Jump to content

Hrıstiyanlık'ta Yasak Kitaplar : İznik Konsili


nevermore

Önerilen Mesajlar

Birinci İznik Konsil (First Council of Nicaea) Roma İmparatoru Konstatin I tarafından m.s. 325 de toplandı. Bu Dini ( ecumenical) bir konferans tı ve Hıristiyan kilisesinin bütün bishops ( müftüleri diye tercüme edebileceğiz Kilise ileri gelenleri ) ları hazır bulunmaktaydı.

Bu Konsil ‘ ( aynı şekilde Synod diye de adlandırıla bilinir ) in toplanma amacı İskenderiye Kilisesinin sorguya açtığıİsa nın Baba ile olan ( Father, God Father yani Tanrı) ilişkisinin tanımlanmasının yapılmasıdır. Bilhassa İsa’nın asıl Tanrı ile aynı özden mi yaratılmış ve onunla aynı özeliklere sahip midir ? daha açıkçası İsa da bir Tanrı mıdır ? “sorusunun cevabı idi. Burada iki gurup vardı Birinci grupevet aynı özden yapılmışlardır diyen İskenderiyeli Aziz İskender’in taraftarları . Onlara karşı fikri savunanlarda ikinci gurup olarak Arius gurubu ise Arian karşı fikir teorisini müdafaa edenler. Büyük münazaralardan sonra yapılan kapanış oylamasında . İskenderiyeli Aziz İskender ‘in fikrini müdafaa edenler “ isa Tanrının özünden ve neslindendir “ diye oy kullanmışlardır. Toplantıda bulunan 318 din adamından ikisi hariç diğerleri müspet oy vermişler.

Buna bağlı olarak alınan ikinci bir karar da her sene Bahar Dönencesinden sonra gelen ilk Pazar gününü Hz. İsa nın doğum günü olarak kutlanmasına ve o zamana kadar kullanılan Musevi takvimi yerine bu takvimin kabul edilmesine ve bu kararın bütün Hıristiyan aleminin ileri gelenlerine Aziz İskenderiyeli İskender tarafından ilan edilmesini kabul etmişlerdir.

Bu Konsil ’in önemi ilk defa Hıristiyan Dininin bazı kararlar alarak bir düzene sokulmasını ve bazı ters olan fikirlerinde Din kitaplarından çıkarılıp bu kitapların baştan yazılması fikrinin kabuk görmesidir. İznik karaları adı altında ( Nicene Creed) kabul edilen yeni esaslar Hıristiyan dinin değiştirilmesine ve kendi içinde üç parçaya bölünmesine sebebiyet verecektir. Bu kararlarla Ruhban sınıfının inananlar üzerinde ki baskı ve nüfusu artmış bir en üste ise imparatorun karar hakkı doğmuştur.

Bu Hıristiyan Dininde yeni bit inanç sisteminin doğmasına alına kararların kanunlaşıp her kesime baskı ve zulümle kabul ettirip dinin Ortodoks bir doktrine dayanmasına başlangıç olmuştur.

 

Bu yukarıda özetini izah ettiğimiz İznik Konsil’ ini muhtelif safhalarını daha detaylı olarak inceleyelim. :

 

İznik Konsil’ inin kurulma sebebi ve iştirak edenler :

