Jump to content

Tanrı neden yaratma ihtiyacı duydu?


KaTiLxPiRe

Önerilen Mesajlar

tanrının bizi yaratma sebebi belkide sadece bilinmek istemesindendir. ( kuranda gecen yada yaradılısı anlatan kitaplardan bildigim kadarıyla) ona mutlak itaat eden melekleri varken neden kendi eliyle ona kafa tutabilecek bi varlık yaratmıs olabilir derseniz ona zorunluluktn baska türlüsünü bilmedigi icin inanan meleklerden sıkılmıstır belkide. ki dünyada cinlerin yasadıgını ve seytanın onları yeryüzünden sildigini sonra cok kibirlenip böbürlendigi icin ademin yaratıldıgı ve kibirinden seytanın secde etmedigi yazar. bir kaynakta da söyle yazar ilgi mi cekmisti o yüzdn sizlede paylasmak isterim. : seytan ademe secde etmez ve tanrıya kızar. sen beni yaratmısken onu da yarattın ve sonra beni onun önüne secde etmeye mecbur kıldın. eger benim tanrımsan bana da onları yoldan cıkarmam icin izin vermek ve bunun icin bütün yolları bana söylemek zorundasın. cünkü ona oldugu kadar bana da sorumlulugun var der. .

 

zaman zaman kendimi seytan ve tanrının arasını acan bi varlık olarak görsemde, tanrının bizi yaratırken bize kendinden bir parca üfledigi bu yüzden bize sah damarımızdan yakın oldugu söylensede mantıgıma cogu zaman yatmayan cevaplar aldım hep. tanrı insanı neden yaratmak istedi üstteki gibi bir sürü cevaba bir sürü teze ulasabilirsin. ama bunlar mantıklı gelmiyo bana. din adına konusan insanların cogunun cehaleti pacalarından akıyo. ve bu yüzden yanlıs bilen bir sürü insan var. o yüzden dini bilmem ama herkesin tanrısı kendisindedir. isteyen istedigine inanabilir. herkes mutlu oldugu sürece sıkıntı yok :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tanrının bizi yaratma sebebi belkide sadece bilinmek istemesindendir. ( kuranda gecen yada yaradılısı anlatan kitaplardan bildigim kadarıyla) ona mutlak itaat eden melekleri varken neden kendi eliyle ona kafa tutabilecek bi varlık yaratmıs olabilir derseniz ona zorunluluktn baska türlüsünü bilmedigi icin inanan meleklerden sıkılmıstır belkide. ki dünyada cinlerin yasadıgını ve seytanın onları yeryüzünden sildigini sonra cok kibirlenip böbürlendigi icin ademin yaratıldıgı ve kibirinden seytanın secde etmedigi yazar. bir kaynakta da söyle yazar ilgi mi cekmisti o yüzdn sizlede paylasmak isterim. : seytan ademe secde etmez ve tanrıya kızar. sen beni yaratmısken onu da yarattın ve sonra beni onun önüne secde etmeye mecbur kıldın. eger benim tanrımsan bana da onları yoldan cıkarmam icin izin vermek ve bunun icin bütün yolları bana söylemek zorundasın. cünkü ona oldugu kadar bana da sorumlulugun var der. .

 

zaman zaman kendimi seytan ve tanrının arasını acan bi varlık olarak görsemde, tanrının bizi yaratırken bize kendinden bir parca üfledigi bu yüzden bize sah damarımızdan yakın oldugu söylensede mantıgıma cogu zaman yatmayan cevaplar aldım hep. tanrı insanı neden yaratmak istedi üstteki gibi bir sürü cevaba bir sürü teze ulasabilirsin. ama bunlar mantıklı gelmiyo bana. din adına konusan insanların cogunun cehaleti pacalarından akıyo. ve bu yüzden yanlıs bilen bir sürü insan var. o yüzden dini bilmem ama herkesin tanrısı kendisindedir. isteyen istedigine inanabilir. herkes mutlu oldugu sürece sıkıntı yok :D

 

