Jump to content

Bedri Ruhselman'ın 54 yıldır beklenen kitabı; İlahi Nizam ve Kainat


sirius

Önerilen Mesajlar

Spiritüalizmin Türkiye'de ki tarihini bilenler elbette Türkiye'de deneysel ruhculuğun kurucusu sayılan ve vazifeli olarak geçen Dr.Bedri Ruhselman'ı duymuştur. Dr. Bedri ruhselman'ın yaşarken yazdığı ama üç varise bırakarak özel bir zamanda basılması vasiyetini bıraktığı gizli bir kitabı mevcuttu. Bedri Ruhselman'ı bilenler bu kitabı muhakkak duymuştur. Kitabın, doğru bilinç anında çıkarılması önemli sayılmış ve o yüzden ismi dahi gizli tutulmuştur. İsmi bile gizli tutulduğu için kitaba ekol içinde "bilgi kitabı" denmiştir. (Şimdi öğrendik ki kitabın gerçek adı ilahi nizam ve kainat) Kitabın medyomu (kitabın varisi ve koruyucusu) Atilla Bey doğru zamanın geldiğine dair bir bilgi alarak Bilyay vakfının gözetiminde kitabı insanlığa açtı... Aşağıda hem haberi hem de kitabın tanıtımına dair videoyu paylaşıyorum.. Kitab bugün 2 Nisan yayınlandı ama hemen karşı bir duruş ortaya çıktı o da bedri ruhselman'ın ailesi...

 

Bedri ruhselman'ın torunu olan Nihan Ruhselman asıl varisin (ve yasal varisin) kendileri olduklarını söyleyerek hiçbir ekolün bundan prim yapmamaları gerektiğini açıkladılar ve yasal bir süreçte başlatmış oldular.

Durum ne olur bilmiyoruz ama bilgi kitabı yani gerçek ismiyle ilahi nizam ve kainat ortaya çıktı bir kere.. Merak edilen nokta 54 yıldır saklanmayı gerektirecek içindeki bilgiler ne... Beklemeye değdi mi, değmedi mi?... Okuyup göreceğiz =)

 

2 Nisan 2013 Tanıtım;

 

Bedri Ruhselman’ın 54 Yıldır Beklenen Kitabına Dair Açıklamalar [A. Cemal Gürsoy] on Livestream

Haber;

 

DR. BEDRİ RUHSELMAN’IN 54 YILDIR BEKLENEN KİTABI ÇIKTI…

Türkiye’de ruhçu araştırmaların başlangıcı Dr. Bedri Ruhselman tarafından 1950 yılında kurulan Türkiye Metapsişik Tetkikler ve İlmi Araştırmalar Cemiyetine dayanır. 1959 yılında “Önder” adını verdiğimiz Büyük Vazife Planı’ndan gelen bilgiler, Dr. Bedri Ruhselman tarafından düzenlenmiş, noter ve banka kasalarında uzun yıllar boyunca saklanmıştı. Şimdi zamanı geldiği için açılıyor ve orijinaline sadık kalınarak yayınlanıyor. İlahi Nizam ve Kainat adı altında kitaplaşıyor.

Ruh kavramına, ruhun iradi eylem haline, zaman anlayışına, ruhsal alemin plansal organizasyonuna, maddenin yapısına, fizik ve kuantum bilimine şu ana kadar olan bilgilerden farklı yaklaşımlarda bulunan, ölüm anına ve sonrasına yaklaşımları farklı bir şekilde açıklayan ve önümüzdeki dönemlerde tüm dünya insanlığını bekleyen hem fiziki, hem manevi, hem ruhsal değişimleri ortaya koyan ve öngörülerde bulunan bu kitapta okuyucular, kendi varlıklarına bambaşka bir yaklaşımla ve ruhsal gerçeklerle karşılaşacaklar.http://www.yenicikanlar.com.tr/wp-content/uploads/2013/04/ILAHI-NIZAM-KITAP1-210x300.jpg

Kitabın yayınlanması ile ilgili çok heyecanlı olduklarını bildirenMetapsişik Tetkikler ve İlmi Araştırmalar Derneği Başkanı A. Cemal Gürsoy, konu ile ilgili yaptığı açıklamada, “Yeryüzünde hiçbir kişi ya da organizasyon yukarısının iradesine karşı duramaz. Tarih ve saat, günle karar vermişse, o eylem yerine gelecektir. İlahi düzen kendi tesirini sağlayacaktır.Gezegenin yeniden düzenlenişinde bir nokta olacak bu bilgiler, 54 yıl bekleyip insanların realitelerinin asgari seviyede anlama zamanını seçmiştir. Hiçbir ölümlü onun iradesini değiştiremez. İşte o gün, o an geldi. Yüce idrak planlarının şuurları açan hediyesi artık maddeleşti. Yeryüzü bundan sonra daha farklı dönecek ışığı başka görecek, sesi değişik duyulacaktır. Kalplerdeki mühür için çözülme vakti gelmiştir. Gerçek ile yüksek idrak alemlerinin hizmetlerinin yapmak üzere bekleyenlere ne mutlu! “ dedi.

Dr. Bedri Ruhselman Kimdir?

http://www.yenicikanlar.com.tr/wp-content/uploads/2013/04/bedri-ruhselman1-192x300.jpgTürkiye’deki metapsişik biliminin öncüsü olan Dr. Bedri Ruhselman, 1898 yılında, İstanbul’un Fındıklı semtinde, Setüstü’ndeki kendi evlerinde dünyaya geldi.

