Noachite Oluşturma zamanı: Ekim 31, 2016 Paylaş Oluşturma zamanı: Ekim 31, 2016 KETER ÜNVANI : Keter,Taç (İbrani imlası Kaf,Tav,Reş) MAJİKAL İMGESİ : Profilden görünen sakallı kral. AĞAÇ ÜSTÜNDEKİ YERİ: Üstsel Üçgen’de Denge Sütunu’nun tepesinde. SEFER YETZİRAH METNİ : İlk yol,Takdire Şayan veya Gizli Akıl (En yüksek Taç) olarak adlandırılmıştır; çünkü o,başlangıcı olmayan İlk İlke’nin idrakine kuvvet veren ışıktır.Ve hiçbir yaratılmış varlık onun özüne varamayacağı için İlksel İhtişam’dır. SIFATLARI : Varoluşların varoluşu.Gizlenmişlerin Gizlenmişi,Kadimlerin Kadimi,Günlerin Kadimi.,İlksel Nokta,Dairenin İçindeki Nokta,En Yüksek,Dev Yüz,Beyaz Baş,Baş Olmayan Baş,Makroprosopus,Amen,Lux Occulta,Lux Interna,O. TANRI İSMİ : Eheieh BAŞMELEK İSMİ : Metatron DÜNYEVİ ÇAKRASI : Raşit ha Gilgalim,İlk Hareket İlk Girdap,Sahamsara Çkr. RUHANİ DENEYİMİ : Tanrı ile birlik. ERDEMİ : Aydınlanma,büyük çalışmanın tamamlanması. ZAAFI : ……………….. MİKROKOZMOS TEKABÜLÜ : Kafatasının üst kısmı,Sah,Yehidah,İlahi Kıvılcım,Bin Yapraklı Lotus SEMBOLLER : Nokta,Taç,Svastika. TAROT KARTLARI : Dört As. ASALARIN ASI : Ateş güçlerinin kökü. KUPALARIN ASI : Su güçlerinin kökü. KILIÇLARIN ASI : Hava güçlerinin kökü. TILSIMLARIN ASI : Toprak Güçlerinin kökü. ATZİLUT RENGİ : Parıltı BRİYAH RENGİ : Saf,beyaz parlaklık YETZİRAH RENGİ : Saf,beyaz parlaklık ASİYAH RENGİ : Altın noktalı beyaz. Keter hakkında biraz bahsetmek gerekirse ; 1.Keter’de herhangi bir form yoktur,o saf varlıktır.Kişi onun,var olmayan’dan yalnızca bir derece farkıyla ayrılan potansiyellik olduğunu söyleyebilir. 2.Keter,Bir’dir ve bilinçte onun için imge görevi görecek ve kutupluluk oluşturacak herhangi bir düşünümden önce var olmuştur.Onun,hiçbir etkileşim olmadan tek başına var olarak,tezahür ettiği bilinen bütün yasalarına aşkın olduğunu bilmeli ve buna inanmalıyız.Fakat Keter’den bahsederken bilinmelidir ki Keter bir zat değil bir varoluş durumudur ve bu var olan töz hali tümüyle atıl olmalı,faaliyet tecelli eden Hokmah ile başlayana kadar faaliyetsiz saf varlık olmalıdır. 3.Yehova ve Şeytan bizim kozmosumuzda sonsuza kadar savaşacaklardır ve çatışmaları bir nihayete varamayacaktır.Zihnimizi saf varlık halini herhangi bir sıfat veya nitelik atfetmeden Keter’i kavrayacak şekilde eğitmemiz gerekir.Onu,henüz formların prizmasıyla farklılaşmamış kör edici bir beyaz ışık olarak düşünebiliriz;ya da hiçlik olduğu halde bütün her şeyin potansiyelini içinde barındıran yıldızların arasındaki karanlık olduğunu düşünebiliriz.Bu semboller üzerine düşünüldükleri zaman Keter’in anlaşılmasında herhangi bir kesin felsefi tanımdan daha fazla faydalı olur.