Çok insanca bir bakış açısı. Muazzam bir güce ve bilgeliğe sahip bir şeyin böyle egoist davranışlarda bulunabileceği fikri pek mantıklı gelmiyor bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok insanca bir bakış açısı. Muazzam bir güce ve bilgeliğe sahip bir şeyin böyle egoist davranışlarda bulunabileceği fikri pek mantıklı gelmiyor bana.

belki olabilir. ama ben zaten bi insanım ve zaten insan gibi düsünebilirim. o ne kadar ulu bilge ve ulasılmaz tasvir edilse de illa ki benim insanlıgım bunu bi noktada kavrayamayacak zaten. neden bu kadar büyük ulu ve bilge bir güce sadece birilerinin bana anlattıgı sekilde inanayım ki. benim onunla konusabilmem icin ne belli sözlere ihtiyacım var ne mekanlara nede bi insana. ben ona ihtiyac duydugumda o yanımdadır. anlatırım konusurum yardım isterim. yol göster derim. ve severim. cnkü ulu bilge ulasılmaz gösterildikce inandıgın seye korku bulastırırsın ve bu bana samimiyetsiz geliyo. korktugun seye inanmazsın. zorunlu kalırsın. ama ben ona inanmak istemeyi sectigim icin onun varlıgı benim icin anlam kazanıyo. bu noktada da birbirine ihtiyac duyma meselesi giriyo. o bana yardım etmek icin benim gibi bir varlıgın nasıl mutlu olacagını nasıl mutsuz olacagını nasıl hırsa kapılacagını nasıl yoldan sasacagını görmek icin beni yarattı. var etti. bende cıkmazda acmazda kaldıgımda savunmasız kaldıgımda o var nasılsa diyip varlıgıyla huzur bulmak icin onun varlıgının anlam kazanmasına izin verdim. benim icin olay bu kadar basit. karmasıklastırmak biseyleri cözmez. bence :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önce şunu sormak gerekir. Tanrı nedir? Bunun belirli bir tanımı yokki.

"herşeyi yaratan, herşeyi bilen, sonsuz güçlü"

Tamam da o ne? Herşeyi yaratan ne? Nerde yaşar neye benzer, ne yer ne içer?

Saydıkları genellikle özellikleridir kendini belirtmez. Örneğin insan nedir dendiğinde "düşünebilen, koşabilen şey" falan demiyoruz, tanımlayabiliyoruz.

Örneğin dik duruşa, görece gelişmiş bir beyine, soyut düşünme yeteneğine, konuşma kabiliyetine sahip bir primattır dediğimizde gözünüzün önüne tek bir tür gelir. Ama tartışmalarda da farkedersiniz ki herkesin kendine göre bir tanrı kavramı var. Yani tanımlanmamış, daha kavram olmamış bir şey üzerine tartışmak anlamsızdır bana göre.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben materyalistim diyen bir kimse zaten kendine bu soruyu sormaz. Niche'nin bir sözü vardı sanırım tanrıyı birde delilere sorun :D ... sonra kendi delirdi. trajik.omik

 

Ben size Hegel gibi idealistler ile materyalistleri karşılaştıran soruyu sordum,yorumlardan birinde de açıklama yaptım.eflatun nickli birinden beklenirmi bu yaptığın?Evet beklenir,sonuçta belli,sen Antik Yunan ile ilgileniyorsun.

 

birminikpenguen,dediklerin gayet güzel.Tanımsız bir şey üzerine tartıştığımız zaman net bir bilgiye ulaşmak zor(bence imkansız değil,kesinlik veremesekte...).

 

Konudan habersiz arkadaşlar bu soru tarihi bir öneme sahip yoksa ben yaratılışçı falan değilim.Yani neden direk Tanrıyı kabul ettin demeyin.

