ensiferum13 Oluşturma zamanı: Ağustos 10, 2007 Paylaş Oluşturma zamanı: Ağustos 10, 2007 Sigara üreticilerinin ürküten itirafı Sigara üreticisi şirketlerin yönetici ve avukatlarının dehşet verici itirafı. Şirketler, 5 yaşından itibaren ilköğretim ve lisedeki gençleri hedef kitle olarak görüyorlar. Sigara ve tütün üreticisi yabancı şirketler, hazırladıkları raporlarda özellikle gençleri hedef müşteri olarak seçtiklerini itiraf ediyorlar. Sigarayla Savaşanlar Derneği tarafından yapılan açıklamada şirketlerin pazarlama stratejilerinin, 5 yaşından başlayarak 12-18 yaş grubundaki gençler üzerine kurulduğu belirtildi. İşte yabancı şirketlerin gençler üzerine kurdukları pazarlama stratejisi ve itiraf niteliğindeki araştırma raporları: Philip Morris: 13-19 yaş bizim için çok önemli Philip Morris'in Richmond'daki Pazarlama Müdürü Robert B. Seligman'a Araştırmacı Myron E. Johnston tarafından yollanan rapor (1981): "Bugün 13-19 yaş arasında olanlar, yarın için potansiyel ve sürekli müşteri olacaklardır ve sigara tiryakilerinin çok büyük bir yüzdesi bu yaşlarda sigaraya başlamaktadırlar. Kırmızı Marlboro'nun başarısı büyük ölçüde bu yaş grubundaki müşterilerine bağlıdır. Kırmızı Marlboro büyüme çabası içinde olan çocukların büyüklük göstergesi haline gelmiştir. 13-19 yaş grubunun sigara içeme alışkanlığı Philip Morris için çok önemlidir." Brown & Williamson: Asıl hedefimiz liseliler Brown & Williamson Sigara Firması'nın avukatı Addison Yeaman'ın, sigara şekerleri üreten bir fabrikaya yazdığı 1946 tarihli mektupta şu ifadeler yer alıyor: "Şimdiye kadar, bizim markamızın kullanılıyor olmasından hiçbir rahatsızlık duymadık. Bizim reklamımız için hiç de kötü değil. Bizim işimizin temel hedefi lise öğrencileridir." Çocuklar için ballı sigara üretilmeli Brown & Wilkinson Araştırma Raporu: "Ergenlik çağındaki çocukların tatlı sevdikleri bilinen bir gerçektir. Bu durumda sigaralara bal konulması düşünülebilir." Lorilard Raporu: "Araştırmalara göre, gençler sigara markası seçimlerini daha çocukluklarında, beş yaşından itibaren belirliyorlar. Genç sigara kullanıcılarının bağımlılığı hakkındaki araştırmalar, onların ilk başta bağımlı olmayacaklarını düşündüklerini, ancak pişman olduklarında ise çoktan bağımlı olduklarını gösteriyor." R. J. Reynolds'un 1977-1986 Pazarlama Hedefleri Raporu: "Araştırmalar, 14-18 yaş grubunun giderek artan bir oranda sigara içtiğini göstermektedir. R. J. Reynolds bu pazarı iyi değerlendirmeli ve bu gruba yönelik yeni bir ürün piyasaya sürmelidir, böylece endüstrideki payımız uzun bir süre büyüyecektir." 1975 R. J. Reynolds Raporu: "Camel büyümesini garantiye almak için, yeniliklere açık olan ve geleceğin sigara işini temsil eden, 14-24 yaş grubunu hedeflemelidir." Imperial Tobacco: Reklamlar gençlere yönelik yapılmalı Imperial Tobacco Şirketi'nin Raporu 18 Ekim 1977: "Ergenlik çağındaki çocuklar, özgürlüklerini bir sembolle ortaya koyma eğilimindedirler, sigara yetişkinlikle özdeşleştiği için ve yetişkinler sigarayı çocuklara yasakladığı için, en önemli semboldür. Sigaraya yeni başlayanların bugün hissettikleri, endüstrinin geleceği için bir göstergedir, araştırmanın bu bölümüne çok dikkat edilmesi gereklidir. Proje 16 sigara alışkanlığının oluşumuyla ilgili her şeyi öğrenmeyi hedeflemektedir. Lise öğrencilerinin sigara için bugün düşündükleri gelecekteki tütün kullanımları için bir öngörüdür. Özellikle 12-13 yaş grubunun bu konu hakkındaki görüşlerine önem verilmelidir. Ergenlik çağındakilere yönelik reklamlar yapılmalıdır, bu reklamlar yapaylıktan uzak ve dürüstçe yapılmalıdır." Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Zendor Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 gençlerden başlayarak 40 yıllık potansiyel müşteri yaratıyolar.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ensiferum13 Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 cok haklısın.... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Depressive Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 benide düşürdüler... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
