Jump to content

Açma-Kapama Ritüelleri...


hexagram

Önerilen Mesajlar

Açma ve Kapatmanın Birinci Derece Ritüeli:

 

Çağrı (invokasyon) ile Defetme Ritüelleri ve Orta Sütun egzersizleri Altın Şafak talim uygulamalarının özünü oluşturmaktadır ve bu geleneğin tam tekmil majikal seremonilerinin üzerinde inşa edildiği temeli oluşturmaktadır. Bu iki seviyenin (talim uygulamaları ile ileri seviye çalışmalar) arasında, içinde Pentagram ve Heksagram Ritüellerinin içerildiği ve Orta Sütun egzersizlerinin uyandırdığı merkezlerinin çeşitli şekillerde çalıştırıldığı, orta seviye türünde ritüel çalışmalar da vardır. Altın Şafak geleneğinde birkaç orta seviye ritüel vardır, bunların arasında en yaygın, en kullanışlı ve birçok bakımdan en ilginci Açılış ve Kapanış Ritüelidir.

 

Daha önce belirttiğim gibi, bir defetme ritüeli fiziksel ve sembolik bir alanı seremoni çalışması için temizler. Bir çağrı ritüeli o alana güç çağırır. Aslında sadece bu iki ritüelle bir majikal çalışma başlatmak yeterlidir. Ancak, çoğu önemli ritüelde üçüncü bir unsurun önemli rolü vardır: çağrılan güçlere içerik ve zemin sağlayacak bir altyapı ve enerji kalıbı inşa etmek.

 

Bunu yapmanın en az iki yolu vardır. Birincisi, çağrılan enerjilere özgün ritüel unsurları kullanmak. Örneğin, geleneksel olarak Satürn ile ilintili enerjileri kullanan bir ritüel için Satürn sembolizmi kullanmak. Bu tamamıyla geçerli ve çalışır bir yöntemdir, ancak her bir geleneksel sembolik unsur için farklı bir ritüel gerektirir. İkinci yöntemin arkasındaki fikir daha incedir ve tüm evren ve güçlerinin majikal imajını içeren bir ritüel yapı kullanılmaktadır. İkinci yaklaşım sadece tek bir ritüel ile farklı sembolizmlerin geniş bir yelpazesini içermektedir. Ayrıca, önemli olarak evrende daha geniş bir enerji içeriği ile çağırılan güçleri dengeler.

 

İkinci yaklaşım Altın Şafak geleneğinde daha yaygındır ve burada üzerinde çalışacağımız sistemdir. Bu motife dayanan üç Açma ve Kapatma Ritüelinde, Altın Şafak'ın anlayışındaki Kabalistik Felsefede evrenin tüm yapısı (önceden söz edilen üç derecenin formülü çerçevesinde) bir özet olarak içerilmektedir. Bu formüllerin diğer uygulamalarını yöneten aynı ilkeler bu ritüelleri biçimlendirir, ancak burada üç derecenin inisiyatik özellikleri önemli bir rol oynar. Hatta bu ritüeller düzenli uygulanırsa, majisyen için formüllerinin alındığı inisiyasyon ritüellerinden inisiye olmakla subtil bedenlerinde aynı etki olacaktır.

 

 

 

Açma ve Kapatmanın Birinci Derece Ritüeli:

 

Basit Şekil

 

Bu bir ritüelin olağan gerekleri dışında, bir altar (sunak, üst üste iki küp ebadında küçük bir sehpa), tutucu içinde bir insens (buhur) çubuğu, bir kadeh veya kupa içinde su. Geleneksel olarak ritüelden önce su kutsanır. Bunu yapmak için Bölüm 9'da verilen Kutsal Suyu kutsama (konsakre) ritüeli kullanılır. Açma ve Kapatma Ritüeli aşağıdaki gibi uygulanır:

 

İlk başta, altarın batısında doğuya bakarak şöyle deyiniz: "Hekas! Hekas! Esti bebeloi" (Kadim Gizem Kültlerinden bu söz: "Bu mekandan uzaklaşın! uzaklaşın! Ey aşağı varlıklar!" anlamına gelir.) Sonra Küçük Defetme Pentagram Ritüeli yapınız. Ritüelin ortasında yapılan kısımları, örneğin Kabalistik Haç Riti altarın batısında yapılmalıdır.

 

İkincisi, ara verin ve su kadehini iki elinize alarak başınızın üstüne alınız ve şöyle deyiniz: "Ve Ateş işini yöneten rahip ilk önce gümbürdeyen denizin arındırıcı suyunu sıçratmalıdır."(1) Kadehi indiriniz ve doğuya doğru [her zamanki gibi saat yönünde yürüyerek] götürünüz. Kadeh ile doğuda havada eşit köşeli bir haç çiziniz. Bu haç yaklaşık olarak defetmede çizilen pentagram ebatta ve yerde olmalıdır ve parlak mavi renkte olmalıdır. Sonra sol elinizin parmaklarını kadehe daldırıp parmak uçlarınızla doğuya doğru üç kez su sıçratınız.

 

Üçüncüsü, güneye doğru dönünüz, ama Pentagram Ritüelindeki gibi çeyrek daire çizerek değil ve aynı işlemi güneyde tekrarlayınız. Aynı şekilde suyla haç çiziniz ve Su sıçratınız. Aynı şeyi batıda sonra kuzeyde yapınız. Nihai olarak doğuya dönünüz, kadehi yükseltiniz ve şöyle deyiniz: "Su ile arındırıyorum." Altarın batısına dönünüz ve kadehi yerine koyunuz.

 

Dördüncüsü, buhur çubuğu tutucusundan alınız ve iki elle tutarak başınızın üstüne tutunuz ve şöyle deyiniz: "Ve bütün hayaletler defedildikten sonra, evrenin gizli derinliklerinde parıldayan ve uçan kutsal ve şekilsiz ateşi göreceksiniz, ateşin sesine kulak veriniz."(2) Buhur çubuğu aşağı indiriniz ve doğuya gidiniz ve onunla aynı su kadehi ile yaptığınız gibi eşit kollu bir haç çiziniz. Sonra çubuğu üç kez doğuya doğru sallayınız. Haç parlak kırmızı renkte imgelenmelidir. Aynı şekilde güneye, batıya ve kuzeye yürüyerek işlemleri tekrarlayınız ve doğuya geri dönünüz. Çubuğu yükseltiniz ve şöyle deyiniz: "Ateşle konsacre ediyorum" [veya kutsuyorum]. Altara dönünüz ve çubuğu tekrar tutucusuna koyunuz.

 

Beşincisi, altarın doğusuna geçiniz ve yavaşça üç kez altarın etrafında dönünüz. Dönerken, spiral bir merdivenden çıktığınızı ve altar ve aletleri ve altınızdaki yerin sizinle birlikte yükseldiğini imgeleyiniz. Doğu yönüne geçtiğiniz her seferde hareket ettiğiniz yönde Giren İşareti yapınız. Doğuya tekrar yaklaştıkça merdivenin sonuna geldiğinizi hayal ediniz.

 

Altıncısı, altarın batı tarafına geri dönünüz. Giren İşareti yapınız ve şöyle deyiniz: "Ne kadar kutsalsınız ey Evrenin Yüce Efendisi!" Giren İşaretini tekrarlayınız ve şöyle deyiniz: "Ne kadar kutsalsınız Doğanın Şekil Vermediği!" Giren İşaretini tekrarlayınız ve şöyle deyiniz: "Ne kadar kutsalsınız Yüce ve Kudretli Olan! Işığın ve Karanlığın Efendisi!."(3) Bitirirken "karanlık" kelimesiyle tamamlarken Sessizlik İşaretini veriniz.

 

Bu ritüelin açılış bölümünü tamamlıyor: Daha büyük bir seremonide invokasyon ritüeli ve çalışmanın gerisi bunu takip eder. Ritüelin kapatma bölümü aşağıdaki gibidir:

 

İlk başta, Su ile arınma ve Ateşle konsakreyi aynı açılış bölümün ikinci, üçüncü ve dördüncü kısımları gibi tekrar yapınız.

 

İkincisi, altarın sağ tarafına doğudan geçiniz ve yavaş yavaş alan etrafında saat yönüne ters üç kez dönünüz (tavaf). Dönerken başlangıçta çıktığınız spiral merdivenden aşağı indiğinizi imgeleyiniz ve indikçe altar ve aletler, haç ve pentagramların, ayrıca da zeminin sizinle birlikte aşağı indiğini imgeleyiniz. İlk başta dahil doğu tarafı geçtiğiniz her seferde hareket ettiğiniz yönde Sessizlik İşareti yapınız.

