Jump to content

Bilgi ve Enerji


punitive

Önerilen Mesajlar

ben ne dersi vereyim bilmem ama bi kaç sözde ben edeyim;

inanacaksın inanmayacaksın diyemem çünkü inanç kendiliğinden doğar,

öyle inanayım deyip inanılmaz; bunun adı kabul ya da benimseme olur; inanç büyük söz, inanç subjektif;

ki inancın geçerliliği de subjektiftir;

felsefe yaşıyor mu ki, bulduk mu ki katledelim; yaşayan bi felsefe bulursak bi gün katlederiz, belki birlikte;

önce bi bulalım, sağ mı? iyi mi, yardıma ihtiyacı var mı soralım; belki yaşatır-yardım eder sonra da katlederiz;

biz ölüleri diriltemeyiz,

Bu kafada gidersen, hiçbir şeyi bulamazsın sen. ;)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu kafada gidersen, hiçbir şeyi bulamazsın sen. ;)

 

"Aray ıp bulabildiğiniz şey gerçek olan değildir. Asla kaybetmemiş olduğunuzu bulun, sizden alınamaz olanı bulun. - Maharaj"

 

Evren, bigi ve enerji(hareket)den oluşmuştür. Bilgi ve hareketin kaynağı nedir?

 

"Herşeyin onun için de meydana geldiği bilinç vardır. Bu apaçık gerçek, herkesin deneyim alanı içindedir. Ne var ki siz yeterince dikkatle bakmıyorsunuz. İyi bakın ve benim gördüğümü görün. - Maharaj"

 

Evrende insanı aşan bir bilgi var. Bilgi varsa, bir bilinç de olmalı değil mi? Kimin bilinci? ;)

 

"Bilincin kaynağı bilinç içindeki bir nesne olamaz. - Maharaj"

 

---

"Gerçek kanıtlanamaz da çürütülemez de. - Maharaj"

"Göreli bakışın size ne yararıvar? Siz mutlak bakış noktasından bakabilme yeteneğindesiniz -neden göreliye geri dönüyorsunuz? Mutlak'tan korkuyor musunuz? - Maharaj

 

Gerçek olan içinde "gerçek olan nedir" sorusu ortaya çıkmaz - Maharaj

 

Mutlaklar tartışılmak yerine yaşanmalıdırlar. - Maharaj

 

Gerçeği ise bilmek değil, olmak zorundasınız;" - Maharaj

alıntılar;

Ben O Yum-Maharaj

http://www.gnoxis.com/tanr%C4%B1-n%C4%B1n-tanr%C4%B1s%C4%B1-57737-22.html#post750431

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aşağıdaki tüm metinler maharaj- ben oyum alıntılarıdır;

 

Bu kafada gidersen, hiçbir şeyi bulamazsın sen.

 

Soran: Sizin durumunuza dair bir kanıt bulunamaz. Bütün bildiklerim, sizin bu konuda söylediklerinizdir. Bütün gördüğüm ise çok ilginç bir yaşlı adam.

Maharaj: İlginç yaşlı adam sizsiniz, ben değil! Ben hiç doğmadım. Nasıl yaşlanabilirim? Benim nasıl göründüğüm sadece sizin zihninizde olandır. Ben onunla ilgilenmiyorum.

--

 

Asla kaybedilmemiş olan asla bulunamaz.

 

Öz varlığınızı unutmak en büyük haksızlık ve incitmedir; tüm felaketler ondan kaynaklanırlar. Sonu gelmeyen sorular içinde dönüp durmaya hiç gerek yok; kendinizi bulun, o zaman her şey yerli yerini bulur.

 

Kaybetmiş olduğunuzu bulabilirsiniz. Fakat kaybetmemiş olduğunuzu bulamazsınız.

Kazanılan bir şey yine kaybedilebilir.

 

Evren, bigi ve enerji(hareket)den oluşmuştür. Bilgi ve hareketin kaynağı nedir?

 

Tüm evren hiç durmaksızın sizin mevcudiyetinize katkıda bulunuyor. Bundan dolayı, tüm evren sizin bedeninizdir

 

farkındalık-Zihin-Madde, bütün bunlar devinebilir ve devinmez olan iki yönü ve atalet, enerji ve uyum olan üç niteliği içindeki bir tek gerçektir.

 

Farklılık sadece sözcüklerdedir. Nitekim ben de gerçekten söz ettiğimde, onu gerçekdışı olmayan, mekân-sız, zaman-sız, neden-siz, başlangıçsız, sonsuz diye tarif ederim.

 

Evrende insanı aşan bir bilgi var. Bilgi varsa, bir bilinç de olmalı değil mi? Kimin bilinci?

