Jump to content

Seremonisel Maji’nin Başlangıç Yorumu (Goetia)


boynuzsuzgeyikler

Önerilen Mesajlar

Yazı Goetia kitabındandır.

 

Seremonisel Maji’nin (1)

Başlangıç Yorumu

 

 

Philistine tarafından yönetilen kendi bilimine karşıt katı eleştirisini fark etmek epey aptal olmayan – ve nadir de bir kombinasyondur!- her majikal literatür öğrencisi için muazzam eğlencelidir. Aslında çocukluğumuz sadece lâfzî İncil inancı değil, ancak değerli Alf Laylah wa Laylah (2) inancı içimizde kök salmıştır ve sadece ergenlik bizi iyileştirebilir. Biz sadece çok eğilimliyiz, telaş içerisinde ve erkekliğin şafak enerjisinde, bu her iki klasiğin de kabaca ve aceleyle altını üstüne getirerek her ikisini de folklorik irfan bakış açısı ve antropolojiyi aynı seviyede önemseriz.

İncil’i öğrensek dahi, metin üzerinde derinlemesine yapılan bir çalışma, kozmik niyetin ve önemin kabalistik sırrını açığa vurabilir. Bizler, Burton’un hakiki baskısını (Ç.N. “Binbir Gece Masalları”ndan bahsediyor) elimizde tutabilecek kadar şanslı olsak da, dostlarımızın yoğunluklarına benzer güçlendirmeyi yapabilmek için genellikle çok yavaşız.

 

Bana göre, sonrasında o Alf Laylah wa Laylah’ı kendi uygun mekânına bir kere daha yükseltmek üzere kalıyor.

 

Ben majikal fenomen gerçeğini inkar etmekle ilgilenmiyorum; eğer bunlar illüzyon ise, günlük yaşam içerisinde sorgulanmayan birçok şey kadar gerçek; ve eğer biz Herbert Spencer’ı takip ediyorsak, bu bazı nedenlerden ötürüdür.

 

Şimdi, bu gerçek bizim temelimiz. Benim Art (sanat) üçgeni içerisinde bir ruh görmemi sağlayan illüzyon nedir?

 

Bütün yüzeysel bilgi sahipleri ve bütün psikoloji uzmanlarının cevabı: “Bu neden senin beyninin içinde yer alıyor” diyecekler.

İngiliz çocuklara (öğrenim sırasında)kâinatın sonsuz bir uzayda; Hindu çocuklara ise aynı anlama gelen Akaca’da uzandığı öğretiliyor.

 

Fichte’den daha derinlemesine öğretiler alan Avrupalılara, fenomenal Kâinatı Ego’nun yarattığı; Hindu Guru ile çalışan Hindu ya da Avrupalılar da Akaca’nın Chitakaca olduğu söylendi. Chitakaca “Üçüncü Göz” de bir başka deyişle, beyinde yerleşmiştir. Uzayın daha yüksek ölçüleri göz önüne alınacak olursa, biz bunu realizme de asimile edebiliriz ancak bu kadar büyük sorunlar açmaya gerek yok.

 

Olağan kâinat için doğru olmak gerekirse, beyindeki değişimlere dayandırılan bütün duygu-etkilerin (3), bunlara duygu-etkiler sonrasında gerçek gibi olan illüzyonları da eklememiz gerekir, bütün bunlar beyindeki değişikliklere dayanan fenomenler sınıflandırmasındadır.

 

Majikal fenomen, her nasılsa, niyet edildiğinden beri özel bir alt sınıfa dahildir ve onlar seremonal maji operasyonları denilen bir dizi “gerçek” fenomenlere neden olurlar.

 

Bunlar, aşağıdakilerden meydana gelir;

 

1 - Görme yeteneği.

Daire, kare, üçgen, deniz taşıtları, lambalar, elbiseler, alet-edevat, vs.

2 -Ses.

İnvokasyonlar.

3 - Koku.

Parfümler.

4 - Tat.

Ayinler.

5 - Dokunmak.

1'in altındakiler gibi.

6 - Akıl.

Bütün bunların ve onların üzerindeki önem refleksi kombinasyonu.

 

Bu olağan olmayan etkiler 1-5 olağan olmayan beyin değişikliklerine neden oluyor; bundan ötürü onların özeti 6' da olağan olmayan bir çeşit. Bu projeksiyon fenomenal dünya arkasındadır, bu nedenle de olağandışı.

 

 

Bu nokta operasyonların gerçekliği ve seremonisel majinin (4) etkilerinden oluşuyor ve benim fikrimce mazeret boldur, Fenomenin, sadece majisyenin kendisinin görebileceği etkileri, ruhların görüntüleri, diyaloğu, tedbirsizlikten ötürü yaşanması olası şoklar, ve daha birçoğu… Hatta bir eldeki coşku ve ölüm ya da bir diğerindeki delilik bile olası...

