Near N Yanıtlama zamanı: Eylül 27, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 27, 2014 Yahu, çoğunluk öyle yapıyor; 1000 yılı aşkındır. Yani, bu bireysel birşey değil; sosyolojik bir olay. Din boşuna mı bu hallere düştü? Bunun sosyolojik olup olmamasıda senin bireysel mütalaandır.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
punitive Yanıtlama zamanı: Eylül 27, 2014 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 27, 2014 Bunun sosyolojik olup olmamasıda senin bireysel mütalaandır..Din, sosyolojik bir kurumdur. Benim fikrim değil yani. Öyledir. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Near N Yanıtlama zamanı: Eylül 27, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 27, 2014 Din, sosyolojik bir kurumdur. Benim fikrim değil yani. Öyledir. Senin "ehli sünnetim" deyip, "sünnetullah" tan sapanlar, ehli sünnet değil, müşrik olabilir ancak. dediğin sözün bireyseldir.Ama sen bunun sosyolojik bir olay olduğunu söylemişsin,sonrada din sosyolojiktir,benim fikrim değildir demişsin.Dediklerin kendine mantıklı geliyor mu? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
punitive Yanıtlama zamanı: Eylül 27, 2014 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 27, 2014 Senin "ehli sünnetim" deyip, "sünnetullah" tan sapanlar, ehli sünnet değil, müşrik olabilir ancak. dediğin sözün bireyseldir.Ama sen bunun sosyolojik bir olay olduğunu söylemişsin,sonrada din sosyolojiktir,benim fikrim değildir demişsin.Dediklerin kendine mantıklı geliyor mu?Neden anlamak istemiyorsun? Çok büyük bir kitle var; benim dediğim şekilde. Tabii ki toplumsal bir olay bu. Kişiler bazında değil. Ehli sünnetin yarıdan çoğu tarikatlarda. HEPSİ MÜŞRİK. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Near N Yanıtlama zamanı: Eylül 28, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 28, 2014 Neden anlamak istemiyorsun? Çok büyük bir kitle var; benim dediğim şekilde. Tabii ki toplumsal bir olay bu. Kişiler bazında değil. Ehli sünnetin yarıdan çoğu tarikatlarda. HEPSİ MÜŞRİK. Senin çok büyük bir kitle dediğin birine göre az,birine göre çoktur,bu yüzden kimine göre toplumsal kimine göre toplumsal olmayabilir.Bu yüzden özneldir.200 kiloluk bir adamın şişman veya zayıf olduğunu söyleyemessin veya -30 derecenin soğuk veya sıcak olduğunuda söyleyemessin çünkü insan her şeyin ölçüsüdür.Senin dediğinde onun gibi ''Çok büyük bir kitle var'',''Toplumsal bir olay''Bu lafların hepsi görelidir,özneldir.Gerçeği bilemessin ama sen gerçeği bilgeliğinle bulduğunu sanıyorsun.İnsan inandığını görür.Tartışmanın bir anlamı yok.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
punitive Yanıtlama zamanı: Eylül 28, 2014 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 28, 2014 Senin çok büyük bir kitle dediğin birine göre az,birine göre çoktur,bu yüzden kimine göre toplumsal kimine göre toplumsal olmayabilir.Bu yüzden özneldir.200 kiloluk bir adamın şişman veya zayıf olduğunu söyleyemessin veya -30 derecenin soğuk veya sıcak olduğunuda söyleyemessin çünkü insan her şeyin ölçüsüdür.Senin dediğinde onun gibi ''Çok büyük bir kitle var'',''Toplumsal bir olay''Bu lafların hepsi görelidir,özneldir.Gerçeği bilemessin ama sen gerçeği bilgeliğinle bulduğunu sanıyorsun.İnsan inandığını görür.Tartışmanın bir anlamı yok..Haklısın. Seninle tartışmak, anlamsız. Tarikatlardaki kitle dini peşinden sürüklüyor. Neresi göreceli bunun? Çoğunluk onlarda belki de. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Near N Yanıtlama zamanı: Eylül 29, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 29, 2014 Haklısın. Seninle tartışmak, anlamsız. Tarikatlardaki kitle dini peşinden sürüklüyor. Neresi göreceli bunun? Çoğunluk onlarda belki de. Tarikatlar insanları Allah'a ulaştıran yoldur,ama sana göre tarikatlar insanların beynini yıkar dimi? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
