Jump to content

Otz Hayim


Noachite

Önerilen Mesajlar

KETER

 

 

ÜNVANI : Keter,Taç (İbrani imlası Kaf,Tav,Reş)

MAJİKAL İMGESİ : Profilden görünen sakallı kral.

AĞAÇ ÜSTÜNDEKİ YERİ: Üstsel Üçgen’de Denge Sütunu’nun tepesinde.

SEFER YETZİRAH METNİ : İlk yol,Takdire Şayan veya Gizli Akıl (En yüksek Taç) olarak adlandırılmıştır; çünkü

o,başlangıcı olmayan İlk İlke’nin idrakine kuvvet veren ışıktır.Ve hiçbir yaratılmış varlık onun özüne

varamayacağı için İlksel İhtişam’dır.

SIFATLARI : Varoluşların varoluşu.Gizlenmişlerin Gizlenmişi,Kadimlerin Kadimi,Günlerin Kadimi.,İlksel

Nokta,Dairenin İçindeki Nokta,En Yüksek,Dev Yüz,Beyaz Baş,Baş Olmayan Baş,Makroprosopus,Amen,Lux

Occulta,Lux Interna,O.

TANRI İSMİ : Eheieh

BAŞMELEK İSMİ : Metatron

DÜNYEVİ ÇAKRASI : Raşit ha Gilgalim,İlk Hareket İlk Girdap,Sahamsara Çkr.

RUHANİ DENEYİMİ : Tanrı ile birlik.

ERDEMİ : Aydınlanma,büyük çalışmanın tamamlanması.

ZAAFI : ………………..

MİKROKOZMOS TEKABÜLÜ : Kafatasının üst kısmı,Sah,Yehidah,İlahi Kıvılcım,Bin Yapraklı Lotus

SEMBOLLER : Nokta,Taç,Svastika.

TAROT KARTLARI : Dört As.

ASALARIN ASI : Ateş güçlerinin kökü.

KUPALARIN ASI : Su güçlerinin kökü.

KILIÇLARIN ASI : Hava güçlerinin kökü.

TILSIMLARIN ASI : Toprak Güçlerinin kökü.

ATZİLUT RENGİ : Parıltı

BRİYAH RENGİ : Saf,beyaz parlaklık

YETZİRAH RENGİ : Saf,beyaz parlaklık

ASİYAH RENGİ : Altın noktalı beyaz.

Keter hakkında biraz bahsetmek gerekirse ;

1.Keter’de herhangi bir form yoktur,o saf varlıktır.Kişi onun,var olmayan’dan yalnızca bir derece farkıyla ayrılan

potansiyellik olduğunu söyleyebilir.

2.Keter,Bir’dir ve bilinçte onun için imge görevi görecek ve kutupluluk oluşturacak herhangi bir düşünümden

önce var olmuştur.Onun,hiçbir etkileşim olmadan tek başına var olarak,tezahür ettiği bilinen bütün yasalarına

aşkın olduğunu bilmeli ve buna inanmalıyız.Fakat Keter’den bahsederken bilinmelidir ki Keter bir zat değil bir

varoluş durumudur ve bu var olan töz hali tümüyle atıl olmalı,faaliyet tecelli eden Hokmah ile başlayana kadar

faaliyetsiz saf varlık olmalıdır.

3.Yehova ve Şeytan bizim kozmosumuzda sonsuza kadar savaşacaklardır ve çatışmaları bir nihayete

varamayacaktır.Zihnimizi saf varlık halini herhangi bir sıfat veya nitelik atfetmeden Keter’i kavrayacak şekilde

eğitmemiz gerekir.Onu,henüz formların prizmasıyla farklılaşmamış kör edici bir beyaz ışık olarak

düşünebiliriz;ya da hiçlik olduğu halde bütün her şeyin potansiyelini içinde barındıran yıldızların arasındaki

karanlık olduğunu düşünebiliriz.Bu semboller üzerine düşünüldükleri zaman Keter’in anlaşılmasında herhangi

bir kesin felsefi tanımdan daha fazla faydalı olur.Çünkü Keter’i tanımlayamaz ancak ona işaret edebiliriz.

