nevermore Oluşturma zamanı: Ağustos 25, 2010 Paylaş Oluşturma zamanı: Ağustos 25, 2010 Caynacılıkta ( Budanın çağdaşlarından birisinin kurduğu ve Budizmin akrabası olan çileci bir din ) Akaşa cansız bir mekanı tanımlar ve bu mekandaki her şey bağımlıdır. Hindu kaynaklarına göre ateş, su, toprak ve rüzgarın yanında beşinci bir elementin adıdır ve bu nedenle çoğunlukla Eter olarak çevrilir. Elementler hiyerarşisinde en yücedir, seslerin taşıyıcısıdır ve işitme organına aittir. Helena tarafından kurulan teozofi sisteminde Akaşa bir tür dünya ruhu dur; içinde korunan dünyalar hafızası ise Akaşa Kroniğidir. Önceleri Teozofik topluluk2un üyesi ve 1902den sonra Almanya Genel Sekreteri olan Rudolf Steiner için, bunun altında tüm zamanların bütün insanlarının bütün eylemleri, kelimeleri ve hatta gelecektekilerin de tüm münferit düşünceleri, yanı sıra düyaların kaderi listelenmiştir. Aus der Akash- Chronik ( Akaşa Kroniğinden ) kitabında bir araya getirilmiş makalelerin şahitlik ettiği gibi, antropozofini temelleri, onun Manevi Bilimi , dünyaların gelişmesi , antropolojisi ve Kristozofisi Akaşa Kroniğinden çıkmaktadır ve ona göre bütün diğer kaynaklardan daha güvenlidir. Ancak Akaşa kroniği sadece kutsanmışların ve ruhbilimcilerin hizmetine sunulur ve onlar da anlaşabilirlik bakımından, bunun içinde yazarları önce kutsanmamışların kavrayacağı şekilde çevrilmelidir görünen o ki bu o kadar basit değildir.teiner, ruh yolu en ayrıntılı biçimiyle, daha yüksek dünyanların bilgilerini elde etme biçimlerinin anlatıldığı kitabında açıklar: Yol yedi basamağa sahiptir. İlk basamak Enformasyon dur: Öğrenci kutsal bilgileri, özel olarak Steinerin antropozofi ile ilgili söylemlerini, örneğin Steinerin Teozofi dersi sayesinde elde eder. Gerçek kabul hazırlığı çok önemlidir, çünkü bu bilgiler gerçi Steinere göre objektif gerçekliliğe sahiptir, ancak salt entelektüel edinme kapalıdır; bu nedenle eleştirel görüş ayrılığı bilgi yolunun başlangıcını zorlaştırmaktadır. Her eleştiri, her düzenleyici hükmün savuşturulması daha yüksek bilgiye giden ruhun kuvvetleri , bu arada her hamiyetli saygı onu geliştirmektedir. ikinci basamakta, İnisiyasyon da, öğrenci kendisini ruhani varlıkların yönetimine bırakır. Üçünkü basamak, Konsantrasyon da, öğrencinin ruhani kuvvetleri belirli egzersizlerle artırılır. Dördüncü basamak Meditasyon , öğrencinin, astral bedeninde açtığı ruhun düşüncelerde yaşamasına yol açan nüve halde yerleşmiş lotus çiceğinin açmasını sağlar. Meditasyon da, fiziksel olandan ortaya çıkan bir sembol, en iyisi Rosenkreuz , ruhun önüne konulur. Ancak bütün duygular kapatıldığında ve ruhta sadece sembolün algılaması bulunduğunda, öğrenci bilgi yolunun dördüncü basağına ulaşır ve daha yüksek dünyaların üç basamağının önünde durur, yani İmajinasyon , Esin ve son olarak Sezgi. beşinci basamak, İmajinasyon da, Meditasyon un salt duyumu, serbest düşünce duyularından birisinin etkisine bağlanır; öğrenci, kendisini fiziksel gövdesi ve eter bedeninin dışında görür, astral resimlere bakar derin uykuda da benzer biçimde ulaşılabilen bir