mezzaluna Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2009 benzer ayetler vardı incilde; Matta 10: 34 "Yeryüzüne barış getirmeye geldiğimi sanmayın! Barış değil, kılıç getirmeye geldim. 10: 35 Çünkü ben babayla oğulun, anneyle kızın, gelinle kaynananın arasına ayrılık sokmaya geldim. 10: 36 'İnsanın düşmanı kendi ev halkı olacak.' 10: 37 Annesini ya da babasını beni sevdiğinden çok seven bana layık değildir. Oğlunu ya da kızını beni sevdiğinden çok seven bana layık değildir. 10: 38 Çarmıhını yüklenip ardımdan gelmeyen bana layık değildir. 10: 39 Canını kurtaran onu yitirecek. Canını benim uğruma yitiren ise onu kurtaracaktır. 10: 40 "Sizi kabul eden beni kabul etmiş olur. Beni kabul eden de beni göndereni kabul etmiş olur. _____________________________- İsa Mesih bu ayetlerde, kendisine inanacak kişilerin çekeceklerinden sıkıntılardan söz etmektedir. İsa Mesih'in bu sözleri hemen, Hıristiyanlığın daha ilk yıllarında gerçekleşmeye başladı. O'nun 12 öğrencisinden, sadece biri - Yuhanna- doğal bir ölümle öldü. Diğerleri çeşitli şekillerde idam edilerek öldürüldüler. İlk Hıristiyanlardan birçok kişi aç aslanlara atıldı, diri diri ateşle atıldı, çarmıha asıldı ve daha birçok şekillerde şehit edildi. Ama bütün bunların ortak bir özelliği vardı: Kendilerine kötülük edenlere karşı kötülük düşünmediler. yani diyor ki yeri gelecek benim uğrumda her türlü olumsuzluk olacak anneniz babanızdan dahi ayrı düşeceksiniz anladım peki haç olayını anlamadım isa oldukten sonra hac takılmaya baslanmadımı? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mrs_Echelon Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2009 10:40 beni kabul eden de beni göndereni kabuledecektir. demiş. Tanrıdan söz ediyo yani.hani size göre İsa Tanrıydı? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
thalese Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 10, 2009 Gerçek incil i.s 1.yy. bitmeden tamamlanmıştır bundan sonra yazılan inciller sahtedir zaten vermek istediği mesajda bilinen gerçek incille aynıdır barnabas incili hariç çünkü o kitabı hazırlayan müslümandı.gerçek incil tamamen ortadan kalkmadıkça incil değişti denilemez. Barnaba İncili ismine ilk MS 496 yılında Roma Klisesi arşivinde yer almaktadır. Hatta o tarhte papa 1.gelasius döneminde "yanlış ve yasaklı kitaplar" listesine Barnaba ismi geçerken, nasıl olur da bu kitabı bir müslümanın yazdığını iddea edebilirsin. islamiyet MS 623 yılında doğdu. Klise Barnaba'yı kabul etmez, çünkü iznik konseyinde de, Barnaba ile aynı fikirlere sahip olan papa Arius' a karşılık (teslis doktrinine karşıdır), Roma Kiliseninin fikirlerini kabul etmişti. Ancak hala günümüzde de papa Arius'un öğretilerini kabul eden, dolayısı ile Barnaba incili'ni kabul eden topluluklar var (Unitarian Mezhebi). Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
GothicheartS Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 Barnaba İncili ismine ilk MS 496 yılında Roma Klisesi arşivinde yer almaktadır. Hatta o tarhte papa 1.gelasius döneminde "yanlış ve yasaklı kitaplar" listesine Barnaba ismi geçerken, nasıl olur da bu kitabı bir müslümanın yazdığını iddea edebilirsin. islamiyet MS 623 yılında doğdu. Klise Barnaba'yı kabul etmez, çünkü iznik konseyinde de, Barnaba ile aynı fikirlere sahip olan papa Arius' a karşılık (teslis doktrinine karşıdır), Roma Kiliseninin fikirlerini kabul etmişti. Ancak hala günümüzde de papa Arius'un öğretilerini kabul eden, dolayısı ile Barnaba incili'ni kabul eden topluluklar var (Unitarian Mezhebi).herkesin kaynakları doğruları farklıdır kardeşim ben Unitarian Mezhebinden değilim. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cloud_above_myhead Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 bu yaptığınız tartışma çok saçma söz gelimi yeni ahitin ilk bölümünü oluşturan matta incili(gospel of matthew) de tevrata göndermeler yapmaktadır. Hakikat, herhangi bir sistemin sınırları içine kapatılabilen bir olgu değildir ve bu kitaplar aslında birbirini dışlayan önermeler olmayıp(- ister değişsin ister değişmesin) hepsi dipten doruğa sadece doğruluğa yönelik farklı türde içermelerdir. Ben burda felsefi bir açıklamayı uygun buldum çünkü böyle bir zamanda din üzerine tartışmaları saçma buluyorum.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