 

 

HOKMAH

 

 

ÜNVANI : Hokmah,Hikmet (İbrani imlası Het,Kaf,Mem,He)

MAJİKAL İMGESİ : Sakallı erkek

AĞAÇ ÜSTÜNDEKİ YERİ : Merhamet sütununun tepesinde

SEFER YETZİRAH METNİ : İkinci Yol,Aydınlatan Aklın yoludur: O Yaratılış’ın Tacı Birliğin İhtişamıdır.Her başın

üstündedir ve Kabalacılar ona İkinci İhtişam der.

SIFATLARI : Yetzirahın Kuvveti,Ab,Abba,Üstsel Baba,Tetragrammaton

BAŞ MELEK : Raziel

DÜNYEVİ ÇAKRA : Mazlot,Zodyak

RUHANİ DENEYİMİ : Tanrı’nın yüz yüze görüsü

ERDEMİ : Adanma

ZAAFI : ………………

MİKROKOZMOS TEKABÜLÜ : Yüzün Sol Kısmı

SEMBOLLERİ : Lingam,Fallus,, İhtişamın İç Cübbesi, Dikili Taş, Kule, Yükseltilmiş Erk Asası, Düz Çizgi

TAROT KARTLARI : İkililer

ASALARIN İKİLİSİ : Egemenlik

KUPALARIN İKİLİSİ : Sevgi

KILIÇLARIN İKİLİSİ : Tesis Edilmiş Barış

TILSIMLARIN İKİLİSİ : Uyumlu Değişim

ATZİLUT RENGİ : Saf mavi

BRİYAH RENGİ : Gri

YETZİRAH RENGİ : İnci grisi,Alacalı

ASİYAH RENGİ : Kırmızı,mavi,sarı puanlı beyaz.

Hokmah hakkında biraz bahsetmek gerekirse;

1.Az önce Keter’in töz olarak tümüyle atıl durumda olduğunu ve tecelli eden Hokmah olmadan faaliyetsiz saf

varlık durumunda olduğunu belirtmiştik.Hokmah sefirasına gelmemizle birlikte faaliyetin tecellisi de ortaya

çıkmıştır.

2.Hokmah dinamik bir sefiradır ve onun enerjisi dışa akan sınırsız bir enerjidir dışa akan diyoruz çünkü Hokmah

enerjinin muhafaza edildiği bir sefira değildir o enerjinin geçiş kanalı olan bir sefiradır.

3.Hokmah örgütleyici bir sefira değildir.O daha ziyade Evren’in Uyaranı’dır ve üçüncü sefira Binah’a akan

taşma,tecelli Hokmah’tan gelir.Binah ise ilk örgütleyici ve ilk stabilize eden sefiradır.Çift sefirotlardan hiçbiri

eşine bakılmadan anlaşılmaz bu sebepten ötürüdür ki Hokmah’ı anlayabilmemiz için Binah sefirasını bilmemiz

gerekmektedir.

4.Binah ve Hokmah arketipsel Pozitif ve Negatif,ilksel erkeklik ve dişiliktir.

5.Hokmah’la temas edebilmek için dinamik kozmik enerjinin saf halinin hücumunun deneyimlenmesi gerekir

fakat bu enerji öylesine devasıdır ki ölümlü insanlar için bunu kaldırabilmek çok zor olabilir.

 

 

BİNAH

 

 

ÜNVANI : Binah,Kavrayış (İbrani imlası Bet,Yod,Nun,He)

MAJİKAL İMGESİ : Olgun kadın

AĞAÇTAKİ YERİ : Üstsel üçgende Sertlik Sütununun başı.

YETZİRAH METNİ : Üçüncü Yol Takdis eden Akıl’dır ve İmanın Yaratıcısı denilen Hayat Öncesi irfanın

temelidir.Kökleri AMN’dedir ; İmanın ebeveynidir, iman ondan gelir.

SIFATLARI : Ama,Karanlık Kısır Ana,Aima,parlak doğurgan Ana.Khorsia.Taht.Marab, Yüce Deniz.

MİKROKOZMİK TEKABÜLÜ : Yüzün sağ tarafı.

SEMBOLLERİ : Yoni (Sankskiritçe vajina) Kteis (Yunanca vajina) Vesica Piscis,Kupa ve Kadeh.Gizliliğin dış

cübbesi.

