Prometheus Oluşturma zamanı: Eylül 5, 2009 Paylaş Oluşturma zamanı: Eylül 5, 2009 Özet: Rabaş (1906-1991) kişisel olarak manevi dünyayı kazanan son büyük Kabalistti. Günümüzde yalnızca insanların küçük bir grubu bunu yapabilir, ve bugün Rabaş'ın kitapları manevi gelişimdekiler için gerekli rehberlerdir. Rabaş – Baal HaSulam'ın Oğlu ve Halefi Rabaş (Rav Baruh Şalom Ashlag, 1906-1991) son büyük Kabalistti. Baal HaSulam'ın (Rav Yehuda Ashlag, 1884-1954) en büyük oğlu, Zohar'ın yorumlaması Sulam'ın (merdiven) yazarı ve babasının en yakın öğrencisiydi. Çok erken bir yaştan itibaren Kabalanın en derin bilgeliklerini babasıyla beraber çalışmaya başladı. Baal HaSulam bir grup öğrenciye ders veriyordu, ama onun mektuplarından Rabaş'a özel bir öğrenci olarak önem verdiği ve bunun oğlu olmasıyla ilgisi olmadığı anlaşılıyor. Aslında, şu gerçektir ki Rabaş öğrenimi sırasında Kabalistik bilgeliği özümseyebilmek için Baal HaSulam'ı babadan çok bir öğretmen olarak görmek zorundaydı ve öyle görebilmek için daha çok efor sarfetmesi gerekmişti. Rehberinin ve babasının göçüp gittiği gün, Rabaş kendisinin büyük Kabalistlerin zincirinde bir sonraki halka olduğunu biliyordu, babasının Kabala bilgeliğini yaymadaki çalışmasına devam edecekti. Babasının göçtüğü aynı gün, Rabaş babasının çalışmasına devam etmeye başladı: Yaptığı ilk şey Baal HaSulam'ın yorumlamasıyla Zohar Kitabı'nı yayımlamak oldu. Kaderin istediği şekilde Rabaş, Baal HaSulam'ın yolunu devam ettiren tek öğrencisi oldu. Ve babası gibi, Rabaş da bir grup öğrenciye öğretti, yaşamı boyunca biriktirdiği tüm Kabalistik bilgeliği onlara verdi. Aynı zamanda babasının mirasını kitaplar yazarak devam ettirdi, özellikle “Şamati” önemlidir, babasından dinlediği bazı konuşmaların toplamasıdır. Bu kitap modern çağda Kabala öğrenmek isteyen herkes için temel bir çalışma rehberidir. Bir diğer büyük eseri Shlavei HaSulam (Merdivenin Basamakları), beş bölüm makale ve yazıdan oluşur. Bu eser manevi dünyayı kazanma yolunda giden kişinin tüm olası evrelerinin detaylı izahıdır. Rabaş burada bir insanın Kabala yöntemiyle manevi olarak gelişmesindeki tüm olası aşama, adım ve amellerini tanımlamıştır.O aynı zamanda elde ediş işlemini de açıklamıştır: manevi alemi hissetmeye nasıl başlanacağını. Çağdaş bir Kabala öğrencisi için bu kitaplar mecburidir: kişinin gelişiminin ilk başından itibaren manevi rehberidirler. Bir öğrenci manevi alemi algılama yeteneği geliştirdiği an, manevi güçlerle en ufak bir iletişime ulaştığı an, Shlavei HaSulam'daki yazılara bakıp içinde bulunduğu durumu kestirebilir, kendisinin manevi seviyesinde neler olduğunu anlayabilir ve manevi yükselişine nasıl devam edebileceğini öğrenebilir. Bu bakımdan, bilgeliği öğrenmeye yeni başlayanlar için dahi, Rabaş gerçek bir öğretmendir. Çünkü Kabala'da bir öğretmenin görevi öğrenciyi onun Yüce Güçle, Yaratıcıyla kendi iletişimini geliştirmesi için hazırlamaktır. Böylece Rabaş Baal HaSulam'ın çalışmasını tamamladı: O “Mohikan'ların sonuncusuydu”, kişisel olarak manevi aleme erişen son büyük Kabalistti. Bundan sonra, Zohar Kitabı'nın belirttiği gibi, insanların manevi dünyaya erişmek için can atan çok küçük bir grubu kendilerini manevi dünyadan ayıran “bariyeri” yarıp geçebilecek. Bugün, Rav Baruh Aşlag'tan sonra Biney Baruh olarak isimlendirilen Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü, onun mirasını devam ettiriyor. Zohar'ın önceden gördüğü gibi, 1995 yılı birçok insanın Kabala bilgeliğiyle ilgilenmeye başlaması ile bir dönüm noktası olarak işaretlendi. Bugün, bu bilgeliğe ulaşmayı arzulayan milyonlarca insan Rabaş'ın döşediği yolu takip diyor. Dünyanın her yanından insan Rabaş'ın öğrettiği barışı, mutluluğu ve tabiatla dengeyi elde etme yolunu öğreniyor. Bu bize Rabaş'ın bıraktığı büyük hediyedir - ölümsüz ve mükemmel olma olasılığı. Çeviri: Cemil Dikici Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.