Jump to content

Bütün Pazarlamacılar Yalancıdır (Seth Godin)


Mrs_Echelon

Önerilen Mesajlar

http://www.ilknokta.com/urun/B/975-6093-16-1.jpg

 

 

İster tüketici olun, ister pazarlamacı, hiçbir zaman pazarlama olayına bu gözle bakmış olamazsınız. Eğer pazarlamacı iseniz, kitabın adına bakarak bunun kendi şahsınıza yönelik bir saldırı olduğunu düşünebilirsiniz. Eğer tüketici olarak şu anda bu kitabı almışsanız, o zaman da “bunca yıldır pazarlamacıların oyununa gelmişiz” diye hayıflanabilirsiniz. Ama pazarlamacı ya da tüketici, ne olursanız olun, pazarlama olayına gelin bir de bambaşka gözle, “Seth Godin gözlükleri”yle bakalım. Godin kitabına bu adı vermekle kalmamış, esprili anlatım üslubuyla da baştan sona hem pazarlamacılarda hem de tüketicilerde post-modern pazarlama olayına yönelik bir farkındalık ve bir bilinç oluşturmayı hedeflemiştir. İster pazarlamacı isterse tüketici sıfatıyla okuyun, her sayfada bir parça kendinizi ve pazarlama sürecinde yaşadıklarınızı bulacak ve tatlı tatlı tebessüm etmekten kendinizi alamayacaksınız.

(Arka Kapak)

Pazarlamacılar Aslında Yalancı Değildir

Bu kitaba isim verirken size yalan söyledim. Pazarlamacılar yalancı falan değildir. Onlar yalnızca hikaye anlatırlar. Asıl yalancı olan tüketicilerdir. Tüketiciler olarak biz hergün kendimize yalan söyleriz. Ne giydiğimiz, nerede yaşadığımız, kime oy verdiğimiz ve işimizde neler yaptığımız konusunda kendimize yalan söyleriz.

Başarılı pazarlamacılar tüketicilerin inanmayı tercih ettikleri hikayeleri onlara sunarlar.

Gerçek müşteri memnuniyetinin özünde iyi bir hikaye bulunur. Bu hikaye, büyümenin ve karın kaynağı, organizasyonun da geleceğidir.

Bütün işleri başarılı kılan şey: Hikayenize kendinizi tamamen adamanız ve onu sahiplenmeniz.

 

Sizin Hikayeniz Nedir?

 

Bütün pazarlamacılar hikaye anlatırlar ve bu işi iyi yaparlarsa,biz de onlara inanırız. Şarabın 20 dolarlık kadehte 1 dolarlık kadehte olduğundan daha leziz olduğuna inanırız. Hemen hemen ikiside aynı araba olsa bile, 80 bin dolarlık Porsche Cayenne'in 36 bin dolarlık VW Touareg'den çok daha üstün olduğuna inanırız. 225 dolarlık Puma spor ayakkabılarının 20 dolarlık markasız ayakkabılara göre ayaklarımızı daha rahat hissettireceğine - ve daha havalı göstereceğine - inanırız ve buna inanmak olayın gerçekten de böyle olmasına neden olur. Başarılı pazarlamacılar ürünlerin özelliklerinden ya da faydalarından bile söz etmezler. Bunun yerine hikaye anlatırlar. İnanmak istediğimiz türden bir hikaye.

 

Bu kitap, tüketicilerin taleplerini yerine getirmeyle ilgilidir - onların inanmayı tercih ettikleri canlı tablolar oluşturmakla ilgili.- Kar amacı gütmeyen organizasyonlardan otomobil şirketlerine, siyasi kampanyalardan şarap kadehi imalatçılarına kadar- her organizasyon artık kuralların değişmiş olduğunu anlamalıdır. Çoğu insanın sınırsız seçeneğinin bulunduğu (ve bunları seçmeye zamanlarının olmadığı) bir ekonomik ortamda, her organizasyon bir Pazarlamacıdır ve bütün pazarlama tam anlamıyla hikaye anlatmak üzerine kurulur.

 

Pazarlamacılar,bizim dünya görüşümüze uyan, sezgilerimizle benimseyip arkadaşlarımızla paylaşacağımız bir hikaye anlattıklarında başarıya ulaşırlar. Örnek olarak iPod.

 

Ancak çok dikkatli olun: Eğer hikayeleriniz güvenilir değil ve aldatmaya yönelik ise, o zaman beyaz yalan sınırından sahtekarlığa geçersiniz. Pazarlamacılar bencil ve kaba olduklarında, pazarlama araçlarını istismar edip dünyayı daha kötüleştirdiklerinde başarısız olurlar. Telepazarlamacılar ile Marlboro gibi markalar bu durumdan ağır dersler almışlardır.

(Ön Kapak)

 

Herkesin okuması gereken bir kitap :thumbsup:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...