TAROT KARTLARI : Üçlüler

ASALARIN ÜÇLÜSÜ : Tesis Edilmiş Kuvvet

KUPALARIN ÜÇLÜSÜ : Bereket

KILIÇLARIN ÜÇLÜSÜ : Keder

TILSIMLARIN ÜÇLÜSÜ : Maddi İşler

ATZİLUH RENGİ : Kırmızı

BRİYAH RENGİ : Siyah

YETZİRAH RENGİ : Koyu Kahve

ASİYAH RENGİ : Pembe Puanlı Gri

Binah hakkında biraz bahsetmek gerekirse;

1.Hokmah’ın Evren’in eril potansiyelini temsil etmesi gibi Binah da Evren’in dişil potansiyelini temsil

eder.Bunlar Pozitif ve Negatif,Kuvvet ve Form’dur.Her iki sefira kendi sütununun başındadır Hokmah

Merhamet Sütunu’nun başındayken Binah Sertlik Sütunu’nun başındadır.

2.Binah’ın gezegeni Satürn’dür.Ve bazen yüce deniz denilen Yüce Ana Binah kuşkusuz ki bütün canlıların

anasıdır.O,hayatın tezahüre geldiği arketipik rahimdir.Hayata bir form sunarak hizmet eden her şey Binah’ın

aracıdır.

3.Binah’ın,Yüce Ana’nın neden Sertlik Sütununun başında yer aldığından bahsetmek gerekirse;az önce de

söylenildiği gibi hayata bir form sunarak hizmet eden her şey Binah’ın aracıdır.Fakat hatırlanması gereken şu

husus vardır ki formla sınırlandırılmış olan hayat her ne kadar bu form içerisinde evrim geçirme ve örgütlenme

özgürlüğüne sahip olsa da örgütlenmemiş hayata göre sınırlanmış bir konumdadır.Form hayatı zapt eder ve

böylece onun örgütlenmesini mümkün kılar.Serbestçe dolanan enerjinin açısından baktığımızda ise forma

hapsedilmek yok olmaktır çünkü form acımasız bir şiddetle disipline eder.

4.Bedensiz ruh ölümsüzdür.Onda yaşlanan veya ölen herhangi bir şey yoktur fakat bedenlenmiş ruh ölmeye

mahkumdür.Yani Yüce Ana Hokmah’ın dinamik faaliyetinin ölümüdür.Hokmah kuvveti Binah’a akarken ölür

çünkü Binah kuvveti forma sokar ve onu disipline eder.İşte bu nedenden ötürüdür ki Binah Sertlik Sütunu’nun

başındadır.

5.Bununla birlikte bilmemiz gereken bir diğer çok önemli husus da daire çizen evrende Hokmah veya Binah’ın

tesirli olduğu dönemlerin sırasıyla olduğudur.Yani Evren’in bazı dönemlerinde Binah bazı dönemlerinde

Hokmah egemen olmuştur.Fakat Keter,Yüce Tecelli Ettiren ve Yüce Tezahür Etmemiş Olanı tezahüre getirmeye

devam eder ve Evren’e yeni kuvvetler gelir.Böylece etki ve tepki yeniden başlar.

6.Kabala bize bilge bir öğreti sunar ona göre bütün Sefirot kutsaldır Malkut Keter kadar yıkıcı Geburah

koruyucu Hesed kadar kutsaldır.

 

 

HESED

 

 

ÜNVANI : Hesed , Merhamet (Het,Sameh,Dalet)

MAJİKAL İMGESİ : Tacı başında tahtında oturan güçlü kral

AĞAÇTAKİ YERİ : Merhamet Sütunu’nun ortası

SEFER YETZİRAH METNİ : Dördüncü yola Birleştiren Kap Olan Akıl denir ; böyle denmesinin nedeni onun

bütün kutsal güçleri barındırmasıdır.O’ndan en yüce özleriyle bütün ruhani erdemler taşar.Hayat Öncesi

Tecellinin (En Yüksek Taç) gücüyle bu erdemler birbirlerinden çıkarlar.

SIFATLARI : Gedulah,Sevgi,Soyluluk

DÜNYEVİ ÇAKRA : Zedek,Jüpiter

RUHSAL DENEYİMİ : Sevginin Vizyonu

ZAAFI : Katılık,riyakarlık,açgözlülük,diktatörlük

MİKROKOZMOSTAKİ KARŞILIĞI : Sol El

SEMBOLLERİ : Katı Cisim,Piramit,Orb,Asa,Eşit Kollu Haç

TAROT KARTLARI : Dörtler

ASALARIN DÖRTLÜSÜ : Kusursuzlaştırılmış Eser

KUPALARIN DÖRTLÜSÜ : Haz

KILIÇLARIN DÖRTLÜSÜ : Kavgadan Uzaklık

TILSIMLARIN DÖRTLÜSÜ : Dünyevi Erk

ATZİLUT RENGİ : Koyu leylak

BRİYAH RENGİ : Mavi

YETZİRAH RENGİ : Koyu mor

ASİYAH RENGİ : Yeşil noktalı koyu mavi

Hesed (Gedulah)’tan bahsetmek gerekirse ;

