lafbaz Oluşturma zamanı: Eylül 5, 2010 Paylaş Oluşturma zamanı: Eylül 5, 2010 Tanrı kötülüğü yok etmek istiyorsa neden yapamıyor? Demekki gücü yetmiyor. Eğer yapabiliyorsa neden istemiyor? Demekki art niyetli Hem yapabiliyor hemde istiyorsa? O halde kötülüğün kaynağı neresi? Hem istemiyor hemde yapamıyorsa? O halde neden ona Tanrı diyelimki bu yazı beni cok düşündürdü siz nediyorsunuz Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Epiphanes Yanıtlama zamanı: Eylül 5, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 5, 2010 Tanrı kötülüğü yok etmek istiyorsa neden yapamıyor? Demekki gücü yetmiyor. Eğer yapabiliyorsa neden istemiyor? Demekki art niyetli Hem yapabiliyor hemde istiyorsa? O halde kötülüğün kaynağı neresi? Hem istemiyor hemde yapamıyorsa? O halde neden ona Tanrı diyelimki bu yazı beni cok düşündürdü siz nediyorsunuz ? Tanrı kötülüğü yoketmek istiyor. Bu bir süreç işi, Köütülüğün kötülük olarak ortaya konulması, yaşanması, bilinmesi gerekiyor. Bunu Adem ve Havva (yani insan doğası/özü) istedi. Tanrı insanın iyiyi ve kötüyü bilmemesini istedi ama yine de seçimi onlara bıraktı. İnsan doğası/özü iyiyi ve kötüyü bilmeyi seçti. Süreç hala devam ediyor, hala iyiyi olduğu gibi kötüyü de biliyoruz. Tabii bilmenin gerçek bilgi olması onun nesenesiyle uyumlu olmasıyla olanaklı, ya da kabaca şöyle tarif edeyim, yaşanması gerek. Peki canımız çok acımıyor mu, isyan etmiyor muyuz zaman zaman? En iyilerimiz bile bunu yapıyor, yapmamak da mümkün değil. Çünkü kötülük korku, acı, saçmalık, melankoli vs gibi bir sürü olumsuz duygu eşliğinde gelir. Bilmeyi biz seçtik ve bilmekteyiz... Kötülük herşey herşeyle sınanıp, tüm ruhlar dünya tarihinde yeralıp yapabilecekleri tüm şeyleri, tüm çeşitliliği ortaya koyunca, olabilecek her düşünsel her fiili varyasyon özde burada bu dünyada tamamlanınca (yani kıyamet gelince) kötülük düşüncede mutlak kaybı, mahfoluşu (yani cehennemi) yaşayacağı bir sürece girecek ve iyi-leşmeyen her kötü de yokolacak. Ayrıca kötüler de Tanrı'nın yaratığıdır, O onları da sever, onlara da yetki/güç verir, onları da sever ve onların da kendisine saf ışığa dönmesi için çalışır. Biz bir annenin iki oğlundan iyi olanı sevip, diğeri için "ne lüzüm vardı ki bu gerizekalı, iğrenç yaratığa?" diyebiliriz; anne böyle düşünmez, o o çocuk kötülüğünden dönene kadar bizim şaşıracağımız oranda ona fırsat tanınmasından yanadır. Ve sevginin kendisi olan Tanrı -bize çok ters gelse de- kendi özünden yarattığı tüm ruhları bir annenin çocuğunu sevmesinden çok çok daha fazla sever. Sanırım bu yazı bütün sorularınıza birden, paket halinde bir cevap oldu. 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Jazzrail Yanıtlama zamanı: Eylül 5, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 5, 2010 Tanrı kötülüğü yoketmek istiyor. Bu bir süreç işi, Köütülüğün kötülük olarak ortaya konulması, yaşanması, bilinmesi gerekiyor. Bunu Adem ve Havva (yani insan doğası/özü) istedi. Tanrı insanın iyiyi ve kötüyü bilmemesini istedi ama yine de seçimi onlara bıraktı. İnsan doğası/özü iyiyi ve kötüyü bilmeyi seçti. Süreç hala devam ediyor, hala iyiyi olduğu gibi kötüyü de biliyoruz. Tabii bilmenin gerçek bilgi olması onun nesenesiyle uyumlu olmasıyla olanaklı, ya da kabaca şöyle tarif edeyim, yaşanması gerek. Peki canımız çok acımıyor mu, isyan etmiyor muyuz zaman zaman? En iyilerimiz bile bunu yapıyor, yapmamak da mümkün değil. Çünkü kötülük korku, acı, saçmalık, melankoli vs gibi bir sürü olumsuz duygu eşliğinde gelir. Bilmeyi biz seçtik ve bilmekteyiz... Kötülük herşey herşeyle sınanıp, tüm ruhlar dünya tarihinde yeralıp yapabilecekleri tüm şeyleri, tüm çeşitliliği ortaya koyunca, olabilecek her düşünsel her fiili varyasyon özde burada bu dünyada tamamlanınca (yani kıyamet gelince) kötülük düşüncede mutlak kaybı, mahfoluşu (yani cehennemi) yaşayacağı bir sürece girecek ve iyi-leşmeyen her kötü de yokolacak. Ayrıca kötüler de Tanrı'nın yaratığıdır, O onları da sever, onlara da yetki/güç verir, onları da sever ve onların da kendisine saf ışığa dönmesi için çalışır. Biz bir annenin iki oğlundan iyi olanı sevip, diğeri için "ne lüzüm vardı ki bu gerizekalı, iğrenç yaratığa?" diyebiliriz; anne böyle düşünmez, o o çocuk kötülüğünden dönene kadar bizim şaşıracağımız oranda ona fırsat tanınmasından yanadır. Ve sevginin kendisi olan Tanrı -bize çok ters gelse de- kendi özünden yarattığı tüm ruhları bir annenin çocuğunu sevmesinden çok çok daha fazla sever. Sanırım bu yazı bütün sorularınıza birden, paket halinde bir cevap oldu.Çok güzel anlatmışsın.Yeterli olmuştur bu. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