 

Üçüncüsü, üçüncü dönüşten sonra altarın batısına geliniz, doğuya bakınız ve kollarınızı haç şeklinde açınız. Şöyle deyiniz: "Kendini feda ederek kudretleşen Yeheshuah, Yehovahshah'ın (telaffuzu "yeh-heh-şu-vah yeh-ho-va-şah") yüce İsmiyle, bu seremoni ile tutsak olabilmiş herhangi bir ruhu serbest kılıyorum. Mekan ve diyarlarınıza barış içinde gidiniz, ve aramızda şimdi ve gelecekte barış olsun."(4)

 

Dördüncüsü, Küçük Defetme Pentagram Ritüeli yapınız. Bu seremoniyi tamamlar.

 

••••••••••••••oOo••••••••••••••

 

Açma ve Kapatma Ritüelin sembolizmi Kabalistik düşüncenin önemli temalarını hünerli bir şekilde örülmüş imaj ve hareketlerle özetlemektedir. Ritüel içeriğinde bulunan üç beyan kadim kaynaklardan alınmıştır. Bunların birincisi ve ikincisi tarihi Romalılara kadar inen bir maji el kitabı Keldani Kehanetleri'nden (İngilizce pdf dosya olarak: The Chaldean Oracles) alıntıdır ve sonuncusu bir Gnostik majikal duadır.

 

Küçük Defetme Pentagram Ritüeli çoğu Kabalistik seremonilerde kullanılan temel dörtlü alan yapısını kurar. Bunu takip eden Suyla arındırma ve Ateşle kutsama bunun üzerinde inşa etmekte, ama ayrıca iki şey daha yapmaktadırlar.

 

Bir kere, bu hareketler pentagram üzerinde eşit kollu haçı kurmaktadır. Bunlar büyük evren makrokozmosu ve küçük evren (insan) mikrokozmosu simgelerler ve defetme ritüelinde kurulan "altı köşeli yıldız" heksagram ile tamamlanmaktadır. Ritüel alanın ortasında duran majisyen sembolik ve pratik olarak makrokozmos ve mikrokozmos arasında denge noktası, bu iki diyarın ahenge girdiği yerdedir.

 

İkincisi, arınma ve kutsama (konsakrasyon) ritüeldeki güçleri, Ateş ve Suyla temsil edilen evrenin büyük kutuplarıyla bağlantı kurdurmaktadır. Bu kutuplaşmış güçler halen kurulmuş olan olan ritüel alan yapısıyla öyle ilişkilendilirilir ki, alanın ortası doğal bir dengeleme noktası olmaktadır. Burada majisyen tekrar, ritüelin ana unsurları sırasında dengenin her iki tarafını birleştirerek uyum ve ahenk yerinde durmaktadır.

 

Kutsal alan arındırılıp kutsandıktan sonra, güneşle birlikte (saat yönünde) altarın etrafında üç kez dönülmektedir. Bütün tavaflar gibi, bunlar Dünyanın sübtil enerjileriyle karşılıklı alışveriş yapmaktadır ve ritüeli makrokozmos güçleriyle ilişkilendirmektedir. Üç tavafın ayrıca, daha önceki bölümde anlatıldığı şekilde Birinci Derece Formülü ile ilgili özel işlevleri vardır. Burada Giren İşareti majisyenin enerjisini tavafın yönünde göndermek üzere kullanılır.

 

Açılış Ritüelin en son evresi tüm şeylerin—"Işığın ve Karanlığın"—Efendisi olarak Tanrının Gnostik İnvokasyonunu içerir. Bunun iki işlevi vardır. Bir yandan, majisyen tüm kutupları sonsuza dek çözen bir gücü tanımaktadır. Bu tüm tali güçlerin içinde eridiği bir güçtür. Diğer yandan, majisyen ritüel alanda hareketlerini evrenin tümündeki Gücüyle özdeşleştirmektedir. Aynı Tanrı gibi majisyen karşıt güçlerin buluşma yerinde durmaktadır ve ritüel alanı yapılandıran denge motifi, Sonsuzluğun zihninde ebedi denge motifinin bir model ve yansımasıdır.

 

Kapatma Ritüeli esas olarak Açılış ile aynıdır. Alanın sembolik dengesini ve içinde yapılan fiilleri teyit etmek üzere aynı arındırma ve kutsama motifleri işlenir. Güneş yönüne ters tavaf, enerjinin odaklanması yerine dağıtılsın diye yapılır ve Sessizlik İşareti majisyenin başlangıçta yaydığı enerjiyi tekrar özümsemesine yardımcı olur. Son olarak da, ritüelde çağrılan ve getirilen makrokozmosun ruhsal enerjilerin gitmeleri emredilir ve sonradan defedilmektedir, böylece ritüel alan normal alana dönüşüyor. Aynı dört yön, kutupluk ve dengelemesi, makrokozmos ve mikrokozmos arasında alışveriş temaları Kapatma Ritüelinde tekrarlanıp majikal evreninin en temel unsurlarını formüle etmektedir.

 

Açma ve Kapatma Ritüeli kendi başında bir egzersiz olarak kullanılabilir. Hatta en önemsiz ve basit seremonide kullanmadan önce bu şekilde birkaç kez uygulanmalıdır. Bu ritüel, Pentagram Ritüeli gibi basit ritüel biçimleri ile ilerki bölümlerde elle alacağımız daha ileri pratik maji seremonileri arasında kullanışlı bir köprü kurmaktadır.

 

 

 

Açma ve Kapatmanın Birinci Derece Ritüeli:

 

Genişletilmiş Şekil

 

Birinci Derece Açma ve Kapatma Ritüelinin ayrıca Altın Şafak geleneğinin Elemental Dereceleriyle bir bağlantısı vardır. Bunlar inisiyeye dört elementin güç ve alemlerini açana ve Birinci ve İkinci Dereceler arasında köprü kuran dört seremonidir. Derece seremonileri Neofit seremonisine kıyasla Kabalanın geleneksel sembolizmine çok daha derin girmektedir ve kullandıkları metin ve imajlar modern majisyene tuhaf gelebilir. Yine de çok az pratik deneyimin bile göstereceği gibi, bunları kullanmakta yarar vardır. Elemental güçlerle çalışan seremonilerde bu Derecelerin sembolizmini Açma ve Kapatma Ritüelinde kullanmakta bazen yarar vardır. Aynı zamanda, bu şekilde genişletilen bir ritüel, ritüel beceri ve kendi kendine inisiyasyon işini geliştirmek için değerli bir pratik olabilir.

 

Bu genişletilmiş ritüelin basit Birinci Derece Açma ve Kapatma Ritüeli ile aynı gerekleri vardır. O aşağıdaki şekilde uygulanır:

 

İlk başta, altarın batsında doğuya bakarak şöyle deyiniz: "Hekas! Hekas! Esti bebeloi" Sonra Küçük Defetme Pentagram Ritüeli yapınız. Sonrada Küçük Defetme Heksagram Ritüelini yapınız.

 

İkincisi, Su ile arınmayı aynı daha önceki gibi dört yönde yapınız ve altara dönünüz.

 

Üçüncüsü, Ateş ile kutsamayı aynı daha önceki gibi dört yönde yapınız ve altara dönünüz.

