Jump to content

Portishead


Topal Kırkayak

Önerilen Mesajlar

PORTISHEAD - THIRD ( 2008 )

1.Silence

2.Hunter

3.Nylon Smile

4.The Rip

5.Plastic

6.We Carry On

7.Deep Water

8.Machine Gun

9.Small

10.Magic Doors

11.Threads

 

EDIT: Gnoxis içerisinde bandrollü albüm film oyun vs paylaşımı yasaktır (Boogee)

boogee tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

 

 

Türkçe’de “Kara Film” adıyla da bilinen “Film Noir” hakkında herkes bir şeyler duymuştur. Portishead’in de sinematik sound’unu en yerinde tanımlayacak kelimede, noir müzik olacaktır. Grup, kendini belirli bir müzik tarzına ait edilmesini istemiyor. Buna rağmen İngiliz basını onları; Trip – Hop kategorisine sokuyor. Yaptıkları müziğin belirli bir kategoriye sokulmasından dolayı hissettikleri hoşnutsuzluğa rağmen, grubun yaptığı avan-gart pop hassasiyetli müzik tarzına bakacak olursak, Trip-Hop’un yaratıcıları sayabileceğimiz Tricky ve Massive Attack’in sounduna çok benzediğini görebiliriz.

 

Trip-Hop terimi 1994 yılında, Portishead’in de çıkış yaptığı İngiltere Bristol’da doğdu. Portishead adını; gruptan Geoff Barrow’un yetiştiği, Bristol’daki bir Batı Yakası Gemi Banliyö’sünün adından aldı. Barrow yetiştiği yer olan Bristol hakkındaki düşüncelerini Rolling Stone Dergisi’yle yaptığı bir röportajında şöyle açıklamıştı “Bristol, sevimli bir yer fakat yaşamak için bu sevimlilik yeterli olmuyor.” Barrow, 17 yaşındayken, yaşadığı yer olan Portishead adındaki gemi banliyösünden, kendine Bristol’daki bir müzik şirketi olan Coach House’da iş bulunca ayrıldı. Burada kayıt operatörü olarak çalıştı. Aynı zamanda, müzik şirketinde bulunan stüdyolarda çalışan gruplara da çay servisi yapıyordu. Gruplara çay getirip götürürken, günün birinde deneysel sample’ları bir araya getirip bütün gün duyduğu birbirinden hiç bir farkı olmayan soundlardan çok daha farklı bir müzik tarzı geliştireceğinin hayallerini kuruyordu.

 

Barrow, Coach House’da yapabileceğine inandığı her şeyi yaptıktan sonra, hayallerindeki müzik tarzına uygun bir ses bulabilmek için farklı vokalistleri dinlemeye başladı. İlk başlarda bu konuda fazla bir şansı yoktu; 1991 yılında lokal bir işçi bulma kurumunda Beth Gibbons’la tanışıncaya kadar yaklaşık 50 vokalisti dinledi. Gibbons, uzun bir süredir, Bristol’daki publardan birinde cover parçalar çalan grup başta olmak üzere, bir çok farklı grupta şarkı söylüyordu. İkili, aynı müzikal ideallere sahip olduklarını farkedince, kısa bir sürede grubu oluşturmaya karar verdiler. Böylece Jazz Messengers ve Big John Patton’un kurucularından olan jaz gitaristi Adrian Utley’inde yardımlarıyla şarkı sözlerini yazmaya başladılar. Ve sonunda 1993 yılında İngiltere’de ki GO! Discs’le anlaşma imzaladılar.

 

 

 

 

Bu arada Barrow; Paul Weller, Depeche Mode, Primal Scream ve Ride gibi grupların parçalarının re-mixlerini yaparak stüdyo çalışmalarına da devam ediyordu. Perküsyonist Dave McDonald’ında aralarına katılmasıyla grup, 1994 yılında ilk albümleri “Dummy”yi çıkardı. Albümden çıkan ilk single ‘Sour Times’ (Nobody Loves Me) oldu. Bu parça, Atlantik’in her iki tarafında hem radyo istasyonlarında hem de televizyonlarda gösterilmeye başladı. Barrow ve plak şirketi, single için 10 dakikalık bir film olan “How To Kill A Dead Man”den sahneler kullanarak noir bir klip hazırladı. Bu siyah- beyaz sürrealist filmde Barrow ve Gibbons, 60’larda yaşayan iki casusu canlandırıyordu. Klipte kendilerinin rol alma sebebini ise “Bu rolü oynayacak başka kimseyi bulamadığımız için biz oynadık” diye açıkladılar.

