nevermore Oluşturma zamanı: Ekim 5, 2009 Paylaş Oluşturma zamanı: Ekim 5, 2009 druidler politeist olmalarinin yani sira güneş, ay, yildizlar gibi doğa objelerini de tanrilaştirip, güçleri için onlara dua eder ve onlarin kehanetlerini okumaya çalişirlardi. onlar için doğa ve doğadan gelen herşey kutsal sayilirdi. druidler iki farkli yazi çeşidi kullanırlardi. bunlardan ilki ogham olarak adlandirilan, aşşagidan yukari okunan çizgi alfabesi idi. ogham alfabesinde harflerin adi bitkilerden gelmekteydi. oteki yazi türleri ise yine ogham temel alinarak, yapraklar ile yazilirdi. büyük odalara gerilmiş ipler üzerine ogham alfabesinde harfi temsil eden yapraklar asilarak yazilirdi. http://img12.imageshack.us/img12/7703/ogham.gif Duruidler hakkında bilgi için yine yazıya tıklayabilirsiniz.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Rimmon Yanıtlama zamanı: Ekim 5, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 5, 2009 Sözlü gelenek hüküm sürdüğü için maalesef elimizde çok az bilgi var druidlerle alakalı... Tarihsel sürece baktığımızda druidizmin "ilk yozlaşan din" olarak gösterilir bazı kaynaklarca druidizm, Rama'nın bir druid olduğu ve bu yozlaşmadan koparak seyahete çıktığı ve hindistanda kendi öğretisini yaydığından dem vurulur, ne derece doğru tartışılır tabii... Güzel konu never emeğine sağlık Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
nevermore Yanıtlama zamanı: Ekim 5, 2009 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 5, 2009 Druid öğretisinin sembolik anlatımına ve halka aktarılışına en güzel örnek kuşkusuz Taliesin ( Güzel Yüz ) öyküsüdür. Taliesin aynı zamanda ilk bardlardan ve Kelt şairlerinden biri olarak kabul edilir. Gwerang’ın oğlu genç Gwion büyücü tanrıça Cerridwen tarafından bir kazana göz kulak olmakla görevlendirilir. Bu kazanın içinde büyücünün , oğlu Afagddu için hazırladığı büyülü bir karışım kaynamaktadır , çünkü Afagddu çok çirkindir ve annesi bu büyü ile onu güzelleştirmek istemektedir. Bu arada kazandan sıçrayan üç damla , Gwion’un parmağına damlar ve Gwion da bunu yalar. Gwion elini ağzına götürür götürmez bütün gizemler aydınlanır , geçmişin , şimdinin ve geleceğin bilgisine sahip olur . Bu arada Gwion bir başka gerçeği daha öğrenir ; Cerridwen onu öldürmek istemektedir , çünkü büyücünün hazırladığı büyülü iksirde kullanmak istediği bileşenlerin içinde kendisi de vardır. Bunu farkeden Gwion hemen kaçar , Cerridwen ise onu yaşlı bir büyücü kılığında kovalar. Artık kendi de iksirden dolayı bir büyücü olmuş olan Gwion hemen bir tavşan şekline bürünür , Cerridwen ise bir tazı olur. Gwion nehirde bir balığa dönüşür , Cerridwen ise bir susamuru olur. Kovalamaca daha sonra göklerde devam eder . En sonunda Gwion bir buğday tanesine dönüşür , Cerridwen ise bir kara tavuk olur ve buğday tanesini yer. Dokuz ay sonra Cerridwen bütün çocuklardan çok daha güzel bir çocuk dünyaya getirir. Büyücü bu çocuğu deri bir torbanın içine koyar ve Beltaine bayramından iki gün önce dalgalara bırakır. Galler ülkesinin kuzeyinde Gwyddno’nun oğlu ve kral Maelgwyn’in yeğeni Elphin’in attığı ağlara takılan bebek Elphin tarafından kurtarılır. Elphin ona Taliesin ( Güzel Yüz) adını verir. Aradan yıllar geçer . Elphin amcası Maelgwyn tarafından hapsedilir. Artık bir yetişkin olan Taliesin Elphin’i kurtarmak için harekete geçer ve ve kurtarmayı başarır. Şiir’in son dizeleri şöyledir : “ Dokuz ay boyunca Büyücü Cerridwen’in karnındaydım Aslında küçük Gwion’dum Şimdi Taliesin oldum” Bu öykü Tuân Mac Cairill öyküsünden okuduğumuz metamorfoz sembolizmi de yer almaktadır. Öyküyü dikkatle incelersek, Cerridwen, oğullarını başka bir deyişle erginlenmeye, inisye olmaya gelenleri “güzelleştirmektedir”, daha farklı bir deyişle eğitim işini üstlenmiş bir druidestir. Gwion’un iksirden aldıktan bütün gizemleri görmesi ve geçirdiği metamorfozlar da inisiyasyon aşamalarıdır. Bütün ezoterik öğretilerde olduğu gibi Gwion da yeni bir isimle yeniden doğmuştur. Buradaki metamorfozlar da ilginçtir. Kelt takviminde sırasıyla , tavşan av zamanı olan sonbaharı; balık yağmurları ile kışı ; kuş göçlerle ilkbaharı ve buğday da ekin ile yaz mevsimini sembolize etmektedir. Bu örnekten de görüldüğü gibi Kelt öğretilerinde sembolizm çok çeşitlidir. Druid öğretisi bu şekillerde ve buna benzer öykülerde, değişik sembollerle ve sözlü olarak aktarılmıştır. Bu tür öykülerdeki bazı motifler ayrıca Orta Çağ efsanelerinde de karşımızaçıkmaktadır .. Teşekkürler Maverick Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
brigit Yanıtlama zamanı: Ekim 5, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 5, 2009 supersın...emegıne saglık. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
SoOrrcHhHaaA Yanıtlama zamanı: Ekim 19, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 19, 2009 :clapping:güzel toparlamışsın tebrik ederim;) Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.