Tenebris Anima Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2015 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 9, 2015 Çoğu inanışta meleklerden doğaüstü bir şekilde bahsediliyor. Bu (eğer gerçekten varlarsa) onları daha üstün kılmaz mı? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Anafiel girl Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2016 Kimsenin yorumunu okumadan cevap veriyorum İnsanlar meleklerde üstündür. Evet melekler hep ibadet halinda... Ama insanlar şereflik varlıklar kılınmış. Sadece meleklerden değil gayb alemi ve diğer alemlerde yaşayayan dahil bütün canlılardan da üstün kılınmış. Bunun nedeni insanın nefis taşıyor olması. İnsanın hatalar yapıp sonrasında tövbe ederek tekrar yolunh bulması Allah katında onları şerefli kılmıştır. İnsan sadece nefsi ile değil aynı zamanda şeytan ilede savaş halinde olduğu için şereflidir. Çünkü Rabbi için savaşmaktadır. Senin için; sana her gün yemem yapan veya senin günlük islerink gören birimi daha değerlidir yoksa kendini senin için feda eden ve senin için zevklerinden vaz geçen birisimi değerlidir. Elbette ikiside değerlidir. Ama birisi biraz daha fazla.değerlidir senin için.. Ama benim nacizane fikrim Her insanın şerefli kılınmadığı... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Anafiel girl Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 13, 2016 Çoğu inanışta meleklerden doğaüstü bir şekilde bahsediliyor. Bu (eğer gerçekten varlarsa) onları daha üstün kılmaz mı? Eğer melekler üstün kılınsaydı neden insanları yaratma gereği duyulurdu? Bazı inanclara göre dünyanın yok olmasından sonra meleklerin dahil öleceğidir. Yalnızca insanların ahirette kalacağıdır. Bu inanışa.görede yine insanların üstün olduğu sonucunh çıkartabiliriz Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Rage94 Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Melekleri bilmem ama iblisler insanlardan üstün.Din kitaplarında her ne kadar insanların daha güçlü olduğu söylensede ben katılmıyorum.Çünkü iblis kovabilmek irade meselesi ve şimdi ki zamanda insanlar pek iradeli değil yani şimdi ki zamanda bu geçerli değil.Genel de iblisler insanları kolaylıkla alt edebiliyor.Zaten insan korktu mu nutku tutuluyor konuşamıyor bile haliyle demonlar çok daha güçlü.. Hadi onu da geçtim telepatileri yeter insan beynine girmek çok kolay onlar için kedi fare oyunu gibi.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
proxy Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Hiçbir varlık diğerinden üstün değildir. Herşey Tanrı dediğiniz herşey olanın parçalarıdır. Herşey o ise nasıl biri diğerinden üstün olabilir ? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Rage94 Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Hiçbir varlık diğerinden üstün değildir. Herşey Tanrı dediğiniz herşey olanın parçalarıdır. Herşey o ise nasıl biri diğerinden üstün olabilir ? Piramit olarak düşün aynı besin piramidi.Tanrı dediğin en üst sırada ondan ötesi yok ama aşağı indikçe olaylar değişir.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