1.Üç Üstsel Sefira ile onlarından sonra gelen ilk sefira çifti arasında mistiklerin Abis dedikleri bir uçurum

vardır.Bundan sonra gelen altı sefira kabalistlerin mikroprosopos dedikleri Küçük Yüz’ü Adam Kadmon’u yani

Kral’ı oluşturur son sefira Malkut ise Kral’ın Gelini Kraliçe’dir.Yani elimizde Baba (Keter) Kral ve Gelin

vardır.Hayat ağacının bu bölümlenmesinde derin bir sembolizm gizlenmiştir.

2.Makroprosopos ve mikroprosopos arasındaki uçurum,Abis,iki farklı planda egemen,iki varoluş türü arasına

bir ayrım çizgisi çeker.Görünmez sefira Daat bu Abis’te yer alır ve ona Oluşum Sefira’sı demek yanlış

olmaz.Daat’a ayrıca Kavrayış denir bu kavrayış Algılama,Takdir Etme ve Bilinç olarak yorumlanabilir.

3.Makroprosopos ve mikroprosopos gizil ve fiili olana işaret eder.Cüzi aklımızın algılayabildiği kadarıyla ise fiili

tezahür Mikroprosopos’la başlar ve onun da varlığa gelen ilk tezahürü Hesed’de olur.

4.Hokmah’ın Yüce Verici olması gibi Hesed’de Koruyan,Muhafaza eden Sevgi Dolu Baba’dır.Hesed,Geburah’ın

şiddetini merhameti ile dengeler.Hesed inşa ediciyken Geburah parçalara ayrıştırıcıdır.

Not:Karşıt çiftlerdeki sefiralar bir diğerini açıklamakta çok yararlı olduğundan dolayı Geburah ile

karşılaştırıyoruz.

5.Son olarak da bu sefiranın ve Geburah’ın majikal imgelerini karşılaştırırsak.İkiside Kral imgesidir fakat Hesed

(Gedulah)’inki tahtında oturan Geburah’ınki ise savaş arabasındaki Kral’dır yani Yasa Koyucu ve Savaşçı.

 

GEBURAH

 

 

ÜNVANI : Geburah,Kuvvet,Şiddet,Sertlik (Gimel,Bet,Vav,Reş,He)

MAJİKAL İMGESİ: Savaş arabasında güçlü kral

AĞAÇ ÜSTÜNDEKİ YERİ : Sertlik Sütununun ortası

SEFER YETZİRAH METNİ : Beşinci yola ‘’Kökten Akıl’’ denir.Çünkü o Birliği kendini Binah’la veya Hokmah’ın

yani Bilgeliğin hayat öncesi derinliklerinden taşan Akıl’la bir kılmayı temsil eder.

SIFATLARI : Din:Adalet,Pahad,Korku

DÜNYEVİ ÇAKRA : Madim,Mars

RUHANİ DENEYİM : Güç Görüsü

ERDEM : Enerji,Cesaret

ZAAFI : Zalimlik,Yıkım

MİKROKOSMOZ TEKABÜLÜ : Sağ Kol

SEMBOLLER : Pentagon,Kılıç,Beş yapraklı Tudor Gülü,Mızrak,Kamçı,Zincir

TAROT KARTLARI : Beşliler

ASALARIN BEŞLİSİ : Kavga

KUPALARIN BEŞLİSİ : Zevkte Kendini Yitirme

KILIÇLARIN BEŞLİSİ : Yenilgi

TILSIMLARIN BEŞLİSİ : Dünyevi Bela

ATZİLUT RENGİ : Turuncu

BRİYAH : Kırmızı

YETZİRAH : Açık Kırmızı

ASİYAH : Siyah Noktalı Beyaz

Geburah’tan bahsetmek gerekirse ;

1.Öncelikle söylememiz gereken Geburah 10 Sefira içerisinde en az anlaşılmış ve bu yüzden de en önemli

sefiradır.Eğer Kabalist öğreti üzerine basa basa 10 Sefiranın 10’unun da kutsal olduğunu söylemese Hristiyanlar

arasında bilhassa bu sefirayı Hayat Ağacı’nın şer bir yanı olarak görecek çok kişi vardır.Gerçekten Geburah’ın

dünyevi çakrası olan Mars gezegenine de astrolojide kötücül denir.