 

Tanık, bir "kişi" değildir. Kişi ancak onun için bir zemin, bir organizma, bir beden olduğu zaman varlık kazanır. Mutlak, onda farkındalık halinde yansır. Saf farkındalık öz- farkındalığa (kendini-farkındalığa) dönüşür. Bir "ben" olduğunda öz-farkındalık tanıktır. Tanıklık edecek bir "ben" yoksa, tanıklık da yoktur.

Hepsi çok basit; karmaşıklığa yol açan kişinin mevcudiyetidir. Kalıcıve ayrıbir "kişi"nin mevcut olmadığını görün, her şey berraklaşır.

 

Maharaj, Tanrı'nın bilincinden söz ediyor yahu.

 

Şunun anlaşılması gerekir ki, gerçeği ya da Tanrı'yı veya Guru'yu arayış ile kendini arayış aynıdır, biri bulunduğunda hepsi bulunur. Zihninizde "Ben-im" ve "Tanrı-dır" (Ben varım ve Tanrıvar) birbirinden ayırt edilemez hale geldiğinde, o zaman bir şey olacak ve Tanrı'nın sizden dolayı ve sizin Tanrı' dan dolayı var olduğunuzu en ufak bir kuşku izi bile taşımaksızın bileceksiniz. O ikisi birdir.

 

Bulun. Ben size tanık olduğunuzu, sessiz gözlemci olduğunuzu söylesem bile siz, sizi kendi varlığınıza götüren yolu bulmadıkça bu sizin için hiçbir anlam taşımayacak.

 

Siz Tanrı'yı buluncaya kadar sürekli ilerler, ilerlersiniz. O zaman Tanrısizi kendine katar ve sizi kendi gibi yapar.

 

---

İster evrensel bilinç olsun, ister zihin olsun, bilincin yer aldığı ortama biz bilinç eteri (esir'i) deriz. Bilincin algıladığı her şey evreni şekillendirmiştir. Bu her ikisinin ötesinde olan, her ikisini taşıyan, ayakta tutan En Yüce Hal'dir ki o mutlak bir sessizlik ve sükûnet halidir. Oraya her kim girerse gözden kaybolur. O sözcüklerle ya da zihinle erişilmez olandır. Siz ona Tanrı diyebilirsiniz veya En Yüce Gerçek, fakat bunlar hepsi zihnin verdiği adlardır. O olma ya da olmama ötesi, adsız, içeriksiz, uğraşsız kendiliğinden bir haldir.

 

Kendi başına hiçbir şeyin varlığıyoktur. Her şey kendi yokluğuna muhtaçtır. Olmak, fark edilebilir olmaktır, orada değil, burada olmaktır, o zaman değil, şimdi olmaktır, başka türlü değil de böyle olmaktır. Su nasıl bulunduğu kap tarafından şekillendirilirse, öylece, her şey de koşullar tarafından(gunas)belirlenir. Su nasıl kaplara rağmen su olarak kalırsa, ışık nasıl meydana çıkardığırenkler ne olursa olsun kendisi olarak kalırsa, öylece gerçek de içinde bulunduğu (yansıtıldığı) koşullar ne olursa olsun, gerçek olarak kalır. Bilincin odağında neden yalnızca yansımalarıtutmalı? Neden gerçeğin kendisini değil?

 

alıntılar için inceleyebilirsiniz;

http://ekitap.sonsuzlukkulesi.com/Ben-O-Yum-Maharaj.pdf

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Okumuyorum artık. yazma lütfen. Baygınlık geldi. İnsanların sinir etmek için böyle davrandığından emin oldum artık. Girdiğin her sitede aynı şeyleri yapmışsın. İnsanları sinir edip ortalığı karıştırmışsın. Sonunda benim sinirimi bozmayı da başardın. Senin felsefenle de, seninle de ilgilenmiyorum kardeşim.

Anladık; Hint Felsefesi de okumuşsun. Kutlarım. Fakat sana bir şey katacağını ummuyorum.

Yazma bana artık. Rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tüm mesaj Maharaj alıntılarıdır;

ve kusuruma bakmayın büyük bölümünü metni tarayıp taslaklamıştım ve açıklamak umuduyla

 

Felsefe yapıyorsun arkadaşım. Ben bunu tartışmam. "Tanrı tümvarolandır, varolan her şeydir." diye başlayınca, her şey orada biter. Panteist veya panenteist bir felsefi görüştür bu. "Nereden biliyorsun?" derim sadece sana.

 

Soran: Bunu nasıl bildiniz?

Maharaj: Bilmeye ihtiyaç yok. O kendi kendine işler.

