Mrs_Echelon Oluşturma zamanı: Mart 24, 2009 Paylaş Oluşturma zamanı: Mart 24, 2009 http://www.ilknokta.com/urun/B/975-6093-16-1.jpg İster tüketici olun, ister pazarlamacı, hiçbir zaman pazarlama olayına bu gözle bakmış olamazsınız. Eğer pazarlamacı iseniz, kitabın adına bakarak bunun kendi şahsınıza yönelik bir saldırı olduğunu düşünebilirsiniz. Eğer tüketici olarak şu anda bu kitabı almışsanız, o zaman da “bunca yıldır pazarlamacıların oyununa gelmişiz” diye hayıflanabilirsiniz. Ama pazarlamacı ya da tüketici, ne olursanız olun, pazarlama olayına gelin bir de bambaşka gözle, “Seth Godin gözlükleri”yle bakalım. Godin kitabına bu adı vermekle kalmamış, esprili anlatım üslubuyla da baştan sona hem pazarlamacılarda hem de tüketicilerde post-modern pazarlama olayına yönelik bir farkındalık ve bir bilinç oluşturmayı hedeflemiştir. İster pazarlamacı isterse tüketici sıfatıyla okuyun, her sayfada bir parça kendinizi ve pazarlama sürecinde yaşadıklarınızı bulacak ve tatlı tatlı tebessüm etmekten kendinizi alamayacaksınız. (Arka Kapak) Pazarlamacılar Aslında Yalancı Değildir Bu kitaba isim verirken size yalan söyledim. Pazarlamacılar yalancı falan değildir. Onlar yalnızca hikaye anlatırlar. Asıl yalancı olan tüketicilerdir. Tüketiciler olarak biz hergün kendimize yalan söyleriz. Ne giydiğimiz, nerede yaşadığımız, kime oy verdiğimiz ve işimizde neler yaptığımız konusunda kendimize yalan söyleriz. Başarılı pazarlamacılar tüketicilerin inanmayı tercih ettikleri hikayeleri onlara sunarlar. Gerçek müşteri memnuniyetinin özünde iyi bir hikaye bulunur. Bu hikaye, büyümenin ve karın kaynağı, organizasyonun da geleceğidir. Bütün işleri başarılı kılan şey: Hikayenize kendinizi tamamen adamanız ve onu sahiplenmeniz. Sizin Hikayeniz Nedir? Bütün pazarlamacılar hikaye anlatırlar ve bu işi iyi yaparlarsa,biz de onlara inanırız. Şarabın 20 dolarlık kadehte 1 dolarlık kadehte olduğundan daha leziz olduğuna inanırız. Hemen hemen ikiside aynı araba olsa bile, 80 bin dolarlık Porsche Cayenne'in 36 bin dolarlık VW Touareg'den çok daha üstün olduğuna inanırız. 225 dolarlık Puma spor ayakkabılarının 20 dolarlık markasız ayakkabılara göre ayaklarımızı daha rahat hissettireceğine - ve daha havalı göstereceğine - inanırız ve buna inanmak olayın gerçekten de böyle olmasına neden olur. Başarılı pazarlamacılar ürünlerin özelliklerinden ya da faydalarından bile söz etmezler. Bunun yerine hikaye anlatırlar. İnanmak istediğimiz türden bir hikaye. Bu kitap, tüketicilerin taleplerini yerine getirmeyle ilgilidir - onların inanmayı tercih ettikleri canlı tablolar oluşturmakla ilgili.- Kar amacı gütmeyen organizasyonlardan otomobil şirketlerine, siyasi kampanyalardan şarap kadehi imalatçılarına kadar- her organizasyon artık kuralların değişmiş olduğunu anlamalıdır. Çoğu insanın sınırsız seçeneğinin bulunduğu (ve bunları seçmeye zamanlarının olmadığı) bir ekonomik ortamda, her organizasyon bir Pazarlamacıdır ve bütün pazarlama tam anlamıyla hikaye anlatmak üzerine kurulur. Pazarlamacılar,bizim dünya görüşümüze uyan, sezgilerimizle benimseyip arkadaşlarımızla paylaşacağımız bir hikaye anlattıklarında başarıya ulaşırlar. Örnek olarak iPod. Ancak çok dikkatli olun: Eğer hikayeleriniz güvenilir değil ve aldatmaya yönelik ise, o zaman beyaz yalan sınırından sahtekarlığa geçersiniz. Pazarlamacılar bencil ve kaba olduklarında, pazarlama araçlarını istismar edip dünyayı daha kötüleştirdiklerinde başarısız olurlar. Telepazarlamacılar ile Marlboro gibi markalar bu durumdan ağır dersler almışlardır. (Ön Kapak) Herkesin okuması gereken bir kitap 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
theangelofdeath Yanıtlama zamanı: Mart 24, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 24, 2009 bu tarz bi kitap arıyordum bölümümle az çok alakalı bulabilirsen okurum Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mrs_Echelon Yanıtlama zamanı: Mart 24, 2009 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 24, 2009 Seth Godin'in bir de Mor İnek kitabı var o da güzel. Her kitapçıda var ya. Kolay bulursun yani Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
alternate_aya Yanıtlama zamanı: Nisan 17, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Nisan 17, 2009 Ozaman bi bizim burdaki kitapcılarda yok Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mrs_Echelon Yanıtlama zamanı: Nisan 17, 2009 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Nisan 17, 2009 sizin kitapçılar bıraksın ozaman iş olmayan yer yok Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.