punitive Yanıtlama zamanı: Eylül 30, 2014 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 30, 2014 Tarikatlar insanları Allah'a ulaştıran yoldur,ama sana göre tarikatlar insanların beynini yıkar dimi?Vahdeti Şuhut, bir felsefedir. Felsefeye iman etmek şirktir. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Near N Yanıtlama zamanı: Eylül 30, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 30, 2014 Vahdeti Şuhut, bir felsefedir. Felsefeye iman etmek şirktir. Vahted-i şuhud Allah’ın haricindeki bütün masivayı, yani eşyayı, bir kenara atmak ve bir daha akla ve nazara getirmemek demektir. Bir nevi kainatı unutmak ve hatıra getirmemektir.Allah’a olan huzuru ancak eşyayı nisyana atmak ile temin ediyorlar. Ama eşyanın vücudunu inkar etmiyorlar, sadece nisyan zindanına hapsediyorlar.Sen şimdi nasıl öyle mantık kurup, vahdeti şuhuda şirk dersin?. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
punitive Yanıtlama zamanı: Eylül 30, 2014 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Eylül 30, 2014 Vahted-i şuhud Allah’ın haricindeki bütün masivayı, yani eşyayı, bir kenara atmak ve bir daha akla ve nazara getirmemek demektir. Bir nevi kainatı unutmak ve hatıra getirmemektir.Allah’a olan huzuru ancak eşyayı nisyana atmak ile temin ediyorlar. Ama eşyanın vücudunu inkar etmiyorlar, sadece nisyan zindanına hapsediyorlar.Sen şimdi nasıl öyle mantık kurup, vahdeti şuhuda şirk dersin?.Vahdeti Şuhut, "panenteizm"dir. Din ile ilgisi yoktur. Dinlere yamanmıştır. Her okuduğuna inanma. Panteizmi ve panenteizmi oku. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Near N Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 1, 2014 Vahdeti Şuhut, "panenteizm"dir. Din ile ilgisi yoktur. Dinlere yamanmıştır. Her okuduğuna inanma. Panteizmi ve panenteizmi oku. Panteistler evrende var olan her şeyin (atom, hareket, insan, doğa, fizik kanunları, yıldızlar... ) aslında bir bütün olarak Tanrı 'yı oluşturduğunu söylerler. Bu bakımdan evrende vuku bulan her olay, her hareket aslında doğrudan Tanrı 'nın hareketidir. Bu görüşün ilginç ve çarpıcı bir sonucu, insanın da Tanrı 'nın bir parçası olduğudur. Panteizme göre; Tanrı her şeydir ve her şey Tanrıdır. Tanrı Evren - İnsan ayırımı yoktur. Ama Vadeti şuhud ise Allah'ın dışındaki her şeyi unutmaktır. Vahdet-i vücuttada, panteizmin aksine, Tanrı'nın evrenin bütünü, toplamı olmadığı, sadece evrenin ayrı bir varlığa sahip olmayıp Hakkın vücuduyla ayakta durduğu (kaimliği),hususiyet ve belirtileri itibariyle Hakkın eşyadan ayrı olduğunu söyler. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
punitive Yanıtlama zamanı: Ekim 2, 2014 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 2, 2014 Panteistler evrende var olan her şeyin (atom, hareket, insan, doğa, fizik kanunları, yıldızlar... ) aslında bir bütün olarak Tanrı 'yı oluşturduğunu söylerler. Bu bakımdan evrende vuku bulan her olay, her hareket aslında doğrudan Tanrı 'nın hareketidir. Bu görüşün ilginç ve çarpıcı bir sonucu, insanın da Tanrı 'nın bir parçası olduğudur. Panteizme göre; Tanrı her şeydir ve her şey Tanrıdır. Tanrı Evren - İnsan ayırımı yoktur. Ama Vadeti şuhud ise Allah'ın dışındaki her şeyi unutmaktır. Vahdet-i vücuttada, panteizmin aksine, Tanrı'nın evrenin bütünü, toplamı olmadığı, sadece evrenin ayrı bir varlığa sahip olmayıp Hakkın vücuduyla ayakta durduğu (kaimliği),hususiyet ve belirtileri itibariyle Hakkın eşyadan ayrı olduğunu söyler. "Panenteizm" de demiştim. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Near N Yanıtlama zamanı: Ekim 2, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 2, 2014 "Panenteizm" de demiştim. Panenteizme göre Tanrı, hem değişmeyen (mutlak), hem de değişen (göreli) dir. Hem zamanın içinde, hem dışında, hem sonlu, hem de sonsuzdur. Aynı zamanda hem tikel hem tümel, hem neden hem sonuçtur. Bu şimdi,vahdeti vücud ve vahtedi şuhud ile alakalı mı? Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