http://img115.imageshack.us/img115/21/image002y.jpg

Birinci İznik Konsil’ i birinci Konstantin tarafından toplandı. Bu toplantıyı tavsiye eden Kordobalı Hosius’un başkanlığını yaptığı synod’dur. Eastertide m.s. 325 . Bu Synod güney Yunanistan da Arian Bildirisinin yaratığı münakaşa ve anlaşmazlık ortamının bir neticeye bağlanması içindir. Arius’ un fikirlerinin ( Arianisme Bkz. Bu sayfada daha aşağıda.) Hıristiyan Katolik fikirlerine aykırı gelmesi fakat bu fikirlere bir çok Bizans ve çevredeki krallar ve imparatorların olumlu yanaşması o sıralarda Hıristiyanlığın yayılmasına mani olduğu gibi bir ara bayağı tehlikeye girmesi acilen bu Synod ‘un toplanmasına ve buradan çıkan kararla da bütün Hıristiyan camiasının Din ileri gelenlerinin toplanacağı bir kunsil teşkil edilip bu meselenin bir karara bağlanmasına yöneliktir. Bu toplantının İznik te yapılmasının sebebi İznik’in o zamanlar Bithynia devletinde Nicea adlı sakin bir kasaba olması ve bütün civar devletlerden ulaşılması kolay bir yerde oluşu.

İmparatorluğun bütün bölgelerinden ( Britanya hariç) üç yüze yakın Bishop ( bölge müftüsü) toplanmak için hazır bekliyorlardı. BU ilk kuruluşta yapılmış olan Kudüs Konsil ’in den beri Hıristiyanlığın tarihinde toplanan en büyük Konsil’ di. Bu toplantıda Hıristiyanlığı idare edecek ruhban sınıfının otoritesini sağlamlaştıracak kanun ve kuralların kabul edilmesi ; Bunun yanında isteri veya safsata hurafe ( heretical theology ) olarak kabul edilen yüzlerce Dini kitapta aforoz edilip yakılacak ve bazı temel kararlar ALINACAKTIR. Bu alınan kararlar bütün dünyadaki kiliseler için geçerli olacaktı.

Konstantin 1800 Bishop davet etmiştir bu toplantıya bunlardan 1000 tanesi batıdan 800 tanesi doğu ülkelerindendi. Ancak o zamanki tutanaklara göre sadece 250 ile 320 arası kişi gelmiştir. Gelen Bishop ‘ların yol paraları kilise tarafından karşılanıyor İznikte ikamet ve yiyecek de mahallen karşılanmıştır. Bu konsil’in bir diğer önemi de tam başlamasından birkaç sene yine Konstantinin emri ile İmparatorlukta Hıristiyanlara karşı işkence ve suçlamalar da kalkmış onlarda diğerleri gibi vatandaş sayılmış ve haklardan istifade etmeye başlamışlardır. Şubat 313 Milano bildirisi imparator Konstatinus ve Licinius tarafından ilan edilmiştir. Doğudan gelen din adamları çoğunluğu teşkil ediyorlardı.

Aziz Konstatin I in Aya Sofia muzesindeki Altın ve kırmızı atlas elbiseler içinde Konsil’ in Haziran başında yapılan açılışına gelen Konstantin herkesi

Seramik freski. Konsil’de açılış konuşmasını kıskandırmıştır. Konsil’ le başkanlık etmiş fakat oylamaya katılmamıştır. Papa’nın temsilciside orada gözetmen olarak

Yaparken bulunmuştur.

 

 

İznik Konsil ‘inin Gündemi :

http://img54.imageshack.us/img54/3126/image003cwj.jpg

İznik Konsil’i için o zamanlar yapılmış bir ikon Konsilinin Gündemi :

1-Arian meselesi

2-İsa’nın tekrar dirilmesi ve Göğe yükselmesi olayının tarihi Paskalya yortusu

3-İsa’nın Tanrı özünden olup olmadığı

4-İnançsızların Baptis edilmeleri

5-Licinius’ Afaroz edilipedilmemesi

 

Bunlar başlıca tartoşma mevzuları idi. Tabiki bunlardan en mühim mi İsa’nın durumunun tespiti idi.

