numeroloji Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 "Özgür bir Kürdistan tohumu ekiyorum. Onu geliştirip büyütün." Bediuzzaman Said Nursi Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
numeroloji Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Buda risalelerinde Atatürk'e Deccal dediği yer: 65: Süfyan ve bir İslâm deccalı, Mustafa Kemâl olduğu Beşinci Şuada anlaşılıyor. 66: Şapka fes gibidir. İman ile hiç alâkası yoktur 67-68: Şapkanın küfür alâmeti ve devam-ı ısrarı da dinsizlik olması üzerinde çok durmaktadır. Şapkanın giyilmemesi için propagandaya ve kendi tabirlerince mücadele ve mücahedeye giriştikleri görülmektedir. 69: Nur talebelerinin şapka giymeyerek bere giydikleri müşahede edilmiştir. 70: Şapkanın küfür alâmeti olması ve sayılması bir iman haline geldiği gibi...... Buyrun bu linktende ispatlamış olalım: http://www.risaleinurenstitusu.org/index.asp?Section=Kulliyat&Book=Sualar&Page=361 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
numeroloji Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Bu sarığı islami bişey zanneden sarığı kafası yerine beynine dolamış herifi bana savunana ben sadece gülerim.Atatürk'e Deccal demesi hakkında.Öncelikle benim elimde başkaları gibi bir iman ölçer yok arkadaşlar Atatürk'ün müslüman olup olmadığı hala tartışılır ama ben müslüman olduğunu düşünüyorum.Başka türlü düşünenlerde var.Lakin şu kessindirki Atatürk Deccal değildir Deccal: 1)Kaos ortamı yaratacak 2)Dinsiz olmayı emredecektir. Nerede kaos çıkardı, nerede dinsiz olun dedi Atatürk?Çıkıp birde bu adamın o zamandaki yaptığı görüşlere Kur'An tefsiri deyin OHA! Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
komuro Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Buyrun bu linke göz atın Bir Haber; Said-i Nursi TBMM’de Atatürk’e bağırmıştı; “PAŞA PAŞA.. namaz kılmayan haindir..” | "Hak ile Sabır Dileyip Bize Gelen Bizdendir " ; "İlim, Akıl ve Ahlak İle Bizi Geçen Bizdendir" Buda said nursinin hayatını anlatan filimden: Yahu sen Kur'an tefsirine kürdistan hakkında savunma yazar mısın? bu kısım hocam yoksa deccal dediğini bilmekteyim. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
komuro Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Bu sarığı islami bişey zanneden sarığı kafası yerine beynine dolamış herifi bana savunana ben sadece gülerim.Atatürk'e Deccal demesi hakkında.Öncelikle benim elimde başkaları gibi bir iman ölçer yok arkadaşlar Atatürk'ün müslüman olup olmadığı hala tartışılır ama ben müslüman olduğunu düşünüyorum.Başka türlü düşünenlerde var.Lakin şu kessindirki Atatürk Deccal değildir Deccal: 1)Kaos ortamı yaratacak 2)Dinsiz olmayı emredecektir. Nerede kaos çıkardı, nerede dinsiz olun dedi Atatürk?Çıkıp birde bu adamın o zamandaki yaptığı görüşlere Kur'An tefsiri deyin OHA! Osmanlı padişahları hep sarık takarlardı bunun nedeni ise sarıklarında kefeni bulunmaktadır ve böylece sürekli ölümü hatırlayarak halk ve haktan yana olmaları amaçlanır. ayrıca fes islami değer taşır çünkü şapka takınca secde edilemez o yüzden bunun yerine fes getirilmiştir araştırırsanız tam hikayeyi bulursunuz. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
