Gwaine Oluşturma zamanı: Temmuz 1, 2012 Paylaş Oluşturma zamanı: Temmuz 1, 2012 Şu son zamanlarda Secret Circle, True Blood, The Vampire Diaries gibi dizilerin etkisi ile bir cadı tanımı oluştu. Cadılıkla meşgul olan pek çok kişi bu dizilerdeki şeyleri görüp inanıyor ve ortalarda bu dizilerden öğrendikleri şeyleri cadılık geleneğinin gerçek haliymiş gibi gösteriyor. Sitede bunun birkaç örneğini görmüştük. Dün bir kitapçıda kulak misafiri olduğum bir konuşma bu yazıyı hazırlamama ilham verdi. Eğer yazımda hata yada eksik varsa lütfen çekinmeden söyleyin. Yazımı soru-cevap şeklinde sohbet havasında yazdım zira böyle anlatmak ve açıklamak daha kolay oluyor. Öbür türlü konu çok çabuk dağılabiliyor. Cadılığın kurucusu Gerald Gardner midir? Hayır, değildir. Gardner, Modern Cadı hareketinin yada cadılığın geri dönüşünün babası kabul edilir. Ancak bu noktada komik olan şudur, cadılar nereye gitmişti ki geri döndü. Cadıların sayısının artmasını pek çok kişi Gerald Gardner’in öğretisinin yaygınlaşmasına dayandırsada asıl sebebi dünya genelinde cadılığın artık suç olmamasıdır. Gerald Gardner’i Wicca’nın kurucusu kabul edenlerde var, ancak Gerald Gardner’in kendisi bu görüşe karşı çıkar ve Wicca’nın ondan öncede var olduğunu ve hatta Wicca’nın ilk din olduğunu söyler. Burada ki bir başka komedi ise Gardner’e cadılığın kurucusu denmesidir. Eğer Gardner cadılığın kurucusuysa Ortaçağ boyunca Hristiyanlar kimleri avladı. Cadılığın kurucusundan değil, köklerinden bahsetmek bile zordur zira elimizde yeterli kaynak yoktur. Ancak cadı geleneğini eski kabile dinlerine dayandırmak çokta yanlış değildir, zira Boynuzlu Bereket Tanrısı’na ve Doğurgan Ana’ya onlarda inanırdı ve mağaralara derilere resimler çizerek sempatik büyü uyguladıkları da doğrudur. Cadı yerine Wiccan kelimesi kullanılabilir mi? Hayır, sanırım cadılıkla ilgili hataların en sinir bozucusu budur. Wiccanların çoğu kendine cadı denmesinden, cadıların çoğu ise kendisine, Wiccan denmesinden hoşlanmaz. Wicca, bir dindir. Cadılıksa uygulamalı bir gelenek. Bunu şu şekilde açıklayalım cadıları beyaz tenli insanlar olarak ele alalım, Wicca ise sıradan bir inanç olsun şimdi beyaz insanlar bu inanca sahip olabilir, ancak siyah insanlarda bu inanca sahip olabilir. Yani Wiccan olupta cadı olmayan pekçok kişi vardır. Cadı olupta Wiccan olmayanları saymaya matemetiğimiz yetmez. Cadılığın kökleri Kelt inançlarına mı dayanır? Nerede ise her toplumun kendine has bir cadılık geleneği vardır. Özünde bu gelenekler aynıdır, ancak bulundukları koşullar dolayısıyla farklılık gösterir. Batı mistisizminde gül sembolü varken, Doğu’da bunun yerini lotusun alması gibi. Yöntemler genel manada değişmez sadece malzemeler biraz değişiklik gösterir. Açıkcası cadılık ve Kelt geleneği bağdaştırmasının nereden çıktığınıda bilmiyorum. Boynuzlu Tanrı olarak Cernunnos’un anılması ile bir ilgisi olabilir. Ancak Pan’da Boynuzlu Tanrı’dır(Ki Pan Yunan tanrısıdır), Bacchus/Dionysos’ta Boynuzlu Tanrı’dır(Ki kendisi Greko-Romen(Yunan ve Roma) bir tanrıdır) ki burada adını tek tek sayamayacağımız daha pek çok örneği vardır. Cerridwen’in cadı tanrıça olması ile alakası varsada farklı kültürlerde Hekate, Diana, Holda gibi benzerleri mevcuttur. Şahsi görüşüm bir toplumun tamamına cadı olarak bakılacaksa bu toplum Keltler değil, Çingeneler olurdu. Gerçek cadılığı anlatan kitaplar Ortaçağ’da yakıldı, bu yüzden günümüzde ki cadılar tam cadı sayılmaz, bu doğru mu? Bu da başka bir saçmalık, cadılık zaten kitaplardan öğrenilebilecek birşey değildir. Anadolu’da okuma yazma bilmediği halde hastaları iyileştiren, başarılı bir şekilde çocuk doğurtan, ekdiği her bitkiyi yeşerten, zehirli hayvanlardan etkilenmeyen ve saldırgan hayvanları sakinleştiren kocakarılar mevcut bunlar bu bahsettiklerimizi kitap okumadanda