avluelathemindwing Oluşturma zamanı: Şubat 6, 2007 Paylaş Oluşturma zamanı: Şubat 6, 2007 A)Aşağıdakilerden çoğunluğu ile ifade edilen toplumsal etkileşimlerde nitel bir üstünlük. 1)Tam bir sadakat ve kusursuz bağımlılık ile karakterli arkadaşlık ilişkisi 2)Cinsiyete ve yaşa dayalı ya da kültürel nitelikli hiçbir ön yargı olmadan diğerlerini olduğu gibi kabul etme ve değer verme 3)Bireysel inançlarından ve toplumsal bağlamdan bağımsız olarak içinden geldiği gibi konuşma 4)Aksi yönde kanıtlara karşın kendi görüş, kuram ya da perspektifini izleme 5)İlginç alan ve konularla aşırı ilgili, ayrıntıları hep göz önünde tutan bir arkadaş ve dinleyici topluluğu arama; birincil ilgi konusu olmayan bir konuda tartışarak zaman geçirebilme 6)Başkalarını bir ön yargı ve ön varsayım olmaksızın dinleme 7)Konuya anlamlı katkılarda bulunmaya öncelik vermek; dedikodu ve benzeri küçük konuşmalardan, toplumsal açıdan basit ya da yüzeysel bir sohbetten kaçınma 8)Alçakgönüllü bir mizah yetisi ile içten, olumlu ve gerçek arkadaşlar arama B)Aşağıdakilerden en az 3’ü ile tanımlanan ve toplumsal bir dil olan Aspergercede akıcılık. 1)Tüm konuştuklarında gerçeği anlamaya ve ifade etmeye kendini adamış olma 2)Gizli anlam ve imaların olmaması 3)Gelişmiş bir sözcük dağarcığı ve sözcüklerin kendisine ilgi 4)Sözcük oyunlarına, özellikle cinasa ilgi 5)Görsel nitelikli mecazı ileri düzeyde ve başarılı biçimde kullanma C)Aşağıdakilerden en az 4’üyle karakterli bilişsel yetiler 1)Bütün yerine ayrıntıyı özellikle ve güçlü tercih 2)Sorunların çözümünde özgün ve genellikle eşsiz perspektif 3) Diğerlerinin önemsemediği ya da kolayca unuttuğu ayrıntıları , örneğin isimler, tarihler, şemalar, merasimleri hatırlama ve müstesna bellek gücü 4)İlgi alanına giren bilgileri kataloglama ve bir araya getirmede hevesli bir ısrar 5) Kendi düşüncesinde ısrarcı olma 6) Bir veya iki alanda ansiklopedik veya CD-ROM bilgisi 7) Rutinlerin bilgisi ve düzen ve doğruluk için odaklanmış istek 8)Politik görüş ve maddi çıkarlardan etkilenmeyen değer ve karar verme yetileri D)Ek olası diğer özellikler 1)İşitme, dokunma, görme ve/veya koku gibi duyularda aşırı duyarlılık 2)Özellikle dayanıklılık ve görsel doğruluk gerektiren bireysel spor ve oyunlarda başarılı olma (kürek,yüzme,bowling, satranç vb. gibi) 3)İsimsiz kahramanlık (anti-kahramanlık) ve güven verici bir iyimserlik. Sıklıkla diğerlerinin toplumsal zayıflığının kurbanı olma, gerçek arkadaşlığın olabilirliğine dair sıkı bir inanç 4)Genel nüfusa göre düşünüldüğünde üniversite bitirmiş olma olasılığının yüksek olması 5)Tipik gelişenlerin aralığı dışında başkalarının bakımını üstlenme Prof. Dr.Barış Kormaz/ Asperger Sendromu s.148-149 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KATA Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2007 Asperger sendromu lu bir umarım benım de karsıma cıkar Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
mistik Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 6, 2007 Asperger Sendromu Asperger bozukluğu temel olarak kendisini sosyal ilişkilerde gösteren bir bozukluktur. Genellikle çocukluk çağında tanımlanan bir bozukluktur. Toplumsal ilişkilerde kullanılan el kol hareketleri, vücut konumu, yüz yüze gelme ya da göz göze gelme gibi sözel olmayan davranışlarda bozulma, yaşıtlarıyla uygun ilişkiler geliştirememe, diğer insanlarla birlikte eğlenme güçlüğü, toplumsal ilişkilerde uygun duygusal karşılık verememe; basmakalıp ya da sınırlı bir ilgi alanında kalma, gündelik işlerdeki alışageldik rutin davranışlarda esneklik gösterememe, el çırpma, parmak burma gibi yineleyici motor davranışların olması, eşyaların parçalarıyla uğraşıp durma asperger sendromunda görülebilecek belirtilerdir. Genellikle çocukluk çağında tanımlanmakla birlikte erişkinlerde de görülebilir. Asperger sendromu olan kişiler genellikle özel bir alanda oldukça yeteneklidirler. Asperger sendromu olan kişiler uygun ortam sağlandığında çok başarılı olacaklardır. Özellikle ikili ilişkileri gerektiren işlerden ziyade belirli bir konuda derin bilgi gerektiren teknik işlerde daha başarılı olabilirler. Bazı mesleklerde ise durum karışık olabilir. Örneğin Asperger sendromu olan kişinin öğretmenlik yapamayacağını kesin olarak söylemek mümkün değildir. Ancak ortam ve ilişkiler ne kadar karmaşık olursa uyum sağlamaları da o kadar güç olacaktır. Örneğin öğrencilerinin motivasyonunun yüksek olduğu üniversite hazırlık dershanelerinde ya da üniversitede çalışabilirken, ilköğretim okulunda ya da problemli öğrencilerin bulunduğu bir sınıfta öğretmenlik yapmaları mümkün olmayabilir. Alıntı Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
avluelathemindwing Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2007 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2007 Açıklama eksiğim için kusura bakmayın, aspiler asperger sendromlulardan biraz farklı, aspergerler (en azından kendi alt kültürünü oluşturmuş bazıları) "normal"leri nörotipik olarak adlandırıyor. Aspiler daha çok asperger kalıntıları taşıyan nörotipikler olarak kategorize edilmiş. Alıntıdır Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
mistik Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 7, 2007 Açıklama eksiğim için kusura bakmayın, aspiler asperger sendromlulardan biraz farklı, aspergerler (en azından kendi alt kültürünü oluşturmuş bazıları) "normal"leri nörotipik olarak adlandırıyor. Aspiler daha çok asperger kalıntıları taşıyan nörotipikler olarak kategorize edilmiş. Alıntıdır son açıklama için teşekkürler, daha anlaşılabilir oldu;) Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.