selim Oluşturma zamanı: Temmuz 27, 2006 Paylaş Oluşturma zamanı: Temmuz 27, 2006 Bermuda Şeytan Üçgeninin Sırrı Çözüldü! -------------------------------------------------------------------------------- Bermuda Seytan Ucgeni Atlas Okyanusu'ndaki bu bolgede, ozellikle son 60 yilda bircok gemi ve ucak kaybolmus ve bunlardan geriye tek bir iz bile kalmamisti. Kimsenin aciklama getiremedigi bu esrarengiz fenomen, icinde bilimadamlarinin da bulundugu pek cok insan tarafindan "dogaustu bir takim guclerin yaptirimi" olarak algilandi ve oyle lanse edildi. Ancak, uzun yillardir devam eden arastirmalar birkac yil once bir sonuc verdi ve bu gizemli olaylarin aslinda basit bir "dogalgaz cilvesi" oldugu aciklandi. Yer altindan fiskiran dogal gazlar, sadece yuksek kara parcalarindan degil,deniz ve okyanus tabanlarindan da cikarlar. Cunku deniz tabanlari da ustu suyla kaplanmis alcak kara parcalaridir. Ancak, okyanuslar cok derin altindaki bolgelerden cikmak isteyen dogal gazlar, oradaki cok dusuk isinin da etkisiyle kati hale donusurler ve "hidrat" denilen beyaz ve tebesirimsi bir madde haline gelirler. Cok derinlere dalabilen robot kameralarinin bu bolgedeki karbeyaz okyanus tabanini ve bazi gemi enkazlarini resimlemesinden sonra konuya su bilimsel aciklama getirilmistir: Bu bolge, Gulf Stream denilen sicak su akintisinin da gectigi yerdir. Tabanin bazen isinmasi yuzunden, bu "tebesir gazlar" erir ve sudan hafif olduklari icin yuzeye dogru yukselirler. O anda, tabandan yuzeye kadar bir bosluk (vakum-girdap) olusur ve okyanus adeta delinir. O sirada oradan gecen yuzer ne varsa, derin bir kuyuya duser gibi hizla okyanusun dibini boylar. Cunku, gazin kaldirma kuvveti gemileri tasiyacak guce sahip degildir. Gaz yukselmesi sona erince bosluk tekrar suyla dolar ve geriye hicbir iz kalmadan kocaman gemiler kilometrelerce derine gomulmus olurlar. Ucaklarin duserek kaybolmasi ise gene ayni sebeptendir. Yuzeye cikan dogal gazlar , havadan da hafif olduklari icin yukselmeye devam ederler. Bu kez vakum , bolgenin uzerindeki atmosferde olusur. Oradan tesadufen gecen bir ucak hemen irtifa kaybeder ve motorlari durur. Cunku, motorlardaki benzinin yanmasi icin oksijene ihtiyac vardir ve o boslukta hava olmadigi icin oksijen de olmaz. Boylece ucak da, hizla okyanus tabanini boylar! Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
enes Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2006 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 31, 2006 oldukça mantıklı gözüküyor,, çok sağol Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
zxcvb Yanıtlama zamanı: Ağustos 6, 2006 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 6, 2006 Bilgilendirdiğin için teşekkürler ama, kaynak veseydin daha iyi olurdu. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
emre Yanıtlama zamanı: Ağustos 6, 2006 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 6, 2006 ya bu yenı bı haber dııl sanırım baya oldu bıyerde okudum sanırım bende bunu Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
bolsoru Yanıtlama zamanı: Ağustos 29, 2006 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 29, 2006 Peki bi insanın tüpsüz dalış yapması mümkünmüdür o bölgeye değildersen bi sorum olcakda Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