AbraKadabra Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Her inanışa göre farklı düşünceler mevcut herkes aynı düşünmeyebilir.Örneğin hristiyan birine göre tanrı en zirvededir atıyorum pagan birine göre patron tanrı ve tanrıca en üst seviyededir daha sonra melekler gelir örneğin.benim düşünceme göre emir alan melekler(ki bence en hızlılarıdır) tanrıyla direkt etkileşimleri oldukları için daha üstündürler-bana göre. İblislerin tanrı katında bir üstünlüğü olmadığını hepimiz biliriz.Ama çoğu insandan güçlü oldukları doğrudur.Lakin meleklerle doğrudan yada doğrudan olmayan yollarla etkileşim yapan biri de bir deamondan üstün olabilir.tAbi burda kime göre üstün sorusunuda sormak ona göre cevap vermek lazım aslında.Tanrıya göre mi üstün,insana göre mi,bir meleğe göre mi, hakket kime göre üstün,bu üstün varlık? Belkide her varlık kendi çapında üstündür,her varlık kendini diğerinden üstün görüyodur kimbilir.genelde bu kibri iblisler gösterir.iblis krallar en kibirlileridir mesela.Ama ben insanın kendini tanrıya daha yakın olan varlıklardan daha üstün görücek kadar kibirli varlıklar oldugunu düşünmüyorum şahsi fikrim. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Anafiel girl Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Her inanışa göre farklı düşünceler mevcut herkes aynı düşünmeyebilir.Örneğin hristiyan birine göre tanrı en zirvededir atıyorum pagan birine göre patron tanrı ve tanrıca en üst seviyededir daha sonra melekler gelir örneğin.benim düşünceme göre emir alan melekler(ki bence en hızlılarıdır) tanrıyla direkt etkileşimleri oldukları için daha üstündürler-bana göre. İblislerin tanrı katında bir üstünlüğü olmadığını hepimiz biliriz.Ama çoğu insandan güçlü oldukları doğrudur.Lakin meleklerle doğrudan yada doğrudan olmayan yollarla etkileşim yapan biri de bir deamondan üstün olabilir.tAbi burda kime göre üstün sorusunuda sormak ona göre cevap vermek lazım aslında.Tanrıya göre mi üstün,insana göre mi,bir meleğe göre mi, hakket kime göre üstün,bu üstün varlık? Belkide her varlık kendi çapında üstündür,her varlık kendini diğerinden üstün görüyodur kimbilir.genelde bu kibri iblisler gösterir.iblis krallar en kibirlileridir mesela.Ama ben insanın kendini tanrıya daha yakın olan varlıklardan daha üstün görücek kadar kibirli varlıklar oldugunu düşünmüyorum şahsi fikrim. Görüşün mantıklı abra. Fakat üstünlük insanın sıfatına değil yaratılışına göredir. Önemli olan meleklerin Allah'a olan yakınlığıda değil. Asıl mesele kimin ne yaptığı ve ne için yaratıldığıdır onu üstün kılan... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
AbraKadabra Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Mesela bir müslümanın da cevabı aynen böyle olurdu,yani anafiel girl'in ki gibi.Yanlış anlaşılmasın yukarıda pagan ve hristiyan inancından örnek verdiğim için dedim.Ama sana şöyle bir soru sorayım anafiel.Hayatında kaç kez bir melek gördün ? Üstün veya değil sıfat veya değil üstün olsan ne olucak olmasan ne olucak.. Ve bir soru daha; meleklerin hepsimi değilmi bilmiyorum lakin 4 büyük melek insan formuna bürünebilir çoğu zaman..Kaçıyla konustuk kacını gördükte kendimizi bu kadar üstün görüyoruz.Bu kibir niye.Madem sıfat önemli değil yaratılısta bile onların üstün oldugu gözle görülebilir. Aslında bu konuyu tartısmak böyle bir konu acmak bile mantıksız bana göre.Sadece azıcık birbirimiz hakkında fikrimiz olsun diye bu başlığa girip mesaj atıyoruz belki ama ,gerçekten üstün olsak ne olucaak olmasak ne olucak? O yüzden bu son mesajım bu başlığa:) Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Anafiel girl Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 15, 2016 birincisi asla üstünüz derken bunu kibirlilikle demiyorum. ilk mesajımda farkındaysa "bana kalırsa her insan şerefli değil " dedim. kuran'da insanlar daha üstün denilmiş. ama hiç bir müslümanın "biz meleklerden üstünüz!" edasıyla dolaştığını görmedim. bu konu çok şüphelere yol açacak ve geniş kapsamlı bir konu. elimden geldiğince kısa cevaplar vermeye calışıyorum fakat görüyorum ki yanlış anlaşılıyor ikincisi melekler var diye onları görmek zorunda mıyız? evet insan sıfatında geliyorlarmış. zamanın da kuran da bu şekilde inmiş zaten. ayrıca neden melekleri görmek istiyorsun ki? ölünce hepimiz göreceğiz zaten Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