 

Başarılı yükselişinden dolayı “Dummy” albümü; Melody Maker, Mixmag ve The Face tarafından 1994 yılının albümü seçildi. Durum böyle olunca grup üyeleri zamanlarının büyük bir çoğunluğunu, dünyanın dört bir tarafından kendileriyle röportaj yapmaya gelen basın mensuplarına ayırdı. Portishead’e göre işin promosyon amaçlı bu kısmı aynı zamanda da işin en sıkıcı kısmıydı. Böylece Barrow ve Gibbons işleri daha kolay bir hale sokmak için bir anlaşma yaptılar. Barrow işin röportaj kısmını alacaktı çünkü insanlarla konuşmaktan büyük bir keyif alıyordu fakat fotografının çekilmesinden de bir o kadar rahatsız oluyordu. Gibbons ise fotografının çekilmesinden çok hoşlanıyordu. Fakat röportaj yapmaktan nefret ediyordu. Çünkü ona göre yaptığı müzik zaten onun hakkında ki her şeyi anlatıyordu. Böylece Gibbons’ta işin forograf kısmıyla ilgilenmeye başladı.

 

Portishead’in ünü daha önce hiç gitmemelerine rağmen albümlerinin 150.000 kopya sattığı Amerika’ya kadar uzandı. 1995 yılında Portishead, İngiltere’de düzenlenen “Mercury Music Prize” ödülünde; PJ Harvey, Blur, Elastica, Tricky ve Oasis’i geride bırakarak bir numaraya yerleşti. Bu başarılı yükselişleri sırasında gruba, soundtrack teklifleri de geldi. Teklif olarak gelen filmlerden iki tanesi az bütçeli filmlerken bir diğeriyse “Tank Girl”dü. Bir an önce yeni albüm hazırlıkları için “Coach House” stüdyolarına girmek isteyen Portishead, albümün tanıtım turnesini kısa tuttu. Barrow’a göre grubun, 10 yılda en az 10 albüm çıkarması gerekiyordu. Fakat olaylar Barrow’un umduğu gibi gelişmedi ve Portishead’in ikinci albümü ilk albüm Dummy’den nerdeyse 3 yıl sonra, 1997 yılında çıktı.

 

 

 

 

 

Portishead, 1998 yılında ise içinde New York’ta verdiği konser kayıtlarının bulunduğu bir başka albüm çıkardı. Canlı kayıtların yer aldığı bu albümün kayıtları sırasında gruba, Bristol’lu müzisyenler Clive Deamer(davul), Jim Barr (bas) ve John Baggot (keyboard) eşlik etti. Bu arada, Geoff Barrow ve grubun DJ’yi Andy Smith klüplerde DJ olarak çalmaya devam etti. Hatta 1998 yılında Smith, “The Document” adında bir DJ albüm çıkardı. Portishead, 2001 yılının başında yeni albümlerinin kaydı için Sydney - Avustralya’ya gitti. Albümün Avustralya’da kaydedilme fikri ise; gruptan Adrian Utley ve Geoff Barrow’un bir yıl önce Mart ayında, birlikte Oz’u ziyaret ettikleri zaman çıktı.

