ensiferum13 Oluşturma zamanı: Ağustos 28, 2007 Paylaş Oluşturma zamanı: Ağustos 28, 2007 YÖNELİM Öncelikle karakterin yöneliminin dünya görüşü, hayata bakış açısı olduğunu söylemek lazım.İki kelime ile ifade edilir. İlk kelime kişinin kural ve kaos içindeki yerini ikincisi iyilik ve kötülüğe bakış açısını yansıtır. Bunları aşağıda detaylı bir şekilde açıklayacağım. Kuralcı İyi (Lawful Good) : Kurallı ve güçlü bir yönetimin toplumun huzurunu sağlamak için çalışması gerektiğine inanırlar. Bu insanlar toplum çıkarı için çalışmayı severler. Kuralcı Tarafsız (Lawful Neutral) : Bu kişilere göre kurallar ve organizasyon çok önemlidir. Yönetimin gerekliliğine inanırlar; bir demokrasi veya diktatörlük de olsa. Onlarca, yönetimin gerekliliği ahlaki değerlerden daha önemlidir. Kuralcı Kötü (Lawful Evil): Kuralları çıkarları için kullanırlar.Hükmetmeyi ve efendi-uşak ilişkisini düzgün kurmayı becerenlerin toplumda yükseldiğini düşünürler. İşlerine gelen yasayı desteklerler. Bu yasalar başkalarına zarar veriyorsa yazık olur tabii ki. Kurallara ise ceza korkusundan uyarlar. Verdikleri söze uymak zorunda bırakılacakları korkusuyla sözlerine çok dikkat ederler. Sözlerini yalnızca yasal bir şekilde bozabiliyorsa bozarlar. Dengesel İyi (Neutral Good) : Güç dengesi önemlidir ama bu gerçek iyiliğe olan ihtiyacı azaltmaz. Evren o kadar geniştir ki devamlı bir iyilik politikası dengeye zarar vermez, belki yarar bile sağlar.İyilik kurallara uymaksa tamam, değilse öyle olsun. Toplum organizasyonunun bir önemi yoktur. Dengeci Nötrlük – Tam Nötrlük (True Neutral) : Mutlak dengeye inanırlar ve olayları iyi veya kötü diye görmezler. İyiliğin veya kötülüğün güçlerinin tarafına geçmemek için ellerinden geleni yaparlar.Bu güçlerin dengede olduğunu görmek onların görevidir.Bazen ise kendilerini ittifaklar içinde bulabilirler. Çoğu zaman bozulan dengeyi düzeltmek için bu ittifaklara girerler ve öyle gerekiyorsa denge için karşı tarafa da geçebilirler. Dengesel Kötü (Neutral Evil) : Öncelikli olarak kendi gelişimleriyle ilgilenirler. Kendi başlarına veya grup halinde hareket etmek bunlar için fark etmez. Önemli olan kendi gelişimleridir, bu uğurda kullanılacak olan yolsa önemsizdir. Her ne kadar kaotik kötülerin herkesin kendi için olduğu inancı olmasa da, arkadaşlarına ihanet etme konusunda bir sorunları yoktur. Özellikle ortada bir kazanç varsa. İttifakları güce ve paraya dayanır, bu da onları rüşvete eğilimli yapar. Kaotik İyi (Chaotic Good) : İyiliğe ve doğruluğa inanırlar ama kurallarla pek isleri yoktur. Hareketleri kendi iç ahlaki pusulaları tarafından yönlendirilir ve bu pusula da her zaman kurallarla paralel gitmeyebilir. Kaotik Tarafsız (Chaotic Neutral) : O an içlerinden ne geliyorsa onu yaparlar.İyilik ve kötülük kararlarında etkisizdir ve alakasızdır. Bu kişiler ortada belli bir neden yokken neşeli bir şekilde ellerindeki her şeyi bir zar atışına bağlayabilirler. Bu karakterler tamamen güvenilmezdir. Esasında onlar hakkında güvenebileceğiniz tek şey güvenilmez olduklarıdır. (Not: Eğer grubunuzda bir tane varsa bir FRP oyunundan hatırladığınız komik anıların %70i bu karakterlerin davranışları ile alakalı olacaktır. Yani esasında bir oyunda bulunması gereken bir karakter diye düşünüyorum.) Kaotik Kötü (Chaotic Evil) : Bunlar iyi ve düzenli olan her şey için bir felakettir. Kişisel kazanç ve zevk için hareket ederler.İstediklerini almak için her türlü yola başvurmakta yanlış bir yan görmezler. Kurallar ve yönetimler kendini savunamayanlar içindir. Güçlü olanlar istediğini alır, zayıflarsa ezilir. Bunlar grup oluşturduklarında birlikte hareket etme amacı gütmez, daha ziyade daha güçlü düşmanlara karşı koyarlar. Böylesi bir grup yalnızca diğerlerini emirlerini uymaya zorlayabilecek güçlü bir lider tarafından birlikte tutulabilir.Ayrıca ilk gösterdiği zayıflık belirtisinde başka birisi liderliği onun elinden alır. Suçlamaları nerdeyse hiçbir zaman kabul etmezler. Son not olarak da söylemeliyim ki bir karakter belli bir yönelime sahipse her zaman istisnasız olarak o yönelimin felsefesine uyacak diye bir koşul yok. Bu sadece davranışların genelini belirleyen bir şey. Ama herkesi bir yumuşak karnı vardır ve bu yumuşak karna temas edilince genelde yapmadığı türden bir hareket sergileyebilir. karakterinizi sectikten sonra yönelimin önemi büyüktür.iyi görünümlü kötü bir elf olabilirsiniz..yanlız bunun gizli kalması gerekir:) Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
locked_puppet Yanıtlama zamanı: Ağustos 28, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 28, 2007 ensi son kısımdaki açıklaman,oyunu hayli enteresan ve zevkli tanımlamış karakterler iyi - normal - kötü çizgiler içinde;dikkatimi çeken ortak özellik.Yeni bilgileride bekliyorum,paylaşımın için teşekkürler,emeğine sağlık Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