proxy Yanıtlama zamanı: Mart 16, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 16, 2016 Piramit olarak düşün aynı besin piramidi.Tanrı dediğin en üst sırada ondan ötesi yok ama aşağı indikçe olaylar değişir.. Sevgili arkadaşım tanrı derken bir şeyden bahsediyormuşsun gibi bahsetmişsin oysa tanrı senin anlayışının ötesinde olan ve olmayandır.Sana anlatmak istediğim tanrının birşey değil bunun içine senin ve benimde dahil olduğumuz veya bir karıncanında dahil olduğu herşeyi kapsadığıdır. Bazen bakış açısını genişletmek veya değiştirmek çok işe yarayabilir. Sen bugünkü anlayışınla tanrıyı anlayabildiğin ölçüde piramidin en tepesine yerleştirmişsin.Kendi anlayışında bir besin zinciri ile alakalandırmışsın tabiki görüşlerine saygı duyuyorum. Bu görüşte senin yaratımın. Benim anlatmak istediğim varlıklar arasında bilinç seviyeleri farklı olabilir. Fiziksel değişiklikler olabilir. Fakat doğası gereği her varlık bunu anlamasada bilmesede farkında olmasada bütünün parçasıdır. Bu uzak galaksideki çok gelişkin bir varlıkta olabilir. Melek dediğiniz varlıklarda olabilir. Sizde olabilirsiniz. Farklı bir boyutta yani olmak boyutunda bu birliği deneyimlersiniz. İçinde bulunduğumuz boyut fiziksel kıyaslamalar yapabildiğiniz boyuttur. Bu da benim düşüncem. Bunu sizin piramidinize göre açıklamam gerekseydi tanrı piramidin kendisi olurdu. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
sidar Yanıtlama zamanı: Mart 16, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 16, 2016 birincisi asla üstünüz derken bunu kibirlilikle demiyorum. ilk mesajımda farkındaysa "bana kalırsa her insan şerefli değil " dedim. kuran'da insanlar daha üstün denilmiş. ama hiç bir müslümanın "biz meleklerden üstünüz!" edasıyla dolaştığını görmedim. bu konu çok şüphelere yol açacak ve geniş kapsamlı bir konu. elimden geldiğince kısa cevaplar vermeye calışıyorum fakat görüyorum ki yanlış anlaşılıyor ikincisi melekler var diye onları görmek zorunda mıyız? evet insan sıfatında geliyorlarmış. zamanın da kuran da bu şekilde inmiş zaten. ayrıca neden melekleri görmek istiyorsun ki? ölünce hepimiz göreceğiz zaten .. Çok eksik ve parça , parça bilgilerin var . Bu tarz konuları spiritüel kaynaklardan araştırmanızı isterim . Mesela varlık = ego anlamına gelir . Ruhun (nefsin , canlı enerjinin) : kendi benliğine olan yakınlığı ,ilişkisi , farkındalığı vesayre . Varlığın tanımını yapmak çok zordur öncelikle . Egoya dair deneyimlerimizin çoğunluğu tabiat kanunları ile sınırlı . Sizden ayrı bir tekamül (evrim) zincirine sahip olan canlı titreşimleri hakkında içgörüye sahip olabilmek için ; elemental varlıklar üzerinde çalışmanız gerekir ilk olarak kanaatimce .Dünya ile doğrudan ilişkileri vardır .. Kuranda insanın üstünlüğünden kast edilirken herhangi bir mutlak mana taşımamaktadır bu ifade . Daha çok bir potansiyel ve özgür irade ile ilişkilidir bu üstünlük . İnsan kainatın efendisi olabilir ama aynı zamanda hayvanlardan da daha aşağı bir konuma düşebilir denilinir .. Tabi bunların çoğunluğunun metaforik\sembolik olduğu unutulmamalı . Verdiği bilgi daha çok sezgisel düzeyde