Ruhselman ‘ın soy kütüğü, Kafkasya’da yaşayan Çerkezlerin Şapsığ koluna kadar uzanır. Babası, kıdemli yüzbaşı askeri cerrah Cemal Efendi, annesi ise Kastamonu kale kumandanı Binbaşı Hüsnü Efendi’nin kızı Safiye Hanım’dı. Ruhselman, anne ve baba tarafından asker kökenli bir aileden geliyordu. Ailece, ilkokulu bitirinceye kadar İstanbul’da Fındıklı’da oturdular. İlkokula, Şemsi Mekatip’te başladı. Çocukluğunun ilk yılları İstanbul’un Fındıklı semtinde geçen Ruhselman, 1902 yılında babasının Çanakkale’ye tayin olması nedeniyle, ilk ve ortaokulu Çanakkale’de tamamladı.

Çocukluğunun ilk yıllarıyla ilgili bir geçmiş yaşamı hatırlama olayını, Dr. Bedri Ruhselman ‘ın bu yaşlardayken bir önceki yaşamını hatırladığını; onun Ruh ve Kainat adlı eserinin 944. Sayfasından, kendi üslubuyla aktarmak istiyoruz.

“Çocukluğumun hangi zamanında başladığını bilemediğim, 4-5 yaşıma kadar beni takip eden bu hatıranın o zamanki canlı tesirlerini hala az çok duyabiliyorum. Bazen bir çocuk merakı ile, bu hikayenin ne zaman meydana geldiğini anneme sorardım. O önce, bir rüya görmüş olduğumu düşünerek, bana baştan savma cevaplar vermekle yetinmişti. Fakat bilahare devam eden ısrarlarım karşısında, nedense bazı endişeler duymaya başlamış ve beni şiddetle tehdit ederek böyle şeyleri konuşmaktan menetmişti. Beş yaşından sonra bu hatıralar yavaş yavaş kuvvetini kaybetti ve geride, canlı sahneler yerine sönük ve silik birtakım klişeler kaldı. Bu hikaye aşağı yukarı şu idi: Ben yine bir çocuktum fakat başka bir çocuktum. Annem ve diğer 2-3 kardeşimle beraber (O tarihte yalnız bir kardeşim vardı!) bir seyahatte bulunuyoruz. Denizdeyiz ve bir kayığın içindeyiz. Yanımdaki annem ve kardeşlerim şimdikilere hiç benzemiyor. Büyük bir limandayız. Bu limanda bir manzara var ki, benim merakımı en çok uyaran da bu oluyor. Zira bu, mutat olarak gördüğüm şeylere benzemiyor fakat bana aynı zamanda çok yakın ve mutat görünüyor. Deniz üzerinde veya sahillerde büyük tesisata bağlı ve asılı duran terazi kefeleri gibi birtakım şeyler var ama bunların üzerinde silahlı adamlar duruyorlar ya da bazı şeyler yapıyorlar.

Nihayet büyük makineler, kalabalık sahiller ve birçok görmediğim insan içinde hatıram bulanıyor ve siliniyor. Bu gördüğüm şeylerin hiçbiri, o zamanki alışılmış yaşamımda yoktu. Burası neresi idi, bu gördüğüm adamlar kimlerdi, ben buralara ne vakit gitmiştim? İşte o zamanlarda kafamı işgal eden meseleler bunlardı. Acaba bu, gerçekten bir rüyanın izlenimi miydi? Bu mümkündür, bir çocuk birçok rüya görebilir. Fakat gördüğüm rüyalardan hiçbirisi bende bu ölçüde içinde yaşanmışçasına canlı bir sahne izlenimi bırakmamıştı. Bununla beraber, eğer elimde yalnız bu sözünü ettiğim belirsiz ve her yoldan açıklanabilir şahsi çocukluk hatıramdan başka, daha kuvvetli ve müspet diğer çocuk hatırlamaları olmasaydı, yukarda yazdığım hikayeler üzerinde bir saniye bile durmak istemezdim. Fakat elimizde, yetkili bazı kişiler tarafından saptanmış öyle örnekler var ki, bunları inceledikten sonra, ‘gevezelik yapan’ veya ‘rüyalarını anlatan’ çocukların öyküleri karşısında uyanık olmamızın gerektiğini takdir etmekte gecikmeyiz.”

 

Ayrıca ek bilgi için şu linkleri okuyabilirsiniz;

http://www.gnoxis.com/dr-bedri-ruhselmanin-son-gizemli-eseri-bilgi-kitabi-44161.html

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kitap 1960 türkçesiyle yazıldığı için anlamakta sıkıntı çektim hakikaten. Ama uğraşmak lazım diye düşünüyorum değer yani. Okumam devam ediyor ama yavaş yavaş okuyorum , anlamadığım yerleri not edip anlamaya çalışıyorum. Yani bir çırpıda okuyup anlaşılacak bir kitap olduğunu sanmıyorum.

Ha bu arada mahkemelik olmuş bu kitap , piyasadan toplatılma ihtimali var, bir an önce elinizi çabuk tutup almanızı tavsiye ederim . 14 lira gibi bir şey çok değil.