numeroloji Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Yahu sen Kur'an tefsirine kürdistan hakkında savunma yazar mısın? bu kısım hocam yoksa deccal dediğini bilmekteyim. "Özgür bir Kürdistan tohumu ekiyorum. Onu geliştirip büyütün." Bediuzzaman Said Nursi Said Nursinin risalelerine azıcık bakıcak olursanız sürekli kürtler ile ilgili bazı bilgiler vermiştir.Haklı yada haksız (ben haksız diyorum) Kur'an tefsiri olamdığı kessin Not:Ne hocası yahu Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
komuro Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 neden haksız peki ? o zamana gidin ve bakın oranın adı kürdistan olarak geçer atatürkde öyle demiş ya bediüzzamana Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
numeroloji Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 neden haksız peki ? o zamana gidin ve bakın oranın adı kürdistan olarak geçer atatürkde öyle demiş ya bediüzzamana Evet öyle demiş BEDİUZZAMAN 'a arkadaşım daha bi kaç yorum üstte Bediuzzaman ne demek açıkladım yahu tamam haklısınız Said Nursi 10 numara alimdi hatta evliya idi!Hatta zamanın efendisidir.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
numeroloji Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Osmanlı padişahları hep sarık takarlardı bunun nedeni ise sarıklarında kefeni bulunmaktadır ve böylece sürekli ölümü hatırlayarak halk ve haktan yana olmaları amaçlanır. ayrıca fes islami değer taşır çünkü şapka takınca secde edilemez o yüzden bunun yerine fes getirilmiştir araştırırsanız tam hikayeyi bulursunuz. 66: Şapka fes gibidir. İman ile hiç alâkası yoktur Bunu savunduğunuz adam said nursi söylüyor şapka ile fesin farkı yok! Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
numeroloji Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 araştırırsanız tam hikayeyi bulursunuz Hikayemi, masal mı?Ve ayrıca ben size o kadar delil gösterirken hiç gidip araştırın demedim?!Gerçi size gösterdiğim delillere rağmen hiç okuyup ona göre yorum yapmadınız fes şapkadan farklıdır dedinizya o da ayrı mevzu Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
komuro Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Evet öyle demiş BEDİUZZAMAN 'a arkadaşım daha bi kaç yorum üstte Bediuzzaman ne demek açıkladım yahu tamam haklısınız Said Nursi 10 numara alimdi hatta evliya idi!Hatta zamanın efendisidir.. alışagelmiş bir hitap şekli ve bunu ben kullanırım kullanmam bana ait bir şey saygıyı unutmayalım. 66: Şapka fes gibidir. İman ile hiç alâkası yoktur Bunu savunduğunuz adam said nursi söylüyor şapka ile fesin farkı yok! farkını belirttim kimseyi savunmam kendim dışında. araştırırsanız tam hikayeyi bulursunuz Hikayemi, masal mı?Ve ayrıca ben size o kadar delil gösterirken hiç gidip araştırın demedim?!Gerçi size gösterdiğim delillere rağmen hiç okuyup ona göre yorum yapmadınız fes şapkadan farklıdır dedinizya o da ayrı mevzu ne yani hikayeler sadece türkülerde mi olur ki ? Fes (başlık) - Vikipedi Not: konu sahibine özürlerimi bildiririm elde olmadan konudan uzaklaşıldı. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
numeroloji Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Üşengeçliğin böylesi googleye fes yazıp linki kopylaamışsın Fesin dinde yeri nedir?Sorularla islamiyete felan bak bari arkadaşım.Kendi görüşüme kendim akrşı çıkıp kendim savunuyorum bune yahu? Ayrıca Said Nursiyi savunmuyorsan neden Said Nursi hakkındaki yorumlarımı eleştiriyorsun? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
why Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Konunun çok dışına çıkılmış. Saidi Nursi önce kendini peygamber ilan etmeye çalışmış,sonra nur suresinin kendisine işaret ettiğini söylemiş Başarıya ulaşsaydı şimdi son peygamberiniz oydu Fes Fas'tan gelmiştir. Tanrı fikrini sorgulayan birine risale önermek de ayrı konu Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
komuro Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 yazmak istiyorsan özelden konuşalım konuyu dağıtmadan Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
numeroloji Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 7, 2014 Konunun çok dışına çıkılmış. Saidi Nursi önce kendini peygamber ilan etmeye çalışmış,sonra nur suresinin kendisine işaret ettiğini söylemiş Başarıya ulaşsaydı şimdi son peygamberiniz oydu Fes Fas'tan gelmiştir. Tanrı fikrini sorgulayan birine risale önermek de ayrı konu why vallahi kalbim temizmiş tamda seni düşünüyordum adamın dibisin Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
WingChun Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Risaleleri kutsal kitapmış gibi görenleri anlamıyorum. Risale denilen şeye kafayı sarmış insanların çoğu Kuran' ın türkçe mealini açıp okumamış insanlar. Risale dediğin şey hakkında çok şey söylerim ama yeni bir tartışma çıkmasını istemiyorum. Sen dünyayı Said' in gözüyle görmeyi tercih etmişsin. Hayata geniş bir açıdan bakabilmeni temenni ediyorum. Tartışmanın sonunu bir yere vardıramayacağız belli ki. Farklı düşünen insanlarız. Daha fazla uzatmayacağım. Son mesajımdır. Risaleleri kutsal kitapmış gibi görenleri bende anlamıyorum.Çünkü kutsal kitap değil. Kuran'ın türkçe mealini okuyup ateist olan onlarca arkadaşım var. Bakın ben İstiklal Marşınının İngilizceye çevrilmiş halini okusam Türkçedeki kafiyeyi ,ahengi alamam. Kuran'ı arapçasından okumuş Anlaşılması en zor konuları kavrayan , okuduğu ve incelediği kitapları bir kere okumakla ezberleyen daha buluğ çağına ermeden onlarca alimi münazaralarda yenen , İstanbuldaki hanesinin kapısına "Her soruya cevap verilir , soru sorulmaz." yazabilecek kadar ilim sahibi olan bu vasıfları sayesinde Bediüzzaman(zamanın eşsizi) ünvanını alan bir zatın Kuran'ı Kerim tefsir etmiş Kitaplarını okumakta birde onun gözünden Kuran'ı görmekte hiç bir sakınca yoktur. Tefsirinde böyle olmayacağını düşünüyor olabilirsiniz onun hakkındada : "1.nokta : Tefsirlerin bütün Kur'an ayetlerini tefsir etmiş olmak gibi bir mecburiyeti yoktur. Mesela meşhur Elmalılı Tefsiri incelendiğinde pek çok ayetlerin tefsir edilmemiş olduğu görülür. Bu yönden Risale-i Nur da özellikle bu asır insanlarının en çok muhtaç oldukları ayetlerin hakikatlerini tefsir eden bir dirayet tefsiri sayılabilir. 2.nokta: Bediüzzaman Risale-i Nur'un Kur'an tefsirindeki yerini bizzat kendisi şöyle açıklamıştır: "Tefsir iki kısımdır: Birisi, malum tefsirlerdir ki, Kur'ân'ın ibaresini ve kelime ve cümlelerinin mânâlarını beyan ve izah ve ispat ederler. İkinci kısım tefsir ise, Kur'ân'ın imanî olan hakikatlerini kuvvetli hüccetlerle (delillerle) beyan ve ispat ve izah etmektir. Bu kısmın pekçok ehemmiyeti var. Zâhir malûm tefsirler, bu kısmı bazen mücmel (özet) bir tarzda derc ediyorlar (alıyorlar). Fakat Risale-i Nur, doğrudan doğruya bu ikinci kısmı esas tutmuş, emsalsiz bir tarzda muannid filozofları susturan bir mânevî tefsirdir. (14. Şua)"" Bu noktaları size sunuyorum. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