 

Dördüncüsü, doğuya gidiniz ve sağ elinizin ilk iki parmağıyla bir Hava invokasyon pentagramı çiziniz ve şöyle deyiniz: "Ve Elohim şöyle dedi: 'Ademi kendi suretimizde yapalım, benzerimiz olarak ve o gökteki kuşlara hakim olsun'." Hava İşareti yapınız ve YHVH İsmini titreşimsel bir sesle zikrediniz ("yeh-ho-vah"). Şöyle deyiniz: "Hava elementi idare eden Yüce İsim üzerine, Hava'nın yüce başmeleği Rafael adına ve İnsan başı işareti üzerine — Ey Hava ruhları, Yaratıcınızı tapınız." (5)

 

Beşincisi, güneye gidiniz ve Ateş invokasyon pentagramı çiziniz. Şöyle deyiniz: "Ve Elohim şöyle dedi: 'Ademi kendi suretimizde ve benzerimiz olarak yapalım ve o karadaki hayvanlara hakim olsun'." Ateş İşareti yapınız ve ALHİM ("el-oh-him") İsmini titreşimsel bir sesle zikrediniz. Şöyle deyiniz: "Ateş elementi idare eden Yüce İsim üzerine, Ateş'in yüce başmeleği Mikayil adına ve Aslan başı işareti üzerine — Ey Ateş ruhları, Yaratıcınıza tapınız." (6)

 

Altıncısı, batıya gidiniz ve Su invokasyon pentagramı çiziniz. Şöyle deyiniz: "Ve Elohim şöyle dedi: 'Ademi kendi suretimizde ve benzerimiz olarak yapalım ve o denizdeki balıklara hakim olsun'." Su İşareti yapınız ve AL ("El") İsmini titreşimsel bir sesle zikrediniz. Şöyle deyiniz: "Su elementi idare eden Yüce İsim üzerine, Su'yun yüce başmeleği Cebrayil (Gabriel) adına ve Kartal başı işareti üzerine — Ey Su ruhları, Yaratıcınıza tapınız." (7)

 

Yedincisi, kuzeye gidiniz ve Toprak invokasyon pentagramı çiziniz. Şöyle deyiniz: "Ve Elohim şöyle dedi: 'Ademi kendi suretimizde ve benzerimiz olarak yapalım ve o yeryüzünde sürünen tüm yaratıklara hakim olsun'." Toprak İşareti yapınız ve ADNI ("Ah-doh-nay") İsmini titreşimsel bir sesle zikrediniz. Şöyle deyiniz: "Toprak elementi idare eden Yüce İsim üzerine, Toprak'ın yüce başmeleği Auriel adına ve Öküz başı işareti üzerine — Ey Toprak ruhları, Yaratıcınıza tapınız." Doğuya gidiniz ve sonra altarın batısına geri dönün ve yüzünüzü doğuya çeviriniz. (8)

 

Sekizincisi, altarın doğusuna dönünüz ve sonra yavaş yavaş üç kez saat yönünde tavaf ediniz. Daha önceki gibi kendinizin spiral bir merdiveni tırmandığınızı imgeleyiniz ve doğuyu her geçişinizde Giren İşareti yapınız. Bitişte altarın batısına geçiniz.

 

Dokuzuncusu, altarın batı tarafında tekrar dönünüz. Giren İşareti yapınız ve şöyle deyiniz: "Ne kadar kutsalsınız ey Evrenin Yüce Efendisi!" Giren İşaretini tekrarlayınız ve şöyle deyiniz: "Ne kadar kutsalsınız Doğanın Şekil Vermediği!" Giren İşaretini tekrarlayınız ve şöyle deyiniz: "Ne kadar kutsalsınız Yüce ve Kudretli Olan! Işığın ve Karanlığın Efendisi!." Bitirirken "karanlık" kelimesiyle tamamlarken Sessizlik İşaretini veriniz.

 

Bu ritüelin açılış bölümünü tamamlamaktadır. Kapatma bölümü şöyle yapılır:

 

İlk başta, aynı açılışın ikinci ve üçünü bölümlerdeki gibi Su ile arınma ve Ateş ile kutsamayı yapınız.

 

İkincisi, altarın sağ tarafına doğuda geçiniz ve yavaş yavaş alan etrafında saat yönüne ters üç kez dönünüz (tavaf). Dönerken başlangıçta çıktığınız spiral merdivenden aşağı indiğinizi imgeleyiniz ve doğu tarafı geçtiğiniz her seferde Sessizlik İşareti yapınız. Bitirince altarın batı tarafına dönünüz ve doğuya doğru bakınız.

 

Üçüncüsü, doğuya gidiniz ve şöyle deyiniz: "Tetragrammaton, Havanın Efendisi, adınız sayısı çağlar boyu kutsansın." Hava İşareti yapınız ve YHVH adını titreşimsel olarak zikrediniz. Şöyle deyiniz: "Hava elemental ruhları Sliflerin duasını söyleyelim:

 

"Hayatın Ruhu! Bilgeliğin Ruhu! Nefesi her şeyin şeklini veren ve alan, ey her şeyin şekli önünde değişen birer gölge ve gelip geçen bir sis olan, bulutlara tırmanırsın, rüzgarın kanatlarında yürürsün, nefesini verdiğinde sonsuz mekanlar yaşamla dolup taşır, nefesini aldığında verdiğin her şeyin tekrar size döner.

 

"Ey ebedi sabitlikte duraksız hareket, sonsuza dek kutsanmış ol! Yaratılmış ışık, gölgeler, yansımalar ve imajların değişmeyen imparatorluğunda övüyoruz ve şükrediyoruz ihtişamını ve değişimsiz ve ilelebet yok olmaz parlaklığına hiç ara vermeden erişmeye çalışıyoruz.

 

"Zekanızdan bir ışın ve ilahi aşkınızın sıcaklığı bize erişsin! O zaman soyut ve uçar sabitleşir, gölge bedenleşir. Havanın ruhu tin olur; rüya bir düşünce olur. Ve artık fırtına bizi alıp götüremez, zira şafağın kanatlı taylarının eyerlerini sıkıca tutarız ve akşam melteminin önünüzde uçuşması için yönlendiririz.

 

"Ey ruhların ruhu! Ey tinlerin ebedi tini! Ey yaşamın ölümsüz solunumu! Ey yaratıcı üfleme! Ey aldığı nefesle, ruh ve hakikatin ilahi okyanusu olan ebedi Kelamının haykırışı ve yankısı ile her şeyin canını geri alan ağız." (9)

 

Bir Hava defetme pentagramı çiziniz ve şöyle deyiniz: "Mekanlarınıza barış içinde gidiniz. Tetragrammaton'un kutsaması sizinle olsun ve aramızda barış olsun."

 

Dördüncüsü, güneye gidiniz ve şöyle deyiniz: "Elohim, Ateşin Efendisi, İlahi İsminiz sayısı çağlar boyunca kutsansın." Ateş İşaretini yapınız ve ALHIM adını titreşimsel bir sesle zikrediniz ve şöyle deyiniz: "Ateş ruhları Salamanderlerin dualarını tekrarlayalım:

 

"Sürekli daimi hareketle yuvarlanan dünyalar arabasında taşınan her şeyin ölümsüz, sonsuz, tarif edilmez babası; zirvesinden gözlerin herşeyi gördüğü ve halis kulakların herşeyi duyduğu kudretinin tahtının yüceltildiği ruhsal enginliğin hükümdarı - zamanın çağlarının doğumdan beri sevdiğin çocukların olan bizlere yardım et. Altın, vasi, ebedi heybetli krallığın yıldızları bezeyen gökkuşağın üzerinde parlamaktadır. Onların ötesinde Yüceltilmişsiniz.

 

"Ateşi parıldayarak saçıyorsunuz. Ebedi ruhunu besleyen daimi duraksız nurun aktığı o yerde herşeyi desteksiz ihtişamınla aydınlatıyorsunuz. Bu ebedi ruh herşeyi besler ve etrafını çevreleyen tükenmez bereket ve zürriyet hazinesini oluşturmaktadır. Bu ebedi ruhtan tahtını çevreleyen ve sarayında mekan eden kutsal krallar doğmaktadır.

 

"Ey evrensel baba, tek ve yalnız! Ölümlülerin ve ölümsüzlerin babası. Ebedi düşüncene ve huşu uyandıran özüne benzer güçler yaratın. Bunları dünyaya iradeni beyan eden meleklerin üzerine yerleştirdin.

 

"Son olarak, Elemental imparatorluğumuzda üçüncü bir tür olarak bizi yaratın. Burada sürekli işimiz isteklerini övmek ve taparcasına sevmektir. Burada biz sonsuza dek Size erişmek için yanmaktayız, ey baba! Ey annelik ve aşkın asıl numunesi! Ey oğul, oğulların tüm çiçeği! Şekillerin şekli! Ruh, tin, ahenk ve her şeyin sayımsallığı!"(10)

 

Bir Ateş defetme pentagramı çiziniz ve şöyle deyiniz: "Mekanlarınıza barış içinde gidiniz. Elohim'in kutsaması sizinle olsun ve aramızda barış olsun."