 

Adrian www.bristolsound.co.uk'a yaptığı açıklamada, “Gerçekten çok sevimli bir stüdyo. Ayrıca çok da ucuz, yeni albümün kayıtları için pahalı bir stüdyo istemiyoruz, çünkü bizim zaten yeterince malzememiz var. Geçen sefer albümü Ridge Farm’da kaydetmiştik. Fakat gerçekten çok pahalı bir yerdi. Ayrıca stüdyoda bulunan bir çok aleti de kullanmamıştık. Böylece bir sonraki albümümüz için daha küçük, ucuz ve sevimli bir stüdyoda çalışmaya karar verdik.” dedi. Bristolsound muhabirlerinden birinin, “İngiltere’nin soğuk ve kasvetli havasından farklı olarak, güneşin her daim görüldüğü bir yerde son albümünüzün kayıtlarını yapmak sizce albümün müzikal içeriğinde bir değişiklik yaratacak mı?” sorusuna Adrian gülerek “Güzel olurdu aslında, ama bilmiyorum!” şeklinde cevap verdi. Adrian son albüm hakkında, “Geçen sefer albüm tanıtımı için yaptığımız turnenin sonunda gerçekten çok yorulmuştuk ve Portishead için bu kadar yeter demiştik. Fakat şimdi bakınca her şeye yeniden başlıyor olmak güzel bir şey aslında. Geoff’la tekrar çalışmak için sabırsızlanıyorum. İkimizin de farklı fikirleri var fakat sabitleşmiş değil hiç biri. Gelecekte neler olacağını hep birlikte göreceğiz.” dedi. Portishead son albümü olan Third'ü 2008 yılında çıkarmış ve büyük başarı yakalamıştır.

 

Albümleri

 

"Dummy" (1994)

 

 

 

 

 

1.Mysterons

2.Sour Times

3.Strangers

4.It Could Be Sweet

5.Wandering Star

6.Its A Fire

7.Numb

8.Roads

9.Pedestal

10.Biscuit

11.Glory Box

 

 

 

Glory Times ( 1995 )

 

 

 

 

Disc 1

 

1."Sour Sour Times" – 4:07

2."Lot More" – 4:21

3."Sheared Times" – 4:17

4."Airbus Reconstruction" – 5:08

5."Theme from to Kill a Dead Man" – 4:25

 

Disc 2

 

1."Glory Box (edit)" – 3:35

2."Glory Box (Mudflap Mix)" – 5:28

3."Scorn" – 6:04

4."Sheared Box" – 3:30

5."Toy Box" – 5:43

 

"Portishead" (1997)

 

 

 

1.Cowboys

2.All Mine

3.Undenied

4.Half Day Closing

5.Over

6.Humming

7.Mourning Air

8.Seven Months

9.Only You

10.Elysium

11.Western Eyes

 

 

"Roseland NYC Live" ( 1998 )

 

 

1.Humming

2.Cowboys

3.All Mine

4.Mysterons

5.Only You

6.Half Day Closing

7.Over

8.Glory Box

9.Sour Times

10.Roads

11.Strangers

 

"Third" (2008)

 

 

 

1.Silence

2.Hunter

3.Nylon Smile

4.The Rip

5.Plastic

6.We Carry On

7.Deep Water

8.Machine Gun

9.Small

10.Magic Doors

11.Threads

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Give Me A Reason To Love You

 

I'm so tired of playing,

Playing with this bow and arrow,

Gonna give my heart away,

Leave it to the other girls to play,

For I've been a temptress too long.

 

Hmm just,

Give me a reason to love you,

Give me a reason to be,

A woman,

I just wanna be a woman.

 

From this time, unchained,

Were all looking at a different picture,

Through this new frame of mind,

A thousand flowers could bloom,

Move over, and give us some room.

 

Yeah,

Give me a reason to love you,

Give me a reason to be

A woman,

I just want to be a woman.

 

So don't you stop being a man,

Just take a little look from our side when you can,

Sow a little tenderness,

No matter if you cry.

 

Give me a reason to love you,

Give me a reason to be,

A woman,

It's all I wanna be is all woman.

 

For this is the beginning of forever and ever,

It's time to move over ,

So I want to be.

 

I'm so tired of playing,

Playing with this bow and arrow,

Gonna give my heart away,

Leave it to the other girls to play.

For I've been a temptress too long.