WingChun Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Bu mesaja katılıyorum Said Nursi kim?Bediuzzaman zamanın efendisi demektir bir Allah sıfatıdır arkadaşlar.Bunu söyleyen müslüman ise şirke girer.Risaleleri ise o zamandaki ve ondan önceki alimlerden derlemedir lakin ülkemizde okuma oranı düşük olduğu için bunu hiç kimse farketmedi.Ayrıca bu adam Atatük'ün üzerine hainsin diye yürüyen adamdır, bu adam kürdistan için mücadele etmiştir yapmayın gözünüzü seveyim.Türk halkına, Türkiyenin kurucusuna bir yılan gibi bu kadar zarar veren adamı nasıl beğenebilirsiniz, nasıl önerebilirsiniz şaşırıyorum. Bediüzzaman zamanın eşsizi demektir kardeşim. Eğer sende 13 yaşında onlarca alimi tereyağından kıl çeker gibi basit bir şekilde yenseydin 5 yılda okunup içindekilerin özümsenebileceği kitapları 3 ayda ezberlesen sanada Bediüzzaman derdik. Ben sana Haryy potter'ın kitaplarından birini ezberlesen yine Bediüzzaman derdim amma neyse. Ulu Önder Atatürk demekte sakınca olmadığı gibi bu kadar özelliği kendinde toplayan bir zata Zamanın eşsizi demekte sakınca yoktur. Atatürkle Said Nursi'nin bir konuşması Bediüzzaman ile Mustafa Kemal arasında, ciddi bir diyalog gerçekleşir. İlk dönem milletvekillerinden olan Hüseyin Aksu, "Son Şahitler Bediüzzaman’ı Anlatıyor" isimli eserin IV.cildinde yaşadığı bir hatırayı şöyle aktarır: "Mecliste Mustafa Kemal ile Bediüzzaman uzun uzun görüşüp konuştular. Mustafa Kemal, kendisinden yardım istedi. 'Siz İstanbul’u ahval-i dünyayı biliyorsunuz, birlikte şu memleketi kurtaralım. Bizim gayemizin ne olduğu sizce malûmdur Hocam!' demişti. Konuşmada diğer mebus (milletvekili) arkadaşlar da bulunmuşlardı." "Mustafa Kemal muvaffak olmak için kendisinden dua istedi. Bediüzzaman ise,'Memlekete hizmet edenlerin duasını Allahü Teâlâ kabul eder. Vatan için çalışanların say ü mesaisini Allah boşa çıkarmaz. Biz de duamızı yaparız.' demişti…" "Bir gün yine Mecliste oturmuş bir sohbet toplantısı yapıyorduk. Orada Mustafa Kemal Paşa ve Bediüzzaman da vardı. Mustafa Kemal: 'Hocam bizim gayemizi biliyor musun? Nedir acaba?' Bediüzzaman cevaben: “ 'Biliyorum. Bu vatanı kurtarıp, düşmanı bu topraktan atmaktır. Bir binayı yaparken adalet üzerine kurmalıdır. Siz böyle bir adalet ve temel üzerine kurduktan sonra, Allah sizi muvaffak eder.' dedi." Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
WingChun Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Benin gözlemlediğin kadarıyla risaleci müslümanlar Kuran' ın türkçe mealini okumadan, risale okumaya başlıyorlar. Senin söylediğinde benim söylediğimi destekler nitelikte. "Zaten tefsir" Kuran' ı zaten başkaları anlamış, yorumlamış ben bir daha niye okuyup anlamaya çalışayım ? Kuran' ı risaleden öğrenmek nedir yahu ? Kuran Kuran' dan öğrenilir. Bana kalırsa bu çok sakat bir mantık. Önce git kutsal gördüğün kitabı oku, anlamaya çalış. Sonra mantığına yatmayan yerler hakkında eğer güveniyorsan risalelere başvur. Benim sözüm Kuran mealini okumadan, Kuran' ı risaleden öğrenenlere. Kişisel konuşmuyorum dostum. Kuran' ı zaten okudum, ondan sonra risaleden destek aldım diyorsan eyvallah. Risale' ye ve Said' e güven konusu apayrı bir