 

Beşincisi, batıya gidiniz ve şöyle deyiniz: "El, Suyun Efendisi, İlahi İsminiz sayısı çağlar boyunca kutsansın." Su İşaretini yapınız ve AL adını titreşimsel bir sesle zikrediniz ve şöyle deyiniz: "Su ruhları Undinlerin dualarını tekrarlayalım:

 

"Cennet çağlayanlarının anahtarlarını ve Dünya mağaralarının boşluklarında yeraltı suları tutan, ey denizlerin dehşetli kralı. Tufanın ve ilk bahar yağmurlarının kralı, nehirlerin ve pınarların kaynağını açarsın. Dünyanın kanı olan nemi bitkilerin özü olmasını yönlendirirsin. Size tapıyoruz ve çağırıyoruz. Sizin değişken ve hareketli varlıklarınız olan bizlerle konuşunuz. Büyük fırtınada karşınızda titreriz. Ayrıca berrak suların fısıltısında bizimle konuşunuz ki sevginizi arzulayalım.

 

"Ey bütün varlık nehirlerinin içinde kendilerini kaybetmeye arzuladığı ve sizde varlıkları yenilendiği enginlik! Ey sonsuz mükemmellik okyanusu! Ey derinlikte yansıyan yükseklik! Ey yüksekliklere yücelen derinlik! Bizi zeka ve sevgiyle gerçek yaşama yönlendir! Bizi fedakarlıkla ölümsüzlüğe giden yola yönlendir. Böylece günahların affı için bir gün size su, kan ve göz yaşlarımızı sunmaya layık görülürüz."(11)

 

Bir Su defetme pentagramı çiziniz ve şöyle deyiniz: "Mekanlarınıza barış içinde gidiniz. El'in kutsaması sizinle olsun ve aramızda barış olsun."

 

Altıncısı, kuzeye gidiniz ve şöyle deyiniz: "Adonai, Toprağın Efendisi, İlahi İsminiz sayısı çağlar boyunca kutsansın." Su İşaretini yapınız ve ADNİ adını titreşimsel bir sesle zikrediniz ve şöyle deyiniz: "Toprak ruhları Gnomlerin dualarını tekrarlayalım:

 

"Ey Dünyayı temel alan ve derinliklerini yüce gücüyle doldurmak için oyan görünmez kral. Ey adı dünyanın kemerlerini titreten. Yedi metali taşların damarlarında akmasını sağladın, yedi ışığın kralı, yeraltı görevlileri ödüllendiren, bizi arzu edilen havaya ve ihtişam diyarına yönlendir. Durmadan bakıyoruz ve çalışıyoruz, kutsal şehrin on iki taşıyla, gömülmüş tılsımla ve Dünya merkezini geçen mıknatıs taşın ekseniyle durmadan bakıyoruz ve çalışıyoruz, çabalıyoruz ve umut ediyoruz — Ey Rab, Ey Rab, Ey Rab çile çekenlere merhametli ol. Kalplerimizi genişlet, aklımızı azat ediniz, ruhumuzu genişletiniz.

 

"Ey sabitlik ve hareket! Ey parlaklıkla örtülü karanlık! Ey geceyle kuşanmış gündüz! Ey çalışanların ücretlerini esirgemeyen efendi! Ey gümüşi beyazlık! Ey altın ihtişam! Ey canlı ve ahenkli elmas tacı! Ey Semayı parmağında bir safir yüzük gibi giyen. Dünyanın altında, kıymetli taşların krallığında yıldızların harika tohumunu saklarsın! Yaşa, hükmet ve bizi koruyucusu yaptığın hazinenin ebedi dağıtıcısı ol!" (12)

 

Bir Toprak defetme pentagramı çiziniz ve şöyle deyiniz: "Mekanlarınıza barış içinde gidiniz. Adonai'nın kutsaması sizinle olsun ve aramızda barış olsun."

 

Yedincisi, doğuya gidiniz, altara geri dönünüz ve şöyle deyiniz: "Bu seremoni ile hapsedilen herhangi bir ruhu azat edip serbest kılıyorum. Mekanlarınıza barış içinde gidiniz ve aramızda şimdi ve ileride barış olsun."

 

••••••••••••••oOo••••••••••••••

 

 

 

Altın Şafak seremonilerinin çoğunda kullanılan geleneksel malzemede olduğu gibi Açma ve kapatma ritüelinin bu genişletilmiş şeklinde kullanılan bu barok dil birçok farklı kaynaktan gelmektedir. Açılışlarda kullanılan Tevrat metinleri Kabalistik gelenekte majisyenin elemental ruhlar üzerinde hakimiyet hakkını beyan etmek için kullanılmaktadır ve takip eden invokasyon Tanrı İsimleri, başmelekleri, Kerubik ve astrolojik simgeleri — Kova burcu = İnsan, Aslan burcu = Aslan, üç simgeli Akrep burcun en yüksek şekli olarak kartal, Boğa burcu = öküz kullanmaktadır.

 

Kapanışta kullanılan Elemental Ruhların duaları elementlerin ifadesi olarak gösterilmektedir. Bunları tekrarlamakla majisyen maddenin arayışlarına ses vermektedir ve sema ve dünya, ruh ve madde arasındaki aracı olarak yerini almaktadır. Bunlar her ne kadar güç ve uzun bir ritüele meydan veriyorsa da, ritüelin dengeleyici ve ahenkleştirici etkisini güçlendirmektedirler ve ihmal edilmemelilerdir.

 

Majikal Komünyon Riti

 

Birinci Derece Açma ve Kapatma Ritüelinin tam genişletilmiş şekli kişisel ruhsal gelişme için kendi başına kullanışlı bir seremonidir. Ritüel alanında elementleri dengeleme işi uygulandıkça elementlerin içsel alanda da dengelenmesine yol açar. Açma ve kapatmanın arasına Komünyon formülüne dayanan bir ritüel koymakla bu etki daha yoğunlaşır.

 

Eucharist formülü dünyanın her tarafında birçok geleneklerde kullanılmakla beraber, en iyi bilinen şekli Katolik mezhebindeki Aşai Rabbani veya Eucharist ayinidir. Bu ritte, ruhsal güç indirilerek yiyecek ve içecek kutsanır ve sonra katılımcılar tarafından tüketilir. Yenilen şey bedenin bir parçası haline geldiği gibi, kutsanmış yiyecek içindeki çağrılan (invoke edilen) güç bedene özümsenir ve fizik bedeni dahil, her seviyede derin dönüşümler katalize edebilir.

 

Altın Şafak geleneğinde bir Komünyon riti, Niofit derecesi inisiyasyonu ve Ekinoks seremonilerinin her uygulamasının bir parçasıdır. Burada kullanacağımız rit, dört elementin sembol ve enerjilerini kullanmaktadır. Bunu uygulamak için, Birinci Derece Açma ve Kapatma Ritüeli için diğer gerekler dışında, kısmen şarap dolu bir kadeh, üzerinde bir ekmek parçası ve biraz tuz olan bir tabak, bir gül ve kırmızı bir lamba, kandil veya mum gereklidir. Bu ritüel ister basit veya genişletilmiş seremoniye eklenebilir, ancak genişletilmiş Açma ve Kapatma Ritüelindeki elemental sembolizmin daha güçlü bir etkisi olacaktır. Gül altarın doğusunda, lamba güneyinde, şarap batıda ve ekmek ve tuz kuzeyinde bulunmalıdır.

 

Altın Şafak ritüelinde bu rit kapatma ritüelinin son hareketinde Komünyon dört elementi ritüel çalışmanın tüm gücünü özümsedikten sonra yer almaktaydı. Bireysel çalışmalarda seremoninin ortasında tam açma bölümünden sonra Komünyon riti tek başına çalıştırmakta fayda vardır. Uygulanışı şöyledir:

 

Birincisi, altarın batısında doğuya bakınız, ellerinizi avuçlar aşağı ve parmaklar açık kutsama konumunda altarın üzerinde yükseltiniz. Şöyle deyiniz:

 

"Tanrılardan önce mükemmel olan Osiris Onnofris şöyle demiştir: 'Bunlar çile ile mükemmelleşmiş, sınama ile ihtişamlaşan bedenimin elementleridir. Çünkü ölen gülün kokusu çilemin soluğu gibidir; şahlanan ateş yılmayan irademin enerjisi gibidir; şarap kadehi yeni bir yaşam için yeniden dirilmek üzere feda ettiğim kalbimin dökülen kanı gibidir; ekmek ve tuz yenilenmesi için yok ettiğim bedenimin temeli gibidir.

