek elemente teşekkür etmeniz gerekir. Örnek olarak ritüeli bitirirken kuzeye döndüğnüzde "Ey toprak elementi ve toprak elementinin lordları, ritüelime katıldığınız için teşekkür ediyorum ve sizi bilgelik uğurluyorum." (Veya uğurluyorum sizi barışla ve sevgiyle gibi diyen ekollerde var.) şeklinde bir dua ile toprak elementini geri gönderin. Sonra batıya dönüp bir benzerini batı için okuyun. Bu şekilde her elementi yönünden geri göndererk çemberi kapatırsınız =)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ritüel bittikten sonra çemberi kapatmak için saatin ters yönünde son çağırdığınız elementten başlayarak, çağırım yerine teşekkür içeren gönderim duası okunur.

 

Yani Doğudan başladığınız köşeleri çağırmaya en son kuzeyi çağırdınız. (saat yönünde doğu, güney, batı, kuzey)

Ritüel sonunda çemberi kapatırken kuzeyden başlayarak bu sefer saatin ters yönünde (kuzey, batı, güney, doğu şeklinde) her köşeye dönerek elemente teşekkür etmeniz gerekir. Örnek olarak ritüeli bitirirken kuzeye döndüğnüzde "Ey toprak elementi ve toprak elementinin lordları, ritüelime katıldığınız için teşekkür ediyorum ve sizi bilgelik uğurluyorum." (Veya uğurluyorum sizi barışla ve sevgiyle gibi diyen ekollerde var.) şeklinde bir dua ile toprak elementini geri gönderin. Sonra batıya dönüp bir benzerini batı için okuyun. Bu şekilde her elementi yönünden geri göndererk çemberi kapatırsınız =)

 

Teşekür ederim =)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cadılığa yeni başladım o yolda ilerlemek istiyorum. Birkaç sorum olacak. Acaba gölgeler kitabını yazarken (çember açmayı doğru buluyorum) mühürleme yapmak çok fazla gerekir mi? Altarın tamamı orada mı olmalı? Çemberi yatağımda açabilir miyim? Yürümem gerektiğinde çember bozulur mu? Tüm element mumlarını ve gümüş altın renkli tanrı ve tanrıçamı yakmalı mıyım? Şimdiden teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cadılığa yeni başladım o yolda ilerlemek istiyorum. Birkaç sorum olacak. Acaba gölgeler kitabını yazarken (çember açmayı doğru buluyorum) mühürleme yapmak çok fazla gerekir mi? Altarın tamamı orada mı olmalı? Çemberi yatağımda açabilir miyim? Yürümem gerektiğinde çember bozulur mu? Tüm element mumlarını ve gümüş altın renkli tanrı ve tanrıçamı yakmalı mıyım? Şimdiden teşekkürler..

 

Ben ancak şu şekilde yardımcı olabilirim.

Cyllwen in yaptığı açıklamaya bakacak olursan eğer kendini öncelikle nasıl görüyorsun eklektik mi çalışacaksın yoksa pagan inanışını da benimsiyor musun? Altarın kesinlikle olmalı diyebiliyorum ben ve ayrıca çemberini geniş bir alan olarak ayarlarsan mesela tüm odanı kapsayacak şekilde o zaman çemberin bozulmamış olur. Ama tabii ki ritüel dışında başka bir şeyler ile meşgul olmamalısın yürüsen bile çünkü konsantrasyonun bozulabilir.

 

PS: Daha kesin bir bilgilendirme için çevrimiçi olan Mod'lara ulaşmanı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cadılığa yeni başladım o yolda ilerlemek istiyorum. Birkaç sorum olacak. Acaba gölgeler kitabını yazarken (çember açmayı doğru buluyorum) mühürleme yapmak çok fazla gerekir mi? Altarın tamamı orada mı olmalı? Çemberi yatağımda açabilir miyim? Yürümem gerektiğinde çember bozulur mu? Tüm element mumlarını ve gümüş altın renkli tanrı ve tanrıçamı yakmalı mıyım? Şimdiden teşekkürler..

 

çemberi yatağında açamazsın, bir kere bu geleneğe saygısızlık olur =) Çember başlı başına bir ritüel, altaırn olacak elementleri ve her bir aşamayı gerçekleştirmelisin. Zaten altarı kurana kadar ön aşama ve çalışmalar uzun sürüyor, (araştırma, bilgi edinme, vs.) o süre zarfında yavaş yavaş altarınızı tamamlayabilirsiiz.