 

Konsil Mayısın 20 sinde açıldı. İmparatorluk sarayının merkezindei büyük salonda. İlk konuşulan mevzuuda ARİAN ( arianism ) meselesi oldu. Buradaki başlıca taraflar bir tarafta Arius ve kendisine bağlı bir kaç müridi. 22 adet Bishop Nicomedia Bishopu Eusebius liderliğinde Arius tarafını tutuyorlardı. Fakat Arius ‘ ün doktrini okunurken bir çok pasajının onur kırıcı ve kiliseyi küçük düşürücü olduğu tespit edildi . Muhtelif yörelerin ileri gelen Din adamları arasında çok ağır tartışmalar oldu. Herkes firini söyledi toplantılar bir ay kadar sürdü ve en sonunda 19 Haziranda Original Nicea Creed ismi altında ( orijinal İznik kararları ) ortaya çıkan netice açıkllandı ve bunu dünyanın her yerindeki hristiyan Kiliseleri tarafından itirazsız tatbiki istendi.

ARİANİSM - ARIAN tartışması :

http://img131.imageshack.us/img131/6960/image004l.jpg

ARİUS

İskederiyede doğmuş ( m.s. 280 – 336 ) İstanbulda ölmüş bir papaz . Heretique bir tarikatın başı ( heresie . herkes tarafındankabul edilen fikirlere karşı çıkmak onları kabul etmemek münakaşasını yapmak. Mezhep Sapkınlığı )

Arianism : Arius tarafından kabul edilen bir mezhep sapkınlığı. Hıristiyanlık ta kabul edilen üçlü kutsallık ( trinite) üçleme de Kelam’ın ( Le verbe ) yokluktan türediğini bu yüzden Baba ( Le pere ) dan çok daha aşağı bir seviyede olduğunu ve İsa’nın ( le fils – oğul ) aslında Tanrısal bir özü olmadığını idia eden bir doktrinin sahibiydi. Bu doktrini o devirde yaşayan bir çok İmparator, Kral ve Din adamı benimsemiş ve destekliyordu. İskenderiye kilisesinin bir rahibi olan Arius tarafından öne sürülen bu fikir diğer bir çok kilise üst sınıf din adamı tarafından ise bir sapkın mezhep düşüncesi olarak kabul ediliyordu.

Fikrinin müdafaasında Arius İsa’nın Baba ( Tanrı ) nın özünden olmadığını Babanın özelliğinin yaratılmamış olmasıdır Tanrı kendinde var olmuştur o kimse veya herhangi bir kuvvet veya varlık tarafından yaratılmamıştır. Buna karşın İsa ise Tanrı tarafından yaratılmıştır. Annesi Meryem tarafından doğumla hayata gelmiştir. İsa yaratılmış bir varlıktır. Kendisi her bakımdan mükemmel olabilir fakat bu onun yaratılmış olmasını ve Tanrı ise aynı özden olmadığını değiştirmez.

Arius’ün mezhebinden olanlara Arians’lar denirdi.

Arius fikirlerine itiraz edenler ise Aziz İskenderiyeli İskender2in başkalığında ki onlar ( homoousians’lar) diye adlandırılıyordu.

Bunu manası İsa’yı Babası Tanrı ile aynı özden olduğuna inananlar ( consubstantiel ) demekti. Ve onlar Havarilerden Juanna’nın

Eski kutsal kitaplardaki İsa’nın şu sözüne dayanıyorlardı. “ Baba ( Tanrı) ve ben biriz “ john 10.:30 . Buna karşın Arianslar isr mademki İsa’yı ( oğlu ) Tanrı yarattı bu onun ondan sonra geldiğini Tanrının ebedi ve ölümsüz olduğunu kendi ifadesinde de söylediği gibi “benim ne başlangıcım vardır ne de sonum ben her zaman her yerde varım “ halbuki oğlu olduğunu iddia eden İsa hem yaratılmıştır hem de ölümlüdür. Öyleyse Tanrı’nın özünden olamaz. Zaten Hıristiyanlığın ilk zamanlarında İsa’nın Tanrının oğlu olduğuna dair hiçbir iddia yoktu . Onlarda yine Juanna nın kitabında ki İsa’nın sözünü ileri sürerler John 14:28 “ Baba benden yücedir Buna karşında İsa’nın her zaman tanrının yanında oğlu olarak bulunduğunu fakat Tanrı Babası olduğu için bu sözü sarf ettiğini iddia etmişlerdir.