konu ama dediğim gibi buna girmeyeceğim. Numeroloji biraz değinmiş zaten. Bediüzzaman Said Nursi bu çağın en büyük hastalığının iman hakikatleri olduğunu görmüş ve bununla savaşmak istemiştir.Kuran eczanesinden iman konusundaki ilaçları almış bir külliyatla önümüze sunmuştur. Bediüzzaman Risale-i Nur'un Kur'an tefsirindeki yerini bizzat kendisi şöyle açıklamıştır: "Tefsir iki kısımdır: Birisi, malum tefsirlerdir ki, Kur'ân'ın ibaresini ve kelime ve cümlelerinin mânâlarını beyan ve izah ve ispat ederler. İkinci kısım tefsir ise, Kur'ân'ın imanî olan hakikatlerini kuvvetli hüccetlerle (delillerle) beyan ve ispat ve izah etmektir. Bu kısmın pekçok ehemmiyeti var. Zâhir malûm tefsirler, bu kısmı bazen mücmel (özet) bir tarzda derc ediyorlar (alıyorlar). Fakat Risale-i Nur, doğrudan doğruya bu ikinci kısmı esas tutmuş, emsalsiz bir tarzda muannid filozofları susturan bir mânevî tefsirdir. (14. Şua)"" Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
WingChun Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 "Özgür bir Kürdistan tohumu ekiyorum. Onu geliştirip büyütün." Bediuzzaman Said Nursi Bana bunu hangi kitapta yazdığını göstermessen en adi hainsin iftiracı melun İddiaya cevap : Öncelikle, ırkçılık dinimizde haramdır. Said-i Nursi Hazretleri bu asrın müceddidi ve en büyük alimi olması hasebi ile ırkçılığa asla prim ve geçit vermiyor.Dinsizlik fikrinden sonra en çok mücadele ettiği fikir de ırkçılık fikridir; bunu anlamak için eserlerine bakmak yeterlidir.Türk ırkçılığı nasıl lanet bir fikir ve onu savunanlar melun ise aynı şekilde Kürt ırkçılığı fikri de lanet bir fikir olup onu savunanlar da melundur.İslam kardeşliği ve İslam milliyetçiliği ortada iken, kavim ve aşiret ırkçılığına gitmek İslam dinini terk etmektir.Bizim şeref ve haysiyetimiz ırkımızdan değil iman ve dinimizden geliyor. İmanı ve dini olmayanın da şeref ve haysiyeti ırkı kadardır. İlk ırkçılık yapan şeytandır, ırkçılık zımni olarak Allah’ı ve sanatını beğenmemek demektir.Irkçı bir bakışla Risale-i Nurlara bakarsak medar-ı fitne çok hususlarla karşılaşabiliriz. Hatta bazı Kürtçüler Risale-i Nurları Türkçü olmak ile itham ediyor, demek herkes kendi hastalıklı bakışı ile Risale-i Nurlara bakıyor, o da sağlıklı ve ihatalı bir bakış olmuyor. Öyle ise Risale-i Nur'a bakarken Müslüman gibi bakmalıyız; o zaman ne kadar hakikatli bir rehber olduğunu idrak ederiz. Yoksa hastalıklı ve batıl, ırkçı bir kafa ile bakmakta bir nur bulunmaz.“Evet, bir şâirin dediği gibi,لَوْ كُلُّ كَلْبٍ عَوٰى اَلْقَمْتَهُ حَجَرًا - لَمْ يَبْقَ فِى هٰذِهِ الْكُرَّةِ اَحْجَارُ “Her üren kelbin ağzına bir taş atacak olsan dünyada taş kalmaz.”(1) fehvasınca, bu tür mesnedi olmayan hezeyan ve iftiraların önü arkası kesilmez. Bunlara cevap yetiştirmek yerine meseleyi insaf ile öğrenmeye çalışan kardeşlerimize yönelik cevaplar hazırlamalıyız. Böyle art niyetli hezeyancılara anlayacağı dilden bir cevap vermek gerekir. Gerek sitemizde olsun gerek kanaat önderi ağabeylerden olsun bu gibi iftiralara mukni cevaplar veriliyor.Türkiye'de dinsiz ve ulusalcı bir komite iki kardeş halkı biribirine düşürmeye çalışıyorlar. Üstad Hazretleri ve eserleri bu komitenin önünde önemli bir set olduğundan Türk gençliğini ondan soğutmak için böyle hezeyanlara müracaat ediyorlar.Said-i Nursi Hazretleri hem Kürt gençliğinin hem