 

Ancak bu Goetia isimli kitabımızda tarif edilen etkilerin herhangi biri mevcut olmuş olabilir, eğer öyleyse, bunun koşullara göre rasyonel açıklamasını yapabilir misin? Yapabilir misin?

Ben yapabilirim ve yapacağım.

 

 

Goetia’nın ruhları insan beyninin bölümleridir. Siğilleri bu nedenle (Mr. Spencer’ın projected öngörüsü) belirli spots’u [benek/projektör ışığı/mahal vs.](gözlerinin içinden) uyarma ya da düzenleyici metodları temsil eder.

 

Tanrı isimleri aşağıdakilerin oluşturulması için hesaplanan titreşimlerdir;

 

(a) Beynin genel kontrolü (gizli dünya ile bağlantı fonksiyonlarının kurulması)

(b) Detaylıca beyin üzerinde kontrol (Ruhun cinsi ya da kıdemi)

© Özel bölüm üzerinde kontrol. (Ruhun adı)

Parfüm, koklama vasıtasıyla buna yardım eder. Genellikle parfüm geniş bir alanı kontrol etmeye meyillidir. Ama burada parfümlerin özelliği Kabalistik bir formülle alfabedeki harflere Ruhun adının hecelenmesi için uyarlanmasıdır.

 

Bu konular üzerine daha belirli tartışmalara girmeyeceğim; zeki okuyucu boşlukları kolayca dolduracaktır.

 

Öyleyse, ben Süleyman ile derim ki;

 

“Cimieries isimli Ruh, mantık öğretiyor.” Ki bu şekilde demek istediğim;

 

“Mantık gücüne hizmet veren beynimin o bölümleri, belki Cimieries Invokasyonu denilen bir süreci takip ederek canlandı ve gelişti.”

 

 

Ve bu tamamen materyalist rasyonel beyan, bütün nesnel hiyerarşiden tamamiyle bağımsızdır. Buna karşı filozofinin diyeceği hiçbir şey yoktur; bilim ise sadece yargılamayı askıya alır, ortaya konulan gerçekleri uygun ve metodik bir araştırma için bekletir.

Maalesef burada duramayız. Süleyman bize bilgi edinebileceğimizin (1), düşmanlarımızı yok edebileceğimizin (2), seslerin doğasını anlayabileceğimizin (3), hazine bulabileceğimizin (4), hastalıkları iyileştirebileceğimizin vb sözünü verdi. Ben bu beş gücü tesadüfen aldım; boşluğun önemi beni hepsini açıklamaktan men etti.

 

(1) Bilinç altından gerçekleri getirir.

(2) Burada çok ilgi çekici bir gerçek var. Noble (yüce, soylu, asil)’ın anlamı ile majikal ritüellerin görünüşte vile (sefil, çirkin, kötü, iğrenç, aşağılık) bitmesi arasındaki zıtlığı fark etmek çok tuhaftır. Gerisi görkemli gerçekler için maskelemedir. “Düşmanlarımızı yok etmek” ikiliğin illüzyonunu fark etmek, merhameti uyarmaktır. (Ah! Mr. Waite, 1 dünyanın majisi aynadır, ki orada çamur gören, çamurdur.)

(3) Dikkatli bir natüralist uzun süredir çalıştığı hayvan seslerinden daha fazla şey öğrenecektir. Hatta bir çocuk bile bir kedinin miyavlamasıyla mırıldaması arasındaki farkı bilir. Güç gerçekten harika gelişmiş olmalı.

(4) İş kapasitesi canlandırılabilir.

(5) Vücuttaki anormal durumlar düzeltilebilir ve karışık dokular beyinden başlayan akımlara itaat ederek tekrar eski tarzına getirilebilir. Diğer bütün fenomenler için böyledir. Gerçekten ve zorunlu olarak mucizevî olanın etkisi yoktur.

 

Bizim Seremonisel Majimiz berraklaşır (aşınmak, incelmek, yontmak, arıtmak, sivriltmek)sonrasında birkaç dakika için deneysel, psikolojik deneyler olmasına karşın onu zekice taşıyacak kişi sonuçtan korkmamalıdır.

 

 

İhtiyacım olan bütün sağlık ve hazine ve mantığa sahibim; harcayacak hiç vaktim yok. “Yolda bir aslan var.” Benim için bu pratikler gereksiz; ama daha az şanslı olan diğerlerinin yararına bunları dünyaya vereceğim, açıklamaları ve özrü ile birlikte.