Uzun münakaşa ve araştırmalar neticesinde İznik Konsil’i yayınladığı sonuç bildirgesinde “ Baba ve Oğul ( Tanrı ve İsa ) aynı öz den meydana gelmişlerdir ve ikisi de aynı derece kutsaldırlar. Bunun Temel Hıristiyanlık kurallarından biri olduğu ve Havariler de böyle düşünüp kabul ettiklerini açıklamışlardır.

Bu bütün Hıristiyan aleminde böyle kabul edilmesi ve buna karşı fikir yürütenler veya yazı yazanlar hem aforoz edilecekler ve öldürüleceklerdir.Eserleri de Apocrypha ( lanetlenmiş ve aforoz edilmiş ) kabul edilip yakılacaktır.

 

 

İZNİK KONSİLİNİN ALDIĞI KARALAR VE NETİCELERİ:

 

Konsil’den sonra Arius ve taraftarları kararlara itiraz ettiler zira onlara göre hep beraber alınan bu kararlara sonrada bazı

İlaveler yapılmıştı, ve bu ilaveler kapalı kapılar arkasında alınmış ve Karaların

içine ilave edilip oldu bittiye getirilmişti.

http://img35.imageshack.us/img35/4443/image005fkt.jpg

 

Bu değişikliklerin ve ilavelerin yapılmasında en büyük par Kordobalı Hosius elinden yapılan ilavelerdir.

1-İsa tasviri “ Tanrıların Tanrısı , Işıkların Işığı , Hakiki Tanrının en hakikisi “ gibi çok abartılı ifadelerle yapılmıştır. Bu onun şeklen insan olduğu halde Tanrının aynı özünden gelen ve onun bütün hasletlerine sahip bir Tanrı olduğunu ortaya Koymak için bilhassa ilave edilmiştir.

2- İsa yaratılmamıştır o olmuştur yani yoktan olmuştur, Annesi Meryem onu sadece Dünyaya taşımıştır. Aslında o Meryem’ in çocuğu değildir o hiçbir insanın çocuğu değildir. O Bir Tanrı olduğundan Babası gibi kendinden olmuştur. İsa insanın yatılma olayında Babasına yardımcı olmuştur. O da Evrenin ve insanın yaratılmasında vardır.

3-Son olarak ta İsa’nın BABASI ( Tanrı ) gibi aynı öz den olmuştur. (Consubstantiel aynı özden )

Bu kabul edilen kanunlarla Ruhban sınıfının insan üzerindeki otoritesinin artmasına ve Ruhbanların Tanrının oğlunun kurduğu bir Dinde onun en büyük yardımcıları olduğu intibaı kabul ettirilmek istenmiştir.

İznik Kararlarının ilan edildiği bildiride şöyle denmektedir. Biz aşağıda isimleri bulunan Bishop’ lar ve kurul üyeleri ve

Kutsal ruh (and the Holly Sprit ) bu kararları kabul ettik ve ilan etmekteyiz.

Bu Kurul münakaşalar sırasında gerek Arians’ların ( İsa’nın bir Tanrı olmadığı ) gerek homoousian’ların müştereken anlaştıkları bir çok kararı dikkate almadan sadece Eusebius ve aziz İskederin kabul ettiği kararları yayınlamışlar ve altında da kabul eden ve etmeyenlerin isimlerini ilan etmişlerdir. Halbuki daha evvel toplanan 264-268 m.s. Antiok Konsul ’inde “ Tanrı ile İsa aynı özdendir “ açıklaması Dine zarar veren ve ters olarak yasaklanmıştı.

İmparator İznik karalarının yayınlaması ile birlikte bir de onun işlemesi ile ilgili bir genelge yayınlamış ve bu kararların bütün Dünyada yayılmış olan Hıristiyan Kiliselerinde aynen kabul edilmesi her kim buna karşı bir söz söyler veya yazı yazarsa sürgün edileceği ve yazılarının yasaklanacağını bildirmiştir. Arius’ün yazdığı kitaplarında derhal yakılmasına karar cverimiş ve kendiside Kiliseden sürgün edilmiştir.