de Türk gençliğinin ortak bir değeri, ortak bir vicdan aynasıdır. Kimse bu değeri bozmadan, bu aynayı kırmadan adi emellerine ulaşamaz. O dinsiz komite bunu çok iyi gördüğü için ona olmadık iftira ve bühtanlarda bulunuyorlar.Türkler ve Kürtler her yönden kardeştirler, ihtilaf ve iftirakları kabil değildir. Her iki tarafta bulunan marjinal kafatasçıları bilsinler ki tek çare ve tek yol İslam kardeşliğidir ve İslam’ın nurudur. Bu nurdan ve bu ışıktan ancak huffaşlar (yarasalar) ve baykuşlar ürker ve korkar. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
WingChun Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Bu sarığı islami bişey zanneden sarığı kafası yerine beynine dolamış herifi bana savunana ben sadece gülerim.Atatürk'e Deccal demesi hakkında.Öncelikle benim elimde başkaları gibi bir iman ölçer yok arkadaşlar Atatürk'ün müslüman olup olmadığı hala tartışılır ama ben müslüman olduğunu düşünüyorum.Başka türlü düşünenlerde var.Lakin şu kessindirki Atatürk Deccal değildir Deccal: 1)Kaos ortamı yaratacak 2)Dinsiz olmayı emredecektir. Nerede kaos çıkardı, nerede dinsiz olun dedi Atatürk?Çıkıp birde bu adamın o zamandaki yaptığı görüşlere Kur'An tefsiri deyin OHA! Siz kendinizi bir dağ sanıyorsunuz ama Bediüzzamanın yanında bir tepe bile arz etmiyorsunuz. Sarığı islami bişey zannetmek ne demektir kardeşim ya yaşın kaç senin birşeyler biliyormuş gibi yazıyorsunuz ya bide buralara... Ebu Kebşe el-Enmârî anlatıyor: “Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ın ashabının kalansuveleri geniş idi.” [Tirmizî, Libas 40, (1783).] “Bizimle müşrikler arasındaki fark, kalansuveler üzerindeki sarıklardır.” (Ebu Dâvud, Libas 24, (4078); Tirmizi, Libâs 47, (1785). Müslim “Sahih”inde ‚Amr b. Hurays’ten şunu nakleder: “Allah Resûlünü minberde, başında siyah bir sarık varken gördüm. Sarığın iki ucunu iki omuzu arasına sarkıtmıştı.” Yine Müslim’in Câbir b. Abdillah’tan bir rivayeti de söyledir:“Allah Resulü Mekke’ye, başında siyah bir sarık varken girdi.” İbnu Ömer radıyallahu anhüma anlatıyor: “Resülullah aleyhissalâtu vesselâm başına sarık sardığı zaman, ucunu iki omuzu arasından sarkıtırdı.” Tirmizî, Libâs 12, (1736). Sarık sarmak sünnettir islami birşey o zaman galiba değil mi kardeşim? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
WingChun Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Said Nursinin risalelerine azıcık bakıcak olursanız sürekli kürtler ile ilgili bazı bilgiler vermiştir.Haklı yada haksız (ben haksız diyorum) Kur'an tefsiri olamdığı kessin Not:Ne hocası yahu Üstad eserlerinde Kürtlerden çok bahseder, bazıları bunu Kürtçülük olarak algılıyor; ne dersiniz? Öncelikle şunu ifade edelim ki, Türk ve Kürt milletinin kader birliğini ve etle tırnak gibi olduğunu vurgular. Bu yüzden Üstad'ın eserlerinde Kürt milletini Türk milletinden ayrı ve bağımsız olarak düşünmek imkansızdır.