GothicheartS Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 10:40 beni kabul eden de beni göndereni kabuledecektir. demiş. Tanrıdan söz ediyo yani.hani size göre İsa Tanrıydı?3 ü birlik kavramdan söz ediyorsun bir tanrı 3 etki bu sözüne şöyle bir örnekleme yapabilirim mesih isa rabbin ruhu üzerimdedir der.mesih isa tanrıdan bir parçadır tanrının ruhunu ve sözlerini taşır bu yüzden ruhsal olarak ona tanrının oğlu deriz dünyada tanrı ona yetkisini kullanma hakkı vermiştir karışık ve mitolojik bir hava sezdiriyor ama durumu iyice anlayınca mantığa çokta ters düşmüyor. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
thalese Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 bu yaptığınız tartışma çok saçma söz gelimi yeni ahitin ilk bölümünü oluşturan matta incili(gospel of matthew) de tevrata göndermeler yapmaktadır. Hakikat, herhangi bir sistemin sınırları içine kapatılabilen bir olgu değildir ve bu kitaplar aslında birbirini dışlayan önermeler olmayıp(- ister değişsin ister değişmesin) hepsi dipten doruğa sadece doğruluğa yönelik farklı türde içermelerdir. Ben burda felsefi bir açıklamayı uygun buldum çünkü böyle bir zamanda din üzerine tartışmaları saçma buluyorum.. kesinlikle haklısınız. bilinen 4 büyük kutsal kitaplarda, bir sonraki bir öncekinden bahseder ve kabul eder. nihayetinde Yaratan dinini tamamlamak üzere bu kitapları göndermiştir. ancak eleştiri yapılacaksa da kronolojik tarihe sadık kalınmalıdır. -------------------- herkesin kaynakları doğruları farklıdır kardeşim ben Unitarian Mezhebinden değilim. konunun ucu oraya geldi yazdım. benim söylemek istediğim şey: diyorsunuz ya Barnaba'yı müslüman yazdı diye, MS 5.yyda Barnaba ismi geçiyor, o zamanlar daha islamiyet yoktu. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
GothicheartS Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 kesinlikle haklısınız. bilinen 4 büyük kutsal kitaplarda, bir sonraki bir öncekinden bahseder ve kabul eder. nihayetinde Yaratan dinini tamamlamak üzere bu kitapları göndermiştir. ancak eleştiri yapılacaksa da kronolojik tarihe sadık kalınmalıdır. -------------------- konunun ucu oraya geldi yazdım. benim söylemek istediğim şey: diyorsunuz ya Barnaba'yı müslüman yazdı diye, MS 5.yyda Barnaba ismi geçiyor, o zamanlar daha islamiyet yoktu.bende diyorumki bizim doğru bulduğumuz kaynak 15. yy. da yazıldığını söyler buna inanıyorum bu senin için ne ifade ediyor? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
nevermore Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 bunu yazan tomas yaw konuyu nerelere cektiniz ... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mrs_Echelon Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 11, 2009 konu konuyu açıyo napalım -------------------- 3 ü birlik kavramdan söz ediyorsun bir tanrı 3 etki bu sözüne şöyle bir örnekleme yapabilirim mesih isa rabbin ruhu üzerimdedir der.mesih isa tanrıdan bir parçadır tanrının ruhunu ve sözlerini taşır bu yüzden ruhsal olarak ona tanrının oğlu deriz dünyada tanrı ona yetkisini kullanma hakkı vermiştir karışık ve mitolojik bir hava sezdiriyor ama durumu iyice anlayınca mantığa çokta ters düşmüyor. yaa daha geçen blacknun söyledi.Hz.İsa Tanrının insan versiyonu diye.ki bi çok Hristiyandanda duydum ben bunu. valla benim mantığıma ters. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
