mistik Oluşturma zamanı: Mart 3, 2007 Paylaş Oluşturma zamanı: Mart 3, 2007 Uzmanlar, normal insanların mevcut beyin kapasitelerinin çok azını, bazı uzmanlar ancak %1 kadarını kullanabildiğini söylemektedirler. Bu durumda beynimizi, kullanılmayan, yaklaşık % 99 kapasitesiyle beraber, uyuyan bir deve benzetmek yanlış olmasa gerek. Demek geride, kullanılmayı bekleyen muazzam bir kapasite var. Peki, beyin potansiyelinin neden bu kadar azı kullanılmaktadır? Bunun temel sebeplerinin başında, beynin nasıl çalıştığının, yakın zamanlara kadar bilinememesi geliyor. Yani, zihinsel yeteneğimizle ilgili sorunlar, beynin kapasite eksikliğinden değil, onu nasıl kullanacağımızı bilmeyişimizden kaynaklanıyor. İşte hafıza eğitiminin amacı, bu âtıl potansiyeli harekete geçirmek ve geliştirmek için yardımcı olmaktır. Büyük âlim İbni Sina çocukluk yıllarında matematik dersinde başarısız olur ve medreseden kaçar. Gide gide bir kuyunun başına varır. Kuyudan kovayla su çekmek için eğildiğinde, kuyunun ağzını çevreleyen taşlar üzerindeki ip izlerini görür. İp, gide gele, o sert taşlar üzerinde izler bırakmıştır. Bu, küçük İbni Sina'yı derin düşüncelere götürür ve: "Bu yumuşacık ip, gide gele gide gele bu sert taş üzerinde bu izleri yaparsa, ben de azimle çalışırsam, matematiği başarırım." der ve o kuyunun başından tekrar derslerinin başına döner. Böylece, bildiğimiz İbni Sina ortaya çıkar. Çalışmak, özellikle sistemli çalışmak zekâyı, hafızayı açtığı gibi, tembellik de köreltir. Tarihte "inanılmaz" denilebilecek hafızalar var. Bunlardan birisi olan Dominic O'Brien hafıza sistemlerini öğrendiğinde, para kazanmak için bir yol arar ve maalesef bu bilgi ve beceriyi çok kötü bir yolda kullanır. Her akşam bir kumarhaneye giderek 21 diye bilinen Black Jack adlı oyunu oynamaya başlar. Bu oyunda kâğıt takip etmek son derece önemli olduğundan, bütün kâğıtları hafızasına alan ve hangi kâğıdın kullanıldığını bilen Dominic O'Brien her akşam büyük paralar kazanmaya başlar. Ancak, onun bu yeteneğini keşfeden kumarhane sahipleri onun kumarhanelerine girmesini yasaklarlar. Dominic O'Brien için tek bir seçenek kalır: Hafıza eğitimi vermek ve müthiş hafıza gösterileri yapmak. O da bunu yapar ve bu sayede çok zengin olur. Melik Safi Duyar ise, hafıza konusunda, ülkemizden yetişen bir dünya şampiyonudur. Kendisi sadece bir dünya şampiyonu olmakla kalmamış, bu sistemin ülkemizde yayılmasına önderlik etmiştir. Ayrıca, Tony Buzan'ın "Dehânın El Kitabı" adlı eserinde kısaca belirttiği gibi, büyük bir hadis âlimi olan İmam Buharı 300.000 hadisi, haber zinciri ile beraber ezberlemiştir ki, bu yaklaşık 21 milyon kelime eder. Bir arkadaşı, Buhari'yi şöyle anlatıyor: "Buhari, işittiklerini, küçük yaşına rağmen yazmıyor, ezberliyordu. Basra'da bizimle beraber hadis âlimlerini dolaşırdı; biz yazardık, fakat o yazmazdı. Biz de ona, yazmamasının sebebini sorar dururduk. Aradan onaltı gün geçmişti ki bize, 'Artık bana sataşmakta çok oldunuz. Yazdıklarınızı getirip gösterin bakalım.' dedi. Getirdik. Hepsini ezberden okuyuverdi." Buhari'nin bir hadisi ezberlemesi için, bir defa işitmesi veya okuması yetiyordu. Bu şahsiyetten, çok çarpıcı bir örnek daha verelim: Buhari'nin Bağdat'a bir gidişinde, oradaki bir kısım hadis âlimleri ve hukukçular, onu sınava çekip bilgisini ve hafıza gücünü ölçmek isterler. Bu maksatla 100 hadis seçerler ve bu hadislerin metinleriyle haber zincirlerini birbirine karıştırırlar. Sonra bu hadisleri on kişiye, onar onar dağıtırlar. Buhari'nin bulunduğu bir topluluk içinde, bu on kişiden her biri, elindeki on hadis ve haber zincirini, sırasıyla tek tek İmam Buhari'ye sorar. O da hepsine, verilen bilgiler yanlış olduğu için, "Böyle bir hadis bilmiyorum" diye cevap verir. Bu durumda, insanların, özellikle onu müşkil duruma düşürmek isteyenlerin hâllerini tahmin edersiniz. Böylece 100 soru da biter. Bundan sonra Buhari, ilk şahsa döner ve "Senin birinci hadisin şöyle, haber zinciri de şöyle" diyerek onu düzeltir. Sonra ikinci hadise geçer, onu da aynı şekilde düzeltir. Böylece, 100 hadisi de, metni ve haber zincirleriyle beraber düzelterek, hiçbir kişiyi ve sırayı şaşırmadan, hepsini de tam ve doğru olarak söyler. Alıntı Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ametist Yanıtlama zamanı: Mart 4, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 4, 2007 dahi fizikçi Stephen Hawking'in bile beyninin %3ünü kullandığını duymuştum..Dehşet bir sistem beynimiz! Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest istatistikciii Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2007 bu yazıyı herkes okumalı...ibni sina nın ders çıkarma şekli çok etkileyici Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kinyas Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2007 Allah bizi beynimizin %10 unu kullanacak şekilde yarattı ama biz bunu daha da geliştirerek fazlasını kullanabilme gücüne sahibiz..Örneğin A. Einstein beyninin %22 sini kullanabilmiş demişti hocamız..Hafızamızı güçlendirmek için sözlükte okuyabilirz mesela ..Hergün bilmediğimiz 10 sözcüğü kağıda yazıp bunu gün içinde okuyup , kurduğumuz cümlelerde de kullanırsak hafızamıza güzel katkıları olur..Bunun yanında bulmaca çözerekte beyin hüclerimizi çoğaltıp ,hafızamızı genişletebiliriz...Kitap okuyup ,sayısal konularla ilgilenmekte aynı şekilde Beynin gelişimine büyük katkı sağlar..Çok güzel bir konuydu teşekkürler Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
danny Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 26, 2007 bı ara beynın yuzde bılmem kacını kullanmayı basardıgında suyun ustunde yuruyebılgını duymustum ama sonucta bır duyum oldugu ıcın pek cıddıye almadım Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Parapisisik Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2008 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 11, 2008 %1 ile matematiği çözebiliyorsak , %100 ile matematiği .. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
OkanTag Yanıtlama zamanı: Ocak 22, 2009 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ocak 22, 2009 tmm da Buhari'nin bu ezberleme sırrı neymiş yani?Biz yapabilirmiyiz yapabilirsek nasıl yaparız? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ilhangul1919 Yanıtlama zamanı: Ekim 19, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 19, 2010 A. Einstein beyninin %22 sini kullanabilmiş demişti hocamız... İyi de kardeşler, beyinle ilgili her şeyi öğrendik, beynin sınırlarını çizdik mi de yüzde kaçını kullandığımızı bilelim? Yüzde yüzünü bilmediğimiz nesneyi yüzde hesabıyla nasıl ölçebiliriz? Bu tür varsayımlar kanımca gaybı taşlamaktan öteye gitmez. Şimdi söyleyin, haksız mıyım? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cherry Yanıtlama zamanı: Aralık 20, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Aralık 20, 2010 kimileri, hepimizde aynı özelliklerin olmasına rağmen hayata bazı yetenekleri daha baskın olarak başlıyor.bu sayede de bizimde yapabileceğimiz ama fark edemediğimiz şeyleri öğreniyoruz ve geliştirme yollarını da bunları inceleyerek bulabiliriz diye düşünüyorum Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
homoridens Yanıtlama zamanı: Ağustos 22, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 22, 2011 A. Einstein beyninin %22 sini kullanabilmiş demişti hocamız... İyi de kardeşler, beyinle ilgili her şeyi öğrendik, beynin sınırlarını çizdik mi de yüzde kaçını kullandığımızı bilelim? Yüzde yüzünü bilmediğimiz nesneyi yüzde hesabıyla nasıl ölçebiliriz? Bu tür varsayımlar kanımca gaybı taşlamaktan öteye gitmez. Şimdi söyleyin, haksız mıyım? Tomografi ve çeşitli taramalar ve görselleştirmeler ile bakılan Nöron aktivitelerinden anlaşılabilir. Beynin yüzde kaçının kullanıldığı fiziksel olarak anlaşılabilir. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.