yapabiliyorlar. Ayrıca gerçekten cadı olmak isteyen ve çabalayan biri eninde sonunda öğrenecektir. Belki Tanrıça ona bir kilisede Meryem olarak gözükür, belki Shekinah, belki hiç duymadığımız unutulmuş bir tanrıça olarak, ancak bi şekilde Tanrıça ona yol göstecektir. Cadılar büyülerini nerede yapar? Bu soru sorulduğunda insanın aklına karanlık ormanlar, eski kiliseler ve harabe haline gelmiş eski tapınaklar geliyor. Cidden bu tür yerlerde büyü yapmak isterdim, maalesef odamda ki altarla idare etmek zorundayım. Bir cadı istediği her yerde o ortamı uygun bir şekilde hazırladığı takdirde büyü yapabilir. Burası gerçekten harabe olabilir, kendi odası olabilir, arka bahçede bu tip işler için hazırlanmış çardakta olabilir yada yine bu iş için hazırlanmış tapınak odasıda olabilir. Şahsi görüşüm doğaya ne kadar yakınsa o kadar iyi olduğu yönündedir. Cadılar efsunları(spell) hangi dildedir? Her dildedir. Cadılığın her toplumda kendi imkanları doğrultusunda geliştiğini söylemiştik. Bu söylediğimizdende anlayacağınız üzere her toplum kendi dillerinde veya çevrelerindeki toplumların dillerinde efsunlar okur. Mesela Kıbrıs’ta yaşayan bir cadı Rumca ve Türkçe efsunlar bilmesi çok normaldir. Bunun yanı sıra hangi dilden geldiği bilinmeyen manası değilde ne amaçla kullanıldığı bilinen pek çok efsun vardır. Cadılık aileden mi gelir? Bu soruya bir soruyla karşılık vermek doğru olacaktır. Türk bir ailenin çocuğu Hintli olmaz öyle değil mi? Cadılıkta ailenin büyük etkisi vardır. Romanya ve bazı Güney ve Orta Amerika ülkelerinde cadı aileleri vardır. Bu aileler nesil boyunca cadılılığı öğrenir ve öğretir. Böyle bir ailede doğarsanız elbette cadı olursunuz, ancak bu taşıdığınız kandan çok ailenizin inancı ile ilgilidir. Müslüman bir aile çocuklarını Yahudi olarak yetiştirmez, ancak aile çocuklarını Yahudi birine evlatlı verirse çocuk Yahudi olarak yetişir. Şunuda söylememiz gerekiyor, cadı olmak için ailenizde cadı olması gerekmez elbette ailenizde cadı olması büyük bir avantaj olur, ancak cadı olmak için ailenizde cadı olması gerekmez. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Northice Yanıtlama zamanı: Temmuz 1, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 1, 2012 Cadılık konularından çok uzak olduğum için temel bir soru sormak istiyorum; Cadılar ne yapar ? ve Şifacılardan farkı nedir ? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gwaine Yanıtlama zamanı: Temmuz 1, 2012 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 1, 2012 Şifacıların amacı hasta insanları iyileştirmektir. Evet cadılar yeteneklerini bu doğrultuda kullanıp insanları iyileştirebilir, ancak cadılık dahada ötede uygulayan kişiye bir farkındalık kazandırır. Onun evreni anlamasını evrenle bir olmasını sağlar. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Northice Yanıtlama zamanı: Temmuz 1, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 1, 2012 Şifacıların amacı hasta insanları iyileştirmektir. Evet cadılar yeteneklerini bu doğrultuda kullanıp insanları iyileştirebilir, ancak cadılık dahada ötede uygulayan kişiye bir farkındalık kazandırır. Onun evreni anlamasını evrenle bir olmasını sağlar. Ama aynı durum şifacılarda da söz konusudur. Farkındalık önemlidir. Ve her şifacı evrenle bir bütün olur.. Hatta, ileri seviye şifacılarda, doğanın onlara hediye ettiği bir bilgelikleride vardır.. Mesela doğa ile baş başa kaldıklarında enerjileri maksimum seviyede olur. Tam olarak sormak istediğim farklılık bu değildi. Yazdığınız genel bir kavram. Yani Cadılar ne yapar ve şifacılardan farkı nedir ? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Northice Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Ben hala sorumun yanıtını bekliyorum.