 

birminikpenguen,tanrı tanımı tam olarak kalıbını dinlerde bulur e bulunca millet saldırıya geçer,bence tanımsız tanrı(ortacağ kilise filozofları...) bir savunma biçimidir,bilim ve diğer filozoflardan saldırı almamak içindir...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@KaTiLxPiRe

Evet, kuranda tasvir edildiği gibi olursa insana benziyor. Görüyor, duyuyor, kızıyor, acıyor, merhamet ediyor. Eli var kolu var. Tahtı var arşta orada oturuyor. Hatta kıyamette baldırını gösterecek yazıyor. Ayetlerin hepsini not almıştım üşenmezsem arşivimi kurcalayıp yazacağım buraya :)

Sorun şu ki, müslümanlar bunu bilmiyor. Ateistler biliyor. Bu sefer tartışma komik bir hal alıyor, adamlara din dersi veriyoruz resmen :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neler yazılır aslında ama inançlara saygı duymak gerekiyor :D

 

Ben sana katılmıyorum bu konuda. Saygı karşılıklı bir şeydir. Kutsal kabul ettikleri kitapta, inançsızlara hakaret ediliyorsa, onlar için hayvandan daha aşağı deniliyorsa ben buna saygı göstermem kimse kusura bakmasın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@KaTiLxPiRe

Evet, kuranda tasvir edildiği gibi olursa insana benziyor. Görüyor, duyuyor, kızıyor, acıyor, merhamet ediyor. Eli var kolu var. Tahtı var arşta orada oturuyor. Hatta kıyamette baldırını gösterecek yazıyor. Ayetlerin hepsini not almıştım üşenmezsem arşivimi kurcalayıp yazacağım buraya :)

Sorun şu ki, müslümanlar bunu bilmiyor. Ateistler biliyor. Bu sefer tartışma komik bir hal alıyor, adamlara din dersi veriyoruz resmen :D

 

Kuran da Allah ın hiçbir yaradılana benzemediği yazar.Allah ın fiziki bir bedeni olmasına gerek yoktur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Beden zaten fiziki olur,fiziki olmayan bir beden yoktur,varsa başka bir isim almalıdır.Senin cümlenden çıkan sonuç tanrınızın bir ''bedeni'' olmadığı.İnsani özellikleri mevcut.

 

Eğer bir idealist olsaydım bu soruyu geçiştirmekten başka bir şey yapamazdım sanırım :D.Materyalistler için tam idealistlere saldırmalık bir soru.

 

Düzenleme:Konuyu pek saptırmadan böyle devam edelim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kuran da Allah ın hiçbir yaradılana benzemediği yazar.Allah ın fiziki bir bedeni olmasına gerek yoktur.

 

Hangi ayete yazıyor peki? Benim dediklerimin hepsi ayetlerde yazıyor mesela boş olduğum bi ara konu açıp yazarım foruma. Peki allah nedir? Demek istediğim bunun bir tanımını yapamıyorsunuz daha. Çelişki belirdikçe eğip büküyorsunuz bi yerlerden.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Allahın Zati SIfatlarıdan Biri Havadise muhalefet : sonradan yaratılanlara benzemez.

Allah ın tanımını tam olarak yapamayız.Ama O nun evrenin yaratıcısı olduğunu bilirim.Onu bilmem için görmeme gerek yok.şöyle örnek veriyim;bir heykel gördüğünüzde onu birinin yaptığını,kendi kendine var olmadığını bilirsiniz.Benim inancım da budur.mükemmel düzene ve rastlantı sonucu olamayacak evrene baktığımda bir Yaradan olduğunu bilirim. Tabi Herkesin inancı kendinedir.Ben Kimseye karışamam,onlar da bana karışamaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Beden zaten fiziki olur,fiziki olmayan bir beden yoktur,varsa başka bir isim almalıdır.Senin cümlenden çıkan sonuç tanrınızın bir ''bedeni'' olmadığı.İnsani özellikleri mevcut.

 

Eğer bir idealist olsaydım bu soruyu geçiştirmekten başka bir şey yapamazdım sanırım :D.Materyalistler için tam idealistlere saldırmalık bir soru.

 

Düzenleme:Konuyu pek saptırmadan böyle devam edelim.