 

PASKALYA ve HAMURSUZ BAYRAMLARI :

 

Yahudi Dininin ileri gelenleri hiç bir zaman İsa’nın Tanrının oğlu olduğunu kabul etmediler ve halen de etmemektedirler. Aynı şekilde İslam Dininde de İsa’nı Tanrının oğlu olduğu kabul edilmez sadece Hıristiyanlığın Katolik mezhebinde oda iznik Konsilin2de alınan kararlarıdan sonra İsa’nın da Tanrı olduğu ve Tanrınınoğlu olduğu kabul edilmiştir resmen. Yuhanna 1 de şöyle başlar1: 1-5 “ Başlangıçta söz ( kelam ) ( Verbe ) vardı. Söz Tanrıyla birlikteydi ve söz Tanrıydı. Her şey Onun aracılığıyla var oldu , var olan hiç bir şey O’nsuz olmadı “ ve şöyle devsm eder . Yuhanna1: 10 – 13” O, Dünyadaydı , dünya onun

Aracılığıyla var oldu. Onlar ne kandan, ne beden ne de insan isteğinden doğdular; tersine Tanrı’dan doğdular “ yuhanna1 : 14-18 “ Söz insan olup aramızda yaşadı ( isa’nın yeryüzünde insan şeklinde yaşamasını ima etmekte ) O’nun yüceliğini – Baba’dan gelen lütuf ve gerçekle dolu biricik Oğul’un yüceliğini – gördük.

Kutsal Yasa Musa aracılığı ile verildi ama lütuf ve gerçek İsa’ Masih aracılığı ile geldi . Tanrıyı hiç bir zamna hiç bir kimse görmedi . Baba ‘nın bağrında bulunan ve Tanrı olan biricik oğlu O’nu tanıttı. “ yuhanna 1:11-12 “ O Dünyadaydı ( isa ) ama dünya onu tanımadı .Kendi yurduna geldi ama kendi halkı o’nu kabul etmedi“ Bu son ayette “ onu tanımıyanlardan Yahudi” Irkı tanımlanmaktadır.

Yahudi ve Hıristiyan dinlerinin arasındaki en büyük ihtilaf ve düşmanlık Yahudilerin İsa’nın Çarmıha gerilmesine sebep olmaları ve Onun Tanrı nın oğlu olduğunu kabul etmemelerineen doğmaktadır. Onun için Yahudilerin en büyük dini bayramlarından birisi olan Hamursuz günü nisanın 14 de kutlanmaktadır. Buna karşın İsa’nın çarmıha gerilmesi ve tekrar canlanması da aynı tarihlere rastladığı halde İznik Konsilinde alınan kararla hiç bir zaman aynı güne rastlamaması için paskalya yortusunun bahar ekinoksundansonra gelen ilk Pazar günü dolunaydakutlanmasına karar verilmiştir. Buda Yahudi takvimine hiç bir şekilde uymadığından aynı zamana gelmek tehlikesi kalmamıştır.

 

Apocrypha books :

Hıristiyan kilisesi tarafından Dinin ana temel prensiplerine uymadığına karar verilen kitaplar Apocrypha kitap sayılmıştır. Eğer bir kitapta yazılmış bilgiler doğru

bile olsa Ruhban sınıfının koymuş olduğu adet ve kurallara uygunsuz veya karşı ise onun ortalıkta bir karışıklık çıkarmasına ve insanların bazı hakikatleri öğrenip Dindeki sahtekarlık ve yalanları fark edeceklerinden korktukları için hemen aforoz edilir ve Dine zararlı olarak kabul edilip yakılırlardı. Bu kitaplara Apocrypha denirde.

