KaTiLxPiRe Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2013 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2013 yanlış sevgili katilxpire, senin sorun temelinde bir tanrının varlığını kabul ederek başlıyor "TANRI NEDEN YARATMA İHTİYACI DUYDU" soru bu yani bir tanrı var ve neden yarattı. Bu yüzden bir oksimoron bu soruya cevap vermek kendi adıma. Tanrı neden yarattı sorunuza cevabım net ve açık olur "ne tanrısı?" İnananlar için felsefi bir soru olduğu kesin ama bizim için soru değil üzgünüm dostum edit: ki senin felsefe başlıklarına bayılmama rağmen buna bulaşmadım Eksik açıklamışım sanırım,herkes bilir sandım... Bu soru özünde İdealist,yani bir yerde tanrının yaratılışlarını savunan bir soru.İdealistler bu soruyu kullanır.Ancak materyalistler ise bu soruya başka bir cevap verir derlerki;herşey vardı insan yahut tanrı dünyayı yaratmadı. İşte durum bu,yani senin ateist olduğunu biliyorum.Sende bir materyalist filozof gibi,dünya tanrının yaratması değildir,dersin büyük ihtimalle.Yani soru özünde ateist daha doğrusu materyalist filozoflarla,idealist yani tanrıcı filozofları karşılaştırıyor. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ptahba Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2013 Ben temel olarak herşeye muktedir, herşeyi bilen ya da dinlerde tanımlanageldiği şekilde bir tanrının varlığını red ediyorum. Arabaya bindiğinizde kontağı çevirip motoru başlatırsınız ama bu çalışma prensiplerini kontrol edebildiğiniz anlamına gelmez. Ya da ne biliyim kaç km gittikten sonra bozulacak bilemez bozulsa da tamir uzmanı değilseniz tamirde edemezsiniz. İnsanlık teorik olarak bir evreni başlatabilecek kontak anahtarını bulmuş durumda. Anahtarı henüz üretemedik ama kontak orada eninde sonunda kontağı çevirdiğimizde bu bizi tanrı yapmayacak yaratıcı yapacak ama ne kadar kontrolde ne kadar güçlü olacağız? Ya da kontağı çevirdiğimizde tanrılar katında hakettiğimiz yeri almış mı olacağız. Peki o zaman bize neden yarattın ey insanoğlu dediklerinde ne diyeceğiz? Çünkü yapabiliyorduk mu? Deney yaptık mı? Hiçbirideğil bence insanı tüm hayvanların üstüne çıkartan duygu yüzünden yaptık diyeceğiz MERAK! Tabi o zaman hala bu insan bedeninde mi olacağız yoksa çoktan makineleşmiş ölümsüz varlıklar mı olacağız orası ayrıca tartışılır. O yüzden eğer kontağı biri çevirdiyse bence meraktan çevirmiştir. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ReaLPiLLS Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 25, 2013 Çok küçük bir örnek vereceğim sanırım çözülür,yeni ilkellikten çıkmış bir canlı topluluğu olarak,daha uzayda 2 gezegen dışına çıkamamamız bir yana,nasıl olur da Tanrının varlığını veya yokluğunu kesin olarak bulmaya çalışırız? Çok hırslıyız ama sonuca ancak ölünce ulaşılacak. Sonuca ölünce ulaşılacağını nereden biliyorsun ? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KaTiLxPiRe Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2013 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2013 Hayata şüpheci olarak yaklaşırsanız hiçbir şey düşünmeye layık olmaz,eğer bir filozof yahut herhangi bir kafa yoran insan olacaksanız şüpheciliği bırakmalısınız.Israrla,hiçbir şey kesin değildir,olabilir,yapılabilir derseniz işi çıkmaza sürmekten başka bir işe yaramaz. Not:Şüpheci filozofların olduğunu biliyorum,ancak sizde bilmelisiniz ki gerçek anlamda bir şüpheci filozof ''Kesin değildir'' diyerek kafa yormayı bırakır,böyle bir durumda da filozof adını taşıması yanlış olur... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