 

"Çünkü ben muzaffer Osiris olan Osiris Onnoiris'im, the justified. Bedenle kuşanmış, ancak içinde yüce Tanrıların ruhunu barındıran benim. Ölüme galip olan yaşamın Efendisiyim. Benimle birlikte giden benimle birlikte yücelecektir. Mekanı görünmezlik olanları maddede tezahür eden benim. Ben arındım; evrenin üzerinde duruyorum; ben onun ölümsüz Tanrılar ile uzlaştıranım. Ben maddeyi mükemmelleştirenim, bensiz evren yoktur."(1)

 

İkincisi, ellerinizi indiriniz ve gülü kaldırınız. Şöyle deyiniz: "Burada mevcut bütün varlıkları benimle Havanın sembolü olan gülü koklamaya..." Gülü koklayınız ve yerine koyunuz. Lambayı kaldırınız. "Benimle bu kutsal Ateşin sıcaklığını hissetmeye..." Ellinizi üzerinden geçiniz ve yerine koyunuz. Ekmek ve tuz taşıyan tabağı kaldınız. "Benimle Toprak türleri olan Ekmek ve tuzu yemeğe..." Ekmeği tuza batırıp yiyiniz. Şarap kadehini kaldırınız. "Ve benimle Suyu temsil eden şarabı içmeye davet ediyorum."(2) İçiniz ve kadehi yerine koyunuz.

 

Üçüncüsü, şöyle deyiniz: "Bünyemize kattığımız nihai öz, Felsefe Taşına: hakiki hikmet, mükemmel mutluluk, summum bonum'a erişme çabamızda bize destek olsun."(3) Duraklayınız ve sonra Kapanışa geçiniz.

 

 

 

••••••••••••••oOo••••••••••••••

 

 

 

Burada elementlerin sembolleri elementler dışında insan bedeniyle de özdeşleştirilir ve hem güneş hem de kendini feda etme ve transandantal erişim imajlarıyla temsil edilen bireysel benliğin özü Tifaret Sefirasının sembolizmi ile ilişkilendirilir. Kutsama duasında Osiris sözleri her insanda mevcut olan majikal anlayışın içsel nitelliğini oldukça isabetli bir şekilde açıklamaktadır. Burada ayrıca Altın Şafak majisinin amacı olan benliğin her seviyede dönüşümü de ima edilmektedir. Bu ayrıca Komünyon ritüeli tarafından körüklenir ve imgelenir.

 

 

 

Açma ve Kapatmanın İkinci Derece Ritüeli:

 

İkinci Derece formüle dayana çalışmalarda, majinin içeriği biraz farklı bir tanımla açıklanır. Burada gördüğümüz gibi, dikey boyutu devreye girer ve ritüeldeki enerji alışverişleri düşük bir seviyeden daha yüksek bir seviyeye hareket etmenin temelini oluşturur.

 

Bu ritüelde dört elementler için bir dizi sembol dışında, Birinci Derece Açma ve Kapatma ritüeli ile aynı gerekler vardır. Bu amaç için bir sonraki bölümde anlatacağımız gibi imal edilen ve kutsanan (konsakre) elemental ritüel aletler kullanılabilir, ama bunlar yoksa daha basit cisimler de işi görür: Örneğin, Ateş için bir kandil veya mum, Su için bir kadeh, Hava için katlanır bir yelpaze veya çiçek ve Toprak için bir taş olabilir. Bunlar altarın üzerine uygun yönde yerleştirilirler. Arıma ve kutsama için kullanılan kadeh ve buhur bu elementlerin sembollerinden ayrı tutulmalı ve altarın ortasına konmalıdırlar.

 

Ritüel aşağıdaki gibi uygulanır:

 

Birincisi, altarın batısında durunuz ve şöyle deyiniz: "Hekas, hekas esti bebeloi!" Sonra Küçük Pentagram Defetme Ritüeli ve hemen sonra Küçük Heksagram Defetme Ritüeli uygulayınız ve tekrar yüzünüz doğuya doğru dönük batıda sonunu getiriniz.

 

İkincisi, aynı Birinci Derece açılışı gibi Su ile arınma ve Ateşle kutsamayı yapınız. Bu tamamlandıktan sonra, yüzünüz doğuya doğru dönük altarın batısında durunuz ve doğuya doğru Giren İşareti ve arkasından Sessizlik İşareti yapınız. Şöyle deyiniz: "Işık karanlıkta parlayıp yayıldı, ama karanlık onu hiç anlamadı. Dengesiz gücün efendileri Edom Dukaları Kaoste hükmettiler. Dört elementin dengelenmiş güçleriyle, Edom Dukaları dağılıp defolsunlar ve element haçının gücü kurulsun."(4)

 

Üçüncüsü, altarın batısında doğuya dönük başlayarak ve bitirerek Büyük Ruh Defetme Pentagram Ritüeli yapınız.

 

Dördüncüsü, açık ve yavaş bir şekilde şöyle deyiniz: "Peh. Reş. Kaf. Tau. Kelime Paroketh'tir, o kutsal yerin peçesidir." Peçeyi Açma İşareti yapınız ve şöyle deyiniz: "Kelime ile peçeyi açıyorum."(5) Sonra Kabalistik Haçı yapınız.

 

Beşincisi, altarın doğusuna gidiniz, Hava sembolü alınız ve alanın doğu köşesine gidiniz. Sembolü yüksek kaldırınız ve sonra onunla bir hava invokasyon pentagramı çiziniz. Sembolü pentagramın ortasında tutunuz ve titreşimsel bir sesle YHVH ("yeh-ho-vah" telaffuz edilir) zikrediniz. Şöyle deyiniz: "Doğu krallıkları hükmeden Yüce Kutsal İsim üzerine sizi çağırıyorum ey Hava'nın melek ve ruhları."(6)

 

Altıncısı, Hava sembolünü altarın doğusundaki yerine geri koyunuz; altarın güneyinden Ateş sembolünü alınız ve alanın güney bölümüne gidiniz. Önceki invokasyonu tekrarlayınız, ancak İlahi İsim olarak ALHİM ("ell-oh-him" telaffuz edilir) zikrediniz ve uygun olduğu yerlerde "güney" ve "Ateş" deyiniz. Ateş sembolü altara geri koyunuz. Aynı şekilde, batıda Al ("ell" telaffuz edilir) zikrederek Suyun melek ve ruhlarını çağrınız ve kuzeyde ADNİ ("ah-doh-nay") zikrederek Toprağınkileri çağırın.

 

Yedincisi, doğuya dönük altarın batısına dönünüz. Altarın üzerinde aktif Ruh invokasyon pentagramı çiziniz ve titreşimsel sesle AHİH ("eh-heh-yeh" telaffuz edilir) zikrediniz, sonra aynı yerde pasif Ruh invokasyon pentagramı çiziniz ve titreşimsel sesle AGLA ("ah-geh-lah") zikrediniz. Şöyle deyiniz: "Görünmez krallıkları hükmeden Yüce Kutsal İsimler üzerine, ey Ruhun melek ve ruhları, sizleri çağırıyorum."(7)

 

Sekizincisi, batıya dönünüz doğuya bakınız ve şöyle deyiniz: "Ne kadar kutsalsınız ey Evrenin Yüce Efendisi!" Giren İşaretini tekrarlayınız ve şöyle deyiniz: "Ne kadar kutsalsınız Doğanın Şekil Vermediği! Ne kadar kutsalsınız Yüce ve Kudretli Olan! Işığın ve Karanlığın Efendisi!."(8)

 

Aynı Birinci Derece Açılıştaki gibi "Ne kadar kutsalsınız"ın her deyişinde Giren İşareti yapınız ve "Karanlık" deyince Sessizlik İşareti yapınız.

 

Bu açılışı tamamlar. Kapatma bölümü şöyle yapılır:

 

Birinicisi, açık ve yavaş bir şekilde şöyle deyiniz: "Peh. Reş. Kaf. Tau. Kelime Paroketh'tir, o tapınağın peçesidir." Peçeyi Kapatma İşareti yapınız ve şöyle deyiniz: "Kelime ile peçeyi kapatıyorum."(9)

 

İkincisi, altarın doğusuna gidiniz, Hava sembolünü elinize alınız ve alanın doğu bölgesine gidiniz. Sembolü yüksek tutunuz ve titreşimsel bir sesle YHVH İsmini zikrediniz. Şöyle deyiniz: "Doğu krallıkları hükmeden Yüce Kutsal İsim üzerine, sizleri azad ediyorum, ey Havanın melekleri ve ruhları. Mekanlarınıza barış içinde geri gidiniz, ve aramızda şimdi ve gelecekte barış olsun."(10) Sonra Hava sembolüyle Hava Defetme Pentagramı çiziniz.