Üstad'ın en kalabalık talebeleri ekserisi olarak Türklerdir. Üsta'da yardım edip sinelerini açan da yine Türk milletidir. Risale-i Nurlar Türkiye’nin hep batı illerinde yazılmıştır. Bütün bunlar gösteriyor ki, Üstad'ın niyetinde ve eserlerinde asla ve kat’a milliyetçilik fikri yoktur. İkinci olarak, Kürtler ile ilgili bahsiler ekseri olarak Osmanlının son dönemlerinde yazılmış olan Sünuhat veMünazarat adlı eserlerinde vardır ki, bu eserler Kürt aşiretleri bazı konularda aydınlatmak ve dinin mukadderatı ile ilgili sorularına cevap veriyor. Yani bu eserler Üstat ile Kürt aşiretleri arasında bir muhaveredir. Bu yüzden Kürtlerden bahsetmesi gayet doğaldır. Risale-i Nur'u inceleyen anlar ki, bu asırda en büyük ırkçılık karşıtı ve Müslümanların birliğini savunan ve Türk ve Kürt kardeşliğinin devamı için çözüm üreten yegane aydın ve alim Üstat'tır. Şayet Üstad'ın fikir ve çözümlerini Osmanlı uygulasa idi, belki halen güçlü ve adaleti dünyada hakim kılan bir devlet konumunda kalırdı.Üstat daima cumhuriyet, kardeşlik, barış ve demokrasiden yana tavır almıştır.Üstad'ın en büyük düşmanı zındıka, cehalet, ihtilaf, istibdat, ırkçılık gibi çağın vebası olan hastalıklardır. Ve bütün mesaisini bu hastalıkların tedavisine sarf etmiştir. Risale-i Nur'un yüzlerce yerinde Türk kelimesi geçerken, beş on yerinde Kürt kelimesinin geçmesi neden bir amaç olarak algılansın. Üstat hiçbir eserinde Kürtçülük yapmıyor ve yapmamış. Şu var ki, Üstad'ı din hususunda fikren çürütemeyen bir kısım mason örgütlenmeler, Türk gençlerini aldatmak için, "Said Kürttür, siz Türksünüz" diyerek menfi damarları uyandırmak istemişlerdir. Bunlar, zındıka şebekelerinin Üstat hakkında yalan ve tezviratından başka bir şey değildir. Bu yüzden kahraman Türk ve Kürt gençliği bu zındıka şebekelerinin yalan ve tezviratlarına aldanmamalıdır. Irkçılığa değil, saadeti ebediyenin vesikası olan İslam’a sarılmalıyız. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
WingChun Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Konunun çok dışına çıkılmış. Saidi Nursi önce kendini peygamber ilan etmeye çalışmış,sonra nur suresinin kendisine işaret ettiğini söylemiş Başarıya ulaşsaydı şimdi son peygamberiniz oydu Fes Fas'tan gelmiştir. Tanrı fikrini sorgulayan birine risale önermek de ayrı konu Tabiat Risalesi,Ayetü'l Kübra,Yirmi İkinci Söz, Hüve Nüktesi, Meyve Risalesinin altıncı meselesi. Eğer bu kısımlar okunursa tanrı fikrinin sorgulanmasına gerek kalmayacağını bildiğim için önerdim Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
0zguN Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 WingChun yazmayacağım dedim ama dayanamadım. Dediğimi haklı çıkartıyorsun. Said çok zeki onun söyledikleriyle dinimi şekillendireyim diyorsun. Kuran' ı okuyan arkadaşlarım ateist oldu, iyisimi Kuran' ı boşver ben direk risale okuyayım diyorsun. Çok zeki olduğu söylenen adamın teki zaten onu okumuş anlamış. Ben dinimi onun gözüyle göreyim diyorsun. Kuran ile kendi arana Said' i sokuyorsun. Kendi kutsal kitabınızı küçültüyorsunuz bilmem farkında mısınız ? Bu adama farkında olmadan peygamber gibi davranıyorsunuz. Eğer Allah' ın gönderdiği "evrensel" kitabı herkes anlamaz, onu kendisi okuyup anlamaya çalışan ateist olur, onu hacı hocaları devreye sokarak anlamak lazım diyorsan ben sana nerde evrensellik, nerde insanlığın rehberi diye sorarım bu seferde. Burada kendi fikirlerimizi paylaşıyoruz sen çoğu cevaplarında kopyala yapıştır yapıyorsun. Bunlar senin fikirlerin mi oluyor şimdi ? Şu kalıbının dışına çıkıp, dünyaya daha geniş bir şekilde bakabilmeni tekrar temenni ediyorum. Konu nerden nereye geldi. Bu gerçekten tartışmamızdaki son mesajımdır Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