addicted Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2013 İbadet olayı var bir de farklı cevaplar. Verdikleri için şükür edilmesini istiyor ama aynı zamanda inkarcılar var. Yani eğer amacı sadece ibadet veya onun kulu olmamızı istemesiyse inanmayanlar neden var? İş bildiğin paradoks yani. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KaTiLxPiRe Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2013 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2013 Belkide Tanrı karanlıktan ve yalnızlıktan korkuyordur.Sonuçta ptahba'nın dediği gibi meraktanda yaratmış olabilir. Ancak kendi görüşüm;Tanrı denilen varlık yaratma ihtiyacı duyacak bir varlık değildir,ancak bizler varız ve yaratıldığımız söyleniyor öyleyse bir çelişki mevcuttur.Bence bu kadar güçlü bir Tanrı varsa yaratma ihtiyacı duymaz yahut istemez.Benim gözümde o yok. Ancak inanan biri için soruya verebileceği tek cevap var,Hegel'in cevabı ''Diyalektik Tanrı'',Tanrı insanlığı deneme amaçlı gibi yarattı ve onunla beraber gelişiyor...Ancak Hegel çelişkilerle dolu biri,Tanrı denilen mutlak güç neden ''Gelişim'' gibi bir şeye ihtiyaç duysun? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ptahba Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2013 (düzenlendi) evet ama yanılmıyorsam eğer hegel sentezi geliştiren filozoftu. Tez ve anti tez birinden birini doğrulayacağına ikisinden sentez varma sistemi diyelim basitçe (çok basitçe) Peki senin sentezin ne sevgili katilxpire zira hem tezin hem de anti tezin var ama sentezini göremedim (yemin ediyorum fizik daha kolay arkadaş ya) edit: araştırdım yanılmıyomuşum bu arada hegel'i sokakta karanlıkta görsem oracıkta kalpten gidermişim brr... Şubat 27, 2013 ptahba tarafından düzenlendi Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
electra Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 26, 2013 "Felsefe nedir?" bu sorunun cevabını verebilecek biri sorabilir (konuyu açan arkadaşımıza demiyorum). Tanrı herşeyi yaratan oluşturan vs. bu tür tanımlamalar çoğaltılabilir; herşeyi anlamadan herşeyin kaynağını çözmeyi beklemek hangi "mantık,doğru,düşünce" ye uyuyor?Boş soru sormak, soru soru soru ... sonra? Cevabı aramak için soru sormak gerekir,şüpheci olmak gerekir, ben "doğru" yu bulacağım demekle olmuyor.Felsefenin de bir mantığı var; insan merak eder,düşünür,sorgular.Bir sorunun cevabını anlamayınca başka soru sorarsanız direk "sorgu" kısmına geçersiniz ve sağlıksız olur. İlla soruya cevap arıyorsanız;Tanrı din felsefesinde mutlak iyi olandır.Tanrı varlığını sorgular iken "varlık" dediğin şeyi yaratan da o ise neyin peşindesin?Halen soru mantıklı diyor iseniz, "Kötülük Problemi" ni araştırabilirsiniz. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ivan Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Çünkü var olması gerekiyordu. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KaTiLxPiRe Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 evet ama yanılmıyorsam eğer hegel sentezi geliştiren filozoftu. Tez ve anti tez birinden birini doğrulayacağına ikisinden sentez varma sistemi diyelim basitçe (çok basitçe) Peki senin sentezin ne sevgili katilxpire zira hem tezin hem de anti tezin var ama sentezini göremedim (yemin ediyorum fizik daha kolay arkadaş ya) edit: araştırdım yanılmıyomuşum bu arada hegel'i sokakta karanlıkta görsem oracıkta kalpten gidermişim brr... Önce Hegel'den bahsedeyim.Kendisi Diyalektik Tanrıyı savunur,yani zıtlıklar ile bir gelişim...Aynı zamanda Tanrı zihni insanı,insan zihni dünyayı yarattı der.