nevermore Oluşturma zamanı: Ocak 8, 2012 Paylaş Oluşturma zamanı: Ocak 8, 2012 Kilit Türk Yapımı bir Reenkarnasyon Filmi http://www.spiritualizm.com/sphaber/kilit.jpg Türkiye'nin ilk Reenkarnasyon filmi "KİLİT" Türkiye'nin ilk "Reenkarnasyon" sinema filmi 20 yıl aradan sonra Afife Jale'nin hikayesiyle yeniden hayat buldu. Müjde Ar ikinci kez Afife Jale karakteriyle başrolde.Uluslararası ödüllü genç sinema yönetmenimiz Ceyda Aslı Kılıçkıran Türkiye’nin ilk “REENKARNASYON” sinema filmi “KİLİT” ile sinema yolculuğuna devam ediyor.Sahneye çıkan ilk Müslüman Türk kadını olan AFİFE JALE’nin hikayesi…KİLİT bir kadın hikâyesi.Nezihe Araz ve Selim İleri'nin senaryolaştırdığı Şahin Kaygun'un 1987 tarihli filminden 20 yıl sonra yine Müjde Ar'ın başrolüyle bu kez senarist yönetmen Ceyda Aslı Kılıçkıran tarafından beyazperdeye aktarılan filmde MÜJDE AR FÜSUN KOSTAK NECMİ YAPICI AYLA ALGAN SERAP AKSOY MUSTAFA ALABORA MAHMUT CEVHER TÜMAY TORUN FİLİZ COŞKUNER ZEKERİYA HOCALAR HÜLYA ŞEN SERHAN SÜSLER ve ÖZGÜR ÖZASLAN rol alıyor.Film modern Türkiye’nin kadın oyuncularından olan BERNA ve sahneye çıkan ilk Müslüman Türk kadını olan Afife Jale’nin paralel yaşamlarını konu alıyor. Reenkarnasyon felsefesinden yola çıkan hikayede iki farklı dönemden kadının radikal ön yargılara ve popüler kültüre başkaldırışını görüyoruzHer iki kadının mücadelesi günümüz koşulları ve geçmiş döneme çizilen zigzaglarla yalın bir anlatımla izleyiciye aktarılıyor. FİLMİN KÜNYESİ YAPIMCI : MAKARA FİLM YÖNETMEN / SENARYO : Ceyda Aslı Kılıçkıran MÜZİK : Atilla ÖzdemiroğluSelahattin Pınar Şarkıları Özge Fışkın’ın “Kilitler” adlı albümünden ‘Bıraktım’ adlı şarkısı GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ : Ali Utku TÜRÜ : Biyografi / Dram SÜRE : 90 dakika OYUNCULAR : MÜJDE AR FÜSUN KOSTAK NECMİ YAPICI AYLA ALGAN SERAP AKSOY MUSTAFA ALABORA MAHMUT CEVHER TÜMAY TORUN FİLİZ COŞKUNER ZEKERİYA HOCALAR HÜLYA ŞEN SERHAN SÜSLER ve ÖZGÜR ÖZASLAN FİLMİN KONUSU Bir tiyatro sanatçısı olan BERNA popüler kültürün egemen olduğu bir dönemde sadece sanat için oyunculuk yapmak uğruna bir mücadele vermektedir.Bu arada ‘Tarihin İlk Kadınlarını’ konu alan bir müze ziyareti sırasında sahneye çıkan ilk Müslüman Türk kadın oyuncu olan Afife Jale’nin elle çizilmiş olan portresinden çok etkilenir. O günden sonra Afife Jale’nin hayatına ilişkin çağrışımlar yaşamına adeta sızar.İki zamanın üst üste binmesi gibi gelen vizyonlar iki hayatın ve iki kadının hayat mücadelelerindeki paralellikleri yansıtır.BERNA bu doğaüstü olayı kavrar ve AFİFE JALE’nin hayatını ve yaşadığı mekânları araştırmaya başlar.BERNA oyunculuk tutkusundan vazgeçmez. Ancak hem kadın olmaktan hem de popüler kültürün dışında kalma yolunda karşılaştığı engeller ruhsal dengesini zorlamaktadır.Bu arada bir başka yaşam belleğinde iyice şekillenir. Sahneye tutkun bir başka kadın olan AFİFE JALE’nin yaşamı.AFİFE sahneye çıkma tutkusundan vazgeçmemiştir. Polis baskınları ve öldürülme tehditleri altında mücadelesine devam eder. AFİFE sahne yasağına daha fazla dayanamaz ve sinirlerini yatıştırması için morfin kullanmaya başlarBu arada BERNA da büyük bir duygusal yalnızlık içindedir. Geçmiş yaşamına dair gördüğü vizyonlardan dolayı AFİFE’nin bilinenin tersine ölmediğini ve öldürüldüğünü hissetmektir. Ancak AFİFE’yi kimin öldürdüğünü hatırlayamaz.Geçmiş yaşamındaki kişilerin tekrar hayatına girdiğini bilmektedir. KİLİT çözülmezse geçmiş kendini tekrar edecek BERNA da aynı şekilde aynı kişi tarafından öldürülecektir. AFİFE’yi kimin öldürdüğünü bulmak zorundadır. Çünkü eğer KİLİT çözülmezse kaderini değiştiremeyecektir. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.