 

Üçüncüsü, Hava sembolü altarı doğusuna geri koyunuz. Altarın güneyinden Ateş sembolü alınız ve alanın güney bölümüne gidiniz. Önceki hareket ve sözleri tekrarlayınız, ancak uygun olduğu yerlerde "ALHİM" İlahi İsmi, "güney" ve "Ateş"i yerleştirerek değiştiriniz. Ateş sembolü altara geri koyunuz. Aynı şekilde batıda Su melek ve ruhları "Al" İsmi ve kuzeyde Toprağınkileri ADNİ İsmi kullanarak değiştiriniz.

 

Dördüncüsü, altarın batısına dönünüz ve doğuya doğru bakınız. AHİH ve AGLA İsimleri titreşimsel bir sesle zikrediniz ve şöyle deyiniz: "Görünmez krallıkları hükmeden Yüce Kutsal İsimler üzerine, ey Ruhun melek ve ruhları, sizleri azad ediyorum. Mekanlarınıza barış içinde geri gidiniz, ve aramızda şimdi ve gelecekte barış olsun."(11) Sonra Ruhun her iki defetme pentagramlarını çiziniz.

 

Beşincisi, şöyle deyiniz: "Kendini feda ederek kudretleşen Yeheshuah, Yehovahshah'ın (telaffuzu "yeh-heh-şu-vah yeh-ho-va-şah") yüce İsmiyle, bu seremoni ile tutsak olabilmiş herhangi bir ruhu serbest kılıyorum. Beş Elementin ruhları Yaratıcınıza tapınız!"(12)

 

Altıncısı, aynı açılıştaki gibi Su ile arındırın ve Ateş ile kutsayınız.

 

Yedincisi, Küçük Pentagram Ritüeli ve Küçük Heksagram Ritüeli yapınız. Bu ritüeli tamamlıyor.

 

••••••••••••••oOo••••••••••••••

 

Bu ritüelin açılış bölümü sembolik açıdan şimdiye dek incelediğimiz ritüellerden daha karmaşıktır. Bu ritüelde Kabalistik mitolojiden temalar — Evrenin yaratılışından önce var olduğu söylenen dengesiz gücün hakim olduğu ilksel alemleri simgeleyen Klipot veya Negatif güçleri temsil eden Edom Dukaları burada İkinci Derece formülü ile dengelenmesi, dönüştürülmesi ve yenilmesi gereken dağınık enerjilerin imajları olarak gözükmektedir.

 

Bu ritüelin temel sembolizminde dünyanın yaratılışıdır ve bunun sebebi bulmak zor değildir. Batı majinin geleneksel felsefesini içeren Kabalada evren birlikten varolmuştur ve birliğe dönecektir. Bu süreç tüm zaman kadar muazzam uzun bir devreyi kapsadığı gibi, aynı zamanda bir saniyenin zerresinin zerresi kadar kısadır. Birlik içinde bu köken aynı zamanda dengenin temelidir — Zümrüt Tablet'te ifade edilen, "Tüm şeyler birin tefekkürü ile birden gelmiştir" gerçeğidir. Bu farklı şeylerin birbiriyle ahenkli bir şekilde bir araya getirilmelerini sağlar.

 

Bu sıralarda, bu dengeleme potansiyeli bilinçli bir hareketle tezahür ettirilinceye dek sadece bir potansiyeldir. Kabala mitolojisi bunu Tetragrammaton'un [Latince dört harfli kelime, YHVH] gücü tarafından Edom Dukaların mağlubiyeti, evrenimizi var eden "ışığın parçalayarak yıkması" olarak temsil eder. Aynı sembolizm düzenli bir dizi şeklinde ışık ve karanlığın ilksel kutbundan invokasyonun seviyeleri arasındaki peçelerin açılması ve elemental güçlerin tesisi ile İkinci Derece Açılışı da hükmeder.

 

Ritüelin diğer bir önemli özelliği elementlerin beşincisi olan Ruhun dengeleyici bir güç olarak rolüdür. Diğer bir anlayışta, Ruh basit olarak ele alınan herhangi bir seviyenin üzerindeki seviyede mevcut güçler kümesi anlamına gelir ve bunun İkinci Derece formülüne olan bağlantısı açıktır. Pentagramlar ve Ruhu atfedilen İsimler ritüelde bu sembolizmi odaklamaya yardımcı olur.

 

Son olarak, Birinci Derecenin bazı temel sembolleri İkinci Derece Açmanın başında bir rolü vardır. Su ile arınma ve Ateş ile kutsama Altın Şafak Portal inisiyasyonunda kullanılmıyordu, ancak olumlu etkilerinden dolayı kişisel ritüel çalışmalarda ihmal edilmemelidir. Diğer yandan, Giren ve Sessizlik İşaretleri bu noktada Portal ritüelinde kullanılmaktaydı ve inisiyasyon dahil olmak üzere geniş çapta majikal uygulamalarda bu Derecedeki çalışmayı bir öncekine bağlama görevini görür.

 

Bu ritüelin kapatma bölümü, açma bölümünün karmaşıklığına kıyasla daha önce seremonide çağrılan güçlerin defedilmesini içeren basit ve dolaysızdır. Açılışta sürekli denge üzerinde durulması bu noktada bir şekilde bedeli vardır, zira Birinci Derece açma ile üretilen hareket çevrede her şeyi etkilemesini önlemek üzere dikkatli bir şekilde nötr duruma getirilmesi gerekir, İkinci Derece ile yaratılan dengenin istem dışı etki yapma olasılığı daha düşüktür.

 

 

 

Açma ve Kapatmanın Üçüncü Derece Ritüeli:

 

Aynı Birinci ve İkinci Derece formülleri gibi, Üçüncü Derece formülü bir seremoninin açma ve kapatmak için bir ritüel metot sağlamaktadır. Kabaca, "Gözetme Kulesi" adı alında bu metodun yarısı Altın Şafak geleneğin içinde ve dışında bulunan majisyenler tarafından yıllardır epey yaygın olarak kullanılmaktaydı. Altın Şafak sisteminin birçok hazineleri gibi bunun kapsamlı ve eksiksiz metodu genelde ihmale uğramıştır.

 

Bu ihmalin arkasındaki sebeplerden biri, Altın Şafak inisiyasyon seremonilerinde uygulandığı şekliyle Üçüncü Derece Açmanın ikinci yarısı Altın Şafak Adeptus Minor İnisiyasyon seremoninin (bir bakıma) kalbi olan Christian Rosencreutz'un (Mezar ) Hücresinin özel yapı ve sembolizmi üzerinde odaklanmaktadır. Altın Şafak uygulamalarda, esas açma seremonisi yılda iki kez veya bir süre depolandıktan sonra kurulurken yapılırdı. Kaldırılması veya başka yere taşınması gerekirse, kaldırıldığı zamana kadar, çeşitli majikal aktiviteler için açık tutulurdu.

 

Bu Cemiyetin adeptleri (üstatları) tarafından muazzam yoğun bir enerjinin biriktirilmesi ve kullanılmasına sebep neden olurdu.

 

Cemiyetin talimatlarına uygun tam tekmil bir hücrenin günümüzün majisyenlerini tarafından imalı, kurmak ve muhafaza etmek için gerekli alan tahsis edilse bile, olağanüstü zor bir proje olacaktır. Bundan dolayı bunu gerektiren bir ritüel için fazla ilgili olmamıştı.

 

Burada yine, Altın Şafak geleneklere fazla sadık bir yaklaşımın etkisi olmuştur. Üçüncü Derece formülü bazı belirli sembollerin kullanımı gerektirir ve bu başka yerlerde olduğu gibi Açma ve Kapatma Ritüelleri için de geçerlidir. Cemiyetin Hücre imajlarına bire bir uyması, hatta Hücre'ye hitap etmesi bile şart değil, yeter ki Üçüncü Derece formülü olan yüksek seviyelerden aşağı seviyelere enerjilerin inişi olan özüne uyum sağlasın, hatta bu sembolizm Hücre teması dışında herhangi bir majikal çalışmanın gereklerini de içerebilir. Aşağıdaki Açma ve Kapatma Ritüeli bu tür esnek anlayışıyla tasarlanmıştır.