Hıristiyan Dininin ilk çıktığı zamandan beri bir çok ünlü yazarın ve din adamın yazdıklar kitaplar Dindeki sahte bilgilerin ve baskının farkına varılmasına sebep olacaklar diye yasak edilmiştir. Bunlardan en tanınmışlarının adlarını aşağıya ekliyorum..

merak edenler isimlerin uzerlerine tıklayarak orjinallerini okuyabilir..

First Book of Esdras Book of Susanna Paul to the Laodiceans

Tobit or Tobias The Book of Bel and the Dragon The Gospel of Thomas

Judith Prayer of Manasseh

Additions to Esther Prayer of Manasseh

Wisdom Second Book of Macabees

Baruch Sirach

Epistle of Jeremiah Prayer of Azariah

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

paylaşım için teşekkürler.

iznik konsülünden sonra aslında hıristiyanlığın da tanımı bi ölçüde değişmiştir. şuna inanıyorum ki; günümüz/gelecek hıristiyan teologları bu konsüldeki yasaklanan! bilgi ve düşünce sistemleri üzerinde araştırma yaparak, belki bu konsülden önceki fikirleri benimseyeceklerdir. bu da bir derecede islam teolojisi ile hıristiyan teolojisinin aynı zeminde yer bulması demek olacaktır. bu da dinsel bir ittifak da doğurabilecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konunun aşağısında yasaklanan kitapların linkleri ve içerikleri var.vakti olan ingilizce çeviri yapabilen arkadaşlar varsa ricam bir çeviri grubu oluşturup bunları çevirsek nasıl olur ? Hiç bir yerde yok çünkü.ben sadece ana hatları çevirdim.eğer yardımcı olursanız taklitcilerimizi mutlu etmiş oluruz :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konunun aşağısında yasaklanan kitapların linkleri ve içerikleri var.vakti olan ingilizce çeviri yapabilen arkadaşlar varsa ricam bir çeviri grubu oluşturup bunları çevirsek nasıl olur ? Hiç bir yerde yok çünkü.ben sadece ana hatları çevirdim.eğer yardımcı olursanız taklitcilerimizi mutlu etmiş oluruz :)

 

onların bazılarının türkçesi zaten var.yasaklanan kitaplar değil onlar apokrifal kitaplardır.

daha okumadığınız kitaplara dayaanan konuları ne güzel açmışsınız tebrikler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

onların bazılarının türkçesi zaten var.yasaklanan kitaplar değil onlar apokrifal kitaplardır.

daha okumadığınız kitaplara dayaanan konuları ne güzel açmışsınız tebrikler.

 

apokrifal: dini metin olduğundan şüpheli olup, kitabı mukaddes'e eklenmemiş metinler, kitaplar. demek sanırım.

nedense hepsi Decretum Gelasianum (yasaklanmış kitaplar) listesinde, ayrıca, bu apokrifal sınıfında sayılan kitapların yazarları da yine o dönemin aziz ünvanlarına sahip din adamları!!

 

bu kitapları okumak tabiki yasak değil, ama hristiyan terminolojinde bu kitaplardan alıntı yapmak ,yorumlamak, okumak yasaklanmış. zannederim ki o dönemin katı kilise kurallarına göre bu apokrif kitapları bulundurmak dahi kelle götüren bir konudur.

 

saygılar....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

apokrifal: dini metin olduğundan şüpheli olup, kitabı mukaddes'e eklenmemiş metinler, kitaplar. demek sanırım.

nedense hepsi Decretum Gelasianum (yasaklanmış kitaplar) listesinde, ayrıca, bu apokrifal sınıfında sayılan kitapların yazarları da yine o dönemin aziz ünvanlarına sahip din adamları!!

 

bu kitapları okumak tabiki yasak değil, ama hristiyan terminolojinde bu kitaplardan alıntı yapmak ,yorumlamak, okumak yasaklanmış. zannederim ki o dönemin katı kilise kurallarına göre bu apokrif kitapları bulundurmak dahi kelle götüren bir konudur.

