nevermore Oluşturma zamanı: Ağustos 13, 2009 Paylaş Oluşturma zamanı: Ağustos 13, 2009 Mağara çok uzun derinliği ve dar girişi yüzünden içerisindeki Karanlıkta zifiri karanlık tabir edebileceğimiz cinsten. Belki de bu karanlık o zamanın insanlarına Gökyüzünü inceleme yeri olarak seçmelerine sebep olmuştur. Girişinin dar fakat yüksek oluşu sanki onu gökyüzünün ve dışarıyı bir dürbünden bakıyormuşsunuz hissini vermektedir. Geceleyin Gökyüzünün bir bölümünü seyredebilmek ve bazı işaretler koyarak araştırmalar yapabilmek için çok kullanışlı olmaktadır. Seçilmiş olan bir mağaranın değişmesi o devirde ya mevsimlerle , veya avın azalması veya yeni bir meyve toplama zorunluluğundan meydana gelmekteydi . Değişen mağaradan dışarı bakan insanda gökyüzünün görüntüsünü fark ediyor eski bulunduğu mağaraya nazaran. Sonradan tekrar eski mağarasına döndüğünde yine eski gökyüzünü bulması onu göklerdeki bu değişiklikler hakkında kendi kendine bazı sorular sormasına sebep olmaktaydı. http://www.kharium.com/2008/nisan/resim/evren1.jpg LASCAUX mağarasının üzerinde senelik Güneş Batışlarının Yörüngesi ( enlem 45 derece) Bir mağara düşünün ki kapısı güneşin batış noktasına dönük, kışın ve yazın hep aynı yolu takip etmesi bu mağarada yaşayan bir insanın dikkatini çekmemesi imkansızdı. http://www.kharium.com/2008/nisan/resim/evren2.jpg Bu grafik Lascaux mağarasının girişinin bir kısmının toprak kayması sonunda yıkılmasından evvel ki şekli üzerine çizilmiştir.O zamanlar Güneş içeriye girmekte Salle des Taureaux ve Diverticule Axial yörelerini aydınlatmaktaydı. Ben Teorimin doğruluğunu 1999 senesi yaz dönencesinde Lascaux Mağarası Müdürü prof. Jean- Michel Geneste ve 5 Arkeoloji ve jeolog bilim adamı ile Mağaraya giderek orada görüntülü olarak ispat edebildim. Yaz dönencesi zamanında güneşin batışı esnasında Güneş Işığının 50 dakika müddetle Mağaranın giriş kapısının üstünde bulunması içerideki salonu aydınlatması bu resimlerin yapılma zamanında oluştuğunu. Buda yazın başlangıcına dek geldiği ve yaz başında her sene bunun birkaç gün zarfında aynen tekrarlandığı. Aynı şeyin ise kış dönencesi zamanında sabaha karşı ayın ışıklarının içeriyi aydınlatması bu resimlerin tam ışık altında yapılmalarını sağlamıştır http://www.kharium.com/2008/nisan/resim/evren3.jpg Salle Des Taureaux nun kutsallaşması Her gece yaz dönencesi zamanında batışından bir saat evvel güneş sol taraftan Mağaranın girişinin önüne yaklaşmaktaydı. Ayrıca her gün tam gün ortasında kuzey yarım kürede gökyüzün dikine ortasında bulunmakta idi bu her zaman böyle olmuştu. Sümerler buna göğün en sıcak noktası adını vermişlerdi. Saat 21:oo Mağaranın kapısının önüne gelmekteydi. Ve batışından daha doğrusu ufukta ki toprağın derinlerine giden bir çukurda kaybolmadan evvel burada bir saat kadar kalır ve mağarayı içine kadar aydınlatırdı. Tabiki bu toprağın içindeki çukura inmesi o zamanki insanların ufukta kaybolmasına güneşin verdikleri mana idi. "Gloire à toi, Ré, suprême puissance, qui illumine les corps, qui est à l'Horizon. Toi qui entres dans ta Grotte." Mısır eski Lahitlerinin üzerindeki yazı . Eski imparatorluk zamanında . ( Şan olsun sana Ré ( Güneş Tanrısı) sen üstün güç ufuktaki bedenleri aydınlatan, Sen ki Mağarana giriyorsun ( batarken topraktaki mağarasına giriyor diye inanırlardı.) Saat 21:50 Işık zemine doğru alçalır, . 50 dakika müddetle çok kuvvetli bir ışıkla aydınlanmış olmak devamlı mağarada yarı aydınlık bir ortamda yaşayanlar için görülmeden ve dikkatlerini çekmeden oluşamazdı. Burada Lascaux'da göklerin kralı zamanı her sene çok büyük bir titizlikle belirlemektedir insanlar için. Batış saatinde ateş topu Mağaranın kapısının önüne gelmekte ve orada bir saate kadar bir zaman içini aydınlatıp ufuktaki mağarasına çekilmekte ve yerini karanlıklara bırakmaktadır. Acaba Paleolotik devirden beri kaç asırdır insanlar bu mağaranın kapısında Göklerin kralı ile randevularına gelmiyorlar. Bu İnsanla Göklerinin Tanrısının buluşmasını kaç asırdır insan gelmemişti. http://www.kharium.com/2008/nisan/resim/evrenin4.jpgOlabilir mi ki bizden önce Paleolotik devirden beri hiçbir insan oğlu bu buluşmanın farkında olmayıp burada Mağaranın kapısının önünde beklememiş olsun. Halbuki Tanrı Güneş devamlı olarak hiç atlamadan 17 000 senedir her seferinde randevusuna sadık olarak gelmiş ve insan oğlunu beklemiştir. Çağlar boyunca güneş yaz dönence gününde 302 ve 304 enlem derecesinde battığından her sene o tarihlerde Lascaux Mağarasının kapısının önündeki