 

insani özelliklerinin mevcut olduğunu nereden çıkardın?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@BloodyChieF

 

Allah'ın katının Kuran'daki tasviri

 

Yunus 3:

Şüphesiz ki Rabbiniz, gökleri ve yeri altı gün içinde yaratan, sonra da Arş’a kurulup işleri yerli yerince düzene koyan

Allah’tır. O'nun izni olmaksızın, hiç kimse şefaatçi olamaz. İşte O, Rabbiniz Allah’tır. O hâlde O'na kulluk edin. Hâlâ

düşünmüyor musunuz?

 

Hud 7:

O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı konusunda sizi imtihan için, henüz Arş'ı su üstünde iken gökleri ve yeri altı

gün içinde yaratandır. Böyle iken ‘Ölümden sonra şüphesiz diriltileceksiniz’ desen, inkârcılar ‘Mutlaka bu, apaçık bir

büyüdür’ derler.

Zümer 75:

Melekleri görürsün ki, Rablerine hamd ile tesbih ederek Arş'ın etrafını kuşatmışlardır. Artık aralarında adaletle

hükmolunmuş ve ‘alemlerin Rabbi olan Allah'a hamdolsun’ denilmiştir.

 

Mümin 7:

Arş’ı taşıyanlar ve onun çevresinde bulunanlar (melekler) Rablerini hamd ederek tespih ederler, O’na inanırlar ve

inananlar için (şöyle diyerek) bağışlanma dilerler: ‘Ey Rabbimiz! Senin rahmetin ve ilmin her şeyi kuşatmıştır. O

hâlde tövbe eden ve senin yoluna uyanları bağışla ve onları cehennem azâbından koru.’

 

Fatır 1:

Gökleri ve yeri yaratan, melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapan Allah'a hamdolsun. O, yaratmada dilediği

arttırmayı yapar. Şüphesiz Allah, her şeye gücü yetendir.

 

Mülk 16, 17:

16. Gökte olanın, sizi yere batırıvermeyeceğinden emin misiniz? O zaman yer sarsıldıkça sarsılır. 17. Yahut gökte

olanın üzerinize taş yağdıran (bir fırtına) göndermeyeceğinden emin misiniz? İşte (bu) tehdidimin ne demek olduğunu

yakında bileceksiniz!

 

Allah gökte yaşıyor. Göklerde bir yerde bir Arş'ı (taht, saray) var. Bu Arş'ı taşıyan ve etrafında dönüp tesbih eden

melekler var. Eskiden bu arş su üzerinde imiş. Bu meleklerin ikişer, üçer, dörder kanatları var.

 

Kuran'da Allah insan gibi portre edilmiştir

 

Kuran'ın pek çok yerinde Allah gökte yaşayan bir hükümdar gibi portre edilmiş. Tahtı var, hizmetçileri var, insanları

kendisine ‘kul, köle’ olsunlar diye yaratmış. Bazı ayetlerde Allah'ın ellerine (Maide 64, Sad 75), yüzüne (vech) atıfta

bulunuluyor (Bakara 115).

 

Allah kuranda ‘Efendi’ (Rabb), ‘Kral’ (Melik) olarak geçer. ‘Ev’i (Kabe) vardır, ‘Tahtı, Sarayı’ (Arş) vardır. ‘Güçlü’

(Aziz) dir, ‘Zorba’ (Cebbar) dır, ‘Sevecen’ (Vedud) dur.

 

Ayrıca Allah insan gibi görür, işitir, konuşur, yatışır, düşünür, acır, bağışlar vs.

 

Kısacası, Kuran’ın o zamanın bir insanının dünya görüşü ve mantığını yansıttığı çok açık. Dünyanın, güneşin ve ayın

evrendeki yeri, gökteki yıldızların mahiyeti, evrenin ve dünyanın yapısı vs günümüzde çocukların bile bildiği

gerçekleri yansıtmaktan çok uzak.

 

Bütün bunlar bu kitabın ilahi değil insan yapısı olduğunun açık göstergeleridir.

 

Kaynak: http://propagandayayinlari.net/kitap/ateizm.pdf

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...