 

saygılar....

şimdi o yazıları yazan azizler evet ancak yazıların değiştirilip güvenilir şekilde gelip glemediğini bilmiyoruz.bu yazılar okunuyorsu okunulmasıda öneriliyordu ancak alıntı yapılmaması onunla iligli değil.

aksine onlardan hiç alıntı yapılmaması onların kutsallığına biraz daha şüpheyle bakılmasına neden olmuştur.yani veridğiniz önerme yanlıştır

saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şimdi o yazıları yazan azizler evet ancak yazıların değiştirilip güvenilir şekilde gelip glemediğini bilmiyoruz.bu yazılar okunuyorsu okunulmasıda öneriliyordu ancak alıntı yapılmaması onunla iligli değil.

aksine onlardan hiç alıntı yapılmaması onların kutsallığına biraz daha şüpheyle bakılmasına neden olmuştur.yani veridğiniz önerme yanlıştır

saygılar

 

şimdi söz konusu kitaplar bu yüzyılda yasaklanmamıştır, 400'lü yıllardaki iznik konsili'dir.

önce bu kitaplar bu konsilde yasaklanıyor, tabii olarak sonraki yıllarda alıntı yapılması da yasaklanmış oluyor. sizin önermenizin tam tersi!

 

ör. aziz airus'un fikirleri ve destekleyici kitapları önce yasaklandı, sonrasında tabiki hiç bir alıntı yapılamadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şimdi söz konusu kitaplar bu yüzyılda yasaklanmamıştır, 400'lü yıllardaki iznik konsili'dir.

önce bu kitaplar bu konsilde yasaklanıyor, tabii olarak sonraki yıllarda alıntı yapılması da yasaklanmış oluyor. sizin önermenizin tam tersi!

 

ör. aziz airus'un fikirleri ve destekleyici kitapları önce yasaklandı, sonrasında tabiki hiç bir alıntı yapılamadı.

bakın yaska sapkın düşünceler ayrı birşey apokrifal ayrı bir şeydir.

apokrifaler asla yaskalanmadı sade şüpheli olduğu söylendi ve öğretilerde kullanılmamıştır.

yasaklanacka öğretiler varıd ve b öğreitleri destkeleyem kitaplar vardı.kbunlarda hiçbr peygamberlik yok uydurma metinlerdi

saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sayın Gavriel .. Benim neyi okuyup neyi okumadigimi , ne hakkında nekadar bilgi sahibi olduğumu bilecek kadar tanıyormusunuz ki hakkımda yargıya varıyorsunuz ? Bu kitaplar ıznik konsülünde yasaklanmismidir ? Evet ... Gerisi boştur benim için.ben herhangi bir din ile ilgili yazı eklediğimde yorum katmam fikir beyan etmem.konuda kitapların ıznik konsülünde yasaklandığı söyleniyorsa onun üzerinde dururum.... Ikinci bir konu ise , açık arama maksatlı eleştirileriniz yerine katkı sağlayan paylasimlarınızıda görmek isterim...teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

siz yanlış bilgi paylaşıyorsunuz bende ubun eleştirme hakkına sahipim.

sizi az tanımam çok tanımam değil sizin yanlış bilgi vermeniz orda yazılan biliglerde tarihsel tutarsızdır.

ben burda inancı değil tarih i savunuyorum saygılar.daha fazla tartışmaya gerke yok diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neden tarihsel tutarsızlık konusu simdi gündeme geldi ? Yukarıdaki mesajlarınızda bundan hiç bahsetmemissiniz.Apokrifal kitaplar olarak adlandırdığınız durum simdi tarihsel hataya düştüyse lütfen doğru tarihleri yazınız.bizde bu bilgileri aldığımız gayet ciddi yayın organlarına insanları yanlış bilgi vermekle suçlayıp dava açalım ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neden tarihsel tutarsızlık konusu simdi gündeme geldi ? Yukarıdaki mesajlarınızda bundan hiç bahsetmemissiniz.Apokrifal kitaplar olarak adlandırdığınız durum simdi tarihsel hataya düştüyse lütfen doğru tarihleri yazınız.bizde bu bilgileri aldığımız gayet ciddi yayın organlarına insanları yanlış bilgi vermekle suçlayıp dava açalım ?