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Jestem Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Her cadı gücünü iyi yönde kullanmaz. doğadan aldığı enerjileri kötüye savurabilir. ama şifacı tamamen iyi niyetlidir. aslında cadılıkta özünde iyi niyetlidir ama bu iyilik cadıya göre değişir. cadısınız. elinizde bir güç var. siz bunu kötüye de kullanabilirsiniz. ama şifacılar iyileştirmeye, iyiliğe yönelik kullanırlar evrenden gelen enerjiyi. bence fark budur. bu da benim görüşümdü umarım açıklayıcı olmuştur Northice Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KaLona Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 En açık fark cadılar büyü yapar.Ritüel yapar,çember açar,genelde cadılar pagandır ve tanrı-tanrıça bilgeliğinde bir yolları vardır.Umarım aydınlatıcı olmuştur Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
AurorA Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Büyünün evrenselliğini yanı sıra genel olarak bir ikiye ayırma görürsünüz; Aydınlık (Ak) büyü ve karanlık (kara) büyü. Yine genel olarak şifa, korunma, arındırma, defetme vb. gibi büyüleri aydınlık büyüler, öldürme,lanetleme, bağlama vb. gibi büyüleri ise karanlık büyü olarak bahsedilir. Bu kısmen doğrudur. Şöyle bir durum vardır ki, evrenselliğin içinde karanlık ve aydınlık her zaman için kesin sınırlarla çizilmez. Bu sınırları bazen sizin belirlemeniz gerekir. Haliyle birçok cadı ya da büyücü, karanlık ve aydınlık büyüleri de bilir. Bazen kişi kendini aydınlıkta, bazen karanlıkta bulabilir. Bu noktada zaten büyü literatüründe karanlık demek kötü demek değildir. Kötü ve iyi kavramı insani değerler için vardır ve büyünün dünyasına girdiğinizde bunları kapının dışında bırakırsınız. Bu noktada karanlık, bilinmeyeni, gizlemeyi, kaosu ve yıkımı anlatır. Aydınlık ise, açığa çıkarmayı, düzen kurmayı ve yapıcılığı anlatır. Her ikisi zaten birbirini tamamlar. Aynı vücudumuzun metabolizmasını, anabolizma ve katabolizmanın oluşturması gibidir. Sürekli bir yıkım ve yeniden yapım sürecindeyizdir, bu yüzden bunu büyünün doğasında da görmeniz mümkün. http://www.gnoxis.com/buyu-hakkindaki-temel-sorular-19977-11.html#post567128 Sanırım Jestem'in bahsetmeye çalıştığı şey Sirius'un yukarıdaki yazısı. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Jestem Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 http://www.gnoxis.com/buyu-hakkindaki-temel-sorular-19977-11.html#post567128 Sanırım Jestem'in bahsetmeye çalıştığı şey Sirius'un yukarıdaki yazısı. Sirius'un bu yazısını ilk defa görüyorum. Ben kendi düşüncelerimi yazdım orada. herkes benim gibi düşünüyosa ne mutlu Ama anlatmaya çalıştığım tam Siriusun yazısındaki gibi değildi. arkadaş şifacılık ve cadılığın farklarını sormuş. büyü denilince işin içine wiccalar da girer. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
SpectraImpotriva Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Güzel cevaplar fakat çoğu insan cadı ile büyücü arasındaki temel farkı bilmiyor.Bir de sizden duymak isterim Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Northice Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Her cadı gücünü iyi yönde kullanmaz. doğadan aldığı enerjileri kötüye savurabilir. ama şifacı tamamen iyi niyetlidir. aslında cadılıkta özünde iyi niyetlidir ama bu iyilik cadıya göre değişir. cadısınız. elinizde bir güç var. siz bunu kötüye de kullanabilirsiniz. ama şifacılar iyileştirmeye, iyiliğe yönelik kullanırlar evrenden gelen enerjiyi. bence fark budur. bu da benim görüşümdü umarım açıklayıcı olmuştur Northice Evet gayet güzel ama öğrenmek istediğim birşey daha var. Sanırım büyücü ile şifacı arasındaki farklardan biride; Cadılar özgür iradeye müdahele ediyorlar mı ? En açık fark cadılar büyü yapar.Ritüel yapar,çember açar,genelde cadılar pagandır ve tanrı-tanrıça bilgeliğinde bir yolları vardır.Umarım aydınlatıcı olmuştur Tanrı- tanrıça bilgeliği çok ilginç hmm.. "Bir cadının tanrının tahtında gözü vardır" diyebilirmiyiz ozaman ? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