neyimben Yanıtlama zamanı: Eylül 5, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 5, 2010 Tanrı kötülüğü yok etmek istiyorsa neden yapamıyor? Demekki gücü yetmiyor. Eğer yapabiliyorsa neden istemiyor? Demekki art niyetli Hem yapabiliyor hemde istiyorsa? O halde kötülüğün kaynağı neresi? Hem istemiyor hemde yapamıyorsa? O halde neden ona Tanrı diyelimki bu yazı beni cok düşündürdü siz nediyorsunuz Ya zamanında insalık bir çok denemeden geçmiş,mesela ademin şeytana uymasıda buna bir örnek ... Tanrının kötülüğü yok etmeye elbette gücü yeter , ama insanlar kötülüğü iyiliğe tercih ediyorsa yapılacak birşey yoktur yani sonuçta özgür irade diye bişey var. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
emir869 Yanıtlama zamanı: Eylül 5, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 5, 2010 Yine kraldan çok kralcılar görüyorum . Umarım tanrıya yapılan bu yalakalıklar karşılığında sizleri cennetine koyar. Asıl soru: Tanrı kendini neden var etti. Hadi var etti ya o kadar varlığı. Elbette kendini daha iyi hissetmek için dimi. Ancak o varlıkların iradesiz olması çok can sıkıcı. Her şey rutin. Sonra İradeli bir varlık yaratmak istedi. Önce insanlar sonra cin. Bir senaryo yazdı, gerisini oynamak ise bize kaldı. Burada iyiyi da kötüyü de tanrı var etti. Bu bir annenin doğurması gibi değildi. Çocuklarımızı biz seçemeyiz ama tanrı istediği gibi yaratabilir. Herşeyi zıttıyla var ettiki bir olay olsun, ona da eğlence çıksın. İçinizde drama dersi alan var mı bilmem. Doğaçlamalarda bir kural vardır. Bir çatışma noktası yakalamak, gerisi kendiliğinden gelir. Biz burada tanrı için doğaçlama bir oyun sergiliyoruz uzuuunca bir zamandır. O bir seyirci, oyuna müdahele etmez. Müdahil olursa işin ne eğlencesi kalırki. Bizler tanrının umurunda değiliz, sadece oyuncularız. Neyi oynadığımızın önemi yok. İster bir zalimi oynayın ister bir mazlumu. Zalim biri de aslında onun oyunun en önemli parçası. Kötülük olmazsa oyunun devamı gelmez. Hele de ölümden sonra cennet ve cehennemin varlığı amaçsız olur. Ben de burada asi çocuk rolünü yapıyorum. Tanrı buna kızıyormudur? Hiç sanmam, yaptığım rolün hakkını veriyorum, bu da onu fazlasıyla eğlendiriyor olmalı ki işlerime karışmıyor Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
MrColt Yanıtlama zamanı: Eylül 6, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 6, 2010 Tanrı yaratmak istedi ve istediğini yarattı... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
velvetwamp Yanıtlama zamanı: Eylül 6, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 6, 2010 bu basit bir oyun tanrı ile şeytan arasında oynanan bahis ... kural şuydu direkt etki yok.. temas yok insan ruhu üzerine kurulu bir oyun .. olaması gereken hersey sevap oldu olmaması gereken seyler ise haram ve günah ... ve ödül verilmesi gerekti insanlara ve kötülere ceza ... cennet ve cehennem dendi bunlara görücez bakalım kıyamaettte kim kazanıcak seytan mı yoksa tanrı mı ? anlıcagın herşey bahis için yapıldı bu benim teorim.... ama herşey tanrının elinde kötülü oyunun sonunda yok edecek ve kazana şeytan olursa nuda yok edecek ... ve onunla beraber olan insan ve cinleride aynı yoldan silecek... mümin olanlar ise cennette devam edecek hayatına... Tanrı senin kötülügü yok etmeni istiyor anlasana be oğlum... yok et iyi lik yap dedi sana ... :/ tanrıyı sınama sakın onun gücü herşeye yeter o senini %3 %7 arası kullandıgın beyinden daha fazlası var senini hiçbir organın onu kavramaya yetmez.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