İdealist bir filozoftur,haddim değil ama felsefe konusunda yetersiz olduğunu okuduğu okulda belirtmiştir,ancak bu onun Diyalektiğini küçültmez.Gelmiş geçmiş en büyük Diyalektik yapılarını Hegel oluşturmuştur.Yani araştırman doğru tez ve antitez. Ben,tez-antitez ile gelişimin olacağını öngörmüyorum.Zira potansiyel olarak var olmayan bir ''Şey'' zıtlıkların karşılaştırılması ile bile oluşmaz. Kendi görüşüm basit;Tanrı müthiş güçlü ise bizi yaratma ihtiyacı duymaz yahut yaratmak ve bizi iyi-kötü hatta cennet-cehennem gibi ayrılıklara sokmaz.Eğer yaratma ihtiyacı mevcutsa o halde tek açıklama mevcuttur,Tanrı güçsüz ve insanlıkla gelişiyor ki bunu Hegel'de demiştir.Düşünmemiz gereken Tanrı güçsüzse hala Tanrı diyebilirmiyiz?Ayrıca Hegel'in dediği gibi insan zihni dış dünyayı varettiyse,insanda bir nevi Tanrı olur.Bu çelişkiler bana gösterirki;Tanrı yaratma ihtiyacı duymaz,duyarsa Tanrı diyemeyiz,Tanrı olmayan bu varlık yaratma ihtiyacı duyupta yaptıysa insanda bir nevi Öğretmen-Tanrı rolünü alır ki bu 2 Tanrı demektir ve kendi kendine Monistliği yok etmiştir Tanrı,tabi eğer varsa Anladığınız üzere mantığım yok diyor. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ptahba Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 yani kısaca tanrı varsa bile bizim tapınmamız ile güç kazanıyor diyorsunuz yani oyunlardaki mana gibi. İlginç yaklaşım Mantığınızın sesini dinleyin siz kalp şaşırtır mantık kolay kolay şaşırtmaz Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KaTiLxPiRe Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 "Felsefe nedir?" bu sorunun cevabını verebilecek biri sorabilir (konuyu açan arkadaşımıza demiyorum). Tanrı herşeyi yaratan oluşturan vs. bu tür tanımlamalar çoğaltılabilir; herşeyi anlamadan herşeyin kaynağını çözmeyi beklemek hangi "mantık,doğru,düşünce" ye uyuyor?Boş soru sormak, soru soru soru ... sonra? Cevabı aramak için soru sormak gerekir,şüpheci olmak gerekir, ben "doğru" yu bulacağım demekle olmuyor.Felsefenin de bir mantığı var; insan merak eder,düşünür,sorgular.Bir sorunun cevabını anlamayınca başka soru sorarsanız direk "sorgu" kısmına geçersiniz ve sağlıksız olur. İlla soruya cevap arıyorsanız;Tanrı din felsefesinde mutlak iyi olandır.Tanrı varlığını sorgular iken "varlık" dediğin şeyi yaratan da o ise neyin peşindesin?Halen soru mantıklı diyor iseniz, "Kötülük Problemi" ni araştırabilirsiniz. 1-Bilgisiz olarak geldiğimiz dünyada sorgulama ve mantık ile doğrular buluruz,doğruları kullanarakta başka doğrular...Eğer yeterli bilgiye sahip değilim diyerek çekileceksek,hayatımızın ilk yıllarını yani bebeklik dönemini yanlış anlamışız demektir zira bebeklik dönemi bilgisiz olmamıza rağmen hayatımızda en çok öğrendiğimiz dönemdir. 2-Din felsefesi demek yanlış olur,dini görüşler demek daha doğru.''Felsefenin de bir mantığı var; insan merak eder,düşünür,sorgular.'' cümlesini kurarak benim yazdığımı onaylamış oldunuz çünkü eğer Tanrıyı sorguluyorsanız dininize ne kadar bağlı olduğunuz bellidir.Zaten Felsefe ''Daima Sorgulamak''tır,bu nedenle sürekli Tanrıyı sorgulayarak dine mensup olunmaz. 