 

Redbird'ün söylediği gibi, Çemberi açtığın alan içerisinde yürümek çemberi bozmaz ama çemberin dışına girmen veya başka birinin çemberine girmesi çemberi bozar. Altarın tamamı çember içinde olmalı, o yüzden çemberi açmadan önce bütün maddelerinizi yanınızda bulundurun.

 

Mum yakımı hem aydınlatma açısından hem de çağırım açısından önemli. Her birini tamamlamak önemli bir nokta. İlla gümüş ve altın renkli yakmak zorunda değilsin, ben tanrıça için siyah, tanrı için beyaz mum yakıyorum... Önemli olan tanrıçaya seslenirken ve tanrıya seslenirken uygun renkteki mumlarını yakman.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ufak bir ekleme daha doğrusu düzeltme yapmam gerektiğini gördüm. Öncelikle hem pagan/wiccan olup hem de cadı olanlar için bu gibi ritüelleri yapmak zorunludur. Ancak tanrı ve tanrıça sembolleri cadılığın temellerine dahil değildir; yani eklektik çalışarak kendi yolunu oluşturmayı seçenlerin çember açmayı, inisiyasyonu vs. yapması; en azından bu yollar ile yapması gerekmez. Cadıların ihtiyacı olan şeyler altar malzemeleri, bitkileri, yağlarıdır.

 

buna katılmıyorum... esasında cadılık gücünü paganizmden alır. Bana sorarsanız Tanrı ve Tanrıça ne olursa olsun, cadılığın temellerinden biridir. En basidi doğa ana dediğimiz anda bile tanrıça devreye girer. Yani doğa tabanlı bir inanç içermelidir ki buna da paganizm diyoruz. eklektik çalışmak demek pagan olmamak demek değildir, eklektik farklı geleneklerden derleme yaparak kendi cadılık yolunda yürümek demektir. Yani eklektik bir cadı sadece tanrı ve sadece tanrıçaya inanabilir (tanrıları ve tanrıçaları onaylamayabilir) veya sadece tanrıya ya da sadece tanrıçaya inanabilir (ikisini de kabul eder)... Yani yine eklektik dahi olsa cadılığın temellerinden biri olan eril-dişil prensebe bağlı kalır, sadece onu tanımlama şekli değişir.

 

Yoksa tanrı tanrıçayı al, doğayı al elementlerle çalışma o zaman ne anlamı kaldı cadılığın... =) Cadı dolunaya baktığında tanrıçanın sırlarını hatırlayandır, vahşi ormanca oturduğunda avcı tanrının gücünde içinde hissedendir, cadı, doğanın ve onun bilgeliklerini taşıyan eski olanların sırlarını koruyan ve aktarandır. Bu duygular, hisler eksikse, cadı dolunaya baktığında tanrıçayı hatırlamıyor, ay anneye dua etmiyor, güneşe baktığında tanrının gücünü hissetmiyor, bereketi için şükretmiyorsa, doğaya çıktığında toprak anananın şevkatine kalbini açmıyor ona dua etmiyorsa, o kişi yaşam tarzı olarak zaten cadı değildir.... Temeller önemli...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ezber yeteneğim berbat diyebilirim. Duaları bilgisayardan okuyarak yapsam (en azından gölgeler kitabına aktarana dek) doğru olur mu acaba? Ve sizce en iyi yol paganizm mi yoksak ekseltik çalışma mı? Ve aydınlatma demişsiniz çember açarken karanlık mı olmalı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ezber yeteneğim berbat diyebilirim. Duaları bilgisayardan okuyarak yapsam (en azından gölgeler kitabına aktarana dek) doğru olur mu acaba? Ve sizce en iyi yol paganizm mi yoksak ekseltik çalışma mı? Ve aydınlatma demişsiniz çember açarken karanlık mı olmalı?

 

kesinlikle doğru olmaz.. ezberlemeseniz dahi bir deftere hiç yoksa bir kağıda güzelce not edin. Dediğim gibi eklektik ile paganizmi karşılaştıramazsınız. Cadılık açıkça söylemek gerekirse doğa tabanlı bir inançla yani pagan inançlarla anlam kazanır. Eklektik çalışma birden fazla sistemden derleme yaparak yolda yürümektir. Pagan bile olsanız bir çoğumuz eklektik çalışırız. Yani sen kelt paganizmine kafayı takar ve onda çalışırsan kelt paganizmi üzerinden ilerlersin veya mısır üzerinden ilerlersen antik mısır paganizmi ile cadılıkta yürürsün. Ama hem kelt paganizminden hem mısır paganizminden yer yer yararlanırsan o zaman eklektik bir cadı ve pagan olursun. Yani tek bir sistemde ve ekolde yürüyorsan, eklektik değilsin zira farklı sistemlerden faydalanıyorsan eklektik bir yol izliyorsundur. Dediğim gibi günümüzde zaten birçoğumuz eklektik olarak ilerleriz. Ama tek bir geleneğe bağlı kalarakta yürüyenler de var, işte onlar eklektik olmuyor. mesela wicca bir eklektik öğreti...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Son bir sorum kaldı acaba bu bilgileri link kullanarak veya kullanmayarak nasıl isterseniz sayfamda paylaşabilir miyim?