 

Bu ritüeli kullanabilmek için, aklınızda olan çalışmanın sembolizmini tam olarak idrak ederek hazırlanmanız gerekir — elemental çalışmada element, gezegensel çalışmada gezegen vs. Ritüele aşina oluncaya dek altarın üzerinde yazılı bir liste bulundurma iyi bir fikirdir. Bu ritüel bir ritüel alet, tılsım veya başka bir cismin kutsama seremonisini açmak ve kapatmak için kullanıldığında cisim üzerindeki her sembol ve onunla ilgili tüm tekabüller listede bulunmalıdır.

 

Fiziksel gerekler açısından, İkinci Derece Açma ve Kapatma Ritüelindeki gerekler ile aynıdır: bir altar, su kadehi, buhur çubuğu, bir dizi elemental semboller veya aletler ile birlikte ritüel için temel gerekler. Elemental semboller altarın üzerinde geleneksel yönlerine yerleştirilir ve buhur ve su kadehi ortaya konur. Ritüel aşağıdaki gibi uygulanır.

 

 

 

••••••••••••••oOo••••••••••••••

 

 

 

Birincisi, altarın batısında durunuz ve şöyle deyiniz: "Hekas, hekas esti bebeloi!" Sonra Küçük Pentagram Defetme Ritüeli ve hemen sonra Küçük Heksagram Defetme Ritüeli uygulayınız ve tekrar yüzünüz doğuya doğru dönük batıda sonunu getiriniz. Sonra, aynı Birinci ve İkinci Derece açılışı gibi Su ile arınma ve Ateşle kutsamayı bu sefer sesiz olarak yapınız.

 

İkincisi, altarın güneyine gidiniz ve Ateşin elemental sembolünü elinize alınız. Alanın güneyine gidiniz ve altarın etrafında bir kez saat yönünde yürüyünüz ve şöyle deyiniz: "Ve bütün hayaletler defedildikten sonra, evrenin gizli derinliklerinde parıldayan ve uçan kutsal ve şekilsiz ateşi göreceksiniz, ateşin sesine kulak veriniz." Dönüşten sonra güneye geldiğinizde, güneye bakınız. Titreşimsel bir sesle ALHİM (telaffuzu "ell-o-him") zikrediniz. Ateş sembolüyle Ateş invokasyon pentagramı çiziniz ve şöyle deyiniz: "Ateş diyarları hükmeden İsim ile sizleri çağırıyorum, ey güneyin melekleri ve ruhları."(13)

 

Üçüncüsü, Ateş sembolü altarın güneyine geri koyunuz. Altarın batısına gidiniz ve Su sembolünü alınız. Çalışma alanının batısına gidiniz ve bir kez etrafında yürüyerek şöyle deyiniz: " Ve Ateş işini yöneten rahip ilk önce gümbürdeyen denizin arındırıcı suyunu sıçratmalıdır." Altarın etrafındaki dönme tamamlanıp tekrar batıya dönüldükten sonra, batıya bakınız ve titreşimsel sesle AL ("ell" telaffuz edilir) zikrederek Su sembolü ile Su invokasyon pentagramı çiziniz ve şöyle deyiniz: "Su diyarlarını hükmeden İsim ile sizleri çağırıyorum, ey batının melekleri ve ruhları."(14)

 

Dördüncüsü, Su sembolünü tekrar altarın batısına yerleştiriniz. Altarın doğusuna gidiniz ve Hava sembolünü alınız. Alanın doğusuna gidiniz ve bir kez etrafında yürüyerek şöyle deyiniz: "Havanın coşkun akışında uzanan şekilsiz Ateşin bağrından bir sesin imajı, parıldayan bir ışık gibi döner, yuvarlanır ve haykırır." Altarın etrafındaki dönme tamamlanıp tekrar doğuya dönüldükten sonra, doğuya bakınız ve titreşimsel sesle YFTVH zikrederek Hava sembolü ile Hava invokasyon pentagramı çiziniz ve şöyle deyiniz: "Hava diyarları hükmeden İsim ile sizleri çağırıyorum, ey doğunun melekleri ve ruhları."(15)

 

Beşincisi, Hava sembolü tekrar altarın doğusuna yerleştiriniz. Altarın kuzeyine gidiniz ve Toprak sembolünü alınız. Alanın kuzeyine gidiniz ve bir kez altarın etrafında yürüyerek şöyle deyiniz: "Sürekli iffetsiz derinliğin ve kasvetle sarılı Hades'in yattığı, anlamsız imajlarla oyalanan, simsiyah bir boşluğa, pırıltısız şekilsizliğe sonsuz yuvarlanıp dökülen uçurumlara inip, karanlık görkemi ile dünyaya eğilip alçalmayın." Altarın etrafındaki dönme tamamlanıp tekrar doğuya dönüldükten sonra, doğuya bakınız ve titreşimsel bir sesle ADNİ ("ah-doh-nay" telaffuz edilir) zikrediniz. Toprak sembolü ile Toprak invokasyon pentagramı çiziniz ve şöyle deyiniz: "Toprak diyarları hükmeden İsim ile sizleri çağırıyorum, ey kuzeyin melekleri ve ruhları."(16)

 

Altıncısı, Toprak sembolünü tekrar altarın kuzeyine yerleştiriniz ve altarın batısına geçiniz, yüzünüz doğuya doğru baksın. Buhur çubuğunu (insens) elinize alınız ve titreşimsel bir sesle AHİH ("eh-heh-yeh" telaffuz edilir) zikrediniz. Ruh invokasyon pentagramı çiziniz ve titreşimsel bir sesle AGLA ("ah-geh-lah" telaffuz edilir) zikrediniz ve Ruh pasif invokasyon pentagramı çiziniz. Şöyle deyiniz: "Ruh diyarlarını hükmeden İsimler ile, sizi çağırıyorum, ey Hayat Ruhunun ilahi güçleri. Sizleri çağırıyorum mekanları görünmez olan semavi kürenin melekleri. Evren kapılarının koruyucu bekçilerisiniz, ayrıca bu ritüelin koruyucusu olunuz. Şer ve dengesizi uzak tutunuz. Ebedi tanrıların gizemlerinin bu mekanını lekesiz koruyabilmem için bana güç ve ilham veriniz. Bu yerin arınmış, saf ve kutsal olmasını sağlayınız. Böylece burada dururken ilahi nurun gizemlerinin iştirakçisi olayım."

 

Yedincisi, buhuru tekrar yerine koyunuz ve doğuya gidiniz. Aynı Birinci Derece Açma ve Kapatma Ritüelinde olduğu gibi altarın etrafında üç kez dönünüz, (tavaf) ancak bu sefer doğuyu her geçişte İsis, Apophis ve Dirilmiş Osiris İşaretleri veriniz. Üçüncü dönüş tamamlandıktan sonra yüzünüz doğuya dönük altarın batısına dönünüz. Öldürülmüş Osiris İşareti yapınız ve şöyle deyiniz: "Ne kadar kutsalsınız ey Evrenin Yüce Efendisi!" Giren İşaretini tekrarlayınız ve şöyle deyiniz: "Ne kadar kutsalsınız ey Evrenin Yüce Efendisi! Ne kadar kutsalsınız Doğanın Şekil Vermediği! Ne kadar kutsalsınız Yüce ve Kudretli Olan! Işığın ve Karanlığın Efendisi!."(18)

 

Bu invokasyonu yaparken Giren ve/veya Sessizilik İşaretleri yapmayınız.

 

Sekizincisi, kollarınızı indiriniz, açık ve yavaş bir şekilde şöyle deyiniz: "Peh. Reş. Kaf. Tau. Kelime Paroketh'tir, o kutsal yerin peçesidir." Peçeyi Açma İşareti yapınız ve şöyle deyiniz: "Kelime ile peçeyi açıyorum." Sonra Kabalistik Haçı yapınız.

 

Dokuzuncusu, yavaşça şöyle deyiniz: "Bu çalışmayı hükmeden Yüce İsim (İlahi İsim) ......'dir. Bu çalışmayı hükmeden Başmelek (İsim) ......'dir. Bu çalışmayı hükmeden melek (veya melek grubu) (İsim) ......'dir. Bu çalışmayı hükmeden (Küre, gezegen veya element) (İsim) ......'dir." (19)

 

Aynı şekilde hazırladığınız tüm tekabül listesinde aynı işlemi uygulayınız.