3-''Tanrı varlığını sorgular iken "varlık" dediğin şeyi yaratan da o ise neyin peşindesin?'' bu cümlede başlı başına çelişki...''Tanrı var'' diyorsanız ve ''Tanrı varlığı yaratandır'' diyerek ekliyorsanız kendi kendisini yaratan bir tanrı söz konusu olur.Tanrı ''Var''sa ve başı-sonu yoksa,bizde ''Var''ız bizimde başımız sonumuz yok o halde yaratma hadisesi yok. 4- Tekrar dikkat çekmek istiyorum;Tanrı varsa ve ''Varlıklar''ı yaratan o ise,Tanrıda ''Varlık'',demek ki kendi kendini yaratmış:DKendi kendine doğan bir çocuk mu bu Tanrı? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Locked Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Bütün evrendeki zihinsel güç bir araya gelse, hiçlikten varlığın oluştuğu zamanı zihninde tezahür edemez. (Ancak Hawking gibi teoriler üzerinden konuşabilir, en doğrusu da budur) Çünkü hiçlik de bir kavramdır. Esas olan soru, hiçlikten öte de bir şeyler var mı? Ondan sonra yaratıcı varsa, ihtiyaçları üzerine konuşulabilir gibi geliyor. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
MichaeL Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 hiçbirzaman kesin bir şekilde cevap alınamayacak olan ya da tek bir kanıt olarak kuran-ı kerimde yazanları somut olarak almamızı gerektiren bir soru bu aslında. isterseniz megabeyin olun Tanrının neden yarattıgını anca sorgular dururuz. Herkez binlerce farklı teori ortaya koyar, düşünce ortaya koyar ama tek somut olan kuran-ı kerim'de yazandır. Çok küçük bir yaradılış örneği ; Büyük amazon nilüferleri. bilimadamlarının araştırmasına göre bitkinin içindeki dokuları bulmak uzun bir zaman almış ama bu bitkinin bu hale gelmesini saglayan tohum nedir hiç bulamamışlar. Daha dogrusu normal bir nilüfer çiçegi tohumunun bile nasıl meydana geldigine dair hiçbir şekilde bir bilgi yok. Sorgulansa da cevapsız kalan binlerce şeyden sadece küçük bir örnegi bu çiçek. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
x123tr Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Evet,soru basit.İdealist felsefenin can damarları hatta onu var eden düşünce sistematiği bu soru ile sonuçlanır,idealist felsefenin çökmemek için muhtaç olduğu sorudur.Aynı zamanda materyalist düşünürler için örneğin benim için,gayet şahane bir sorudur.İdealistlerin zorlandığı,materyalistlerin zorladığı sorulardan biri. Haydi... Tanrı neden şeyleri yaratma ihtiyacı yahut zorunluluğu duydu? ''Neden?'' leri yaratan nedir Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KaTiLxPiRe Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 ''Neden?'' leri yaratan nedir Neden denilen sebepleri kimse yaratmaz,bir halin oluşumuna sebep olan şey ''Neden''dir.Siz ''Nereden geldi'' gibi bir ''Neden'' kasıt ettiyseniz ki böyle olduğunu sanmıyorum,büyük ihtimalle çelişik bir durum ortaya getirmeyi yahut diyalektik ile beni tuzağa çekmeyi planlıyorsunuz. Not:Yaratma sözcüğü dikkatli kullanılmalı,Neden x'tir peki bu x'in nedeni nedir diyerek beni tuzağa çekecekseniz şimdiden sonuçta söyleyeceğim belli;Elea filozofları,oluşa ne gerek var? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KaTiLxPiRe Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 hiçbirzaman kesin bir şekilde cevap alınamayacak olan ya da tek bir kanıt olarak kuran-ı kerimde yazanları somut olarak almamızı gerektiren bir soru bu aslında. isterseniz megabeyin olun Tanrının neden yarattıgını anca sorgular dururuz. Herkez binlerce farklı teori ortaya koyar, düşünce ortaya koyar ama tek somut olan kuran-ı kerim'de yazandır. Çok küçük bir yaradılış örneği ; Büyük amazon nilüferleri. bilimadamlarının araştırmasına göre bitkinin içindeki dokuları bulmak uzun bir zaman almış ama bu bitkinin bu hale gelmesini saglayan tohum nedir hiç bulamamışlar. Daha dogrusu normal bir nilüfer çiçegi tohumunun bile nasıl meydana geldigine dair hiçbir şekilde bir bilgi yok. Sorgulansa da cevapsız kalan binlerce şeyden sadece küçük bir örnegi bu çiçek. Tarih boyunca ''Şeyler'' bilinemediği zaman metafizik öğeler ortaya konuldu. Buyurun hatırladığım bir mit;Thor bir sabah uyanır ve çekici ortada yoktur,cinler o uyurken çekicini çalmışlardır.