 

Hmm just,

Give me a reason to love you

 

Portishead

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Beth Gibbons'ın pek kimsenin bilmediği solo albümü de vardır ( Out of Season ) . En iyi şarkılarından biri yer alır içinde "funny time of year". dinlemek isteyenler için upload ettim.

 

Düzenleme//Gnoxis içerisinde bandrollü albüm film oyun vs paylaşımı yasaktır //Boogee

 

 

Funny Time Of Year

 

These silent words of conversation

Hold me now this adulation

See me now

Oh it's easy now

 

Falling like a silent paper

Holding on to what may be

 

And I only hear

Only hear the rain

 

And many rains turn to rivers

Winter's here

And there ain't nothing gonna change

The winds are blowing telling me all I hear

Oh it's a funny time of year

There'll be no blossom on the trees

 

Turning now I see no reason

The voice of love so out of season

I need you now

But you can't see me now

I'm travelling with no destination

Still hanging on to what may be

 

It's a funny time of year

I can see

There'll be no blossom on the trees

And time spent cryin' has taken me in this year

Oh it's a funny time of year

There'll be no blossom on the trees

 

Falling like a silent paper

Holding on to what may be

It's a funny time of year

 

I can see

There'll be no blossom on the trees

And time spent cryin' has taken me in this year

 

It's a funny time of year

I can see no blossom no blossom on the trees

 

Falling like a silent paper

Holding on to what may be

It's a funny time of year

 

I can see

There'll be no blossom on the trees

And time spent cryin' has taken me in this year

 

It's a funny time of year

I can see no blossom no blossom on the trees

boogee tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O konu hakkında ne desem yalan olur. Ortalıkta Pearl diye legal olmayan bir bir albüm var. Yayınlanış tarihi 1999. Söylentiye göre portishead'e ait. Bazı şarkılarda Mandalay adlı bir ingiliz trip-hop grubunun Empathy albümünden alınmış. Pearl albümünü dinledim Portishead ile bir ilgisi olmadığı kanaatindeyim. Kissing the Day o albümde yer alıyor. Ortada yanlış anlama var sanırım. Albüm mandalay'a ait görünüyor. Bende yanılıyor olabilirim. Albümü dinlemek isterseniz upload edip gönderebilirim. onun haricinde bende Portishead e ait 7 tane albüm var. Dummy , Glory Times , Portishead , Remixes (bonus) İçinde farklı sanatçılarla çalışılmış 7 şarkı var , Roseland NYC live , Trip-Hop Reconstruction ve third. Bunların haricinde massive attack gibi gruplarla da şarkıları var. Zaten 1999-2005 yılları arasında çok çeşitli sanatçılarla çalışıldı. Son olarakta Beth Gibbons'ın solo albümü var Out of Season.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ohh, can't anybody see

Kimse göremiyor mu?

We've got a war to fight

Savaşılacak bir savaşımız var

Never found our way

Yolumuzu asla bulamadık

Regardless of what they say

Dediklerine dikkat etmeden

 

How can it feel, this wrong

Nasıl bu kadar yanlış hissettirebilir

From this moment

Su andan itibaren

How can it feel, this wrong

Nasıl bu kadar yanlış hissettirebilir

 

Storm.. in the morning light

Fırtına...gündüz ışıkları arasında

I feel

Hissediyorum

No more can I say

Daha fazla konusamam

Frozen to myself

Kendim olana kadar dondum

 

I got nobody on my side

Benim tarafımda kimse yok

And surely that ain't right

Ve Eminim ki bu doğru degil

And surely that ain't right

Ve Eminim ki bu doğru degil

 

Ohh, can't anybody see

Kimse göremiyor mu?

We've got a war to fight

Savaşılacak bir savaşımız var

Never found our way

Yolumuzu asla bulamadık

Regardless of what they say

Dediklerine dikkat etmeden

 

Dinlediğim an hayat kısa bir süreliğini duruyor benim için herkese şiddetle tavsiye ederim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

In September 2011, Barrow stated in a Rolling Stone interview that he would begin work on his portion of the album in January 2012, humorously pointing out "that could mean another fucking 10 years" before a new album is released.. valla yaşarsak dinleriz artık : ))

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...