 

Soran: Yine de bir bildirimde bulundunuz. Bunu neye dayandırıyorsunuz?

Maharaj: İnsanların bana söylediklerine. Ama kanıtlar isteyen sizsiniz. Benim kanıtlara ihtiyacım yok

 

Soran: Kendinizden nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz? Söylediğinizin doğru olduğunu nasıl biliyorsunuz?

Maharaj: Ben kendimden değil, sizden eminim. Yapmanız gereken tek şey ancak içte bulunabilecek olanı dışta aramaktan vazgeçmektir. Harekete geçmeden önce, bakışınızı değiştirin. Siz vahim bir anlayış bozukluğu içindesiniz. Zihninizi berraklaştırın, gönlünüzü arındırın, hayatınızı kutsayın - dünyanızı değiştirmenin en hızlıyolu budur.

 

Evren, bigi ve enerji(hareket)den oluşmuştür. Bilgi ve hareketin kaynağı nedir?

 

Maharaj: Kaynağın başlangıcı bulunamaz, tüm bellek ise bir yerde başlar. Böylece, dış daima belirlenir ve saptanır, oysa ki iç, sözcüklerle tutulamaz. Öğrencilerin hatası iç-varlığı elle tutulabilir bir şey olarak hayal etmeleri, algılanabilir olan her şeyin geçici ve o yüzden de gerçeklikten yoksun olduğunu unutmalarıdır. Ancak idraki mümkün kılan gerçektir - ona Hayat ya da Brahman, her ne derseniz deyin.

 

Zihinsel olan her şey gibi, Neden-Sonuç Yasasıda kendi kendisiyle çelişir. Var olan hiçbir şeyin kendine özgü, belli bir nedeni yoktur; en küçük bir şeyin varlığı için bile tüm evren katkıda bulunur; evren olduğu gibi olmadıkça hiçbir şey olduğu gibi olamazdı. Her şeyin kaynağı ve toprağı her şeyin tek nedeni olduğuna göre, nedensellikten evrensel bir yasa olarak söz etmek yanlıştır. Evren kendi içeriği ile sınırlanmışdeğildir, çünkü onun potansiyelleri sonsuzdur; üstelik o, temelde tümüyle özgür olan bir prensibin tezahürü ya da ifadesidir.

her şeyin nedensiz-olduğunu söylüyorum. Bir şeyin nasıl meydana geldiğini izlemeyi deneyebilirsiniz, fakat o şeyin niçin öyle olduğunu bulamazsınız. Bir şey, olduğu gibidir; çünkü evren olduğu gibidir.

 

her şeyin kaynağı, Sonsuz Olanak, En Yüce Gerçek'tir ki O sizin içinizdedir ve O gücünü, ışığını ve sevgisini her deneyimin üstüne gönderir. Fakat bu kaynak bir ne den değildir ve hiçbir neden de kaynak değildir. Bu yüzden her şeyin nedensiz-olduğunu söylüyorum. Bir şeyin nasıl meydana geldiğini izlemeyi deneyebilirsiniz, fakat o şeyin niçin öyle olduğunu bulamazsınız. Bir şey, olduğu gibidir; çünkü evren olduğu gibidir.

 

Evren kendi kendine işler, bunu bili yorum. Başka neyi bilmeye ihtiyacım var?

 

Evrende insanı aşan bir bilgi var. Bilgi varsa, bir bilinç de olmalı değil mi? Kimin bilinci?

 

Soran: Bilinçsiz hayat olabilir mi?

Maharaj: Hayır. Hayatsız bilinç de olamaz. Onların ikisi birdir. Fa kat aslında sadece Nihai Olan (Öz) var olandır. Gerisi isim ve şekil meselesidir. Siz ancak ismi ve şekli olanın varolduğu fikrine tutunduğunuz sürece, En Yüce size var olmayan gibi görünecektir. İsimlerin ve şekillerin hiçbir içeriği bulunmayan kabuklar olduklarını, gerçek olanın isimsiz ve şekilsiz saf hayat enerjisi ve bilinç ışığı olduğunu anladığınız zaman huzura kavuşacaksınız -gerçeğin derin sessizliğine dalmışolacaksınız.

 

Siz o nihai, o en büyük potansiyelsiniz ki, her şeyi kucaklayan bilinç onun tezahürü ve ifadesidir.

Bilinç, tezahür etmek için bir- taşıta, bir araca muhtaçtır. Hayat bir başka beden meydana getirdiğinde, bir başka bilen (bilici) varlık kazanır.

 

Bu kafada gidersen, hiçbir şeyi bulamazsın sen.