durum. Öğrenci, Ensin e, meditasyon için fiziksel olandan gelen bir sembole ihtiyaç olmadığında ulaşır. Bu, öğrenciyi ( görsel ) formların ruhlar dünyasına götürür, yani Rupa-devachan ve onu ruhani görmenin yanında şimdi ruhani duyuma da ulaştırır. Şimdi artık Akaşa Kroniği deşifre edilebilir ve ruh araştırmacısı doğum ve ölüm ile dünyaların düzeni ile tüm bilginin ilişkisinin tanır. Son kademe, Sezgi de, tamamen astral resimlerden de boşaltılmış bilinç; irade güçleri, bütün formlardan uzak ruhlar dünyası Arupa- Devachan ın ruhlarıyla ( veya Ruhsal varlıklarla ) birleşmektedir. Şimdi bu şekilde tamamen kutsanmış kişi, Karması, geçmişteki ve gelecekteki reenkarnasyonları ve geçmiş ile gelecekteki dünya devirleri sırasında ruhsal varlıkların bunlar melek hiyerarşilerinin yanında örneğin Gezegenlere enkarne olan ruhsal varlıklardır etkisi hakkında bütünüyle bilgi elde eder. İnisiyasyon aşamasına geçmenin yasasına göre tüm gerçek ruh evriminin temeli , doğa ve mantığa uygun bir yaşam sürmektir. Aynı zamanda kutsama gelişimleri geleneksel yetkinlikle yapılmalıdır. Ruh eğitiminde gelişim diyor Steiner, Gizli Bilimler ( Die Geheim Wissenschaft ) adlı eserinde, ahkaki bir gelişim zarureti olmadan mümkün değildir. Çünkü , Ahlaki güç olmadan, insanın kendi mantığını yenmesi mümkün değildir. Ancak öğrenci ruhsal dünyaya giden yolda eşiğin koruyucuları ile karşılaşmayı aşmak istediğinde söz konusu olan budur. Bundan iki tane vardır: eşiğin küçük koruyucusu ona Karmasını açan öğrencinin ikiz gezginidir ; ancak bu kutsamanın yedinci kademsindeki gibi sınırsız ve koşulsuz değildir, bilakis daha çok şeytani bir ışıktır: kendisini ˜ yüksek benlik ˜in gelişimine karşı çıkan tüm engellerin ışığı olarak gösterir. Bu hafif kükürtsü, şeytano teşebbüs kesinlikle yıkıcı biçimde varlık ve kimlik şüpheleri ile sona erebilir, öyle ki öğrenci hedeflerini şaşırır ancak bu sdece eşiğin küçük koruyucuları ile yüzleşme sırasında, kendi yolunda şahsi aldatmacalar, örneğin kendi kutsanma gelişimleri hakkında olduğu ortaya çıkarsa söz konusudur. Eğer bu durum söz konusu olmazsa, sınavdan güçlendirilmiş olarak çıkar ve eşiğin büyük koruyucusu ona gözükür. Bu, kendisinde durup kalmaması, bilakis gelişimin devam etmsi görevini ve son olarak evrenin ruhlanmasının tanınması görev konusunda ona ders verir ve onu güçlendirir. Eğer bu gerçekleşirse ve ruh öğrencinin varlığından Mesih görünümüne dönüşür. Antropozoflar arasında hiç kimse asla Akaşa kroniğinde bir şey okumadığını ya da bizat kutsamanın yüksek madelerine ulaşamadığını söyleyemez. Genelde antropozofların olmadığı, fakat birçoğunun yanı sıra antropozofik düşünce ürünlerinin bulunduğu postmodern ezoterik çevrelerde, insanlar çok daha az şüpheye sahiptirler; burada herhangi bir meydum veya guru talimatlarına hemen Akaşa Kroniğinden aldığını iddia eder. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
MrColt Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 25, 2010 Akasha..acılar kraliçesi diye geçer bir mitte..dotacılar bilir Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.