2.Bununla birlikte çıt kırıldım aptalca iyilikçi felsefenin ötesinde eğitim görmüş olanlar Geburah’ın elinde

doğruluk kılıcıyla halkını korumak için savaş arabasında savaşa giden ve adaletin gerçekleştiğinden emin olan

kral olduğunu bilir.Tahtında oturan kral barış zamanında halkına babalık yapan Hesed kalplerimizin sahibi

olabilir; fakat saygımızı isteyen savaş arabasıyla savaşa giden kral Geburah’tır.

3.Bununla birlikte çok önemli bir nokta ise bu paragrafta anlatılmaktadır

‘’……İYİNİN YAPAN VE İNŞA EDEN OLDUĞU KÖTÜNÜN İSE YIKAN VE PARÇALARA AYIRAN OLDUĞU

SÖYLENİR.BU İLKEYE GÖRE KANSERİ VE ÖRNEĞİN BİR MİKROP ÖLDÜRÜCÜ İLACI SINIFLANDIRMAYA

KALKTIĞIMIZDA SÖZ KONUSU FELSEFENİN NE KADAR YANLIŞ OLDUĞUNU HEMEN GÖRÜRÜZ.OYSA GİZEM

OKULLARININ DAHA DERİN VE FELSEFİ ÖĞRETİLERİNDE KENDİ BAŞINA İYİ VE KÖTÜ DİYE BİR ŞEY

OLMADIĞINI ONLARIN ŞARTLARA BAĞLI OLDUKLARI ÖĞRETİLİR.YANİ ŞER YANLIŞ ZAMANDA YANLIŞ

YERDEKİ KUVVETTİR.YA VAKTİ GEÇMİŞ YA DA ZAMANINDAN ÖNCE GELEN…’’

4.Son olarak tekrar hatırlatılması gereken ise Yıkıcı Geburah Korku ve Şiddetin Efendisi en az Sevginin Efendisi

Hesed ve Güzelliğin Hanımı Netzah kadar gereklidir.

 

 

TİFARET

 

 

ÜNVANI : Tifaret,Güzellik (Tav,Pe,Alef,Reş,Tav)

MAJİKAL İMGESİ : Soylu Kral,Çocuk,Kurban Edilmiş Tanrı

AĞAÇTAKİ YERİ : Denge Sütununun ortası

SEFER YETZİRAH METNİ : ‘’Altıncı Yol’a Arabulucu zeka denir.Çünkü onun içinde tecellilerin içe akışı çoğalır;

çünkü kutsamaların bütün haznelerine birleşmelerini sağlayan tesirlerin akmasını sağlar.’’

SIFATLARI : Zoar Anpin,Küçük Sima,Melek,Kral,Adem,Oğul,İnsan

DÜNYEVİ ÇAKRA : Şemeş,Güneş

RUHSAL DENEYİMİ : Eşyanın uyumunun görüsü,Çarmıh gizemleri

ERDEMİ : Yüce çalışmaya adanma

ZAAFI : Gurur

MİKROKOSMOZDAKİ KARŞILIĞI : Göğüs

SEMBOLLERİ : The Lamen,Gül Haç,Haç,Küp

TAROT KARTLARI : Altılar

ASALARIN ALTILISI : Zafer

KUPALARIN ALTILISI : Neşe

KILIÇLARIN ALTILISI : Kazanılmış Başarı

TILSIMLARIN ALTILISI : Maddi Kazanç

ATZİLUT RENGİ : Açık gül pembesi

BRİYAH : Sarı

YETZİRAH : Parlak somon pembesi

ASİYAH : Altın Amber

Tifaret’ten bahsetmek gerekirse ;

1.Bize Tifaret’in gizlerini açacak 3 anahtar vardır.İlki Orta Sütun’un ortasında bulunan Tifaret’in bütün ağacın

denge merkezi olmasıdır.İkincisi, o daha aşağıda bir Keter daha yukarıda bir Yesod’dur.Üçüncü olarak Tifaret

kuvvet planları ile form planları arasında bir dönüşüm noktasıdır.Kabalistik terminolojide de ona verilen isimler

bunu göstermektedir; Tifaret Keter’den baktığımızda çocuk,Malkut’tan baktığımızda Kral; kuvvetin dönüşümü

açısından bakıldığındaysa kurban edilmiş tanrıdır.