WingChun Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Sizin yazdığınız fikirler başkalarının fikri değil mi yani bir yerde okuyup zihninizde harmanlayıp bana sunuyorsunuz ve bunların szin fikriniz olduğunu savunuyorsunuz. "Kuran ile araya Said'i koyuyorsun" senin önyargın.Sadece istifade ediyoruz onun anlayışından sanki benim fikrim ve zihnim yokmuş gibi konuşuyorsun. Bir kitap okumakla Kuran'la arama çizgimi koyuyorum yani? İmam Rabbani Mektubat okursam müşrik mi oluyorum? İmam Gazali okursam da mı müşriğim yoksa?Sonuçta onların anlayışında faydalanıyorum Kuran yerine değil mi? Dur dur o halde Mezhepler de bidat değil mi sonuçta bizler o insanların anlayışlarına uyuyoruz o şekilde hareket ediyoruz yani mezhebe uyarsak da müşriğiz. Kendini çok geniş bir açıdan bakıyormuş gibi görmen ve bana "sana da temenni ediyorum" demen zihninin sadece kendi fikrini doğru görmesinden kaynaklanıyor. http://www.youtube.com/watch?v=piUBAibPnHY Bu da benim son mesajım olsun. Dayanamayacağım bir şey yazma sakın ha sonra son mesaj deyip yine devam ederim falan Allah korusun. Sadece videoyu izle . Devam etmek istersen özel mesajda münazara edebiliriz. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
numeroloji Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Haziran 8, 2014 Bediüzzaman zamanın eşsizi demektir kardeşim. Eğer sende 13 yaşında onlarca alimi tereyağından kıl çeker gibi basit bir şekilde yenseydin 5 yılda okunup içindekilerin özümsenebileceği kitapları 3 ayda ezberlesen sanada Bediüzzaman derdik. Ben sana Haryy potter'ın kitaplarından birini ezberlesen yine Bediüzzaman derdim amma neyse. Ulu Önder Atatürk demekte sakınca olmadığı gibi bu kadar özelliği kendinde toplayan bir zata Zamanın eşsizi demekte sakınca yoktur. Atatürkle Said Nursi'nin bir konuşması Bediüzzaman ile Mustafa Kemal arasında, ciddi bir diyalog gerçekleşir. İlk dönem milletvekillerinden olan Hüseyin Aksu, "Son Şahitler Bediüzzaman’ı Anlatıyor" isimli eserin IV.cildinde yaşadığı bir hatırayı şöyle aktarır: "Mecliste Mustafa Kemal ile Bediüzzaman uzun uzun görüşüp konuştular. Mustafa Kemal, kendisinden yardım istedi. 'Siz İstanbul’u ahval-i dünyayı biliyorsunuz, birlikte şu memleketi kurtaralım. Bizim gayemizin ne olduğu sizce malûmdur Hocam!' demişti. Konuşmada diğer mebus (milletvekili) arkadaşlar da bulunmuşlardı." "Mustafa Kemal muvaffak olmak için kendisinden dua istedi. Bediüzzaman ise,'Memlekete hizmet edenlerin duasını Allahü Teâlâ kabul eder. Vatan için çalışanların say ü mesaisini Allah boşa çıkarmaz. Biz de duamızı yaparız.' demişti…" "Bir gün yine Mecliste oturmuş bir sohbet toplantısı yapıyorduk. Orada Mustafa Kemal Paşa ve Bediüzzaman da vardı. Mustafa Kemal: 'Hocam bizim gayemizi biliyor musun? Nedir acaba?' Bediüzzaman cevaben: “ 'Biliyorum. Bu vatanı kurtarıp, düşmanı bu topraktan atmaktır. Bir binayı yaparken adalet üzerine kurmalıdır. Siz böyle bir adalet ve temel üzerine kurduktan sonra, Allah sizi muvaffak eder.' dedi." Dostum gidin ilk önce osmanlıca öğrenin ben bunu ilk yazın osmanlıca dersleri alırken duydum daha sonrasında kendim şu anda osmanlıca ve arapça biliyorum hala diyorum.Eh tabiiki bazı hoca sıfatını taşıyanlar kıvırabilir lakin beni alakadar etmez.Ayrıca Atatürkle said nursinin yukarıdaki konuşmasına kaynak göstersene Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.