Çünkü Keter’i tanımlayamaz ancak ona işaret edebiliriz. HOKMAH ÜNVANI : Hokmah,Hikmet (İbrani imlası Het,Kaf,Mem,He) MAJİKAL İMGESİ : Sakallı erkek AĞAÇ ÜSTÜNDEKİ YERİ : Merhamet sütununun tepesinde SEFER YETZİRAH METNİ : İkinci Yol,Aydınlatan Aklın yoludur: O Yaratılış’ın Tacı Birliğin İhtişamıdır.Her başın üstündedir ve Kabalacılar ona İkinci İhtişam der. SIFATLARI : Yetzirahın Kuvveti,Ab,Abba,Üstsel Baba,Tetragrammaton BAŞ MELEK : Raziel DÜNYEVİ ÇAKRA : Mazlot,Zodyak RUHANİ DENEYİMİ : Tanrı’nın yüz yüze görüsü ERDEMİ : Adanma ZAAFI : ……………… MİKROKOZMOS TEKABÜLÜ : Yüzün Sol Kısmı SEMBOLLERİ : Lingam,Fallus,, İhtişamın İç Cübbesi, Dikili Taş, Kule, Yükseltilmiş Erk Asası, Düz Çizgi TAROT KARTLARI : İkililer ASALARIN İKİLİSİ : Egemenlik KUPALARIN İKİLİSİ : Sevgi KILIÇLARIN İKİLİSİ : Tesis Edilmiş Barış TILSIMLARIN İKİLİSİ : Uyumlu Değişim ATZİLUT RENGİ : Saf mavi BRİYAH RENGİ : Gri YETZİRAH RENGİ : İnci grisi,Alacalı ASİYAH RENGİ : Kırmızı,mavi,sarı puanlı beyaz. Hokmah hakkında biraz bahsetmek gerekirse; 1.Az önce Keter’in töz olarak tümüyle atıl durumda olduğunu ve tecelli eden Hokmah olmadan faaliyetsiz saf varlık durumunda olduğunu belirtmiştik.Hokmah sefirasına gelmemizle birlikte faaliyetin tecellisi de ortaya çıkmıştır. 2.Hokmah dinamik bir sefiradır ve onun enerjisi dışa akan sınırsız bir enerjidir dışa akan diyoruz çünkü Hokmah enerjinin muhafaza edildiği bir sefira değildir o enerjinin geçiş kanalı olan bir sefiradır. 3.Hokmah örgütleyici bir sefira değildir.O daha ziyade Evren’in Uyaranı’dır ve üçüncü sefira Binah’a akan taşma,tecelli Hokmah’tan gelir.Binah ise ilk örgütleyici ve ilk stabilize eden sefiradır.Çift sefirotlardan hiçbiri eşine bakılmadan anlaşılmaz bu sebepten ötürüdür ki Hokmah’ı anlayabilmemiz için Binah sefirasını bilmemiz gerekmektedir. 4.Binah ve Hokmah arketipsel Pozitif ve Negatif,ilksel erkeklik ve dişiliktir. 5.Hokmah’la temas edebilmek için dinamik kozmik enerjinin saf halinin hücumunun deneyimlenmesi gerekir fakat bu enerji öylesine devasıdır ki ölümlü insanlar için bunu kaldırabilmek çok zor olabilir. BİNAH ÜNVANI : Binah,Kavrayış (İbrani imlası Bet,Yod,Nun,He) MAJİKAL İMGESİ : Olgun kadın AĞAÇTAKİ YERİ : Üstsel üçgende Sertlik Sütununun başı. YETZİRAH METNİ : Üçüncü Yol Takdis eden Akıl’dır ve İmanın Yaratıcısı denilen Hayat Öncesi irfanın temelidir.Kökleri AMN’dedir ; İmanın ebeveynidir, iman ondan gelir. SIFATLARI : Ama,Karanlık Kısır Ana,Aima,parlak doğurgan