 

Onuncusu, duraklayınız ve şöyle deyiniz: "I. N. R. I. Yod. Nun. Resh. Yod. Başak, İsis, Yüce Anne; Akrep, Apophis, Yok Edici, Sol, Osiris, öldürülmüş ve dirilmiş. Isis, Apophis, Osiris. I,A,O."(20) [bakınız Anahtar Kelimenin Analizi]

 

Sonra mümkün olduğu kadar güçlü bir sesle IAO İsmini ("iii-aaa-ooo" telaffuz edilir) zikrediniz.

 

On birincisi, Öldürülmüş Osiris İşaretini yapınız ve şöyle deyiniz: "Öldürülmüş Osiris'in İşareti." İsis İşaretini yapınız ve "L. İsis'in Yası İşareti." Apophis İşaretini veriniz ve "V. Apophis ve Typhon İşareti" deyiniz. Dirilmiş Osiris'in İşaretini veriniz ve "X. Dirilmiş Osiris'in İşareti" deyiniz. Sonra ilintili işaretleri vererek "L.V.X." harfleri birer birer söyleyiniz. Kollarınızı iki tarafa indiriniz ve şöyle deyiniz: "Lux. Işık. Gül Haçın Işığı. Yukarıdan Nur yağsın!"(21)

 

On ikincisi, ilk başta yapılan defetme ritüelleri tarafından çizilen daireyi kapsayacak kadar geniş beyaz ışıktan oluşmuş bir ışının yukarıdan indiğini ve alanı aydınlattığını imgeleyiniz. Bu imgelemeyi bir süre tutunuz, sonra imajı bırakınız ve Kabalistik Haç Ritini yapınız.

 

Bu ritüelin Açma bölümünü tamamlar. Kapanış aşağıdaki gibi yapılır:

 

Birincisi, altarın batısında durunuz ve doğuya sessiz bir şekilde bakınız. IAO işaretleri yapınız. [bakınız Anahtar Kelimenin Analizi]

 

İkincisi, altarın batısında durunuz ve doğuya sessiz bir şekilde bakınız. IAO işaretleri yapınız.

 

İkincisi, kollarınızı indiriniz, açık ve yavaş bir şekilde şöyle deyiniz: "Peh. Reş. Kaf. Tau. Kelime Paroketh'tir, o kutsal yerin peçesidir." Peçeyi Kapatma İşareti yapınız ve şöyle deyiniz: "Kelime ile peçeyi kapatıyorum."

 

Üçüncüsü, Açılış bölümündeki gibi Su ile arınma ve Ateşle kutsamayı sessiz bir şekilde yapınız. Sonra doğuya gidiniz ve saat yönüne ters üç kez altarın etrafında dönünüz ve doğuyu geçtiğiniz her seferde IAO İşaretleri yapınız. Son devrenin sonunda altarın batısına geri dönüp doğuya bakınız. Şöyle deyiniz: "Kendini feda ederek kudretleşen Yeheshuah, Yehovahshah'ın (telaffuzu "yeh-heh-şu-vah yeh-ho-va-şah") yüce İsmiyle, bu seremoni ile tutsak olabilmiş herhangi bir ruhu serbest kılıyorum. Mekanınıza barış içinde geri dönünüz ve aramızda barış olsun!"(23)

 

Dördüncüsü, Küçük Defetme Heksagram Ritüeli ve Küçük Defetme Pentagram Ritüelini yapınız. Bu seremoniyi tamamlar.

 

 

 

••••••••••••••oOo••••••••••••••

 

 

Üçüncü Derece Açılış ve Kapanış Ritüelinde İkinci Derece ritüelinde gördüğümüz bazı temalar tekrarlanmaktadır, ancak hem odaklama, hem de uygulama farklıdır. Bir kez daha önceki Derecenin sembolizmi ritüele girerek İkinci derecedeki Kutsal Yerin Peçesi Üçüncü Derece ritüelinde yer alır ve bir kez daha dört elementin sembolleri Tetragrammaton'un [Latince dört harfli kelime: telaffuz yasak olan YHVH] Kabalistik sembolizmi kritik bir rol oynar.

 

Burada invoke edilen elementler Tetragrammmaton sırasını izler. Elementler İkinci Derece ritüelinde ve bir dereceye kadar Birinci Derece ritüelinde olduğu gibi dengeleme unsurları olarak mevcut değillerdir. Doğru uygulandığında, Üçüncü Derece formülünde önemli rol oynayan kristalleşme işlemi kendi başına dengeleme sağlar. Bu ritüelde elementler esas olarak yaratıcı enerjinin ifadesi olarak çalışırlar. Bu enerji kristalleşme işlevine işlenmektedir. Bu Kapanış bölümünün basit oluşunu açıklamaktadır, zira Açılışta ve seremoninin kendisinde çağrılan enerjiler Üçüncü Derece çalışmanın süresinde özümsenmektedir ve sonradan seremoniyi güvenli bir şekilde kapatmak üzere dağılan güçleri dengelemek ve normal bilinç hale geri dönebilmek için sadece en basit önlemler gerekli olacaktır.

 

 

 

Alıntıdır...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bence bu yazının yeri witchcraft değil maji bölümü olmalıydı çünkü kabalistik altın şafak ritüeli.Cadı ritüellerinde de açma ve kapama vardır ama bu kadar kalıp ve karmaşık değil daha sade ve doğaldır kişi kendi ritüelini belirler.

Moderatöre önerim bu yazının Kabalistler bölümüne taşınması

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

kendimi üniversiteye giden ortaokul ögrencisi gibi hissettim!!

 

anladiysam yari arap oluyim..

anlayamadığın yer tam olarak neresi ritüelin işlevini anlayamadıysan bu ritüel ayine başlamadan önce gücü veya varlığı çağırmak için kullanılır gerekli enerjiyi alana toplar

ritüeli anlayamadıysan bu ritüel mısır kökenli kabalistik bir ritüeldir.Sözlerdeki imgeler mısır ayinlerine aittir kökende ama tılsım niteliğindeki isimler ise kabalaya aittir yani anlayacağın karma bir ritüel.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

kendimi üniversiteye giden ortaokul ögrencisi gibi hissettim!!

 

anladiysam yari arap oluyim..

anlayamadığın yer tam olarak neresi ritüelin işlevini anlayamadıysan bu ritüel ayine başlamadan önce gücü veya varlığı çağırmak için kullanılır gerekli enerjiyi alana toplar

ritüeli anlayamadıysan bu ritüel mısır kökenli kabalistik bir ritüeldir.Sözlerdeki imgeler mısır ayinlerine aittir kökende ama tılsım niteliğindeki isimler ise kabalaya aittir yani anlayacağın karma bir ritüel

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Giren İşareti

Bu işareti yapmak için, ayaklarınız omuz hizası kadar aralıklı ve paralel bir şekilde ayakta durunuz. Başınızın üzerinde bir portakal büyüklüğünde bir yıldızın parladığını imgeleyiniz. Sessizce nefes alırken üzerinizdeki yıldızdan ayağınızın altında başka bir yıldıza bir ışının indiğini hayal ediniz. Nefes alırken ışığı aşağı çekiniz ve dirseklerinizi omuzlarınızın hizasına yükseltiniz. Elerinizi açık boynunuzun hizasında avuçlar öne doğru tutunuz. Birdenbire güçlü bir şekilde sol ayağınızla öne doğru çıkınız ve elleriniz doğrudan [resmedildiği gibi] öne doğru uzatınız, başınızı kollarınızın arasına indiriniz, gözler öne doğru. Bunu yaparken sessiz bir şekilde nefes veriniz, ışığın tekrar yükseldiğini imgeleyiniz ve parmak ucunuzdan gönderiniz

22.gif

Sessizlik İşareti

Sessizlik İşaretini yapmak için sol elinizle yumruk yapın ve sol işaret parmağınızı uzatınız. Sol elinizi ağzınıza getirin ağzınıza getiriniz ve dudaklarınızın ortasına sol işaret parmağınız getiriniz. Giren İşareti ile birlikte yapıldığında sol ayağınızı omuzlarınıza paralel geri getiriniz, her durumda sol ayağınızı sert bir şekilde bir kez yere basınız. Aynı zamanda ıslak bir buharın etrafınızı sardığını imgeleyiniz

1.gif

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...