anlaşılmalıdır .. Bu arada meleklerin insan sıfatında gelmesi gibi bir durum söz konusu değil . Muhammed çok donanımlı bir trans medyummuydu. Cebrail planı denilen ve sadıklar planına bağlı olan bir varlıklar aleminden bilgiler alıyordu ( Cebrailin melek olduğu bile bir muamma ). Bilgi alışverişinin olduğu sıralar trans halindeydi , yani obsedörün görünümüne , biçimine falan değilde daha çok enerjisine konsantrasyon sağlanılabileceği bir bilinç halidir trans . Telepatik alışverişinde zirvesidir aynı zamanda bu bilinç . Ve aldığı çoğu bilgide tekamül , psikoloji ve evrensel enerjiler gibi temel , insanları ilgilendiren konulardı . Hepsini ayet şeklinde kurana bile aktarmadı .. Bu arada . Bir insanı melek mentalitesine sahip olduğumuz bir şekilde değerlendirirsek . Yani alttakini gözeten , hemcinsine yardım eden falan . Bu insan karmasıyla daha barışık olacağı için çoğu insandan üstün olabilir . Ama bu durumunu ebediyen devam ettirecek mi ? , Yeteri kadar üstünlüğe ulaştığında zaten buhar olacak , bir ideal signatür olacak . Canlı olmaktan çıkacak .. 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
proxy Yanıtlama zamanı: Mart 16, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 16, 2016 Üstünlük neden tek derdimiz bu Bu konu insan egosunu yansıtmakta bence. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Rage94 Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2016 Sevgili arkadaşım tanrı derken bir şeyden bahsediyormuşsun gibi bahsetmişsin oysa tanrı senin anlayışının ötesinde olan ve olmayandır.Sana anlatmak istediğim tanrının birşey değil bunun içine senin ve benimde dahil olduğumuz veya bir karıncanında dahil olduğu herşeyi kapsadığıdır. Bazen bakış açısını genişletmek veya değiştirmek çok işe yarayabilir. Sen bugünkü anlayışınla tanrıyı anlayabildiğin ölçüde piramidin en tepesine yerleştirmişsin.Kendi anlayışında bir besin zinciri ile alakalandırmışsın tabiki görüşlerine saygı duyuyorum. Bu görüşte senin yaratımın. Benim anlatmak istediğim varlıklar arasında bilinç seviyeleri farklı olabilir. Fiziksel değişiklikler olabilir. Fakat doğası gereği her varlık bunu anlamasada bilmesede farkında olmasada bütünün parçasıdır. Bu uzak galaksideki çok gelişkin bir varlıkta olabilir. Melek dediğiniz varlıklarda olabilir. Sizde olabilirsiniz. Farklı bir boyutta yani olmak boyutunda bu birliği deneyimlersiniz. İçinde bulunduğumuz boyut fiziksel kıyaslamalar yapabildiğiniz boyuttur. Bu da benim düşüncem. Bunu sizin piramidinize göre açıklamam gerekseydi tanrı piramidin kendisi olurdu. Benim demek istediğim de tanrı sadece gözcü pek alakalı değil.Ancak meleklerine emir verince onlar müdahale ediyor.O besin piramidini neden verdim onu söyleyeyim iyilik ve kötülük hep savaş içinde dünya var olduğundan beri hala da öyle ondan dedim.Tanrı gözlemci ama savaşın içindekiler devamlı rol değiştiriyor demek istediğim oydu.Bazen iyilik bazen de kötülük kazanıyor... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Witch Of Rain Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2016 Insanlar ve melekler kim daha üstün diye tartışırken lord SATAN, sigarasını yakmış kahkaha atıyordu. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