 

Bu açıklamanın şimdiye kadar çocuksu bir nesnellikle soruya bakan, herhangi bir sonuca ulaşamamış, başaramamış birçok öğrenciyi etkinleştireceğine inanıyorum. Özür, bizleri küçümseyen bilim adamlarını basili çalışmasının

 

O özür etkileyecek bizi küçümseyen bilim adamlarını ki onlar basili çalışmasıyla yer verebilirler o baculuma, küçükten harika—o kadar harika ki sadece fark eder birisi asayı Mahalingam (5) ile tanımladığında ki o Brahma bir saniyede 84,000 yojanas (dört ile on mil arasındaki bir mesafe ölçüm birimi) uçuyordu ve saniyede 84,000 mahakalpas ki Vishnu uçtu 84,000 hızda bir saniyede on milyon mahakalpas –henüz hiçbiri sona ulaşamadı.

(son iki paragraf biraz anlamsız(düşük cümleler) kusura bakmayın)

 

(1) Tanıtım Kompozisyonu Aleister Crowley tarafından hazırlanmıştır.

 

(2) “Binbir gece” genellikle bilindiği şekilde “Arap geceleri”

(3) Düşünce beyin salgısıdır (Weissman). Bilinç beynin bir fonksiyonudur (Huxley).

 

(4) Muhteşem yeteneğin şiiri. “Of Magic and of Pacts” (Sihirin ve Anlaşmaların) isimli aynı şeyi kötülediği bir kitap düzenledi.

 

(5) Yokedici Şiva’nın Erkeklik Organı. Kabalistik Hayat Ağacı’nın Orta Sütun (middle pillar)u ile oldukça özdeş.

 

 

Ama ben bir sona ulaştım.

 

BOLESKINE EVİ

 

Foyers, N.B., Temmuz, 1903.

 

NOT- Ben burada Mr. A.E. Waite tarafından üretilmiş “Goetia”nın düzenlemesi (işarete dikkat edin) olan “Kara Büyünün Kitabı”na dikkat çekmek istedim.

 

Ama bu işin taze bir persusal’ı (persual: dikkatlice okuma. Persusal’ın anlamı yok) gösteriyor ki, %25’i taklit olan okul çocuğunun gazeteciliği gibi karma karışık bir şeydir. Bu iğrençlik beni yorumdan kaçınmak zaruretinde bırakıyor. Ancak şunu da belirtmeliyim, kitabın resimler dışında kalan yazılı kısmı bozulmuş ve siğiller (seals) iğrenç çizilmiş. Somut bir örnek vermek gerekirse; sayfa 202’de Mr. Waite şöyle der;

 

“Bu” (Lemegeton’un derleyicisi N.T. ile tanışmıştı) “Apocalypse’in yaşayan yaratıklarına yapılan üçüncü ruh çağırmadaki (third Conjuration)kaynaklar tarafından kanıtlanmıştır.

 

Böyle bir kaynak yok!

 

İkinci ruh çağırmada (Second Conjuration), Mr. Waite’nin dikkatsizlikten kaynaklı hatasını düzeltmiştim, orada Yaşayan Yaratıklara kaynak var; aynı zamanda Apocalypse’teki benzer olaylar için de kaynak var.

 

Tartışma sonrasında şunlara dayanıyor:

 

Kral Süleyman’a atıfta bulunan Book of Chronicles (Chronicles Kitabı) (Chronicles: kronikler ve eski ahitin iki tarih kitabı anlamlarına geliyor)(Tarihi bilinmiyor.)

Mr. Waite Kral Süleyman’a atıfta bulunuyor (1898).

 

Bu nedenle,

“Book of Chronicles” yazarı, Mr. Waite’nin kitabı (6) ile tanışıktı.

 

Book of Chronicles yazarına taziyede bulunarak bitireceğiz.

 

 

(6) Bunun yanı sıra, eğer yaşayan varlıklar gerçekse –ki isimleri ima edilmişti- tartışmanın dayanakları şunlardır;

 

The Rig-Veda, (Eski Hindu din kitapları)

The Old Testament, (Eski ahit)

The Insidecompletuar Britanniaware,

The Sword of Song (Şarkının kılıcı)

Hepsi de güneşe atıfta bulunur.

 

Literatürde genel bir kaynak var.

 

Mr Waite’in mantık hatalarının hepsi, ancak yaşayan varlıkları tutmayan hatta Köprü’de fourth yapmayan insanlar için oldukça iyi.