mucit41 Yanıtlama zamanı: Nisan 25, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Nisan 25, 2013 http://www.turkiyegazetesi.com//Resources/2013/2/19/34077_19022013092915_1.gif Uçak ve gemilerin, hatta güvercin gibi kuşların bile kaybolduğu okyanustaki “Bermuda Şeytan Üçgeni”nin sırrı artık çözülmüşe benziyor. Okyanustaki sıcak su akıntısının çözdüğü Metan gazı, denizde girdaba yol açarak gemileri, havada ise oksijeni azaltarak uçakları etkiliyor. ABD'de Florida'nın güney ucuyla, Bermuda adaları ve Porto Riko adası arasındaki “üçgen” içersinde bugüne kadar sayısız gemi ve uçağın, çoğunun da hiçbir iz bırakmadan ve nedeni belli olmadan yok olduğu bir gerçektir. Bilindiği gibi denizler ile atmosfer arasında devamlı bir etkileşim ve değişken termodinamik etkenler mevcuttur. Denizlerin iç dinamiğinin yanında, atmosferik hava şartları, fırtına ve kasırgalar, sıcaklık farklılıkları ve deniz dibindeki yanardağ püskürmeleri sonucu su yüzeyine çıkan çeşitli gazlar, sistemin özelliklerini bir anda değiştirebilir. Bunun sonucunda şiddetli akıntılar farklı yöne çevrilebilir ve çekim kuvveti büyük girdaplar oluşabilir. Bu okyanus çevrintileri o bölgeden geçen Gulf Stream sıcak su akıntısı içinde gelişip yüksek enerji potansiyeli ile yüklü bulunmaktadır. Ayrıca, okyanus zeminindeki engebeli dip formasyonundan gelişen girdaplar da su yüzeyine çıkarak gemilerin gidiş yönünü değiştirebilmektedir. Bir gemi böyle bir girdabın içine girerse süratini kaybederek kayar ve rotasından çıkar. http://www.turkiyegazetesi.com/images/PDF/haber2011/02.19.2013be.jpg Günümüzde gemi ve uçakların kaybolmasının sırrı farklı fiziksel ve kimyasal bulguların yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkmasıyla çözülmüştür. Özellikle pusulanın yanında birçok teknik malzemenin de çalışmalarını bozan kuvvetli manyetik dalgalar ve okyanusun soğuk zemininde donmuş katı halde bulunan Metanhidratlar, Gulf Stream sebebiyle çözülmekte ve büyük miktarda Metan gazı su yüzeyine çıkarak atmosfere yükselmektedir. CH4 formülüne sahip Metan gazı havadaki oksijeni bloke etmekte ve bunun sonucunda o civardan geçen uçakların oksijensiz kalan motorları durarak uçaklar okyanusa gömülmekteydi. Çok derinlere dalabilen robot kameraların bu bölgedeki kar beyazı okyanus tabanını ve bazı gemi enkazlarını resimlemesinden sonra konuya şu bilimsel açıklama getirildi: Gulf Stream'in çözdüğü Metan gazı sudan hafif olduğu için yüzeye doğru yükselir. O anda, tabandan yüzeye doğru suyun yoğunluğu çok azalır. O sırada oradan geçen bir gemi derin bir kuyuya düşer gibi hızla okyanusun dibini boylar. Çünkü yoğunluğunu kaybetmiş su, gemileri taşıyacak kaldırma kuvvetini bulamaz. Her zaman gelişmeyen bu ilginç kimyasal olay sonucu metan gazının yükselmesi sona erince yoğunluk tekrar eski haline döner ve geride hiçbir iz bırakmayan gemiler derinlerde kaybolmuş olurlar. Uçakların düşerek kaybolması da aynı sebeptendir. Yüzeye çıkan doğal gaz havadan hafif olduğu için yükselmeye devam eder. Bu kez yoğunluk azalması bölgenin üzerindeki atmosferde oluşur. Oradan tesadüfen geçen uçak hemen irtifa kaybeder ve motorları durur. Çünkü motorlardaki benzinin yanması için oksijene ihtiyaç vardır ve düşük yoğunluklu havanın içindeki oksijen miktarı motorların çalışması için yeterli değildir. Böylece uçak düşerek okyanusun derinliklerinde kaybolur. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mrs_Echelon Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Nisan 26, 2013 işin ilginç yanı bilim adamlarının bunu doğa üstü olarak algılaması. Mutlaka mantıklı bir açıklaması vardı ve sonunda bulabilmişler.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Meastro Yanıtlama zamanı: Eylül 28, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 28, 2013 Buradaki garipiklerin nedeni denizin içindeki kontrol dışı çalışan boyutlarası kapı açılmasına neden olan bir kristal,atlantisinten hatıra. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
nevermore Yanıtlama zamanı: Eylül 29, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 29, 2013 gizemli gizemli iyiydi çözmeselerdi keşke Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.