 

edit: Ayrıca Ruh ve Kainat kitabının fiyatının bu kadar yüksek oluşunu anlayamadım ,250-1000 tl arası resmen , tabi eski kitap olduğundan olabilir ama .Bilen var mıdır nerde bulabilirim bu kitabı şöyle normal piyasadaki kitapların fiyatı gibi malum üni. de öğrenciyiz . Pdf halinde olupta elinde olan varsa da bir mesaj atarsa sevinirim .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçtiğimiz haftalarda internetten Bedri Ruhselman'ın dergilerde yayınlanmış olan makale ve yazılarını bilgisayara kaydediyordum ki burada bu konunun açıldığını görmüştüm. Ancak bu gün mümkün oldu kitabı almak daha kapağını açmadım. Önce makale ve yazıları okumayı bitirmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlahi Nizam ve Kainat / sözlük

 

ABES Boş, yararsız iş, saçma.

AHVAL durumlar, olup bitenler, hâller.

AMELİYE iş, eyleme dayanan, eylemli, iş üstünde, elverişli

AMİL Arzusu, isteği olan – etken – yapan – işleyen

AMORF şekilsiz

AMUT dikme - dik durma

ANTİPATİ Sevimsiz, soğuk, itici, tesir uyuşmazlığı

APOR Birdenbire ortaya çıkma.

ARİ Çıplak, boş, soyunmuş, kurtulmuş.

ASGAR En küçük, daha küçük.

ASLÎ En önceki, ilk-temel

ASLİ İCAP temel kural

ÂZADE Her türlü bağdan kurtulmuş. Başıboş.

AZAM daha çok ,daha büyük

BEDBİN kötümser, karamsar

BEHER her biri

BİLAKİS tam tersine

BİLVASITA birisinin vasıtası ile, aracılığı ile

BİNEANALEYH Bundan dolayı, bundan ötürü, bunun üzerine.

BİNNETİCE Sonuç olarak, nihayet en son sonuç olan

BİTTABİ Doğal olarak

BİZATİHİ kendiliğinden

CAİZ İzin verilen, uygun bulunan, yakışık alan, (din, yasa, töre vs)

CARİ Geçer, aktif, akan, akıcı, geçmekte olan

CELBETMEK getirme, kendi üzerine çekme,

CEMAAT insan kalabalığı

CEVHER yaradılış, asıl, maya, Öz' ün jenaratörü ve rehberi.

CÜMLE Bütün - tümü

CÜZ-CÜZÜ bölük, parça, bir bütünün parçalarından her biri.

ÇEKİRDEK Bir hücrenin merkezini oluşturan cisimcik. Fizik te atom çekirdeği.

DEFORMASYON biçimi bozulma, biçimsizleşme.

DEJENERE soysuz, yoz, bozulma

DELALET Delil olmak. Yol göstermek, işaret

DİĞERKAMLIK başkalarını düşünen.

DİRİJAN sevk edici tesir.

EF'AL işler

EKTOPLAZMA dış sıvı

ELKTRO DALGALA sinyal dalgaları

ELKTROMANYTZ sinyallerle etkileme

EMPOZE dayatmak , diretmek

ENTÜVİTİF sezgi yolu ile anlaşılan

EPRÖV Yaşam sınavı, deneme.

EVSAF Vasıflar, nitelikler.

FANTOM devre

FARZI MUHAL Olmayacak, olması olanaksız.

FERAGAT vazgeçme, tok gözlülük gösterme.

FEVKİNDE Üstünde

FİLHAKİKA Hakikatte, esasında, hakikaten, en doğrusu

FİZİKOŞİMİK fiziksellik , fiziki varlık , fiziki olarak

FORMASYON Biçimleme, belirli bir düzeyde eğitim görme, yetişme

GADİR zulüm, acımasızlık, vefasızlık.

HADDİZATINDA Aslında

HAİZ Malik, sahip, taşıyan, önemli.

HÂMİL yüklü, yüklenmiş, taşıyan, üzerinde olan, sahip.

HAMULE yük, gemi yükü.

HASED Başkasının iyi hallerini kıskanma.

HÂSILA Bir işten elde edilen sonuç.

HAVİ içine alan, kaplayan, toplayan.

HİKMET Hakimlik, neden

HİKMET-İ VÜCUD Varlık sebebi.

HODKÂMLIK Kendini beğenmiş, bencillik.

HULASA Özetle, Özet

HULÂSA öz, özet, özetle, ilaç olarak çıkarılmış öz.

HUSULE GELME Meydana çıkma, Gerçekleşme

HUSULE GELME vücuda gelme, meydana çıkma, gerçekleşme, üreme, türeme.

HUSUSİYYET özellik, ahbaplık, yakınlık.

HÜCEYRE hücre

İBARE bir düşünce anlatan bir ya da birkaç tümcelik söz.

İBDA yaratma, örneksiz olarak bir şey meydana getirme.

İÇTİMAİ toplumsal.

İFA ödeme, yerine getirme, bir işi yapma, iş görme.

İFNA yok etme, tüketme.

İHATA kuşatma

İHTİYAR seçme, yeğ tutma, kendi isteğiyle davranma.

İHYA diriltme, canlandırma, yeniden güçlendirme, uyandırma, canlandırma.

İKMAL Eksik bir şeyi tamamlama, daha iyi duruma getirme, bütünleme

İKMAL Eksik bir şeyi tamamlama, daha iyi duruma getirme, bütünleme, bitirme.

İKTİFA yetinme, yeter bulma, fazla istememe.

İKTİZA Gerekme Gerekli olma

İLLİYET Nedensellik, Sebeb ile alâkalı. Esas sebeble alâkadarlık. Sebeb arayış.

İLLİYET PRENSİBİ nedeni neticeye bağlamak nedensellik

İMTİYAZ bir devlet işini özellikle bie kimse ya da kurula veme, özel, kişisel haklar ve koşullar.