Ana.Khorsia.Taht.Marab, Yüce Deniz. MİKROKOZMİK TEKABÜLÜ : Yüzün sağ tarafı. SEMBOLLERİ : Yoni (Sankskiritçe vajina) Kteis (Yunanca vajina) Vesica Piscis,Kupa ve Kadeh.Gizliliğin dış cübbesi. TAROT KARTLARI : Üçlüler ASALARIN ÜÇLÜSÜ : Tesis Edilmiş Kuvvet KUPALARIN ÜÇLÜSÜ : Bereket KILIÇLARIN ÜÇLÜSÜ : Keder TILSIMLARIN ÜÇLÜSÜ : Maddi İşler ATZİLUH RENGİ : Kırmızı BRİYAH RENGİ : Siyah YETZİRAH RENGİ : Koyu Kahve ASİYAH RENGİ : Pembe Puanlı Gri Binah hakkında biraz bahsetmek gerekirse; 1.Hokmah’ın Evren’in eril potansiyelini temsil etmesi gibi Binah da Evren’in dişil potansiyelini temsil eder.Bunlar Pozitif ve Negatif,Kuvvet ve Form’dur.Her iki sefira kendi sütununun başındadır Hokmah Merhamet Sütunu’nun başındayken Binah Sertlik Sütunu’nun başındadır. 2.Binah’ın gezegeni Satürn’dür.Ve bazen yüce deniz denilen Yüce Ana Binah kuşkusuz ki bütün canlıların anasıdır.O,hayatın tezahüre geldiği arketipik rahimdir.Hayata bir form sunarak hizmet eden her şey Binah’ın aracıdır. 3.Binah’ın,Yüce Ana’nın neden Sertlik Sütununun başında yer aldığından bahsetmek gerekirse;az önce de söylenildiği gibi hayata bir form sunarak hizmet eden her şey Binah’ın aracıdır.Fakat hatırlanması gereken şu husus vardır ki formla sınırlandırılmış olan hayat her ne kadar bu form içerisinde evrim geçirme ve örgütlenme özgürlüğüne sahip olsa da örgütlenmemiş hayata göre sınırlanmış bir konumdadır.Form hayatı zapt eder ve böylece onun örgütlenmesini mümkün kılar.Serbestçe dolanan enerjinin açısından baktığımızda ise forma hapsedilmek yok olmaktır çünkü form acımasız bir şiddetle disipline eder. 4.Bedensiz ruh ölümsüzdür.Onda yaşlanan veya ölen herhangi bir şey yoktur fakat bedenlenmiş ruh ölmeye mahkumdür.Yani Yüce Ana Hokmah’ın dinamik faaliyetinin ölümüdür.Hokmah kuvveti Binah’a akarken ölür çünkü Binah kuvveti forma sokar ve onu disipline eder.İşte bu nedenden ötürüdür ki Binah Sertlik Sütunu’nun başındadır. 5.Bununla birlikte bilmemiz gereken bir diğer çok önemli husus da daire çizen evrende Hokmah veya Binah’ın tesirli olduğu dönemlerin sırasıyla olduğudur.Yani Evren’in bazı dönemlerinde Binah bazı dönemlerinde Hokmah egemen olmuştur.Fakat Keter,Yüce Tecelli Ettiren ve Yüce Tezahür Etmemiş Olanı tezahüre getirmeye devam eder ve Evren’e yeni kuvvetler gelir.Böylece etki ve tepki yeniden başlar. 