Jump to content

Bikini erkekleri aptallaştırıyor


Typhon

Önerilen Mesajlar

Cinsel görüntüler erkeklerin doğru karar verecek beyin etkinliğini sekteye uğratıyor.

 

Cinsel görüntülerin erkekleri ‘aptallaştırdığı’ üzerine çok şey duymuş olabilirsiniz ama artık bu bilimsel bir deneyle kanıtlandı. Müşteri davranışları üzerine yapılan bir deneyde, cinsel görüntüler izleyen erkeklerin daha acele ve düşüncesizce karar verdiği görüldü. Bilimadamları, karar verme sürecinde beynin ‘aktif’ ve ‘ihtiyatlı’ iki farklı işlevinin rol oynadığını, cinsel görüntülerin erkeklerin acele ve düşüncesizce hareket etmesine neden olan ‘aktif sistem’i tetiklediğini belirtiyor.

 

Müşteri alışkanlıkları üzerine aylık yayın yapan Journal of Consumer Reserch adlı derginin son konusu nero-ekonomiydi. (Nero-ekonomi anlık verilen kararların müşteri alışkanlıklarında ve ekonomideki etkilerini araştıran ve buna göre stratejiler geliştiren bir alan.)

 

BİKİNİ DENEYLERİ

Dergi, Belçikalı araştırmacılar tarafından 358 genç erkek üzerinde yaptıkları bir seri test ve deneyi yazdı. Testlerden birinde, erkeklerden bir bölümü bikini ya da iç çamaşırı giymiş kadınların resimleri izlettirildi. Diğerlerine de doğa manzarası. Başka bir testte deneklerden bir bölümü doğa manzarası temalı reklamlar izledi, diğer bölümü yüzlerce bikinili kızın kumsalda koştuğu reklamalar izledi.

 

Deneklere deneylerden sonra para verileceği, eğer isterlerse bu paranın miktarını pazarlıkla artırabilecekleri söylendi. Deneyler bittiğinde cinsel görüntüleri izleyen deneklerin daha fazlası için beklemeyip parayı hemen kabul ettikleri ortaya çıktı. Doğa manzarasını izleyenlerse daha fazlası için pazarlık yaptı.

 

CİNSELLİK PARA HARCATIYOR

Deneyleri uygulayan bilim adamı Bram van der Bergh, çalışma sonuçlarını şöyle değerlendirdi:

“Araştırmalarımızda erkeklerin çabuk gelen ödülleri almaya, geç gelen daha büyük ödüllerden daha yatkın olduğunu gözlemledik. Bundan dolayı erkekler başka zamanlarda satın almayacakları şeylere, belli koşullarda para harcayabiliyor. Erkekler, cinsel imgelere ya da işaretlere maruz kaldıkları konularda düşünmeden hareket edebiliyor.”

 

KADINLAR DA APTALLAŞIR MI?

Cinsellik sözkonusu olduğunda, kadınların gözlerinin de erkekler kadar kararıp kararmadığı şimdilik ucu açık bir soru. Beckham’ın resminin olduğu bir ürün daha çok satar mı? Bunu kanıtlayacak bir deney henüz yapılmış değil. Satınalma ile cinsellik arasındaki ilişkiye dair yapılan araştırmalar daha çok erkekler üzerinde yapılmış durumda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...