PsiG0THiC Yanıtlama zamanı: Kasım 7, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Kasım 7, 2010 Tanrı her insanın içindedir.Aklını kullanabilen insan içindeki kötülüğü yok edebilir.Kötü insan ise daha Tanrının ne olduğunu bilmiyordur.Bildiğini zannediyordur.Bu durumda art niyetli olan insandır.Yani kötülüğün kaynağı insandır.Tanrı insana zorla kötülük mü yaptırıyor.Hem istemeyip hem yapamadığını düşünenlerde ise daha Tanrı olgusu yoktur.O kişi Tanrının farkında değildir. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
serpentine Yanıtlama zamanı: Kasım 7, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Kasım 7, 2010 Kutsal kitaplara göre şeytan ile iddiaya girmişler. Biz de maç yapan takımlarız. Şeytan parasını kötülere yatırmış Tanrı ise iyilere. Fakat kötülerin oranları daha düşük. Ateistlere göre Tanrı yoktur. Kötülük düşünmek için şeytanın bizi kandırmasına ihtiyaç yoktur. Çünkü şeytan yoktur. Kötü olmanın suçunu ona buna atmaya gerek yoktur. Yarı ateistlere göre Kızıldeniz'i yeniden ikiye yardırsa herkes inanacak, çıkıp "doğrusu budur" dese "sizin inancınız yanlış" savaşları bitecek mezhep kavgaları sonlanacak ama yok yapmaz. Tüm bunlara göre de en mantıklısı yarı ateistliktir. Tanrı varsa, kendini göstersin. İnsana mantık ve akıl verip daha sonra da asla görülemeyecek bir süper güce tapılmasını beklemesin. Sonsuz güç sahibiyse Dünya'nın ve insanlarının içine edenleri durdursun. Şuan çıkıp doğru din budur işin aslı şöyledir desin biz de boşuna savaşıp durmayalım süper güçlü görünmez bir varlık için. Cehennemde sonsuz acı ve işkence var. Ama o bizi seviyor... 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KATA Yanıtlama zamanı: Kasım 7, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Kasım 7, 2010 aslı var mı bılmıyorum Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
frezya Yanıtlama zamanı: Kasım 7, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Kasım 7, 2010 Kötülüğü yataran insanlardır,Allah beyin vermiş,insanı diğer canlılardan ayıran muhteşem bir güçtür bu,insan içindeki kötülüğü atabiliyorsa insan olmaya hak kazanıyor,ama malesef bunu başarması zor insanoğunun hırs ve bencillik hep bir adım önde gitmekde malesef. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Adramelech Yanıtlama zamanı: Kasım 7, 2010 Paylaş Yanıtlama zamanı: Kasım 7, 2010 Daha kötülüğü kendi yargılarınızla değil ahlaki değerlerle algılayabiliyorken nasıl oluyorda bu konuda Tanrı'nın amacını söyleyip onu yargılıyorsunuz? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
GabiLLaN Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 bence siz hayatı amerikan filmleriyle karıştıryorsunuz.burda kötülüğü yok etmek isteyen bi ruhani varlık yada iki taraf arasndaki bi bahisten bahsetmiorz.sadece ii yada sadece kötü olan bi tarafda bi sınav yapamazsınız.kimin ne mal olduğunu siz bilsenizde onlara bunu göstermeden haklarında hüküm veremessiniz. Allahın bize yaptığıda sadece bu.bence daha çok okuyup daha çok film izlemelisn.saygılar Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
xteksus Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 tanrının kötülüğü yok edeceğinide kim söyledi:D insanlar neden kendi pisliklerini tanrıya temizletmeye çalışırlarki hiç anlamam. kötülüğü kendinde baştacı eden tanrıyı alaşağı etmek için şimdi bir başka tanrıdanmı medet umuyorsunuz? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
aksak lisan Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 ya bir de kötülük dediğimiz şey bir başka taraf için iyiliğe dönüşebiliyor Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Adramelech Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 ya bir de kötülük dediğimiz şey bir başka taraf için iyiliğe dönüşebiliyor Birşeyleri iyi kötü diye ayırmaya çalışmak tüm hareketleri sevgi ve korkuya bağlayan şu şarlatanların yaptığından farksız. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
serpentine Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Kötülüğü insanların yok etmesini istiyordur belki de. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