 

Soran: Hiç kaybetmemiş olsaydım, aydınlanmış bulunurdum. Ama öyle değilim. Arıyorum. Benim bu arayışım dahi benim bir şey kaybetmiş olduğumun kanıtı değil midir?

Maharaj: Bu sadece sizin kaybetmiş olduğunuza inandığınızı gösterir. Fakat buna inanan kimdir? Ve kaybedildiğine inanılan nedir?

Kendiniz gibi bir kişi mi kaybettiniz? Bulmayı umduğunuz tam olarak nedir?

Soran: Öz'le ilgili doğru bilgi.

Maharaj: Öz'le ilgili doğru bilgi bir bilgi değildir. O sizin her yere bakarak, aramakla bulacağınız bir şey değildir. O zaman ve uzay içinde bulunamaz. Bilgi ancak bir anıdır, bir düşünce kalıbı, bir zihinsel alışkanlıktır. Tüm bunlar haz ve acı tarafından motive edilirler. Çünkü siz haz ve acıile dürtüldüğünüz den dolayıgerçeği aramaktasınız. Kendiniz olmak ise tüm dürtülerin tamamen ötesinde olmaktır. Siz bir neden uğruna kendiniz olamazsınız. Siz kendinizsiniz ve hiçbir nedene gereksinim yoktur.

 

Gerçek huzuru, hiç kaybetmemiş olduğunuz huzuru idrak ettiğiniz zaman, işte o huzur sizinle kalacaktır; çünkü o asla uzakta değildi. Sahip olmadığınızı arayıp duracağınıza, asla kaybetmemiş olduğunuzu bulun.

Her şeyin başlangıcından önce ve bitiminden sonra da hep var olanı; ne doğumu, ne de ölümü olmayanı; be denin ya da zihnin doğum ve ölümünden etkilenmeyen, o değişmez olan hali bulun.

 

S: Sizin sözünü ettiğiniz Mutlak ya da Hayat, o hakiki midir, yoksa cahilliğimizi örtmek için oluşturulmuşbir kuramdan mı ibarettir?

M: Her ikisi de. Zihin için, o bir kuramdır - kendi içinde ise bir hakikattir. O, sahte olanı kendiliğinden ve toptan reddedişiyle bir gerçektir. Nasıl ışık sadece hazır bulunuşuyla karanlığı yok ederse, mutlak da hayal gücünün ürünlerini yok eder. Tüm bilginin bir cehalet biçimi olduğunu görmek bizzat gerçeğin bir devinimidir.

 

alıntılar

http://ekitap.sonsuzlukkulesi.com/Ben-O-Yum-Maharaj.pdf

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Okumuyorum artık. yazma lütfen. Baygınlık geldi. İnsanların sinir etmek için böyle davrandığından emin oldum artık. Girdiğin her sitede aynı şeyleri yapmışsın. İnsanları sinir edip ortalığı karıştırmışsın. Sonunda benim sinirimi bozmayı da başardın. Senin felsefenle de, seninle de ilgilenmiyorum kardeşim.

Anladık; Hint Felsefesi de okumuşsun. Kutlarım. Fakat sana bir şey katacağını ummuyorum.

Yazma bana artık. Rica ediyorum.

 

ben kendim hiç bi şey yazmadım son iki mesajımda,

sadece alıntılar aktardım;

belki daha sonra ya da yıllar sonra okumak/okunması dileğimi yeniden paylaşarak;

belki umarım yıllar sonra beni anlayacaksınız;

çünkü bence size bunlar sinir bozucu değil-oldukça eğlenceli gelecek,

önceki mesajı da aktarmalıyım çünkü nerdeyse tamamı mesajınızı görmeden/okumadan önce taslaklanmıştı;

size yazmak değil ama kendime yazmak ya da başka okuyuculara da saygımdan yazmak ve aktarmak zorundayım, ama belki de kendime saygımdan

yazdıklarınıza bi yolla ya da kendi üslubumla cevap vermek zorunda ya da durumundayım, bu da benim tavrım olsun lütfen;

analyış gösterir ve anlamayı denerseniz,

asla kırmak-üzmek ya da sinirlenmek-sinirlendirmek değil niyetim;

ben gelişen iletişimin ve metinlerin doğurduğu cevap-soru etkileşim trafiklerini ve dinamiklerini/olgularını dengelemeyi/açıklamayı denedim sadece;

ve bu konu benim için kapanmıştır, teşekkür ederim her şey için;

 

Girdiğin her sitede aynı şeyleri yapmışsın. İnsanları sinir edip ortalığı karıştırmışsın.

 

ve bu sizin ithamınız ve sizin sözleriniz onlar;

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...