AurorA Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 cadı bazında değil de, cadıların durumu olay bazında değişiyor sanırım. yazıda bu şekilde vurgulanmış evrenselliğin içinde var olan yıkıcı ve yapıcılığın kesin çizgilerle birbirinden ayrılması mümkün olmadığı için... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Jestem Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Evet gayet güzel ama öğrenmek istediğim birşey daha var. Sanırım büyücü ile şifacı arasındaki farklardan biride; Cadılar özgür iradeye müdahele ediyorlar mı ? Yaratıcıya minnettarlık sunmak için yaptığı ritüellerde filan, hayır. fakat büyü yaparken, başkalarını etkilecek büyüler yaparken evet, büyü nihayetinde kadere müdahaledir. özgür iradeden insanları alıkoyabilir. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KaLona Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Witchcraft forumundaki sabit konularda tüm bu soruların cevapları var.Hem oradaki bilgiler daha doğru ve daha güvenilir Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Northice Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Witchcraft forumundaki sabit konularda tüm bu soruların cevapları var.Hem oradaki bilgiler daha doğru ve daha güvenilir Ne biliyim soru cevap yapmış arkadaş bende soruyorum işte Yaratıcıya minnettarlık sunmak için yaptığı ritüellerde filan, hayır. fakat büyü yaparken, başkalarını etkilecek büyüler yaparken evet, büyü nihayetinde kadere müdahaledir. özgür iradeden insanları alıkoyabilir. Teşekkür ederim cadı bazında değil de, cadıların durumu olay bazında değişiyor sanırım. yazıda bu şekilde vurgulanmış evrenselliğin içinde var olan yıkıcı ve yapıcılığın kesin çizgilerle birbirinden ayrılması mümkün olmadığı için... hmm.. evet doğru Teşekkür ederim sana da Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Gwaine Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Cadılar özgür iradeye müdahale ediyor mu? Bu biraz ilginç bir soru hayır diyemem zira yer yüzündeki tüm cadıları tanımıyorum. Cadıların geneli bu tür şeylere hoş bakmaz. Bir cadının Tanrı'nın tahtında gözü var diyemeyiz. Bu çok saçma olur, zira onun bilgeliğinden yararlanmak onun yerine geçmeye çalışmak değildir. Yani öğretmeninizden de yazı yazmayı öğrendiniz bu onun masasına oturmak istediğiniz manasına gelmez. Ki bu noktada şöyle bir soru çıkıyor hangi tanrının tahtı? Cadılık bir din değildir, onun özel bir tanrısı yoktur. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KutupAyisi Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 2, 2012 Ayın, tanrıçanın ve doğa ananın gücünü ayinlerinde ödünç isteyen cadılar var. bu işin aslında bir sınırı yok diye biliyorum ben. Yani tamamen cadının egosuyla doğru orantılı.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
sirius Yanıtlama zamanı: Temmuz 5, 2012 Paylaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 5, 2012 Ama aynı durum şifacılarda da söz konusudur. Farkındalık önemlidir. Ve her şifacı evrenle bir bütün olur.. Hatta, ileri seviye şifacılarda, doğanın onlara hediye ettiği bir bilgelikleride vardır.. Mesela doğa ile baş başa kaldıklarında enerjileri maksimum seviyede olur. Tam olarak sormak istediğim farklılık bu değildi. Yazdığınız genel bir kavram. Yani Cadılar ne yapar ve şifacılardan farkı nedir ? cadı, şifacı, büyücü kavramları tabi ki farklıdır ama bunlar kişinin yürüdüğü yolların genel isimleridir. Cadı genel anlamda büyü ile birlikte doğanın yolunda yürüyen kişilerdir. Cadılığın içine sadece büyü veya şifa (veya büyüsel şifa) gibi konular girmez; bitkilerin büyüsü, iksirler, kehanet, iplerin mumların ve diğer malzemelerin kullanımı gibi daha girift