İNCİZAP Çekme, çekilme., Cazibeye tutulma, ilgi duyma

İNDİFA ortadan kalkma, yer yer başgösterme, yanardağ faaliyeti

İNHİRAF dönme, sapma, doğru yoldan çıkma, değişme, bozulma

İNHİRAF astronomi' de açılma, fizik' te sapma.

İNHİSAR tekel, yalnız… üzerine olma, yalnız…için olma.

İNİKAS Yansıma, Aksetme, tersine çevrilme, Işık veya sesin bir şeye çarpıp geri gelmesi

İNKILAP Köklü değişiklik, İyileştirme

İNKIRAZ tükenme, bitme, yok olma.

İNKITAN Tükenme -. Kesilme.- Kesinti- Arkası gelmeme.

İNKİŞAF Gelişme, Terakki etme, ilerleme. Açılma. Meydana çıkma, Gizli sırların bilinmesi

İNSİYAK İçgüdü

İNTAÇ netice, bir işi sonuçlandırma, sona erdirme, bitirme

İNTAÇ netice verme, sonuçlanma, doğurma, bir işi sonuçlandırma, bitirme.

İNTİBA iz bırakma, izlenim.

İNTİBAK Uyum

İNTİHAP yağma ile mal alma, kapışma.

İNTİKAL bir yerden başka bir yere göçme, bir konudan başka bir konuya geçme.

İNTİKAL bir yerden başka bir yere göçme, bir konudan başka bir konuya geçme.

İNTİSAB Bağlanma girme, kapılanma

İNTİŞAR Yayılma, Dağılmak, Üremek

İPTİDAİ İlkel, Başlangıca ait, en önce olarak. İlk, evvelâ, Ham, işlenmemiş

İSTİDAT bir şeyi yapmaya doğuştan hazırlıklı olma, yetenek, anlayışlılık.

İSTİHALE olamazlık, bir halden başka bir hale geçiş, başkalaşma, başkalaşım.

İSTİHDAF hedef tutma, amaç edinme.

İSTİLZAM Lüzumlu olmak. Gerektirmek. Lâzım addetmek. İcâbettirmek.

İŞTİGAL iş işleme, bir şeyle uğraşma.

İŞTİYAK özleme, çok göreceği gelme.

İTİYAT adet edinme, alışma, alışkanlık.

İZAFE katma, katıştırma.

İZHAR yalandan gösterme, meydana çıkarma,

İZZETİ NEFS onur, özsaygısı.

KABİL olabilir, olanaklı, kabul eden, kabul edici.

KABİLİ TELİF bağdaşır, uyuşur

KABLİ önsel

KAFFE Hep. Bütün. Cümle

KAİM Ayakta duran. Mevcut. Baki

KAİNATŞÜMUL kainatı kapsayan

KALİTATİF Kaliteye ait, niteliğe ilişkin olan.

KANTİTATİF niceliğe bağlı olan

KANTİTE nicelik

KEMİYET sayı, nicelik.

KESBETME kazanmak, elde etmek.

KESİF kalın, yoğun, kaba, saydam olmayan, koyu.

KESİR çok, bol, çeşitli, türlü, çok olan, sık.

KEYFİYET nitelik, durum.

KİFAYET yeter, yetişme, yeterlik, iktidar, yararlık.

KOMBİNEZON Bir işi başarıya ulaştırmak için alınan önlemler, düzenleme.

KOOPERASYON İşbirliği

KOORDİNASYON düzenlemek

KOZMİK evrensel

LÂHİK yetişip ulaşan, eklenen, yenisi.

LÂM levha, düzlem.

LAYIKI VECHİ yakışan bir yüzle, hakederek

LİYAKAT uygunluk, layık olmak.

MAADA Bundan dolayı, bundan ötürü, bunun üzerine.

MAHDUT sınırlanmış, sınırlı sayıda, dar, birkaç.

MAHİYET bir şeyin aslı, içyüzü.

MAKES akseden yer, akis yeri.

MAKTAI bir şeyin kesildiği yer, kat edilen

MÂLİK sahip, efendi, Tanrı.

MAMAFİH bununla birlikte, durum böyle iken.

MANİA engel, özür, zorluk.

MANZUME sıralanmış, düzenlenmiş, ölçülü, uyaklı, söz.

MÂŞERİ topluluğun olan, ortaklaşa

MATERYALİZASYON maddeleşme

MATLUP İstek, istenilen şey

MATUF Bir yöne eğilmiş, Yöneltilmiş

MAZBUT derli toplu, düzenli, düzgün, Yazılmış , kağıda geçmiş.

MECMUUN toplanıp bir araya gelinmiş olma hali, bütün grup

MEFHUM Kavram

MEKNİ gizli , saklı

MEKNUZ gömülü, hazineye konulmuş, saklanmış.

MELHUZ umulur, beklenir, hatıra gelen

MENFİ olumsuz , negatif

MENŞE bir şeyin çıktığı yer, esas, kök, yetişilen meslek, bitirilen okul.

MENZİL yolculukta dinlenmek amacıyla durulan yer, konak. mesafe, erim.

MEVHUM Anlaşılan. Mânâ. İfade. Sözden çıkarılan mânâ

MEVZİİ bir yere özgü olan, genel olmayan.

MEYAN bel, orta, ara, aralık.

MEZİYET bir kişi ya da nesneyi benzerlerinden üstün kılan nitelik.