thalese Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 bende diyorumki bizim doğru bulduğumuz kaynak 15. yy. da yazıldığını söyler buna inanıyorum bu senin için ne ifade ediyor? Bir kısım hıristiyan kaynakları The Gospel of Barnaba'nın, italyanca kayıtlarını 15.yy da bulduklarından, bu tarihten sonra yazıldı diyorlar.Ancak aksini söyleyen topluluklar da var. http://www.tertullian.org/decretum_eng.htm bu link, daha önceden de yazdığım 496 yılındaki papa Gelasius'un Decretum Gelasianum (Yasaklı kitaplar listesi). burada baktığınızda Barnaba incilini de yasaklamışlar. kararı siz verin. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
hz_qothica Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 yazarken hristiyanlıktan müslümanlığa zaten gecmişti.. yazdıktan sonra müslüman olmadı. müslüman olduktan sonra yazdı. sen warya hiçbişi bilmiosun he kim bu adam sölesene adını Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
GothicheartS Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 sen warya hiçbişi bilmiosun he kim bu adam sölesene adınıadı keşiş fra marino üstelik barnabas incili kuranı doğrulamak için yazılmasına rağmen kuranla bile çelişkileri vardır bir tane örnek vermek gerekirse ey meryem allah seni kendisinden bir kelime ile müjdeliyor adı meryem oğlu isa mesihtir. dünyada da ahirette de şerefli ve allaha yakın olanlardandır.(al-i imran 3.45) barnabas incilinden isa itirafta bulunup gerçeği söyledi ben mesih değilim (barnabas 42) isa... ben yeryüzünün ve tüm kabilelerinin beklediği mesih değilim (barnabas 96) bu incili yazan kişi gerçekten de kurandaki ve incilde geçen isadan mı söz ediyor ? ve itiraf etmekte ne oluyor itiraflar yalan olan durumda gerçeğini söylemektir mesih geldiğinden beri allahın peygamberi olup islamı ve muhammedi müjdelese itiraf edecek daha neyi kalır? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
thalese Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 bu incili yazan kişi gerçekten de kurandaki ve incilde geçen isadan mı söz ediyor ? ve itiraf etmekte ne oluyor itiraflar yalan olan durumda gerçeğini söylemektir mesih geldiğinden beri allahın peygamberi olup islamı ve muhammedi müjdelese itiraf edecek daha neyi kalır? itiraf etmek neden olmasın? Hz İsa, yahudilere gelen bir peygamberdi. Yahudiler, bir mesih bekliyorlardı hala. Ama bu mesih yahudileri yüceltmeliydi. Hz. İsa sözleri ile tüm insanlara hitap etti, yahudilere özel bir taraf geçmedi. yahudiler de isa peygamberi öldürmeye karar vermişlerdi, tıpkı, ibrahim peygamber, ishak peygamber gibi. Bu sebeple 13. havari olan yahudi bir adam hz.İsa'nın yerini yahudilere bildirmedi mi? ayrıca, isa peygamberin tanrısı ile muhammed (a.s.)'ın tanrısı, ibrahim peygamberin tanrısı, musa peygamberin tanrısı farklı mı, neden birbirlerini tastik etmesinler dostum?? not: bu konuda son kez yazıyorum. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
hz_qothica Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 Sonra bunların izinden ard arda peygamberlerimizi gönderdik. Meryem oğlu İsa'yı da arkalarından gönderdik, ona İncil'i verdik ve ona uyanların yüreklerine bir şefkat ve merhamet koyduk. Uydurdukları ruhbanlığa gelince onu, biz yazmadık. Fakat kendileri Allah rızasını kazanmak için yaptılar. Ama buna da gereği gibi uymadılar. Biz de onlardan iman edenlere mükafatlarını verdik. İçlerinden çoğu da yoldan çıkmışlardır. hadid 27 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
GothicheartS Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 12, 2009 itiraf etmek neden olmasın? Hz İsa, yahudilere gelen bir peygamberdi. Yahudiler, bir mesih bekliyorlardı hala. Ama bu mesih yahudileri yüceltmeliydi. Hz. İsa sözleri ile tüm insanlara hitap etti, yahudilere özel bir taraf geçmedi. yahudiler de isa peygamberi öldürmeye karar vermişlerdi, tıpkı, ibrahim peygamber, ishak peygamber gibi. Bu sebeple 13. havari olan yahudi bir adam hz.İsa'nın yerini yahudilere bildirmedi mi? ayrıca, isa peygamberin tanrısı ile muhammed (a.s.)'ın tanrısı, ibrahim peygamberin tanrısı, musa peygamberin tanrısı farklı mı, neden birbirlerini tastik etmesinler dostum?? not: bu konuda son kez yazıyorum.tabiki tüm peygamberler birbirlerini tasdik etmiştir yalnız hakaret olarak algılıyorsunuz bunu ama amacım hakaret etmek değil gerçek olanı söylemek ne tevrat ne zebur ne de incil muhammedi tasdik etmemiştir gerçekten samimi söylüyorum amacım kurtuluş yolunu bulmaktır ve buldum beni hristiyanlığa bağlayan en önemli şeyler mesihin sözleri, kusursuz ve sonsuz kudrete sahip bir tanrının kitaplarını hiç bir gücün değiştirebileceğine inanmamamdır. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
