Jump to content

Yngwie J. Malmsteen


Typhon

Önerilen Mesajlar

http://i.rollingstone.com/assets/rs/2/1528/images/20797_lg.jpg

 

Yngwie J. Malmsteen 30 Haziran 1963'te İsveç'in başkenti Stokholm'de doğan müzisyen,gitar virtüözu. Gerçek adı Lars Johann Yngve Lannerbäck'tır. Müziğe pek ilgi duymayan Yngwie, 7 yaşındayken ilginç bir rastlantı ile gitar çalmaya başladı. Jimi Hendrix'in öldüğü güne kadar pek ilgi duymadığı akustik gitarı, Hendrix'in ölümü üzerine televizyonda yayınlanan bir programı seyredip Hendrix'e ve sahne gösterisine hayran kalmasıyla elinden düşmez oldu. Daha sonra alacağı Fender Stratocaster Yngwie J. Malmsteen'in kimliğinin bir parçası olacaktı. 10 yaşına geldiğinde Deep Purple şarkılarının tamamını çalabiliyordu. Ritchie Blackmore'a olan hayranlığı, ailesinin; özellikle yetenekli bir flütçü olan ablası Lola Lannerbeck'in etkisiyle ilgi duyduğu klasik müzik kültürüyle birleşince Yngwie J. Malmsteen'in benzersiz stili ortaya çıkmaya başladı.

 

Barok dönemi bestecileri Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi, Tomaso Albinoni ve klasik dönem bestecileri Ludwig van Beethoven, Wolfgang Amadeus Mozart, Nicolo Paganini Yngwie J. Malmsteen'in müziğini ve tarzını derinden etkiledi. Okula ve derslere duyduğu ilgi her geçen gün azalırken tüm zamanını müziğe ayırmaya başladı. Müziğe olan ilgisinin ve yeteneğinin farkında olan annesi ona daima destek oldu.

 

15 yaşına geldiğinde bir gitar tamir atölyesinde çalışmaya başladı. Atölyeye tamir için getirilen bir lut ona gitar üzerinde deneyebileceği bir fikir verdi; perdelerini eye ile oyarak tıpkı lut gibi scallope klavyesi olan bir gitar yaptı. Sonuç Yngwie için tatmin ediciydi, hemen yeni bir gitara aynı işlemi uyguladı. Yüksek teller ve scallope klavye ile çalmak her ne kadar zor olsa da Yngwie, sweep tekniği için daha uygun olması nedeniyle buna kolay adapte oldu. Bu yaşlarda bestelemeye başladığı Far Beyond The Sun, Icarus Dream Suite gibi parçalarında Yngwie'nin tarzı iyice şekillenmekteydi.

 

18 yaşında arkadaşlarıyla 3 parçadan oluşan bir demo kaydetti. Tarzı İsveç için oldukça sıra dışıydı. İsveç'te umdukları ilgiyi bulamayacaklarını anlayınca demo kayıtlarını yurtdışına göndermeye başladılar. Demoyu dinleyen Shrapnel Music'in sahibi Mike Varney, Yngwie Malmsteen'i Steeler'a katılması için Amerika Birleşik Devletleri'ne davet etti. Steeler'la bir albüm kaydeden Yngwie daha sonra Alcatrazz'a katıldı. Fakat Yngwie Malmsteen kendini daha iyi ifade edebilmek, tarzını ortaya koyabilmek istiyordu ve Alcatrazz'dan da ayrılarak solo kariyerine başladı.

 

Solo kariyerinin ilk albümü Rising Force oldu. Bu albüm müzik listelerinde 60. sıraya kadar yükseldi ve bir neoklasik rock şaheseri olarak müzik tarihinde yerini aldı. Bu albümdeki performansı ile Yngwie enstürmental rock dalında Grammy'e aday gösterildi.