MİHRAK odak

MOLEKÜL element veya birleşikleri oluşturan ve onların özgül niteliklerini gösteren en küçük birim

MUADİL düzelten, denkleştiren.

MUAYYEN kararlaştırılan, belli, belirli.

MUCİP gereken, gerektiren, neden, sebep.

MUDİ emanet olarak bırakan , veren

MUDİL / MUDİLE Karmakarışık, güç, zor, çetin

MUĞLAK belirsiz- anlaşılamayan

MUHAKEME yargılama, usa vurma, uslamlama.

MUHARİK Tahrik eden, çok yakan, kışkırtıcı

MUHARRİK fizik te devindirici, devim veren. Kışkırtıcı, ayartıcı.

MUHASSALA bileşke

MUHAYYİLE hayal etme yetisi.

MUHİT çevre, yöre, saran, çevreleyen.

MUHTELİF türlü, çeşit çeşit, çeşitli

MUHTEVİ bir yere toplayan, içinde bulunan.

MUKABİL karşılık, karşılığında.

MUKADDERAT kader, alınyazısı.

MUKTEDİR erkli, bir işi yapabilen, becerebilen.

MURAKABE denetleme, denetim, kendi iç evrenine bakma.

MURAKIP denetçi

MUSALLAT başına bela etmek, başına dolamak.

MÛTAT / MUTAD alışılmış, alışılan

MUTAVASSIT aracı, orta, ortalama.

MUTAZARRIR zarar gören.

MUTTALİ bir işten haberli, bilgili olan.

MUTTASIF Nitelenmiş, nitelikli, vasıflı

MUVACEHE Yüzleşme, yüzyüze gelme

MUVAFFAK başarmış, başarılı, başarılmış, başarılı iş.

MUVAFFAKİYET Başarı

MUVAFIK uygun, yerinde, yaraşık.

MUVAKKAT belirli bir vakte mahsus, sürekli olmayan, geçici.

MUVAZENE Denge, İki şeyin birbirine denk olması

MUVAZİ koşut, paralel.

MÜBAH yapılması günah ya da sevap olmayan

MÜCERRET soyut

MÜDRİK anlamış, aklı ermiş.

MÜESSERİYET etkinlik

MÜESSİR etkili

MÜEYYİDE yaptırım, yaptırım gücü.

MÜKTESEBAT elde edilmiş bilgiler.

MÜLAHAZA dikkatle bakma, iyice düşünme, düşünce.

MÜMASİL benzeyen.

MÜMESSİL temsilci

MÜNAVEBE Nöbetle iş görmek, nöbetleşmek

MÜNCER sürülen, bir tarafa kayıp giden, varıp sona eren.

MÜNDEMİÇ içkin, içinde bulunan

MÜNFERİT tek, ayrı, kendi başına olan.

MÜNKEŞİF Meydana çıkma, Gerçekleşme, keşfolunmuş, yeni bulunmuş.

MÜNTEHA sona ermiş, bitmiş

MÜPHEM Belirsiz, gizli ,şüpheli

MÜRADİF bir anlamda olan, eşanlamlı, arkadaş.

MÜRAİLİK ikiyüzlülük

MÜREKKEP Birleşik, Birleşmiş

MÜSAMAHA hoşgörme, hoşgörü, göz yumma.

MÜSÂVAT aynı hal ve derecede olma, eşitlik.

MÜSAVİ eşit, denk, aynı halde ve derecede olan.

MÜSELSEL zincirleme, ardı ardına

MÜSPET olumlu

MÜSTAKİL başlı başına, kendi kendine, ayrıca, bağımsız.

MÜSTESNA ayrı tutulan, ayrık.

MÜŞAHEDE çok dikkatli gözlem

MÜTALAA bir işi ayrıntılarıyla iyice düşünme, bir iş üzerinde oluşan fikir ve oy, okuma.

MÜTEAKİP ardından gelen, arkası sıra beliren

MÜTEAL Büyük

MÜTEALLİK aslı ile bağlıolan, ilgili, ilişiği olan.

MÜTECAVİZ geçen, aşan, saldırgan, saldırıcı, -den çok, -i aşan.

MÜTEESSİR birisinden etkilenmek.

MÜTEKAMİL Olgunlaşmış, gelişmiş, gelişkin

MÜTEMADİYEN arasız olarak, sürekli olarak.

MÜTEMAYİL istekli görünen, gönlü yatmış.

MÜTEMMİM bitiren, tamamlayan.

MÜTENASİP Orantılı, oranlı, uygun

MÜTENEVVİ Çeşit çeşit, muhtelif, çeşitli, değişik, türlü türlü

MÜTERAFIK bir arada bulunan, karışmış

MÜTESELSİL arası kesilmeden, birbirini izleyen, zincirleme.

MÜTEŞEKKİL Oluşmuş, Meydana gelmiş, şekillenmiş

MÜTEVAKKIF gerçekleşmesi ancak bağlı olduğu şeyle olanak bulan konu, bağlı.

MÜTEVECCİH Yönelmiş, dönmüş. Bir yere doğru yola çıkan

MÜTEVELLİT doğan, dünyaya gelen, hasıl olan, çıkan.

