homoridens Oluşturma zamanı: Ağustos 31, 2011 Paylaş Oluşturma zamanı: Ağustos 31, 2011 Kendinizi Tanıyın - Elinizdeki enstrümanı neden çaldığınızı ve dürtülerinizi bilin. - Egonuzu tatmin etmek için enstrüman çalmayın. Müzik kutsaldır. Her şarkı, enstrüman, albüm, söz, riff, pedal, amplifikatör, yazılım vs. de kutsaldır. Siz de kutsalsınız ama egonuz değil. - İnsanlarla değil, kendinizle yarışın. - Kimseye hiçbir şeyi kanıtlamak zorunda değilsiniz. - Enstrümanınıza karşı saygılı olun ve ona güvenin. - Kendinize de saygı duyun ve güvenin. - Standart bir insan olmayın. Cahil ve atıl olmayın. Bol bol okuyun, öğrenin, zihniniz ve hayalgücünüz hep aktif olsun. - Aşık olun. - Aşık olduğunuz insana dinletemeyeceğiniz Müzik, kendi Müziğiniz değildir. - Bunların hepsi kendi Müziğinize yansır. Enstrümanınızı tanıyın. (Gitar ve Bass için) - Farklı akortlama sistemleri ve farklı kalınlıktaki telleri deneyin. Ayrıca her tel markasını da deneyin. - Sadece Equal Temperament (düz tunerın yaptığı akort) ile akortlama yapmayın. Her aralığın kendine has bir özelliği vardır. Stilinize ve soundunuza göre bazı aralıklar daha önemlidir. Eğer 5'li aralığı daha fazla kullanıyorsanız akortlamanızı 5'li aralığa göre yapın. Eğer besteleriniz 7'lilere çok yaslanıyorsa, 7lileri mükemmelleştirin. Kulağınıza güvenin ve bir şekilde dengeyi bulun. - Sap ayarı ve entonasyon ayarlarını yapmayı öğrenin. - Entonasyon'un asıl ayarlayıcısı parmaklarımızdır. Sol elinizle uyguladığınız Tuşenizi ve Baskınızı iyi kontrol edin. Eğer Oktav veya Beşli bastığınızda ses detone çıkıyorsa (oktavlarda titreşim dümdüzdür) sorun entonasyon değil, tuşeniz ve baskınız dengesizdir. Düzeltmeniz gerekmektedir. - Ağaçları öğrenin. - Tansiyon ve salınım kavramını çözün. - Deneysel teknikler geliştirin ve bir süre takılın. (Yüksek Gainlerde Tornavidayı perdelerin üzerine sürterek başlayabilirsiniz) - Notaları basarken ağacın yüzeyine değil ağacın içine basın. Sadece Teli değil, Ağacı da hissedin. - Önce Akortlamayı sonra da entonasyon ayarını kulaktan yapmayı öğrenin. (Entonasyon ayarını kulaktan yapmak için tele önce 12 perdeden naturel harmoniğini vurun ve sonra 12. perdeye basarak tekrar vurun ve titreşimleri dinleyin, entonasyon kulağınızı geliştirir) - Farklı pena tutuşları ve parmak tekniklerini deneyin. - Rezonans kavramını öğrenin. Telli enstrümanların her teli birbiriyle iletişim kurar. Bu yüzden akor basarken kullanmadığınız telleri boş bırakmak veya akoru tam basıp eksik vurmak sounda etki eder. - Uzun süre hiç bir pedal kullanmadan amfinizin bir tek volüm ayarıyla oynayarak en iyi sesi çıkarmaya çalışın. (Çok önemli) - Ve hatta amfiye bağlamadan da çalın. - Hatta Klasik Gitar, Akustik Bass, Kontrbas gibi akustik enstrümanlarda çalın. - Hatta arada bir enstrümanı da bırakın, kafanızda çalın. Sound - Karakter - Ton - Tını - Tasarım - Genre - Ambiyans - Kayıt (Cubase, ProTools, Reaper) ve Amfi&Pedal (Amplitube, GuitarRig, Trash) Simülasyon Yazılımlarını kullanmayı öğrenin. - Çaldığınız şeyleri kaydedin. - Sound hiçbir zaman Duygu ve Düşüncenin önüne geçmemelidir. - Dijital veya Analog ekipmanlar konusunda önyargılı davranmayın. - Yeteneksizliğinizi efektlerin arkasına saklamaya çalışmayın. - Tonlar konusunda deneme yanılma yöntemini kullanın. - Her zaman çaldığınız gibi değil, tasarladığınız tona göre çalın. Yani duymadan çalmayın. Tutarlı olsun. - Makine gibi çalmayın. Çalışınız Duygu ve Düşünce yansıtmadıkça yaptığınız şey müzik değil, ya etütdür ya da ego tatminidir. İçten ve saydam olun. - Tarzlar konusunda asla önyargılı olmayın. Sürekli yeni müzikler keşfedin, her Müziğin bir dinleyicisi vardır. - Müzik dinlerken Sound'u, Enstrümanları, Teknikleri, Ambiyans'ı veya Tarz'ı değil, bütün algılarınızı açın titreşimleri ve bütün müziği dinleyin. - Değişik ritmik ölçülere hakim olun sadece 4/4'e takılı kalmayın. - Olaya biraz tiyatro katın. Karakter değiştirin. - Eğer yaptığınız Müzikte imzanız yeterince belirgin değilse veya soundunuz zayıfsa... Uzun bir süreliğine yaptığınız ve yapacağınız tarzda müzikleri dinlemeyin. Hatta bu süre içinde gitar müziği dinlemek yerine sadece Elektronik, Klasik veya Tango vs. gibi gitarın ağırlıksız olduğu müzikler dinlemek en hayırlısıdır. Teknik - Müzik Teorisi - Temel fizik kanunlarını ve anatominizi bilin ve bilginizi tekniğinize harmanlayın. (Downstroke'larda Yerçekimi kuvvetini kullanın, Davulda bageti sektirmeler, bütün Vokal teknikleri, Penayı okmuş gibi teli gerdirerek ve sonra gevşeterek yapılabilen bir vuruş, köprüye yakın çalmak) - Tekniğe ve teoriye çok fazla takılıp kalmayın. Teknik ve teori hiç bir zaman Düşünce ve Duygunun önüne geçmemelidir. - Kasmayın. Rahat olun. Zorlandığınızda ilk önce nasıl olması gerektiğini kafanızda canlandırın. - Bilmeniz gereken tek şey bir şeyi çalarken zorlanıyorsanız tekniğiniz yanlıştır. Teknikler çalmayı kolaylaştırmak içindir zorlaştırmak değildir. Düşünce - Duygu - İfade - Felsefe - Öz - Titreşim - Zaman - Müzikte hiçbir şey Düşünce, Duygu ve Öz'ün önüne geçmemelidir. Aksi taktirde sadece Asansör Müziği (Muzak) yapmış olursunuz. - Mesaj yoksa sizde yoksunuz. - Olayın özü her zaman ilkokuldaki Müzik kitabınızda yazan Müzik tanımıdır... Müzik duygu ve düşüncelerin sesler ile ifade edilmesidir. - Titreşimler ve Sesler ile düşünün ve hissedin. - İnsanları Müzik dinler gibi dinleyin. - Hem insanlarla hem dinlediğiniz şarkılarla hem de bestelediğiniz şarkılarla Empati kurun. Her insanın ve her şarkının içinde bir evren vardır. - Titreşimleri ve sesleri dinleyin. - Bir şarkıyı dinlerken düşünceleri ve duyguyu dinleyin. - Ressam resmini Tual'e yapar. Müzisyen müziğini Zamana yapar. 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.