 

Tarz

 

Neo-classical metal, Speed metal, Power metal, Progressive metal, Shred gitar

 

Grup Elemanları

 

Yngwie J. Malmsteen - Gitar

Tim Ripper Owens - Vokal

Michael Troy - Klavye

Bjorn Englen - Bas Gitar

Patrick Johansson - Davul

 

Not:Eski üyeler arasında Joe Lynn Turner(Rainbow ve Deep Purple'da yer almıştır) ve Cozy Powell gibi önemli isimler bulunmaktadır.

 

Albümler

 

- Rising Force (1984)

- Marching Out (Ekim, 1985)

- Trilogy (1986)

- Odyssey (Mart, 1988)

- Trial By Fire: Live in Leningrad (Ekim, 1989)

- Eclipse (1990)

- The Yngwie Malmsteen Collection (Kasım, 1991)

- Fire and Ice (1992)

- The Seventh Sign (18 Şubat, 1994)

- Power And Glory (21 Eylül, 1994)

- I Cant Wait (21 Ekim, 1994)

- Magnum Opus (06 Haziran, 1995)

- Inspiration (05 Kasım, 1996)

- Facing the Animal (03 Eylül, 1997)

- Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra in Em, Opus 1 (04 Şubat, 1998)

- Double LIVE! (18 Eylül, 1998)

- Alchemy (17 Eylül, 1999)

- Anthology 1994-1999 (15 Mart, 2000)

- The Best Of: 1990-1999 (09 Mayıs, 2000)

- War to End All Wars (22 Kasım, 2000)

- Concerto Suite LIVE With the New Japan Philharmonic (09 Ocak, 2002)

- Attack!! (04 Eylül, 2002)

- The Genesis (30 Aralık, 2002)

- Oujya Ressou - Instrumental Best Album (01 Ocak, 2004)

- G3: Rockin' in the Free World (10 Mart, 2004)

- Unleash the Fury (23 Şubat, 2005)

- Perpetual Flame (14 Ekim, 2008)

 

(Alıntıdır.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

http://www.bestguitarplayers.org/images/ym2.jpg

 

''Brother''

 

http://i.b.g.5.aimini.net/player/mp3/?file=http://i.b.g.5.aimini.net/play/?fid=5gBIhDNltzgBHehM72K5&auto=yes&repeat=yes

--------------------------------------------------------

 

''Deja Vu''

 

http://x.y.t.a.aimini.net/player/mp3/?file=http://x.y.t.a.aimini.net/play/?fid=ATYXfccRlldTsdxa4dzo&auto=yes&repeat=yes

------------------------------------------------------------

 

''I'm A Viking''

 

http://x.a.x.n.aimini.net/player/mp3/?file=http://x.a.x.n.aimini.net/play/?fid=NXax3xe9a7t9UkqdWyeA&auto=yes&repeat=yes

----------------------------------------------------------

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sebastian bach'dan bütün teknikleri çekip almış şarkılarına. bach özentisi resmen. bestelemesi kötü demek istemiyorum ama çok basit. sebastian bach ne yapıyorsa bu adam şuan onu yapıyor falan alıntı yapıyor. yani bu adam hiç bir zaman toccata and fugue gibi bir beste yapamadı ve yapamaz.

 

bence sırf bu yönden jason becker, michael angelo batio'dan kesinlikle daha kötü.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sebastian bach'dan bütün teknikleri çekip almış şarkılarına. bach özentisi resmen. bestelemesi kötü demek istemiyorum ama çok basit. sebastian bach ne yapıyorsa bu adam şuan onu yapıyor falan alıntı yapıyor. yani bu adam hiç bir zaman toccata and fugue gibi bir beste yapamadı ve yapamaz.

 

bence sırf bu yönden jason becker, michael angelo batio'dan kesinlikle daha kötü.

 

 

Ooo oo sakiiiin o kadar değil! Kötü dediğin şahıs tekniği ile çoğu sözde gitar virtüözüne ders vermiştir.