Çekici çalan cin,Tanrıça(Sanırım bereketti) ile evlenmek ister,Thor bir plan yapar,Tanrıça yerine o gidecektir ama kadın kılığında...Cinlerin bölgesine girer tam evleneceklerdir ki,Thor çekici kapar ve kıyafetleri çıkarır.Cinler şaşırır,Thor çekici ile şimşekler yağdırır,cinlerin üstüne yağdırdığı bu şimşekler dünyamıza da gelir. Bu mit elbette size,çok saçma gelmiştir ancak unutmayalım ki o dönemde ''Açıklanamayan'' bir hadise olan ''Şimşekler'',açıklanamadığı için metafizik bir olgu haline getirilmiştir.Günümüzde de görüyoruz,açıklanamayan hadiseler hemen metafizik değerler kazanıyor... Tarih gösteriyor. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ayandra Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 hiçbirzaman kesin bir şekilde cevap alınamayacak olan ya da tek bir kanıt olarak kuran-ı kerimde yazanları somut olarak almamızı gerektiren bir soru bu aslında. isterseniz megabeyin olun Tanrının neden yarattıgını anca sorgular dururuz. Herkez binlerce farklı teori ortaya koyar, düşünce ortaya koyar ama tek somut olan kuran-ı kerim'de yazandır. Çok küçük bir yaradılış örneği ; Büyük amazon nilüferleri. bilimadamlarının araştırmasına göre bitkinin içindeki dokuları bulmak uzun bir zaman almış ama bu bitkinin bu hale gelmesini saglayan tohum nedir hiç bulamamışlar. Daha dogrusu normal bir nilüfer çiçegi tohumunun bile nasıl meydana geldigine dair hiçbir şekilde bir bilgi yok. Sorgulansa da cevapsız kalan binlerce şeyden sadece küçük bir örnegi bu çiçek. Size göre somut olan Kur-andır başkasına göre İncildir Tevrattır başkasına göre bilimdir. Tek cins olan tek familya Nelumbonaceae familyası değildir taktir edersiniz ki. Enterobacteriacecae(yanlış yazmış olabilirim ) familyası da tek cins içerir. Yani affedersiniz ama tek cins içeren bu familyaların direk tanrı eliyle yaratılıp evrimi yalanladığına inanmam mümkün değil . Bana göre Büyük Amazon nilüferi doğal seleksiyon sonucu oluşan bir bitki türü.Hatta oluşan demek yanlış olur sadece yaşadığı ortam büyüme fırsatı vermiş/büyümek zorunda bırakmış bu nilüferleri (Tıpkı İngiltere de yaşayan beyaz güvelerin ağaçların kurumla kaplanıp siyahlaşmasıyla renklerinin koyulması gibi. ).. Bitkinin bu hale gelmesinde tohuma gerek yok doğal seleksiyon genetik özellik değiştirmez. Ve de nilüferlerin sınıfının herhangi bir bireyiyle akrabalığı olabilir. Bilim insanlarının hala keşfedilmemiş binlerce canlı türü olduğunu düşünmesi(ve benim bu düşünceye hak vermem) sebebiyle nilüferin bir tür 'tanrının mucizesi/kesin kanıtı' olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
MichaeL Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 27, 2013 dogal seleksiyon'un oluşması için doga nasıl meydana geldi ? bu sorular hiç bitmez Yani aslında sorgulanmaması gerekenbir durumdur bu. Sonucu yoktur cünkü. Sonuc olarak ortaya cıkartılan herbir cümleden birden fazla soru üretilir. Kesin sonuç soru sormayı engeller ama burada sonuc olarak yada şu şöyledir bu böyledir işte bitki şurdan gelmiştir bu burdan gelmiştir denildiginde " nerden gelmiştir ? nasıl gelmiştir ? " diye sorular soruluyorsa eger, verilen cevaplar kesinlikle tatmin edici yada dogruluk payının olmadıgı anlamına gelir. Böyle sürekli uzar uzar gider yani... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