aksak lisan Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Birşeyleri iyi kötü diye ayırmaya çalışmak tüm hareketleri sevgi ve korkuya bağlayan şu şarlatanların yaptığından farksız. evet ben de onu diyordum her şey değişir kişiye ve olayların akışına göre tabi bu benim görüşüm Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
xteksus Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Birşeyleri iyi kötü diye ayırmaya çalışmak tüm hareketleri sevgi ve korkuya bağlayan şu şarlatanların yaptığından farksız. iyi ve kötü yoktur algıdaki düşüncenin yorumu vardır! "kötülüğü kendinde baştacı eden bu tanrıya izin verende insandır" kavramları yorumlayan insanın tabuları dikkate alınmalı değerlendirmelerde bu düşüncelerin işleyişini belirler. 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
evagram Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Bence Tanrı biz insanları bir sınava tabi tutuyor. Bu sınavı kazanmak için içimizdeki kötülüğü ve iyiliği farkedip, bunları kontrol edebilmemiz iyilik ve kötülük arasındaki savaşta Tanrıyı bulmamız gerekiyor. Tanrı bizim içimizde, her an bizi izliyor, bize güç veriyor hatta ne yapmamız gerektiğini söylüyor. Ama onu duyabilmemiz için kötülüğü içimizden atmamız gerekiyor. Eğer bunu başarabilirsek Tanrıya ulaşabiliriz ve bu sayede sınavı geçeriz. Tanrının bize bahşettiği güzelliklere ancak bu şekilde ulaşabiliriz. Tanrı bu yüzden kendini açıkça göstermiyor onu bulmamızı istiyor. Bu benim düşüncem Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Adramelech Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 iyi ve kötü yoktur algıdaki düşüncenin yorumu vardır! "kötülüğü kendinde baştacı eden bu tanrıya izin verende insandır" kavramları yorumlayan insanın tabuları dikkate alınmalı değerlendirmelerde bu düşüncelerin işleyişini belirler. Kötü, ahlaki yargılara göre genele zararlı eylemden ibaret. Toplum değil kişiye inersen iyi ve kötü ayrımı yapılamaz. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
saiek Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 iyi ve kötü yoktur algıdaki düşüncenin yorumu vardır! buna katılıyorum...iyiliğin bir sürü çeşidi vardır.bunlar insanın karakterine göre değişir.örneğin; bir insan hayattaki her anını mutlu yaşamak isteyip gününü gün etmekte para harcamakta veya kültürel gelişim göstermemekte vesaire...siz bu insanı geleceği yatırım yapması için para biriktir, kültürünü geliştir, bilgi edin gibi kelimelerle sıkarsanız bu insan mutsuz olur ve dolayısıyla bu onun gözünde kötülüktür.fakat bizim yönlendirici bakışımızda ise iyiliktir... o yüzden bence iyiliğik düşüncesi kişinin algı kapasitesi ve felsefesine göre değişir... bana göre böyle bence Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
danny Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 omer hayyam ın guzel bı rubaısı aklıma geldı '' ey tanrım ben kotuyum sende kotu olursan ne farkımız kalır '' Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
bjk Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Neye kötü neye iyi diyeceğimizi biz kendimiz seççiyoruz. Tüm kavramları, tanrıyı bile insan yarattı. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
CashMon3y Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 11, 2011 Tanrı kötülüğü yok etmek istiyorsa neden yapamıyor? Demekki gücü yetmiyor. Eğer yapabiliyorsa neden istemiyor? Demekki art niyetli Hem yapabiliyor hemde istiyorsa? O halde kötülüğün kaynağı neresi? Hem istemiyor hemde yapamıyorsa? O halde neden ona Tanrı diyelimki bu yazı beni cok düşündürdü siz nediyorsunuz Bence O herşeyi Denemek istiyor .Belkide tek güç olmak hoşuna gitmiyordu.bişeyleri yaratıp olayları onların başına yıkmak daha kolay bi iş bencede Yada herşeyi karmaşa içinde bırakıp kendi düzenini bulmasını bilmiorum bana göre biraz bencil bir tanrımız var o herşeyi allak bullak yaratıp köşesine çekilip keyfine bakan biri bence ve bu bencilliği bizim acılarımızın net ve tek kaynağı ! Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.