konular bulunur. Belli bir seviyeye gelmiş bir cadı hem fal bakabilir, hem şifa verebilir (Bir şifacı kadar şifa veremez, kendi sınırı çerçevesinde), hem lanetleyebilir hem de gerkeli seviyede büyüler yapabilir.. Asıl yolunu ise her konuda yeterli seviyeye geldikten sonra belirler. Misal olarak bir cadı yeterince seviyeye geldiğinde yolunu şifa üzerinden seçerek şifacı bir cadı veya kehanet üzerinde yoğunlaşarak kahin bir cadı olabilir... Ya da mutfak ve yemeklerle alakası çoksa mutfak cadısı olabilir... Cadılığın da kendi içinde yolları vardır... Ve bu yollardan biri şifacı olmaktır. (Ama her şifacı cadı olmak zorunda değildir. Bazı cadıların yolları aynı zamanda şifadır= Şifacı ise tek bir noktada yolunu bulmuş kişilerdir. Şifacının ille cadı büyücü hatta spiritüel bile olması gerekmez. Tekamülü gereği bir şifacı fiziksel düzlemde bir doktor olarakta doğabilir. (Doğmaya da bilir, bu bir olasılık) Şifacının amacı insanın veya canlıların bozuk enerjilerini düzene getirmektir (fiziksel bedende yoğunlaşmış bir enerjidir). Büyü yöntemiyle de yapabilir, spiritüel enerjilerle de veya reiki gibi evrensel yöntemlerle de... Şifacı için yöntemler bile birer aracıdır (doğa bile bir aracıdır şifacı için) asıl kaynağı kendi özündeki ruhudur, şifacı ruhuyla evrenden akan şeylerin şifasına kanal olur.... (Aynı şekilde reiki yapan bir kişi şifacı değildir....) Misal şifacı doğadan faydalanmak zorunda değil ama bitkileri de kullanarak şifa yapabilir. Veya bir cadı bitkilerin büyüsel her kullanımıyla ilgilenirken, şifacı sadece bitkilerin neye şifa vereceği konusuyla ilgilenir. Cadı kelimesi genel başlıktır, şifacı ise spesifiktir... Siz cadı olduğunuzda cadılık içinde de ek bir yolda yürüyebilirsiniz. Kahin, şifacı, cindar.. bunlar kişilere özgü yollardır... Öte yandan şifacının ek olarak sahip olması gereken etikleri vardır ve şifacılar genel anlamda karanlıkla alakadar olamazlar. Daha çok empati, şefkat, hoşgörü gibi etiklere sahip olmalıdırlar, bir cadı için ise etiği değişkendir ve karanlıkla da çalışmak durumundadır... Tabi ki her yolun olduğu gibi cadıların ve şifacıların da ortak payda da buluştuğu noktalar vardır; bitkilerin kullanımı, aura ve çakralara aşina olmak veya şifa odaklı çalışmalar ve büyüler gibi... Peki niye ikisinin de ortak amacı ve sonucu aynı... Cevap çok basit: YOlunuz ne olursa olsun herkesin varacağı yer aynıdır; evrensel bilinçle bir olmak ve farkındalığa erişmek. Evrensel bilgelikte yürüdüğünüz sürece ruhunuzun gerektirdiği yolda yürürseniz (buna ters davranmazsanız) bu nihai amaç bütün yolların kesişeceği noktadır. Güzel cevaplar fakat çoğu insan cadı ile büyücü arasındaki temel farkı bilmiyor.Bir de sizden duymak isterim Büyü yapan kişi büyücüdür... Cadı ise sadece büyü yapan değil aynı zamanda bu vasıtayla doğanın bilgeliğinde ve sembolizmin derinliğinin farkında olandır. Sıradan bir büyücü ipleri örüp dua okurken, bir cadı ip örerken kaderin üç ipini ören tanrıçalarla sempati kurduğunu bilir... Cadılar doğanın bilgeliğini ve eskinin sembollerini doğal ve samimi halleriyle kullanırlar. Ne bir majisyen kadar girift ve seremonik hale getirirler, ne bir kabalacı gibi sert kurallara bağlarlar ne de sıradan bir büyücü gibi farkında olmaksızın, sembolizmden uzak ve kişisel güç odaklı çalışırlar... Cadılar doğlayla bağlantılı gereksiz detaylardan ve katı kurallardan uzak, herşeyin "farkında" ve "sembolizmini" bilerek yürürler. Amaç güç değildir... Bu noktada kendini büyücü olarak tanımlayan kişinin yolu da çok önemlidir. Biz genelde, büyüyü amaç edinen kişilere büyücü deriz (adı üstünde)... Ama büyü bizler için (cadılar) sadece bir "araçtır" amaç değil. Çünkü bir aracı amaç haline getirmenin asıl nedeni kişisel güç elde etme isteğidir... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.