6.Kabala bize bilge bir öğreti sunar ona göre bütün Sefirot kutsaldır Malkut Keter kadar yıkıcı Geburah koruyucu Hesed kadar kutsaldır. HESED ÜNVANI : Hesed , Merhamet (Het,Sameh,Dalet) MAJİKAL İMGESİ : Tacı başında tahtında oturan güçlü kral AĞAÇTAKİ YERİ : Merhamet Sütunu’nun ortası SEFER YETZİRAH METNİ : Dördüncü yola Birleştiren Kap Olan Akıl denir ; böyle denmesinin nedeni onun bütün kutsal güçleri barındırmasıdır.O’ndan en yüce özleriyle bütün ruhani erdemler taşar.Hayat Öncesi Tecellinin (En Yüksek Taç) gücüyle bu erdemler birbirlerinden çıkarlar. SIFATLARI : Gedulah,Sevgi,Soyluluk DÜNYEVİ ÇAKRA : Zedek,Jüpiter RUHSAL DENEYİMİ : Sevginin Vizyonu ZAAFI : Katılık,riyakarlık,açgözlülük,diktatörlük MİKROKOZMOSTAKİ KARŞILIĞI : Sol El SEMBOLLERİ : Katı Cisim,Piramit,Orb,Asa,Eşit Kollu Haç TAROT KARTLARI : Dörtler ASALARIN DÖRTLÜSÜ : Kusursuzlaştırılmış Eser KUPALARIN DÖRTLÜSÜ : Haz KILIÇLARIN DÖRTLÜSÜ : Kavgadan Uzaklık TILSIMLARIN DÖRTLÜSÜ : Dünyevi Erk ATZİLUT RENGİ : Koyu leylak BRİYAH RENGİ : Mavi YETZİRAH RENGİ : Koyu mor ASİYAH RENGİ : Yeşil noktalı koyu mavi Hesed (Gedulah)’tan bahsetmek gerekirse ; 1.Üç Üstsel Sefira ile onlarından sonra gelen ilk sefira çifti arasında mistiklerin Abis dedikleri bir uçurum vardır.Bundan sonra gelen altı sefira kabalistlerin mikroprosopos dedikleri Küçük Yüz’ü Adam Kadmon’u yani Kral’ı oluşturur son sefira Malkut ise Kral’ın Gelini Kraliçe’dir.Yani elimizde Baba (Keter) Kral ve Gelin vardır.Hayat ağacının bu bölümlenmesinde derin bir sembolizm gizlenmiştir. 2.Makroprosopos ve mikroprosopos arasındaki uçurum,Abis,iki farklı planda egemen,iki varoluş türü arasına bir ayrım çizgisi çeker.Görünmez sefira Daat bu Abis’te yer alır ve ona Oluşum Sefira’sı demek yanlış olmaz.Daat’a ayrıca Kavrayış denir bu kavrayış Algılama,Takdir Etme ve Bilinç olarak yorumlanabilir. 3.Makroprosopos ve mikroprosopos gizil ve fiili olana işaret eder.Cüzi aklımızın algılayabildiği kadarıyla ise fiili tezahür Mikroprosopos’la başlar ve onun da varlığa gelen ilk tezahürü Hesed’de olur. 4.Hokmah’ın Yüce Verici olması gibi Hesed’de Koruyan,Muhafaza eden Sevgi Dolu Baba’dır.Hesed,Geburah’ın şiddetini merhameti ile dengeler.Hesed inşa ediciyken Geburah parçalara ayrıştırıcıdır. Not:Karşıt çiftlerdeki sefiralar bir diğerini açıklamakta çok yararlı olduğundan dolayı Geburah ile karşılaştırıyoruz. 5.Son olarak da bu sefiranın ve Geburah’ın majikal imgelerini karşılaştırırsak.İkiside Kral imgesidir fakat Hesed (Gedulah)’inki tahtında oturan Geburah’ınki ise savaş arabasındaki Kral’dır yani Yasa Koyucu ve Savaşçı. GEBURAH ÜNVANI : Geburah,Kuvvet,Şiddet,Sertlik (Gimel,Bet,Vav,Reş,He) MAJİKAL İMGESİ: Savaş arabasında güçlü kral AĞAÇ ÜSTÜNDEKİ YERİ : Sertlik Sütununun ortası SEFER YETZİRAH METNİ : Beşinci yola ‘’Kökten Akıl’’ denir.