punitive Yanıtlama zamanı: Ekim 2, 2014 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 2, 2014 Panenteizme göre Tanrı, hem değişmeyen (mutlak), hem de değişen (göreli) dir. Hem zamanın içinde, hem dışında, hem sonlu, hem de sonsuzdur. Aynı zamanda hem tikel hem tümel, hem neden hem sonuçtur. Bu şimdi,vahdeti vücud ve vahtedi şuhud ile alakalı mı?Tabii ki aynı olmaz. Senin tarifin, Müslümanları kandırmaya yönelik bir tarif. Sen kanmışsın; benim de, o tarifin doğru olduğunu kabul etmemi bekliyorsun. Söylemek istemiyordum. Aslında, tarikatlar panteisttir. Şeyhlerini ve evliyayı ilâhlaştırırlar. Vahdeti Şuhut, durumlarını gizlemek için kullandıkları bir kılıftır. Senin alıntı yaptığın yerin tamamını aldım. Belki tekrar okursun "Panenteizm ya da Kamusaltanrıcılık, panteizmde olduğu gibi evrenin kendisinin Tanrıolduğunu, panteizmden farklı olarak ilk devindirici olan tanrının evren ve tüm varlıklarıözünden yarattığı ve evrene aşkın, evrenin bilincinde mutlak ve değişmez bir varlık olarak egemen olduğu inancıdır. Panteizmde her şey Tanrı'dır. Panenteizmde ise, her şey Tanrı'dan sudur etmiştir (oluşmuştur). Ruhun tek amacı, oluştuğu Tanrı'ya dönmektir. Bunun da yolu tek evrensel yasa olan evrim (tekâmül)'den geçmektir. Somut anlamda tanrının bütünleştiği evrenin ve varlıkların, evrim ile diyalektik olarak değiştiği ve geliştiği, gelişimini tamamladıktan sonra dönüşün yine ezeli ve ebedi olan tanrıya olacağı bu geri dönüşte tekamülünü tamamlayan ruhların da tanrıya kavuşacağına inanılır. Panenteizme göre tanrı, hem değişmeyen (mutlak), hem de değişen (göreli) dir. Hem zamanın içinde, hem dışında; hem sonlu, hem de sonsuzdur. Aynı zamanda hem tikel, hem tümel; hem neden, hem sonuçtur." Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Near N Yanıtlama zamanı: Ekim 3, 2014 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 3, 2014 Tabii ki aynı olmaz. Senin tarifin, Müslümanları kandırmaya yönelik bir tarif. Sen kanmışsın; benim de, o tarifin doğru olduğunu kabul etmemi bekliyorsun. Söylemek istemiyordum. Aslında, tarikatlar panteisttir. Şeyhlerini ve evliyayı ilâhlaştırırlar. Vahdeti Şuhut, durumlarını gizlemek için kullandıkları bir kılıftır. Senin alıntı yaptığın yerin tamamını aldım. Belki tekrar okursun "Panenteizm ya da Kamusaltanrıcılık, panteizmde olduğu gibi evrenin kendisinin Tanrıolduğunu, panteizmden farklı olarak ilk devindirici olan tanrının evren ve tüm varlıklarıözünden yarattığı ve evrene aşkın, evrenin bilincinde mutlak ve değişmez bir varlık olarak egemen olduğu inancıdır. Panteizmde her şey Tanrı'dır. Panenteizmde ise, her şey Tanrı'dan sudur etmiştir (oluşmuştur). Ruhun tek amacı, oluştuğu Tanrı'ya dönmektir. Bunun da yolu tek evrensel yasa olan evrim (tekâmül)'den geçmektir. Somut anlamda tanrının bütünleştiği evrenin ve varlıkların, evrim ile diyalektik olarak değiştiği ve geliştiği, gelişimini tamamladıktan sonra dönüşün yine ezeli ve ebedi olan tanrıya olacağı bu geri dönüşte tekamülünü tamamlayan ruhların da tanrıya kavuşacağına inanılır. Panenteizme göre tanrı, hem değişmeyen (mutlak), hem de değişen (göreli) dir. Hem zamanın içinde, hem dışında; hem sonlu, hem de sonsuzdur. Aynı zamanda hem tikel, hem tümel; hem neden, hem sonuçtur." Panteizmde herşey tanrıdır demesi vahdeti şuhudla nekadar ters gittiğini anlamama yeter ,tüm hepsini zaten okumuştum,Tarikatlar sayesinde evliyalari ve şeyhlerin yolundan gidilir,onlar ilahlaştırılmaz Bide benim tarafım neden müslümanları kandırmaya yönelik bir taraf ben Allah için onun dışındaki şeyleri unutmanın iyi bir şey olduğunu söylüyorum.Eğer münafıkların oluşturduğu tarikatta vahdeti şuhutu yaptıkları kötülükleri örtmek için kullanıyorlarsa bu tüm tarikatların kötü olduğunu göstermez ki Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
punitive Yanıtlama zamanı: Ekim 4, 2014 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 4, 2014 Panteizmde herşey tanrıdır demesi vahdeti şuhudla nekadar ters gittiğini anlamama yeter ,tüm hepsini zaten okumuştum,Tarikatlar sayesinde evliyalari ve şeyhlerin yolundan gidilir,onlar ilahlaştırılmaz Bide benim tarafım neden müslümanları kandırmaya yönelik bir taraf ben Allah için onun dışındaki şeyleri unutmanın iyi bir şey olduğunu söylüyorum.Eğer münafıkların oluşturduğu tarikatta vahdeti şuhutu yaptıkları kötülükleri örtmek için kullanıyorlarsa bu tüm tarikatların kötü olduğunu göstermez kiZÜMER3: İyi bil ki, halis din yalnız Allah'ındır. O'ndan başka dostlar edinerek, «Onlar bizi Allah'a yaklaştırsınlar diye kulluk ediyoruz» derler. Doğrusu Allah, ayrılığa düştükleri şeylerde hüküm verecektir. Allah, yalancı, inkârcı insanı doğru yola iletmez. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.