 

 

Yazan : ALEISTER CROWLEY

 

Not: çevirilerde bıkmadan yardım eden aurorax'a teşekkürlerimi sunarım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yazı için teşekkürler =) emeğinize ve çevirilerinize sağlık. Crowley'İn düşündüğü gibi goetia'nın beynin bölümleri olduğu kısmını pek olası bulmuyorum. Muhakkak ki bilinçaltı boyutunda çok ciddi ritüelistik işlemler var zaten bu yüzden bir ritüelin ön hazırlığı ne kadar fazla olursa hem gerekli bilinçaltının enerji yayılımı (olayın örgüsüne inanması ve bu inançla hem psikolojik hem ruhsal olarak evrene bu enerjiyi yayması açısından) hem de majinin akışının başlaması (Önhazırlıkta başlar, ritüelde maksimum enerjiye yükselip evrene ulaşır, çemberi kapatma veya defetmelerle enerji serbest bırakılır) açısından önemli. Ama demonik varlıklarla veya ritüellerle ilgili olarak beynin bölümü olarak almam mümkün değil;

 

Öyleyse, ben Süleyman ile derim ki;

 

“Cimieries isimli Ruh, mantık öğretiyor.” Ki bu şekilde demek istediğim;

 

“Mantık gücüne hizmet veren beynimin o bölümleri, belki Cimieries Invokasyonu denilen bir süreci takip ederek canlandı ve gelişti.”

 

demiş. Lakin şunu düşünün (deneyimlere dayanarak bu örnek üzerinden yola çıkıyorum) Bir ruh geliyor, mantık gücünü öğretiyor ve öğretirken de isminin Cimieries olduğunu söylüyor. Yani bir önyargı ve önşartlanma olmadan olay örgüsü akıyorsa, bu beynin bölümünü hareketlendirmeden öte, dış bir gücün etkisi olma ihtimali daha yüksek geliyor bana. Bu aslında çok tartışılan bir konu, Crowley ve ekolü sigillerin hepsinin içinde derin anlamlar olduğunu ve yazıda da belirtildiği gibi beynin gizli bölümlerini harekete geçiren "düşünsel" şeyler olduğunu iddia eder, invokasyonlarda da meydana gelen varlıklar aslında kişinin kendi bilinçaltının ürettiği birer ilizyondur. Asllında crowley'e göre dışarda başka bir varlık gelip irtibata geçmez, kişinin bilinçaltı varlığı yaratır ve kendi iç potansiyel yetisini dışarı çıkarar. Bu teori mantıklı mı? Bence mnatıklı ve belki de invokasyonların bir çoğu böyle şekilleniyordur yine de yukarıda verdiğim örnekten yola çıkarak her zaman bnun geçerli olamayacağını biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zaten Daemon davetini gerçekleştirdiğini sanmıyorum.Zira bu deneyimi tecrübe etmiş olsa bu yazıyı yazmazdı :) Bunun çevirisini eklemekteki tek amacım , görenler ''caba ne demiş ki üstad burada ?'' sorularını yanıtlıyabilmek.

 

Bu yazı Goetia kitabında geçer ama aslında kitaba ait değildir.Tamamen Crowley in kendi ekidir.Ama dediğim gibi kitap içerisinde geçtiği için eklemeyi uygun gördüm.

 

Bunun dışında normal varlık davetlerindeki yanılmalara çok güzel bir örnek bu anlatılan beyin fonksiyonları bence :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

zaten üstadin bu tezi , özellikle şaman geleneklere bağlı kalarak yapılan invokasyon ritüeli ile benim için çürümüş oldu bir kaç yıl önce . (büyük hayal kırıklığına uğramadim değil tabi gözümden biraz düşmüştü üstad . Ama onun ağır şizofrenik eğilimler gösterdiği dönemde böyle bir olguyu ortaya atması en azından benim için biraz hafifletici bir sebep oldu :) ) invokasyon öncesinde ağır trans haline geçmek için kullanılan peyote kaktusu şuur ve bilinci tamamen izole eder . Isterseniz deneyin :) bu durumda bilinç altıni kullanmaniz mümkün değildir . Sanri ve halisulasyonlar arasında geçen bir kaç saatlik trans hali yanında yapılan seromonikal ritüeller ile birleşince ortaya çıkan duman ve dumanın arasından beliren bir suliet tam bir şizofrenik vaka yada ağır bir maddenin Sanrisi olarak görülebilir . Ancak tamamen şuur ve zihnim açık iken aynı şeyleri görüp hissetmek hatta duymak ve irtibata geçmek , ışte bunu deneyimlediğimde beynin bölümlerinin haricinde var olan gerçek enerjiyi kabullenmekten başka mantıklı bir yok bulamadim belki biz yaratıyoruz kısmı şuur ve zihnin tamamen izole olmuş beyin için oldukça zor ayrıca hiç bir çaba göstermeden olan biten herşeyi yaşamak da bu tezi pek desteklemiyor bence

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...