NAMÜTENAHİ Sonsuz - sınırsız

NEBÜLÖZ Nebula, Bulutsu

RABITA iki şeyi biebirine bağlayan bağ

RÂCİ yalvaran, rica eden

RADYOAKTİVİTE ışın yayma

REALİTE varlığın duyuları ve yetenekleri değerleri

REEL bir şeyin gerçek anlamı

RUŞEYM olgunluk, emriyo

SANİYEN ikinci olark, ikinci dercede

SATHİ dış yüzeyle ilgili olan

SATIH yüzey, bir şeyin düz tarafı

SEYYAL akışkan

SOMATİK bedensel

SUJE üzerinde deney yapılan gönüllü kimse

SÜBJEKTİF öznel , kişisel

ŞAKUL çekül

ŞAKULİ düşey

ŞAMİL Çevreleyen, içine alan, ihtivâ eden, kaplayan

ŞUUR iyice anlaşılmış, sonucu alınmış işlenmiş bilgi parçaları

ŞÜMUL İçine alma, Kapsama, Hükmü altına alma,ait olma

TAALLUK Bağlılık. Münasebet. Alâkalı oluş. Ait olma

TAAYYÜN Belli Olma, belirme, Ortaya çıkma

TABABET hekimlik

TAHAKKUK gerçekleşme,

TAHDİT sınırlama

TAHKİK soruşturma, gerçekleşme

TAHMİL Yüklemek. Taşıtmak. Bir kimse üzerine bir işi bırakmak

TAKKARRÜR karar verilme, bir yerde karar kılma

TÂLİ sonradan gelen, ikinci derece

TALLUK Bağlılık. Münasebet. Alâkalı oluş. Ait olma

TASAVVUR zihinden düşünme işi

TAVSİF nitelendirme,

TAZAMMUM Kapsama, içine alma, içerme. İhtiva etmek

TAZİP Sıkıntıya sokma, üzme Azab verme. Eziyet etme

TEBARÜZ Görme, Belirleme

TECELLİ görünme, ortaya çıkma

TECERRÜT herşeyden boş olma, çıplak olma

TEÇHİZ donatma

TEDVİR çevirme, yönetme, çekip çevirme

TEESSÜS Temelleşmek. Yerleşmek. Kurulmak. Teşekkül, ortaya çıkma

TEFEKKÜL Bir şeyin sorumluluğunu üzerine alma, yükümlenme. Kefil olma

TELAKKİ almak, kabul etmek, karşılamak

TELİF uzlaşma, barıştırma

TEMAYÜL bir yan meyletme, eğilme

TEMAYÜZ Başka vasıflarla üstün olmak, yükselmek

TEMERKÜZ Toplanım, Biryerde toplanma, merkez tutma

TENSİP uygun bulma, münasip görme

TERKİP Birleşme, Biraraya getirme

TEŞEKKÜL oluşum, oluşma, biçim kazanma

TEVAFUK birbirine uygun olmak

TEVALİ Ard arda gelme, ardı arkası kesilmeme, sürüp gitme

TEVCİH yöneltme, çevirme

TEVDİ bırakma, emanet etme

TEVLİT doğurma, vücuda getirme

TEVZİ dağıtım

TİMSAL simge, sembol

TRANFORMATÖR düşürücü

TRANSFORMASYON değişim, değişme

TRANSMİSYON aktarım, aktarma

VAHDET birlik , teklik

VAHİT / VAHİD yalnız, tek, eşi, benzeri olmayan

VÂKI /VÂKİ vuku bulmuş , olmuş

VARYASYON çeşitleme, değişim

VARYETE Küçük farklar

VASAT Ortalama

VECİBE yapılması gerekli ve şart olan,

VETİRE Süreç, Tarz, üslub

VİBRASYON titreşim

VUKU olmuş olma, meydana gelmiş olması

VUSAT genişlik, boş meydan, fırsat

VUZUH / VUZUHU açık olma durumu, anlaşılır olma

 

ALINTIDIR

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bedri Ruhsalman' i ve kitaplarini bu siteden ogrendim ve burda deger verdigim bazi kisilerin cok saygideger buldugunu ogrendigim icin e-kitaplarini okudum, gecen gun de heyecanla Ilahi Nizam ve Kainat kitabinin gunumuz Turkcesine uyarlanmis halini aldim. Su an kitabin tam yarisindayim ve hayal kirikligi yasadim acikcasi. Bana gore kitap;

-cok sey soyluyor gibi gorunmekle beraber surekli kendini tekrarliyor,

-tam birseyi aciklayacak mi derken orasini insan idraki anlayamaz diyor ( evet katiliyorum maddesel dunyamizin disindakileri anlama problemimiz var ) ancak zaten mevcut dinlerin soylediginden cok farkli bir bakis acisi yaratmiyor.

-buyuk patlama teorisinin ruhlarla birlestirilmisi gibi geliyor,

-beni cok aciz bir varlik olarak hissettiriyor.

Sonuncu yazdigim konusunda, kitaba gore bir yaratici guc var ve biz bu guce -ne kadar tekamul edersek edelim -asla ulasamiyoruz , daha sonra vazifeli guruplar var, biz sonsuzluk kadar uzun bir surede yuzlerce kere reankarnasyon sonrasi bu vazifeli gruplara yukselebiliyoruz. Vazifeliler bizim basimiza turlu olaylar orerek bizi tekamule hazirliyor ve burada olaylar karsisinda hic bir secim hakkimiz yok, sadece olay sonundaki duygu ve dusuncemizi ve belki tepkimizi kontrol edebiliyoruz. Dindar bir aileden gelen biri olarak bana ilahi dinlerin verdigi hisleri tekrar yasatti bu kitap. Genel farki ortada bir reankarnasyon olmasi.