 

iznik konsül ü hakkında veridğiniz biligler yanlıştıe diyorum evet ynalış demekle olmaz tabiki ve siz apokrifalleri yaskalanan listesi diye anlşatıyorsunuz kaldıki bu kitapların bazıları türkçedir ve siz türkçe çevirilerdne bile haberdar dğeilsiniz bu bilig seviyesiyle eleştiri yetileriniz sınırlı olacaktır.biraz araştırırsanız tarih konusunda yararlı olur.

şimdi nedne cevap vermiyorsunuz laf kalabalığı yapıyorsunuz denebilir.bne artık tartışmak istemiyorum en azından forumda bilgilerimi geçrek öğrenmek isteyen araştıran çn yargıyla yaklaşmayna kişilerle paylaşıyorum.tarihsle bilig için hüküm getiren kanıtlar kitabını okumanızı öneririm.çok ilgili ve ön yargısızsanız size yardımcıda olabilirm.ama kusura bakmayın kopyala yapıştır sizi bilgili göstermez.zaten apokrifallerin tükçeye vile çevirildiğinden haberiniz yoksa sizin teoloji konusunda biraz daha çalışmanız gerekecektir

saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kitapların bazıları .... Hepsi değil demi ?...Bana kitapların türkçeye çevirilmiş basılmış bir yayın evinden çıkmış olanların listesini verirseniz bende çevirmekden kurtulurum .....

nevermore tarafından düzenlendi
Ardarda Atılan Mesajlar Birleştirildi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kitapların bazıları .... Hepsi değil demi ?...Bana kitapların türkçeye çevirilmiş basılmış bir yayın evinden çıkmış olanların listesini verirseniz bende çevirmekden kurtulurum .....

 

tabi hatta online bile okuyabilirsiniz ama link vermek yasak mı?yasak değilse vereyim

kitap'ı bulabilmeniz içinde yayın evini söyleyebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yo ben kitapların isimlerini yayın evini vs .. Olarak alirsam elimde canlı canlı okumayı tercih ederim..

 

tabiki kitap in tadı başka hani ben bir göz gezdirmek istersiniz diye düşündüm.

kitabı mukkades şirketi basıyor.ancak interneten bulamazsınız. genelde hrsitiyanlıkla iligli yayın satan kitapçılarda bulabilirsiniz.apokrifalleri isterseniz hep kutsal kitap hemde apokrifallerin bulnuduğu bir kitap satın alabilirsiniz.bulunduğunuz şehiri söylerseniz yardımcı olabilir istanbulda kitabu kukaddes şirketi var izmirde de biliyorum biryer başka bilimyorum malesef.

saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yukarıda ki kitapların türkçeye çevrilmiş halleri var demiştiniz ... Örnek .. Book of susanna kitabının türkçesi .. Gibi ?

 

evet o mevcut türkçe tercümelerin listesinu koyuyorum

Deuterokanonik (Apokrif) Kitaplar

 

Tobit

 

Yudit

 

Ester

 

Bilgelik

 

Sirak

 

Baruk

 

Yeremya’nın Mektubu

 

Azarya’nın Duası

 

Suzanna

 

Bel ve Ejderha

 

1. Makabeler

 

2. Makabeler

 

3. Makabeler

 

Esdras

 

Ezra

 

Maneşşe’nin Duası

 

151. Mezmur

 

4. Makabeler

 

hepsi yok ama.bunlar mevcut

saygılar.

 

şunuda eklemek isterim Ezra

adlı bir kitap eski antlaşmada bulunur o ezra ile karıştırılmamamlıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...