masal perisi Yanıtlama zamanı: Şubat 28, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Şubat 28, 2013 Tartışma yaratan mesajlar silindi....... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
AnaraneSleith Yanıtlama zamanı: Mart 6, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 6, 2013 Bir müslüman olarak bu soruyu kendime sorduğumda,egosundan heralde diyorum.Çünkü tapılmak,ibadet edilmesini istemiş.Hiç dünyaya göndermeden bizi cennette sürekli ona ibadet ederken şuursuzca taparken,bulundurabilirdi.Ama o ona inanmamamız için neredeyse elinden geleni yapıyor,hep kötülükle karşılaştırıp iyi olmamızı hala ibadet etmemizi söylüyor.Bu nasıl bir ego ki,"Ben sizinle dalga geçiyorum,her şekilde bana şükretmelisiniz,açlıktan ölen,tecavüz edilirken ölen insanlar bile bana şükretmeli,hayatında hep iyilik yapmış şükretmiş birini ağır bir hastalıkla öldüren biriyim,birşeyim.Sıkıysa ibadet etmeyin,öbür tarafta görüşürüz" diyo,ve biz inanananlarda onu övüp duruyoruz hala.Sanırım bu cevap en iyi cevaplardan biri olabilir.Çünkü iki tarafa da oldukça yakınım.Ateizm ve müslümanlık Sonuçta nasıl olsa günah işliyoruz hepimiz,iki af diler şükrederim.Eğer varsa az ceza çekip cennete giderim,yoksa da birşey kaybetmem naapıyım yaani.Ki ateist bile olsanız sonunda hepiniz cennete giriceksiniz diyo.Hayır hala neyin hırsı neyin çabası,öldür de hepimiz rahat rahat yaşayalım cenette dimi ama?Senide görürüz? Ama yoook ölsen bile kıyamet bekliyosun yine cennete gidemiyosun Tanrı egosu yüzünden bizi yarattı.Beyninizi koymayı unutmadım merak etmeyin diyip beyni koymayı unuttuğu vsrlıklar yarattı.Hiç bir net sorunun net cevabı yok.Yıllar öncesinden kalma bir kitap var.Cevap alamadığımız sorulara inandığımız için bu durumdayızdır belki.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
elturco Yanıtlama zamanı: Mart 6, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 6, 2013 Mesajlarımdaki anlamı kavrayamayıp, tümünü tartışma yaratan mesaj olarak değerlendirmiş sanırım moderatör arkadaş. Hiç yoktan tartışma yaratılmak isteniyorsa, benim mesajlarımın günahı ne? Bu mesaj, aynı zamanda bedavadan polemik üreten arkadaşlara da tabii. Aynı şeyi tekrarlarsanız, sizlerle tartışmam. Kafa yorup, emek harcadığım mesajların silinmesine dayanamam. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ahmetaktas Yanıtlama zamanı: Mart 6, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 6, 2013 Belki de biz tanrının parçacıklarıyız, tümden kopup ayrılmak istedik, eğlence aradık kendimize? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ateist Yanıtlama zamanı: Mart 6, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 6, 2013 tanrı yokki neyin kafasını yaşıyorsunuz. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ptahba Yanıtlama zamanı: Mart 6, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 6, 2013 çok üzgünüm ama senin ateist olduğuna inanmıyorum. tamam tanrı yok katılıyorum ama kalkıp inanan kişileri bu şekilde suçlayamazsın neyin kafasını yaşıyorsun demek bir ateistin asla yapmayacağı şeydir. Zira sen kendi inançsızlığına saygı istiyorsan karşındakinin inancına saygı göstermek zorundasın. Senin yaptığın provokasyondan ileri değil. Fikrini paylaşırsın tamam ama hakaret etmen yanlış. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.