2.Makrokozmik olarak yani Keter açısından Tifaret Hesed ile Geburah’ın dengesidir ; mikrokozmik olarak yani

kişilik üstü psikolojisi açısından Keter ve Yesod özellikleri taşıyan bilinç türlerinin odaklandığı noktadır.Hod ve

Netzah da kendi sentezlerini Tifaret’te bulurlar.

3.Netzah Doğal kuvvetler ve elementsel temaslarla,Hod seremonik maji ve okült bilgisiyle,Yesod psişizm ve

eterik bedenle ilgilidir.Geburah ve Gedulah’ın desteğindeki Tifaret ise görücülüğü bireyselliğin daha yüksek

psişizmini temsil eder.Kuşkusuz ki her sefiranın kendine özel ve nesnel yanları,psikolojideki etkeni ve evrendeki

planı vardır.

4.Tifaret’in altındaki dört sefira kişiliği yani aşağı benliği temsil eder; Tifaret’in üstündeki dört sefira bireysellik

yani yüksek benlik demektir.Keter ise İlahi Kıvılcım,Tezahürün Çekirdeği’dir.Fakat Tifaret bu sebeplerden ötürü

Sefirot üzerinde yalıtılmış bir sefira gibi görünmemelidir çünkü Tifaret bir bağlantı ve odaklanma noktası geçiş

merkezidir.

5.Tifaret’in en güzel açıklaması ekzoterik dinin ağaç üzerinde Tifaret’ten yukarı çıkmayacağının

söylenmesidir.Yani ekzoterik din ağaç üzerinde üstsel üçgende yer alan sefiraların bize açıkladığı yaradılış

gizemlerini açıklamaz.

 

 

NETZAH

 

 

ÜNVANI : Netzah,Zafer

MAJİKAL İMGESİ : Çıplak güzel kadın

AĞAÇTAKİ YERİ : Merhamet Sütunu’nun altı

SEFER YETZİRAH METNİ : Yedinci yol Okült Akıl’dır.Çünkü o zekanın gözleri ve imanın temaşasıyla algılanan

bütün akli erdemlerin muhteşem saltanatıdır.

SIFATLARI : Sağlamlık

TANRI İSMİ : Yehovah Tzaboath,Orduların Efendisi

BAŞ MELEK : Haniel

DÜNYEVİ ÇAKRA : Nogah,Venüs

RUHSAL DENEYİMİ : Muzafferane güzelliğin görüsü

ERDEMİ : Bencil olmama

ZAAFI : Zina,Şehvet

MİKROKOZMOSTAKİ KARŞILIĞI : Bel,kalçalar ve bacaklar

SEMBOLLERİ : Lamba,kuşak ve gül

TAROT KARTLARI : Yedililer

ASALARIN YEDİLİSİ : Cesaret

KUPALARIN YEDİLİSİ : Yanılsamalı Başarı

KILIÇLARIN YEDİLİSİ : İstikrarsız Çaba

TILSIMLARIN YEDİLİSİ : Gerçekleşmemiş Başarı

ATZİLUT RENGİ : Amber

BRİYAH : Zümrüt

YETZİRAH : Parlak yeşile çalan sarı

ASİYAH : Altın noktalı zeytuni

Netzah;

1.Netzah,Venüs Küresi,en iyi Hod ile karşılaştırılarak anlaşılabilir çünkü bunlar daha aşağı bir planda kuvveti ve

formu temsil ederler.Netzah kuvvet ve formun harekete geçirdiği içgüdüleri ve duyguları temsil ederken Hod

somut aklı temsil eder.Bu ikisi makrokozmosta kuvvetin formun içinde somutlaşma sürecinin iki düzeyini

gösterirler.Netzah’ta kuvvet hala serbest bir yapıdayken Hod’da ilk defa kesin olarak bir form alır.

2.İçgüdülerimizin temelleri bizdeki Netzah etkenidir.Bu içgüdülerin her biri aklileştirilmemiş özleriyle bir

bebeğin dudaklarına uzanan her şeyi emmesi gibi kendilerine uygun reflekslere dönüşürler.