thalese Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2009 sonkez dedim ama kardeş, incilde, kendisinden sonraki bir uyarıcı geleceğini, isa peygamberin ağzındanda duyabilirsiniz. John 16:7 16:7 But I tell you the truth, it is to your advantage that I am going away. For if I do not go away, the Advocate 15 will not come to you, but if I go, I will send him to you. 16:8 And when he 16 comes, he will prove the world wrong 17 concerning sin and 18 righteousness and 19 judgment – türkçesini de ekleyelim: Yuhanna 16 bab, 7-8 ayetler 7Size gerçeği söylüyorum, benim gidişim sizin yararınızadır. Gitmezsem, Yardımcı size gelmez. Ama gidersem, O'nu size gönderirim. 8O gelince dünyanın günah, doğruluk ve gelecek yargı konusundaki suçluluğunu dünyaya gösterecektir. burdaki yardımcı : the Advocate kelimesini karşılığı, aynı zamanda avukat, savunucu, koruyucu kelimelerine de gelir. John 14. 30 ayet: 14:30 I will not speak with you much longer, 71 for the ruler of this world is coming. ne diyor: daha fazla konuşmayacağım, çünkü bu dunyanın kuralcısı geliyor. the ruler of this world. : bu dünyanın kuralcısı, fahr-i alem de derler muhammed (a.s.)'a açıkça isim vermesini bekleyemezsin, ama cümleden açıkca bir yorum çıkıyor. isa peygamber kendisinden sonra kendisinden başka birinin geleceğiniz söylemiş. sevgilerle... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
GothicheartS Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2009 sonkez dedim ama kardeş, incilde, kendisinden sonraki bir uyarıcı geleceğini, isa peygamberin ağzındanda duyabilirsiniz. John 16:7 16:7 But I tell you the truth, it is to your advantage that I am going away. For if I do not go away, the Advocate 15 will not come to you, but if I go, I will send him to you. 16:8 And when he 16 comes, he will prove the world wrong 17 concerning sin and 18 righteousness and 19 judgment – türkçesini de ekleyelim: Yuhanna 16 bab, 7-8 ayetler 7Size gerçeği söylüyorum, benim gidişim sizin yararınızadır. Gitmezsem, Yardımcı size gelmez. Ama gidersem, O'nu size gönderirim. 8O gelince dünyanın günah, doğruluk ve gelecek yargı konusundaki suçluluğunu dünyaya gösterecektir. burdaki yardımcı : the Advocate kelimesini karşılığı, aynı zamanda avukat, savunucu, koruyucu kelimelerine de gelir. John 14. 30 ayet: 14:30 I will not speak with you much longer, 71 for the ruler of this world is coming. ne diyor: daha fazla konuşmayacağım, çünkü bu dunyanın kuralcısı geliyor. the ruler of this world. : bu dünyanın kuralcısı, fahr-i alem de derler muhammed (a.s.)'a açıkça isim vermesini bekleyemezsin, ama cümleden açıkca bir yorum çıkıyor. isa peygamber kendisinden sonra kendisinden başka birinin geleceğiniz söylemiş. sevgilerle...buna benzer bir kaç ayet daha okursan o bahsedilen yardımcının kutsal ruh olduğunu anlarsın. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
thalese Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2009 buna benzer bir kaç ayet daha okursan o bahsedilen yardımcının kutsal ruh olduğunu anlarsın. ben kutsal ruh'un,, tanrı'ın kendi varlığının insan hissettirmesi olarak biliyorum. the Advocate ve kural koyucu yani. insan sıfatı kazandırmış. peki neden Ruah haqodesh yazmamış. insan sıfatı ile vermiş? ayrıca kutsal ruh, teslisin 3.ayağı, ve Roma kilisenin 496 dak iznik konseyindeki kararıdır. ondan önce hristiyanlıkta kutsal ruh kavramı yoktu.ör: o dönemde papa Airus, bu teslis fikrine karşı çıkmıştı. bunların hepsi hristiyan teoloji tarihinde kayıtlı.benden diil. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.