darkjeanne Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 evet mesela 13 yaşındaki bir çocuk günde 2-3 taneyle başlayıp 1 senede 1 pakete sonra da 2-3 pakete çıkarırsa 365x3=1095 sigara 1 yılda tüketir 1 pakete çıktığında 365 tane sigara paketi bitirir(her pakette toplam 14 sigara düşünürsek hatta 15) ilk yılında 73 sigara paketi tüketir 14 ten itibaren 60 a kadar içse (yaşadı hadi diyelim) 60-14=46 yıl boyunca yılda 365 tane desek 365x46=16790+73=16863 paket sigara 1 insan sigaranın paketi 1 euro dan hesaplarsak 16863 euro kazancak adam 1 insandan dünyanın yarısı böyle desek SİGARA İÇERSENİZ ÖLDÜRÜR AMA SATARSANIZ PARA İÇİNDE YÜZDÜRÜR bence sigara satanlar sadece kendini düşünüyor 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ensiferum13 Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 ticari kaygıların acımasızlıgı işte... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
VictoRia Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 vayyy beee ii para var bu işte:p şaka bi yana bizler ölmek için para veriyoruz sigaraya yaa çok yazıkk:( Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
darkjeanne Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 sizler veriosunuz ben vermeye hiç ama hiç niyetli diilim nutellalı bile yapsalar onu içmem Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
VictoRia Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 valla süpersin herkes snin gbi iradeli diiil:( Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
darkjeanne Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 bir de kitaplarda filimlerde dizilerde herkes sigara içiyor sanki iyi birşeymiş gibi insan ister istemez aynısından istiyor mesela bir kitapta sigarayı ballandıra ballandıra anlatınca iradesiz biri alır 1 paket sigara ve böle başlar arkadaş çevresi de önemli yak bi tane hadi bişi olmaz der saf olan ezilmemek için kabul eder ama uyanık olan alır o sigarayı tuvaleti atıp sifonu çeker alın yeni arkadaşınız der bunu bana yaptıklarında uygulayacağım da sabırsızlıkla bekliyorumm Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest istatistikciii Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 işte iktisat mantııı!onlar daha da büyük itiraflarda bulunsalar dahi sonuç deişmez ve belki de kullanıcı sayısı artar!kolanın da bi sürüzararı var mideyi eriittii gastrite neden olduu formülünün gizlendii gbi şeeler sölenio deişen bişi yok!kötü alışkanlıklar başta önlem alınılması gereken tuzaklardır... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Depressive Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 10, 2007 durma yak bu hayata karsı bir sigara Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest arman Yanıtlama zamanı: Ağustos 11, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 11, 2007 eeee kapitalizm çocuklarıda hedef kitle durumuna düşürüyor. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
KATA Yanıtlama zamanı: Ağustos 11, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 11, 2007 Kırmızı Marlboro'nun başarısı büyük ölçüde bu yaş grubundaki müşterilerine bağlıdır. Kırmızı Marlboro büyüme çabası içinde olan çocukların büyüklük göstergesi haline gelmiştir. evet,o western fılmlerınden fırlama adamla cok guzel percınlenıyor Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
cambaz Yanıtlama zamanı: Ağustos 11, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 11, 2007 her kes zaten bi gun olucek bosuna kasmayin kimin bugun kimin yarin olecegi hic belli olmaz ha 40 yil once olmusuz ha 40 sonra hic bisiy fark etmiyo gene... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
seven of spades Yanıtlama zamanı: Ağustos 11, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 11, 2007 unlu film yildizlari filmlerde sigara icmeleri karsiliginda onemli paralar kazaniyolarmis.. goradaki hic gereksiz sigara sahnelerini de buna baglamislardi.. yazik.. dusene dusurene.. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
darkjeanne Yanıtlama zamanı: Ağustos 11, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 11, 2007 valla sanki bişeymiş gibi içiyorlar bir de keyifli keyifli ama annemler odun gibi içiyor neden acaba Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.