 

link kullanarak, gnoxis üzerinden yönlendirme yapmak kaydıyla, gnoxisteki bilgileri paylaşabilirsin tabi. Eğer alıntı yapılacaksa o paylaşımı yapanın hakkının verilmesi gerektiğini düşünüyorum (nick veya isim belirtilerek), etik olarakta emeğe olan saygıdan ötürü doğru olan bu.

 

(Sayfayı sildim, doğrudan site içi yönlendirme yapmıyoruz)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

buna katılmıyorum... esasında cadılık gücünü paganizmden alır. Bana sorarsanız Tanrı ve Tanrıça ne olursa olsun, cadılığın temellerinden biridir. En basidi doğa ana dediğimiz anda bile tanrıça devreye girer. Yani doğa tabanlı bir inanç içermelidir ki bu na da paganizm diyoruz. eklektik çalışmak demek pagan olmamak demek değildir, eklektik farklı geleneklerden derleme yaparak kendi cadılık yolunda yürümek demektir. Yani eklektik bir cadı sadece tanrı ve sadece tanrıçaya inanabilir (tanrıları ve tanrıçaları onaylamayabilir) veya sadece tanrıya ya da sadece tanrıçaya inanabilir (ikisini de kabul eder)... Yani yine eklektik dahi olsa cadılığın temellerinden biri olan eril-dişil prensebe bağlı kalır, sadece onu tanımlama şekli değişir.

 

Yoksa tanrı tanrıçayı al, doğayı al elementlerle çalışma o zaman ne anlamı kaldı cadılığın... =) Cadı dolunaya baktığında tanrıçanın sırlarını hatırlayandır, vahşi ormanca oturduğunda avcı tanrının gücünde içinde hissedendir, cadı, doğanın ve onun bilgeliklerini taşıyan eski olanların sırlarını koruyan ve aktarandır. Bu duygular, hisler eksikse, cadı dolunaya baktığında tanrıçayı hatırlamıyor, ay anneye dua etmiyor, güneşe baktığında tanrının gücünü hissetmiyor, bereketi için şükretmiyorsa, doğaya çıktığında toprak anananın şevkatine kalbini açmıyor ona dua etmiyorsa, o kişi yaşam tarzı olarak zaten cadı değildir.... Temeller önemli...

 

Şahsen bende Sirius senin görüşüne katılıyorum. Doğayla bağ olması ya da tanrı ve tanrıçanın dahil edılmemesi eksik hissettirirdi bana. Cadılık denildiği zaman aklıma tanrı, tanrıça, elementler, ay, güneş ve doğa olayları geliyor direkt. Ve bu da çok güzel bir huzur veriyor benliğime (=

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cadılık toplumdan uzak kalmak demek değildir. Cadılar ilk çağlardan beri bulundukları topluma hizmet ederler. Koşullar veya zaman değişebilir ama bu olgu değişmez. Cadılar şifacıdırlar. Bu sanatı da toplumdan uzaklaşarak icra etmezler. Toplumdan uzaklaşma arzusu psikolojik bir durumdur ve tartışılacak yer burası değildir. Konu cadılıkta çember açma. Geyik muhabbeti değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cadılık toplumdan uzak kalmak demek değildir. Cadılar ilk çağlardan beri bulundukları topluma hizmet ederler. Koşullar veya zaman değişebilir ama bu olgu değişmez. Cadılar şifacıdırlar. Bu sanatı da toplumdan uzaklaşarak icra etmezler. Toplumdan uzaklaşma arzusu psikolojik bir durumdur ve tartışılacak yer burası değildir. Konu cadılıkta çember açma. Geyik muhabbeti değil.

Biz şu yönden bakıyoruz ama toplum cadıları çok mu seviyor ki bir de düşünün türkiye gibi bir yerde ateist olduğunu söylediğinde dahi ne gibi olumsuz eleştiriler alıyorsun.Ayrıca cadılar bildiğimiz gibi pagandır.Paganlıkta doğa tabanlı bir dindir.Biz de doğallığın içine girmek istiyoruz.Ayrıca yalnızlık güzel bir duygudur bence kim sevmez ki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...