randevusuna sadık şekilde gelmekte ve eğer kapısı açıksa girişteki l'axe de diverticule axiale ve La salle des Taureaux yörelerini kuvvetli huzmeleri ile aydınlatmaktadır. Bu artık önceden öngörülebilenbir hadise olmuştur değişmeyen çağlar boyu aynen oluşan ve oluşacak bir olay. Buda dikkatli bir Paleolotik çağı insanına yazın bittiğini ve kışın başlamasıyla güneşinde yörüngesini daha güneye çevireceğini öngörebilirdi. BU dünyevi görsel şölen Paleolitik insan tarafından değerlendirilmek üzere tasarlanmış ve gerek La salle des Taureaux gerekse Diverticule Axiale yörelerine çizdiği resimlere ve çizgilere can veriyordu. Bilge Magdalenien'lere göre bu devamlı oluşan Güneşin Işığı ile Toprağın gölgesi arasında bir kovalamaca oyunuydu. Aynı zamnda bu Tanrıların kendi aralarındaki oyununun kaidelerini bildikleri için bilgeler de bu kudretin ortağı oluyorlar ve onlarda kendilerini bu otorite ve kudretin bir parçası sayıyorlardı. Zaten Neolitik çağda ilerde Rönesans devriminin oluşumuna sebep olacak bu efsaneler şekillenmeğe başlamıştı. Bu çizilmiş hayvan şekillerindeki Hayvanlar bu Tapınağın Paleolitik Devri Tanrıları idiler. Ve onlar güneşle beraber onun Toprak Ana ile yaptığı yarışta beraberce yoldaşları olarak koşuyorlardı. LASCAUX , Magdalen Devri İnsanlarının Gökyüzü Vizyonları mı ? http://www.kharium.com/2008/nisan/resim/evren5.jpg Bu Mağaranın Paleolotik çağı insanları tarafından bir mabet olarak kabul edilmesinin ve seçilmesinin Güneş'in belli zamanlarda kapısı önüne gelip içerisini geniş bir şekilde aydınlattığı için seçildiğini düşünmek gayet mantıki bir düşünce olarak gözükmektedir. BU olayın seneler boyu hep aynı zamanda tekrar edilmesi insanların bunu sabit bir nirengi olarak seçip zamanı hesaplamada kullanmasında sonuçlanmıştır. Her Dönence de ışığın mağaranın ana giriş ve koridorunu aydınlatması şaşırtıcı bir olay değildir. Zira Fransa'nın Dordogne kenti yakınında bir mağara girintisinde bulunmuş Ren Geyiği boynuzundan yapılmış bir plaket üzerinde bizden 50 000 sene evveline ait Ayın safhalarını belirten bir zaman hesaplama cetveli bulunmuş ve Prof. Alexander Marshack tarafından incelenmiştir. Bütün bu olayların incelenmesi neticesinde Lascaux daki mağaraların Gökyüzü ile irtibatlı olduğu neticesine varılmıştır. • Gökyüzü ışıklarının( Güneş ve Ay vasıtasıyla ) Mağaranın iç taraflarına kadar nüfus edip aydınlatması • Güneşin Batışı zamanında Mağaranın kapısını ve girişi aydınlatması • Yaz Dönence zamanında bunların olması • Mağaraların içinde ki Paleolotik çağı insanların iç ve Dini hayatlarını canlandıran resimler. Buna ilaveten ve en mühim parçası olarak görebileceğimiz. Mağaranın içindeki Salle des Taureaux Boğalar Salonunun yapısı itibariyle içinde bulunan insanın etrafını sarması ve üstü de kubbe şeklinde oluşu onu bir yaz Günü bir tepenin üstüne çıkıp ta Gökyüzüne baktığınız zaman etrafınızı saran ve üstünüzü de kubbe şeklinde örten hareketli gökyüzünü andırması . Bu gözlem Chantal'ı bir hipotez oluşturmağa ve bunu da ispatlamak için Boğalar Salonundaki duvarlardaki ve tavandaki resimlerin yönlerini mağaranın kapısından 17 000 sene evvel ki şekilde dışarıda görünen parçasındaki şekiller ve onların yönleriyle karşılaştırmaya fikrine itti. Bütün bu donelere dayanarak bu resimlerin Yapıldığı zamanı Karbon datasyon ( tarihleme ) sistemi ile tam olarak tespit ettik sonrada bir bilgisayara bu doneleri verip datasyon neticesinde resimlerin yapılış tarihi olan m.ö. 18 730 sonbahar saat 24 + _ 50 sene farkla . da ilave ettik ve neticede o tarihlerde gökyüzündeki yıldızların, yıldız kümelerinin ve gezegenlerin gerek yönleri gerekse şekilleri mağaradaki çizilmiş şekillerle tamamen uyuştuğunu tespit ettik. Gerek Gün dönümleride gerekse mevsim dönence tarihlerindekigöğün haritası ile Lascaux ve civarındaki mağaraların 126 sının kitamamen uyuşmaktaydı. Neticede : araştırmamız bize şu neticeyi verdi. Boğalar Salonunda yapılmış olan resimlerle gerek şekil olarak gerek yön olarak zodiak'da temsil edilen on iki yıldız kümesinin ( constellations zodiacales ) resimlerin yapılmış oldukları tarihlerdeki ( m.ö. 18 730 senesinde dönence zamanlarında güneş ışığının mağaraya girdiği zaman) gökyüzü haritasıyla gerek yön gerek şekil bakımından uyuştukları ispat edilmiştir. http://www.archeociel.com/datation_du_puits_de_lascaux.htm http://www.archeociel.com/lascaux.htm konuyla ilgili detaylı bilgi ve resimler yukarıdaki linklerde arkadaşlar Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.