3.Netzah’tan yani Venüs Küresinden bahsederken cinsellik ve Afrodit kültünden bahsetmemek olmaz.Afrodit

tapınaklarında aşk sanatı azimle geliştirilmişti buradaki rahibeler küçük yaşlardan itibaren bu sanatın

inceliklerini öğrenmek üzere yetiştiriliyorlardı fakat bu sanat sadece tutkuları uyandırmaktan ziyade onları

bilincin her seviyesinde tatmin etmek: bedenin fiziksel duyularının tatmini değil,ruhsal,entelektüel

kutuplaşmanın ve manyetizmanın değiş tokuşuydu.Bu durum Afrodit kültünü basit duyumsallık düzeyinin

üzerine çıkarmıştır ve bu durumda onlara neden çok büyük saygı beslendiğini ve herkesi kabul ettikleri halde

onlara neden asla * denmediğini açıklar.Bu rahibelerin işleri becerikli sanatlarının aracıyla insan ruhunun

belli ihtiyaçlarına hitap etmekti.Biz film şov veya müzikle arzuları uyarma sanatında Yunanlıların aklına

gelmeyecek derecede ilerleme göstermemize rağmen insan ruhunun ihtiyaçlarına dahil henüz hiçbir şey

bilmiyoruz.İşte bu yüzden cinsel hayatımız hem psikolojik hem de sosyal anlamda tatminden uzaktır.

 

 

 

HOD

 

 

ÜNVANI : Hod,İhtişam

MAJİKAL İMGESİ : Hermafrodit

AĞAÇTAKİ YERİ : Sertlik Sütunu’nun altı

SEFER YETZİRAH METNİ : Sekizinci yola Mutlak ve Eksiksiz Akıl denir,çünkü o ilkselin aracısıdır,dayanacağı ve

sarılacağı bir kökü yoktur ; kendi özüyle tezahür ettiği Gedulah’ın gizli yerlerinden başka.

DÜNYEVİ ÇAKRASI : Kokab,Merkür

RUHANİ DENEYİMİ : Şaşaanın Görüsü

ERDEMİ : Doğruluk

ZAAFI : Yanlışlık,riyakarlık

MİKROKOSMOZDAKİ KARŞILIĞI : Bel ve bacaklar

SEMBOLLERİ : İsimler,kısa cümleler ve önlük

TAROT KARTLARI : Sekizler

ASALARIN SEKİZLİSİ : Çabukluk

KUPALARIN SEKİZLİSİ : Terk edilmiş başarı

KILIÇLARIN SEKİZLİSİ : Kısaltılmış güç

TILSIMLARIN SEKİZLİSİ : Basiret

ATZİLUT RENGİ : Leylak-Mor

BRİYAH : Turuncu

YETZİRAH : Pas Kırmızısı

ASİYAH : Beyaz benekli , yeşilimsi siyah

Hod ;

1.Netzah ve Hod sırasıyla astral bilincin kuvvet ve form yanlarını temsil eder.İnsan bilinci bu kürelere doğru bir

gelişim gösterdiğinden dolayı kürelerin kozmik doğası ciddi biçimde insan zihninin etkileri altındadır.

2.Hod özellikle maji küresidir ; çünkü burası majisyenin çalıştığı alandır ; çünkü onun zihni formları

biçimlendirirken,iradesi bu formlara ruh verecek olan Netzah Küresi’nin doğal kuvvetlerini çağırır.Dikkat

edilmesi gerekir ki,astral planın kuvvet yönü olan Netzah temasları olmadan forma ruh verilemez.İradenin

gücü majisyenin Hod’da çalışmasını sağlarken,Netzah’a onu götürecek olan empati’dir çünkü Netzah

duyguların küresi olduğu için buraya temaslar empati ile yapılır.

3.Netzah’la temasa geçmemizi sağlayan şey nasıl ki içimizdeki Venüs ise Hod-Merkür-Toth ile de temasa

geçmemizi sağlayan şey de zihnimizdeki majikal kapasitedir.Eğer doğamızda hiç Venüs yoksa yani sevgi

çağrısına karşılık verme kapasitesi yoksa Netzah küresinin kapıları bize asla açılmaz ve onun inisiasyonunu asla

alamayız.Aynı şekilde eğer majikal kapasitemiz yoksa yani entelektüel hayal gücümüz yoksa Hod küresi bizim

içim kapalı bir küre olacaktır.Bir Küre içinde ancak o Küre’nin inisiasyonunu aldıktan sonra çalışabiliriz Gizem

Okulları’nın diliyle konuşacak olursak o Küreler’in güçleri bahşedildikten sonra.Gizem Okulların’da bu mesel

seremonilerle çözülmeye çalışılır fakat gözden kaçan nokta şudur ki insanda zaten mevcut olmayan güç

uyandırılamaz.Gerçek inisiyatör Hayat’tır.