 

Bir guc var, seni yaratmasi hakkinda sorgulama hakkin yok, ve tum ilahi kitaplara gore yasadiklarini degirtirmeye ne kadar calisirsan calis boyle bir secenegin yok, yazili bir kaderin var onu kabullenmek durumundasin. Simdi genel dinlere gore bunlara karsi cikman cehenneme bilet almakken bu kitaba gore tekamulu asagiya cekmek ve tekrar tekrar dunyaya gelerek izdiraplara gark olmak demek. Cocukken dahi kaderin varligini tam olarak kabul edememis ve surekli savas halinde biri olarak, son bir kac yildir kendimizi yaraticinin bir parcasi kabul eden ve basimiza gelenlerin aslinda bizim, evrenin genel orgusune gonderdigimiz etkiler sonucu olusan ve tekamulumuzun dogrultusunda degistirilebilir olduguna inanan bir inanc sistemine kendime yakin bulup huzura yaklasmisken ,bu kitap birden beni depresyona soktu.

Sonuc olarak ilk yarisi itibariyle kitap bilmedigimiz bir sey soylemiyor.Okuyan diger arkadaslarin yorumlarini merak ediyorum, sizler nasil degerlendirdiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bedri Ruhsalman' i ve kitaplarini bu siteden ogrendim ve burda deger verdigim bazi kisilerin cok saygideger buldugunu ogrendigim icin e-kitaplarini okudum, gecen gun de heyecanla Ilahi Nizam ve Kainat kitabinin gunumuz Turkcesine uyarlanmis halini aldim. Su an kitabin tam yarisindayim ve hayal kirikligi yasadim acikcasi. Bana gore kitap;

-cok sey soyluyor gibi gorunmekle beraber surekli kendini tekrarliyor,

-tam birseyi aciklayacak mi derken orasini insan idraki anlayamaz diyor ( evet katiliyorum maddesel dunyamizin disindakileri anlama problemimiz var ) ancak zaten mevcut dinlerin soylediginden cok farkli bir bakis acisi yaratmiyor.

-buyuk patlama teorisinin ruhlarla birlestirilmisi gibi geliyor,

-beni cok aciz bir varlik olarak hissettiriyor.

Sonuncu yazdigim konusunda, kitaba gore bir yaratici guc var ve biz bu guce -ne kadar tekamul edersek edelim -asla ulasamiyoruz , daha sonra vazifeli guruplar var, biz sonsuzluk kadar uzun bir surede yuzlerce kere reankarnasyon sonrasi bu vazifeli gruplara yukselebiliyoruz. Vazifeliler bizim basimiza turlu olaylar orerek bizi tekamule hazirliyor ve burada olaylar karsisinda hic bir secim hakkimiz yok, sadece olay sonundaki duygu ve dusuncemizi ve belki tepkimizi kontrol edebiliyoruz. Dindar bir aileden gelen biri olarak bana ilahi dinlerin verdigi hisleri tekrar yasatti bu kitap. Genel farki ortada bir reankarnasyon olmasi.

 

Bir guc var, seni yaratmasi hakkinda sorgulama hakkin yok, ve tum ilahi kitaplara gore yasadiklarini degirtirmeye ne kadar calisirsan calis boyle bir secenegin yok, yazili bir kaderin var onu kabullenmek durumundasin. Simdi genel dinlere gore bunlara karsi cikman cehenneme bilet almakken bu kitaba gore tekamulu asagiya cekmek ve tekrar tekrar dunyaya gelerek izdiraplara gark olmak demek. Cocukken dahi kaderin varligini tam olarak kabul edememis ve surekli savas halinde biri olarak, son bir kac yildir kendimizi yaraticinin bir parcasi kabul eden ve basimiza gelenlerin aslinda bizim, evrenin genel orgusune gonderdigimiz etkiler sonucu olusan ve tekamulumuzun dogrultusunda degistirilebilir olduguna inanan bir inanc sistemine kendime yakin bulup huzura yaklasmisken ,bu kitap birden beni depresyona soktu.

Sonuc olarak ilk yarisi itibariyle kitap bilmedigimiz bir sey soylemiyor.Okuyan diger arkadaslarin yorumlarini merak ediyorum, sizler nasil degerlendirdiniz?

 

 

Şöyle bir ek bilgi vermekte fayda var. Hiçbir ekolün, özellikle varlıklara dayalı olan, bilgilerinin tamamını olduğu gibi alıp kabul etmeyin. Oradan içinize sinenleri alın ve yolunuza başka kaynaklarla devam edin. Bedri Ruhselman'ın ekolünde ki her bilgiye itimat etmiyorum açıkçası ben, bazı noktalar aklıma yatmıyor o yüzden oraları es geçmekte fayda var. Bazı noktalar ise çok güzel açıklanmış oluyor o noktaları farklı kaynaklarla eşleştirerek baz alıyorum.

 

İlahi Nizam'a gelirsek, ilahi nizam'da diğer kitaplardan çokta farklı noktalar görmedim açıkçası. Yani bahsedildiği gibi şahane ekstra güzel, bilgelik dolu değil bana göre. Eğer Ruhselman'ın diğer eserlerini ve onun ekolünün bilgilerini okuduysanız, zaten aşina geliyor.