ensiferum13 Yanıtlama zamanı: Ağustos 28, 2007 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 28, 2007 tesekkur ederim bencede en zevkli kısımlardan biri:) Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Elesis Yanıtlama zamanı: Ağustos 28, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 28, 2007 Oyuna başlamadan önceki en önemli karar karakterinizin eğilimidir.Ben True Neutral'dan yanayım:) Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
seven of spades Yanıtlama zamanı: Ağustos 28, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 28, 2007 kaotik tarafsiz cok yakin geldi bi an.. .. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Slaad Yanıtlama zamanı: Ağustos 29, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 29, 2007 Açıkcası world of darkness'ın alignment'lar konusundaki yaklaşımını daha çok seviyorum,karakterin dışardan göründüğü hali ve içindeki kişiliği şeklinde yani...Alignment konusunda Ad&d yetersiz kalıyor(deli karakterler için chaotic neutral geçer genelde,ama dediğim gibi yetersiz,detaya inilemiyor) Ha burdaki sıralamaya bakacak olunursa,her zaman chaotic oynayın,mümkünse de neutral oynayın(kendi kendinizi sınırlamamış olursunuz,oyun dediğin özgürlük değil midir zaten:)) Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Elesis Yanıtlama zamanı: Ağustos 29, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 29, 2007 Tabii ki öylede bir paladin'in chaotic'i bırak neutral olması bile deli saçmasıdır,her class için geçerli değildir.Gerçi sen bunu biliyosundur da ben bilmeyen arkadaşlar için söyledim.Kısacası her karakter her yönelimi seçemez... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Slaad Yanıtlama zamanı: Ağustos 29, 2007 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ağustos 29, 2007 Tabii ki öylede bir paladin'in chaotic'i bırak neutral olması bile deli saçmasıdır,her class için geçerli değildir.Gerçi sen bunu biliyosundur da ben bilmeyen arkadaşlar için söyledim.Kısacası her karakter her yönelimi seçemez... Neutral bir tanrısı varsa çok ta imkansız değil aslında(bu arada %95 oranında paladinler lawful seçebilirler,yani ya lawful good,ya lawful neutral,ya da lawful evil)Ha,tekrar bir hatırlatma fallen'lar her şeye yönelebilirler,ama bu durumda tanrınızın kutsamasını kaybetmenizden kelli,normal bir dövüşçüden pek te farkınız kalmaz.(Daha başlangıçtan fazla detaya girdim galiba:rolleyes:) Neyse arkadaşlar,her şey ayrıntısıyla anlatılır daha sonra.Benim karakter seçimim genelde başına buyruk olduğu için,chaotic neutral seçerim.Yoksa iyilik için çalışan bir paladin ve ya iyilik için çalışan bir ruhban(priest,cleric) yönelim olarak good dışında başka bir şey seçemezler doğal olarak.Tabi onun da kendi içinde detayları var.Kafanız karışmasın,aslına bakarsanız öğrenince epey basit bir sistem.... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tsukikage Yanıtlama zamanı: Ekim 4, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 4, 2013 Paladin of Freedom diye bir variant sınıf var arkadaşlar. FRP de her şey mümkündür. Chaotic tanrıların kural olarak zorlamadıkları ama doğuştan kendilerini o tanrılara yakın hissedip de kendini o tanrıya adayan savaşçılar var. Ve bu savaşçıları sonra tanrı farkederse güç verir ve seçilmişleri yaparlar. İşte bu da Paladin of freedom formuna bir örnek Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Tsukikage Yanıtlama zamanı: Ekim 4, 2013 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 4, 2013 Örneğin "Yakut Şovalyesi" isimli bir kitapta Sparhawk diye bir şovalye var. Bu adam tam anlamıyla iyi biri fakat kural konusunda ciddi sorunları var tavsiye dederim. Favori karakterlerimden biridir. ^^ Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Dante_515 Yanıtlama zamanı: Kasım 16, 2022 Paylaş Yanıtlama zamanı: Kasım 16, 2022 Kendi adıma konuşursam dmlik yaptığım oyunlarda en eğlenceli sahnelere sebep olan oyuncular genellikle hep "Chaotic Natural" karakterler olmuştur güzel rplere sebep olabilirler. Ama Chaotic evil lar - ki genelde rougedur bunlar - "AA dur ben evilım o zaman durduk yere bizimle yol alan npcyi öldürüp üstündeki zırhı çalayım " ve benzeri olayları o kadar sık tekrarlıylrlar ki çıldırtıyorlar beni. Tek bir kişi de değil bunlar oynattığı oyunlardaki bütün Chaotic Evillar böyle. Her ne kadar beni zor durumda bıraksalarda oyunun eğlenceli geçmesini sağlıyorlar. Ama yinede siz siz olun Chaotic Evillar dikkat edin ve yanlarına güzel eşyalı npc yaklaşyırmayın... Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.