 

 

YESOD

 

 

ÜNVANI : Yesod,Temel (İbranice imlası Yod,Samed,Vav,Dalet)

MAJİKAL İMGESİ : Çok güçlü,güzel,genç çıplak adam

AĞAÇTAKİ YERİ : Denge Sütunu’nun altı

SEFER YETZİRAH METNİ : Dokuzuncu Yol’a Arı Akıl denir,çünkü o Tecellileri arıtır.Temsillerinin tasarımlarını

doğrular ve düzeltir; ayrım ve eksiltme olmadan tasarlanmış oldukları birliği verir.

TANRI İSMİ : Şadday El Hay,Yaşayan Kudretli Tanrı.

BAŞ MELEK : Gabriel

DÜNYEVİ ÇAKRASI : Levanah,Ay

RUHANİ DENEYİMİ : Evren makinasının görüsü

ERDEM : Bağımsızlık

ZAAFI : Tembellik

MİKROKOSMOZDAKİ TEKABÜLÜ : Üreme organları

SEMBOLÜ : Parfümler ve sandaletler

TAROT KARTLARI : Dokuzlular

ASALARIN DOKUZLUSU : Büyük kuvvet

KUPALARIN DOKUZLUSU : Maddi mutluluk

KILIÇLARIN DOKUZLUSU : Umutsuzluk ve zulüm

TILSIMLARIN DOKUZLUSU : Maddi Kazanç

ATZİLUT RENGİ : Çivit

BRİYAH : Mor

YETZİRAH : Çok koyu mor

ASİYAH : Mavi benekli limon sarısı

Yesod ;

1.Yesod sembolizminin incelenmesi çelişik iki sembol setini ortaya çıkarır.Bir yanda Yesod’un evrenin güçle

tesis edilmiş temeli kavramını görürüz ; güçlü,çıplak güzel adam majikal imgesi,tanrı ismi

Şadday,Kudretli,güçlü melekler Kerubim,gizli ismi büyük kuvvet olan asaların dokuzlusuyla işaret edilen

budur.Oysa öte yanda elimizde Ay sembolizmi vardır ki bu sembolizm su elementinin baş meleği olan

Gabriel’in hükmü altında varlığın sürekli sıvımsı,akış halini gösterir.

2.Birbiriyle çatışan bu kavramları nasıl uzlaştıracağız? Cevap dokuzuncu yol için şunları söyleyen Sefer

Yetzirah’ta bulunur ‘’Dokuzuncu Yol Tecelliler’i arttırır.Temsillerinin tasarımlarını doğrular ve düzeltir;ayrım ve

eksiltme olmadan tasarlanmış oldukları birliği verir.’’ Bu kavram Yesod’a verilen ve ‘’Evren Makinesinin Görüsü’’

diye ifade edilen ruhani deneyim ile daha bir açıklığa kavuşur.

3.O halde burada kaosun akışkan sularının nihayet toplandığı ve Hod’da tasarlanan temsiller aracılığıyla

örgütlendiği fikrine varırız; bu temsillerin veya biçim verici imgelerin ‘’temsillerinin’’ nihai

‘’doğrulanması,düzeltilmesi ve birliğinin verilmesi’’ bu Sefira’nın görüsünü oluşturan ruhani deneyim olan

Evren Makinesi görüsüyle sonuçlanır.Yesod’un Evren Makinesi’nin Küresi olarak tarif edilmesi bu yüzden

caizdir.Eğer yeryüzü krallığı büyük bir gemiyse Yesod makine dairesidir.

 

 

 

 

Dion Fortune'un Mistik Kabala adlı kitabından alıntıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yani böyle bir paylaşım pek de faydalı olmayacaktır. Dion abla bu kısma girmeden önce bir çok açıklama yapmışken kitabında ve sonrasında da verdiği bu bilgilerin nelere işaret ettiğini ve nasıl tefekkür yöntemi kullanacağını açıklamışken böyle bir şey malesef gereksiz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...