sidar Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2016 Insanlar ve melekler kim daha üstün diye tartışırken lord SATAN, sigarasını yakmış kahkaha atıyordu. Bir tür düşmüş meleklerden mi bahsediyoruz ? . Ehehe .. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Rage94 Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 17, 2016 Bir tür düşmüş meleklerden mi bahsediyoruz ? . Ehehe .. Şeytan kısmı benle başladı.Aslında neden diyecek olursan cevabım basit.. İyi birşey den de bahsedilse ben hep kötülüğü savunurum malum şeytanla aramız iyi Bir de şöyle bir bakış açısına sahibim iyilik kadar sıkıcı bir şeydense kötülük gibi eğlenceli bir şeyi takip etmeyi yeğlerim hepsi bu.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Thyke00 Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 18, 2016 İnsanlar..... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Witch Of Rain Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 20, 2016 Bir tür düşmüş meleklerden mi bahsediyoruz ? . Ehehe .. Ehehe diyen ağzını senin. Şeytan'ın Tanrı'nın kurallarına uymadığı için melek vasfından kovulmuş olması yani eski bir melek olması onun hala melekler ve insanlardan üstün olduğu gerçeğini de değiştirmez, kim daha üstün adı altında bu saçma sapan gereksiz başlığı okusa kahkaha atacağı gerçeğini de değiştirmez. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
kaplank Yanıtlama zamanı: Nisan 2, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Nisan 2, 2016 kardeşim insanlar en üstün varlıklardır çünkü Allah resulü bizim ırkımız olan insandır. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Luwian Yanıtlama zamanı: Nisan 3, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Nisan 3, 2016 Katharların yaratılış efsanesi ilginçtir: Sofia (kutsal algı, bilinç), kendi başına kutsal ruha danışmadan yaratabilme arzusu duyar. Eril tamamlayıcısı olmadan doğurduğu için oğlu canavarımsı ve bilgelikten, algıdan yoksundur. Ama annesinden kendisine geçen ilahi yaratabilme gücü vardır. Sophia bu doğumdan dolayı utanç duyar ve kutsal ruh tarafından cezalandırılır ve kainatın alt katmanlarına gönderilir. Sophia'nın oğlu Demurge'dur. Yani şeytan. Demurge, kendi meleklerini yaratır yani iblislerini. Cennet katındaki ilahi kutsal ruh bundan hoşnut değildir. Zira demurge'un içinde annesinden gelen yaratabilmesini sağlayan ilahi tanrısal güç vardır. Cennetteki meleklerden bir kaçı iblis kılığına girip Demurge'e topraktan kendisine benzeyen insan yaratmasını fısıldarlar. Demurge Adem'i yaratır. Ama adem ayağa kalkmaz. İblis kılığındaki melekler ona insanın içine üflerse canlanacağını söylerler. Oyuna gelen Demurge, Ademin burnundan içine üfler. Böylelikle annesinden gelen ilahi tanrısal güç, insana geçer. Demurge, geri alabilmek kaygısıyla adem'in göğüs kafesinden parça koparır. Fakat o parçadan da Havva doğar. Yani Adem'e geçmiş olan dişil yaratabilme gücü Havva olarak dışarı çıkmıştır. Bunun üzerine Demurge'ün iblisleri Havva'ya tecavüz eder. Havva-iblis birleşmesinden Habil ve Kabil doğar. Bunların da çocuklarından iblis soylu, acımasız insan ırkları doğar. Adem-Havva birleşmesinden Seth doğar. Onun soyu ise Tanrısal özelliklere sahip, yaratabilme gücü olan varlıklardır. Demurge, insanoğlunun içindeki tanrısal gücü keşfedip özgürleşmemesi için dünyayı yaratıp, insanoğlunun gözünü büyülerle kör eder. İnsanoğlu dünya nimetlerine bulandıkça tanrısal gözü kapanıp, hayal aleminde sarhoş dolanıp durur. İblis soyundan gelen insanoğulları ise dünyayı kana bulayıp, Demurge için Adem-Havva soyunu yok etmek için var güçleriyle çabalayacaklardır. Sonuç olarak: insanlar, içlerindeki tanrısal güce inanıp, onu açığa çıkardıklarında meleklerle kıyaslanamayacak güce sahip olacaklardır. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.