 

İLahi nizam'ı da diğer kitaplar gibi "kutsal kitap" olarak değil, bilgi sunan bir kitap olarak okuyun ve içinize sinmeyen mantıklı olmayan kısımları es geçin. Genel itibariyle tekamülün değişken olduğu doğrudur. Ne yazılırsa o yaşanmaz ama bazı şeyleri değiştirmeye muktedir değiliz. Örneğin anne babanızı, ölümünüzü, çocuğunuzu, hatta eşinizi... Yani tekamülde çok kritik noktaları değiştiremezsiniz, o yaşanır. Ancak çok uğraşırsanız ertelersiniz ama yine döner dolaşır o noktaya gelirsiniz, ve o noktaya gelmenizi sağlayan sadece üst varlıklar değil bizzat kendi yüksek benliğinizdir. Biz bu dünya'da irademizin tamamına sahip değiliz aslında, yüksek benlik dediğimiz irademizin ruhsal alemle bağlantılı olan kısmı bizim seçimlerimize bol bol karışıyor =) Biz yol ayrımlarında seçimler yapıyoruz ve tekamülümüz için başımıza gelen olaylardan dersler çıkarıyoruz. Hiç seçim hakkımız olmayan "olaylarda" bile aslında kişisel bazda seçim hakkımız var, ki tekamülün özü de budur. yani Örneğin kızkardeşinizin ölmesi tekamül planı dahilinde kaçınılmaz olduğunu varsayalım ve kızkardeşiniz vefat etti. Bunu engelleyemediniz. Bu noktada o travmaya kendini bırakmak, kendini acındırmak, hayatını boşvererek karartmak ve her şeyi daha kötü hale getirmek sizin "seçiminizdir". Bunun dışında olgunla karşılamak, kardeşinizin ruhunu onurlandırmak, onurlandırırken yaşamaya devam etmekte sizin "seçiminizdir". olaylar sadece olaylardır, onları değiştirip değiştiremeek önemli değil ama onların size olan etkisini sizin seçimleriniz belirler. İşte tekamülde bu noktada ortaya çıkar. Ölümün erdemini ve bilgeliğini idrak ettiğinizde, ölüm ile karşılaştığınızda aynı travmaları yaşamazsınız artık, yani tekamül etmiş olursunuz. O yüzden tekamül sürecinde sizin davranış, tutum ve olaylara olan idrakiniz (farkındalığınız) temeldir, olayların olması veya olmaması değil.

 

Bütün bunların ötesinde çok önemli bir hatırlatma yapmakta fayda var: Bir bilgi içinize sinmiyorsa bırakın, taşımayın o bilgiyi, çünkü o bilgi sizin için doğru değildir veya içselleştirmek için zamanı gelmemiştir. O yüzden kitapları okurken veya rüya dahil başka bir kanaldan bilgi alırken, size iyi gelmediyse, size iyi hissetmiyorsa, o bilgiyi bırakın takılmayın. Eğer bunu fark ederseniz, hiçbir kitap veya bilgi sizi depresyona sokamaz =)) Beklentiye girmeden okuyup, bu güzel bu saçma, bu bana uyuyor bu uymuyor diye kendi iç sesiniz eşliğinde kitapları okumanızı tavsiye ediyorum. Yoksa her kitapta size uymayan veya size uyan bilgiler vardır. Kişisel bazda mutlak doğruyu, mutlak bilgeliği tek gerçeği veren bir kitap zaten bulamazsınız çünkü her insanın algısı ve her insanın doğrusu farklıdır. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tesekkurler sirius, kitabi kutsal kitapla kiyaslamak degil amac tabii de , Bedri Ruhselman 50-60 yil sonra yayinlanmak uzere kendisinin sonuclarini goremeyecegi bir kitabi saklayinca gercekten bundan 50 yil once anlayamayacagimiz ama simdi bize birseyler ifade edecek bir takim bilgiler var demek ki diye beklemistim. Ya da belki var,belki dedigin gibi ben bu bilgiyi almaya hazir degilim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Karaköy 4 mü 5 . mi noterlikteydi kitap önceden bir ara araştırmıştım. lakin edindiğim bilgilere göre 54 yıllık bu saklanan yada tamamlanmamış bu kitabın.. belirli kalıplar öğrenmiş insanı değiştirmesi biraz zor geliyor akla ve mantığa göre.. çünkü teknoloji ile gelişen yeni bilgiler ve veriler bir önceki verileri ya çürütüyor yada doğruluyor.. Yazmış olduğu kitabı tam manası ile okuduğum söylenemez lakin çokta insanlar üzerinde etki edeceğini düşünmüyorum. çünkü bize doğuştan bir din empoze ediliyor onun ahlakı ile gelişiyoruz ve sonra bundan sıyrıldıgımızdad kendimize veya inandığımız kavrama ihanet etme hissiyatını yaşıyoruz . Örnegin 1 insan düşünün kendini bilene kadar 16 ila 18 19 yaşlardır bunlar bu yaşlara kadar aileden gelen dini inanç empoze ediliyor ve biz böyleyiz sende böyle ol deniyor bir nevi.. kişi bu baskı üzerine ya kabul ediyor yada tamamen uzaklaşıyor.. uzaklaşan bir çok insan mantıklı birşeylere inanmak istiyor yada gerçekleri bilmek. Kabul edenler ise sadece var olanlarla yetinmeye ve gayri ihtiyari olarak inanmaya başlıyor . ki siz isterseniz peygamber olun bir başka kişinin ilk öğrendiklerini değiştirmeniz nerede ise imkansıza yakındır. Öğretinin kesin olması gerekir çünkü kesin doğru ve etkili ve bir o kadar da inandırıcı ve mantıklı.. Ben sanmıyorum ki bu kitapta mantığım tatmin olsun.. ama her görüşe de saygım var.. son sözüm imza da yazıyor zaten

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...