Jump to content

Reklamlardaki Gizli Semboller


Önerilen Mesajlar

Oluşturma zamanı:

Reklamlardaki Gizli Semboller

 

http://www.ibret.net/galeri/rad581A6199194715camel-ciplak_adam.jpg

 

Resim 1: Camel devesinin ön ayağında çıplak bir erkek figürü var

http://www.ibret.net/galeri/pepsi-sex_yazisi.jpg

 

Resim 3: Pepsinin bir dönem kullandığı kutu tasarımı. Üzerinde ustaca işlenmiş bir şekilde “s*x” yazıyor.

 

http://img523.imageshack.us/img523/6613/colaed5.jpg

 

Resim 5: Cola’nın 2006 yaz reklamı. Daire içindeki resimlere dikkat edin. Sizce normal mi?

 

http://www.ibret.net/galeri/reklam-cola.jpg

Resim 6: Cola reklamına gömülmüş bir “Noel Baba” resmi ile gizlibir telkin olan pick up “al” yazısını görebilirsiniz

http://img512.imageshack.us/img512/548/subliminalmoneykf0.gif

 

Resim 7: Paranın üzerindeki en sağdaki palmiyelere bakın. Yapraklarında yukarıdan aşağıya doğru “s*x” yazıyor

 

http://img413.imageshack.us/img413/4551/aslankralbulutlardasexyin5.jpg

 

Resim 8: Aslan Kral çizgi filminde bulutlar üzerinde aşikar bir şekilde yine “s*x” yazısı var.

 

http://www.ibret.net/galeri/kuzularin_sessizligi-kafatasinda_ciplak_kadin_resimleri.jpg

 

Resim 9: Kuzuların Sessizliği filminin afişi. Afiş üzerindeki kelebeğin baş kısmı iskeletten oluşuyor. İskelet ise iki kadın resminden oluşuyor.

Yanıtlama zamanı:

başka sirketlerin daha fazla iş yapmak için değişik yöntemler kullandığını biliyordum ama... bazı büyük firmaların bu harflerini kullanmasının amacı nedir anlayabilen varmı acaba??

Yanıtlama zamanı:

resim5 de sadettin diye bi arkadaşımız bişey vurgulamış bak orda bilinç altı reklamcılık diyor..

Yanıtlama zamanı:

hadi diyelim bilinç altı reklamcılık o zaman aslan kral çizgifilminde sex yazısı ne oluyor? :rofl:

tamamen tesadüftür olurmu öyle şey :rofl: insanlar öyle bakıyor öyle görüyor öylede yorumluyor..

Yanıtlama zamanı:

diğerleri hakkında birşeyler derdim ama son afiş tasarımının telkinden çok yaratıcılıkla ilgili olduğunu düşünüyorum...

hem filmin kendi yapısına uygun hem de estetik bir afişti ki film afişini bilenler onun gizli değilde normalde gözüken birşey olduğunu bilirler...

camel çok zorlama olmuş....

cola'nın müzik nereye afişinde de zorlama bir "aha olum, aha laa. buldum laa... ahlaksızlık" kurnazlığı olduğu belli...

pepsi de aynen öyle...

yurdumun, "olum, batının varya namussuzluğu alıyoz lan. aha laaa.. pepsi de bile sekş var laaa.... olum varya, biz varya aslında çok pis namusluyuz da, batının telkinleri işteeee... biliyoz ama karşı da koyamıyoz laa... güzel olum..." diyen uyanık zekalarının zorlama mantığı!...

bu arada, reklamcılığın gizli dil dedikleri bir dilin olduğunu ve reklamların ciddi anlamda bu dil aracılığı ile satıldığını da unutmamak gerekir...

Yanıtlama zamanı:

Wolverine resminde de birşey aradım meğer imzanmış :p

 

Bilinçaltına sex mesajı gönderince firma kazanmaz kanımca.Hele Hint parasına o mesajı bilerek yerleştirdiklerini sanmıyorum ki para bir reklam ürünü değildir. Palmiyenin şekli öyleymiş diyerek geçelim :) Diğerleri içinde "zorlasak neler çıkar" sözü geldi aklıma. Fakat Aslan Kral'da cidden belirgin olarak yazıyor. Çocuklarımız tehlikede :blink:

 

Son resim gerçekten yaratıcılıkla ilgili ve sinema afişlerinde sıkça rastlayabiliriz.

Yanıtlama zamanı:

bazıları zorlama bazıları ilgisizde olsa bence ilginç resimler =) özellikle resim 6 pick up =)) o yazıyı görünce canım kola istedi=)

Yanıtlama zamanı:
SEX!!! :D beynim yıkandı seks istiyorum!!!! :rofl:

 

aslan kralı izleye izleye böyle oldu, mazur görün :rofl:

Yanıtlama zamanı:

Palmiyelerde o yazıyı görebilenin her yerde bu yazıyı görüyor oldugundan ve hatta gözlerinin önünde hep bu yazı uçuştuğundan şüphelendim bir an...

Yanıtlama zamanı:

insanların azıtmasının sebebi reklamlar o zaman şeklinde bir çıkarım yapmaktan ziyade. İnsanları bozan endüstri demek daha doğru olabilir. Sanayileşen ülkelerin ekonomileri yükseldikçe zenginlerin daha zengin olduğu fakat kötü yönetim sonucunda ortaya çıkan ekonomik buhran dönemleri ile toplumun geri kalanının saygısız ve hayattan zevk almayan kişiler oldukları çıkarımına vararak bu bağlamda da psikolojik kriz yaşayarak cinselliğe daha adapte oldukları gözlemlenebilir. örneğin ,gelişmemiş veya ekonomisi çöken ülkelerde gayrimeşrularda dahil olmak üzere çocuk sayısında artış var. Zengin kesim ise kendine sıradışı eğlenceler ararken onlara subliminal mesaj gönderen reklamlar onları da azdırıyor diyebiliriz. Bindik bir alamete ,gidiyoruz kıyamete.

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...