 

Ayrıca icra ettiği müzik Neo classic metal'se sadece Bach'tan değil Albinoni,Beethoven ve Paganini gibi müzisyenlerden de etklenmesi doğaldır ama "özenti" hatta "hırsız" gibi kelimeler kullanmakta saçmalıktan öteye gidemez.Üstelik "Rising Force" gibi klasikler arasına girmiş bir albüm yapmıştır ve Far Beyond The Sun ve Icarus' Dream Suite Op.4 şarkılarını da çok önceden bestelemeye başlamıştır.Müzik tarihide araştırılırsa her albümünde en 1-2 mükemmel şarkı yer aldığı gibi,dünyaca ünlü müzisyenlerle de çalışmıştır.

 

Hem örnek gösterdiğin Batio müthiş bi adam olsada melodizm açısından son derece yetersizdir dersem yapmış olduğun yorumdan farkı olmayacak ama ben bunu yapmayacağım.

 

Neyse Malmsteen'a herkes gibi kendini beğenmiş olduğu için çamur atabilirsin ama yeteneğine laf etmek kabul edilemez !

 

Hız ve melodizm = Malmsteen

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

melodizm ne yahu öyle bir din mi var. angelo batio'nun tekniği daha üstündür. melodisini övdüğün şeyleride malmsteen yaratmamıştır. demek istediğin sanırım bir kalıp olan neo klasikal kalıplar. 4/3'ünü bach yaratmıştır. 4/1'ni diğer klasikciler. malmsteen'da almıştır bunu aynen. gitar çalıyorsan eğer bak malmsteen'ın övündüğün şarkılarına, hep aynı şeyler göreceksin.

 

kötü gitarist demiyorum. tekniğine şüphe edilemez. tartıştığım yanı neo-klasikal kalıpları hiç evirip çevirip yeni şeyler yaratmamış. kim bunu yaptı dersen sana muhammed suiçmez diyebilirim, o bu dediklerimi yapmıştır ve bence bir solo kariyeri kabiliyeti olsa malmsteen ile kafa kafaya getirilebilecek bir isim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

melodizm ne yahu öyle bir din mi var. angelo batio'nun tekniği daha üstündür. melodisini övdüğün şeyleride malmsteen yaratmamıştır. demek istediğin sanırım bir kalıp olan neo klasikal kalıplar. 4/3'ünü bach yaratmıştır. 4/1'ni diğer klasikciler. malmsteen'da almıştır bunu aynen. gitar çalıyorsan eğer bak malmsteen'ın övündüğün şarkılarına, hep aynı şeyler göreceksin.

 

kötü gitarist demiyorum. tekniğine şüphe edilemez. tartıştığım yanı neo-klasikal kalıpları hiç evirip çevirip yeni şeyler yaratmamış. kim bunu yaptı dersen sana muhammed suiçmez diyebilirim, o bu dediklerimi yapmıştır ve bence bir solo kariyeri kabiliyeti olsa malmsteen ile kafa kafaya getirilebilecek bir isim.

 

Katılamam buna.

 

Olaya ciddi yaklaştım ki dediğimi çok iyi anladın.Ben Malmsteen'ın hemen hemen tüm şarkılarını dinlemiş biri olarak çevir kazı yanmasın şeklinde bir sistem uyguladığını düşünmüyorum.Ayrıca yaratmaktan söz etmişsin ama müzik tarihine bakarsak birşeylerden etkilenmeden birşeyler olmuyor,hem aynen almak olsa üzerine birşeyler eklemezdi.Senin söz ettiğin bariz bir şekilde "çaldı" demek oluyor ki yerinde saymadığını albümlerindeki değişen yapıdan rahatlıkla anlayabiliriz.

 

Ama konunun selameti açısından tartışmaya devam etmeyeceğim. Hala bir ispat durumu olacaksa özelden yazmanı talep ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...