qbatman Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ocak 4, 2011 Uçaklardaki gibi öne itişli motorlar ile o tarz bir manevra yapabilir. Bir helikopteri de bu şekilde görebiliriz. tamam da... Pervanesi altta ise nasıl öne itiş olacak? İkinci bir pervaneye daha ihtiyaç olmaz mı? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ashtar Sheran Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2011 Eğer açılı yerleştirildi ise havayı geriye ve aşağıya verip hem yükselerek hem ileri itiş sağlayabilir. Zaten pervane kötü bir seçim olurdu. Dediğimiz gibi manyetik alanı kullanabilmesi gerekir. Asıl soru o. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ram Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2011 Hover tarzı bir aracın dengede kalabilmesi için yere temas etmesi gerekir. Bu yöntemi kullanan araçların hiçbiri yerden bu kadar yüksekte değil. Hover tarzı bu kadar yükselip te dengede kalabilen bir teknoloji olsa yapılan araçların hiçbiri yeri süpürmezdi. Helikopterler ve uçaklar aynı prensiplerle uçarlar. Sadece uçaklarda basınç değişimini sağlayan kanatlar sabittir. Alçak ve yüksek basıncın oluşması için gerekli güç motordan alınır. Helikopterlerde ise motor direk olarak 'uçak kanatlarına' bağlıdır. Helikopterin altında yüksek, üstünde alçak basınç oluşur ve uçuş sağlanır. Pallerin eğimi ve dönüş hızı taşıma kuvvetinin gücünü değiştirir. Daire şeklindeki bu aracın şekli bir pervane yerleştirmek için uygun, zaten videodaki aracın ortasındaki boşlukta büyük ihtimalle kalkışı sağlayan bir pervane var. Helikopterlerdeki kuyruk pervanesi, aracın havada fırıldak gibi kendi çevresinde dönmesini, motorun pervane yerine aracı döndürmesini engeller ve yön verir. Videodaki araç helikopter tarzını kullanıyor olsa bile bu ters dönüş etkisini nasıl ortadan kaldırıyor, araç nasıl kendi etrafında dönüp yön değiştiriyor bilmiyorum. Dikey yükseliş için pervane de şart değil. [video=youtube;-kDb99ftPlY]http://www.youtube.com/watch?v=-kDb99ftPlY Harrier isimli bu jet, motordan gelen itiş gücünü yönlendirerek dikey kalkış ve iniş yapabiliyor. Belli bir süre boyunca helikopter gibi asılı kalabiliyor. Teknolojinin geliştirilme süreci 1957 yılında başlamış. Daha sonra takip eden yıllarda Nato yatırımlarıyla günümüzde mükemmel hale getirilmiş. Eski bir fikir olması açısından videodaki araç belki bu tarzın henüz gelişmemiş bir örneği de olabilir. Benim yine de anlamadığım nokta, neden daire şeklinin üzerinde bu kadar ısrarla durulduğu. Yani gerçekten uçabilen hızlı bir araç için günümüzde daire şeklinin uygun olmadığı açık. Bu şeklin getirisi her ne ise o avantajı ortaya çıkaracak teknolojiye sahip miyiz? Yoksa bunlar yalnızca kaba birer Ufo özentiliği mi? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
liremka Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ocak 5, 2011 bu fake değilse ben de halı yerim yani.. bu kadar da belli olmaz ki cnm Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.