Çünkü o Birliği kendini Binah’la veya Hokmah’ın yani Bilgeliğin hayat öncesi derinliklerinden taşan Akıl’la bir kılmayı temsil eder. SIFATLARI : Din:Adalet,Pahad,Korku DÜNYEVİ ÇAKRA : Madim,Mars RUHANİ DENEYİM : Güç Görüsü ERDEM : Enerji,Cesaret ZAAFI : Zalimlik,Yıkım MİKROKOSMOZ TEKABÜLÜ : Sağ Kol SEMBOLLER : Pentagon,Kılıç,Beş yapraklı Tudor Gülü,Mızrak,Kamçı,Zincir TAROT KARTLARI : Beşliler ASALARIN BEŞLİSİ : Kavga KUPALARIN BEŞLİSİ : Zevkte Kendini Yitirme KILIÇLARIN BEŞLİSİ : Yenilgi TILSIMLARIN BEŞLİSİ : Dünyevi Bela ATZİLUT RENGİ : Turuncu BRİYAH : Kırmızı YETZİRAH : Açık Kırmızı ASİYAH : Siyah Noktalı Beyaz Geburah’tan bahsetmek gerekirse ; 1.Öncelikle söylememiz gereken Geburah 10 Sefira içerisinde en az anlaşılmış ve bu yüzden de en önemli sefiradır.Eğer Kabalist öğreti üzerine basa basa 10 Sefiranın 10’unun da kutsal olduğunu söylemese Hristiyanlar arasında bilhassa bu sefirayı Hayat Ağacı’nın şer bir yanı olarak görecek çok kişi vardır.Gerçekten Geburah’ın dünyevi çakrası olan Mars gezegenine de astrolojide kötücül denir. 2.Bununla birlikte çıt kırıldım aptalca iyilikçi felsefenin ötesinde eğitim görmüş olanlar Geburah’ın elinde doğruluk kılıcıyla halkını korumak için savaş arabasında savaşa giden ve adaletin gerçekleştiğinden emin olan kral olduğunu bilir.Tahtında oturan kral barış zamanında halkına babalık yapan Hesed kalplerimizin sahibi olabilir; fakat saygımızı isteyen savaş arabasıyla savaşa giden kral Geburah’tır. 3.Bununla birlikte çok önemli bir nokta ise bu paragrafta anlatılmaktadır ‘’……İYİNİN YAPAN VE İNŞA EDEN OLDUĞU KÖTÜNÜN İSE YIKAN VE PARÇALARA AYIRAN OLDUĞU SÖYLENİR.BU İLKEYE GÖRE KANSERİ VE ÖRNEĞİN BİR MİKROP ÖLDÜRÜCÜ İLACI SINIFLANDIRMAYA KALKTIĞIMIZDA SÖZ KONUSU FELSEFENİN NE KADAR YANLIŞ OLDUĞUNU HEMEN GÖRÜRÜZ.OYSA GİZEM OKULLARININ DAHA DERİN VE FELSEFİ ÖĞRETİLERİNDE KENDİ BAŞINA İYİ VE KÖTÜ DİYE BİR ŞEY OLMADIĞINI ONLARIN ŞARTLARA BAĞLI OLDUKLARI ÖĞRETİLİR.YANİ ŞER YANLIŞ ZAMANDA YANLIŞ YERDEKİ KUVVETTİR.YA VAKTİ GEÇMİŞ YA DA ZAMANINDAN ÖNCE GELEN…’’ 4.Son olarak tekrar hatırlatılması gereken ise Yıkıcı Geburah Korku ve Şiddetin Efendisi en az Sevginin Efendisi Hesed ve Güzelliğin Hanımı Netzah kadar gereklidir. TİFARET ÜNVANI : Tifaret,Güzellik (Tav,Pe,Alef,Reş,Tav) MAJİKAL İMGESİ : Soylu Kral,Çocuk,Kurban Edilmiş Tanrı AĞAÇTAKİ YERİ : Denge Sütununun ortası SEFER YETZİRAH METNİ : ‘’Altıncı Yol’a Arabulucu zeka denir.Çünkü onun içinde tecellilerin içe akışı çoğalır; çünkü kutsamaların bütün haznelerine birleşmelerini sağlayan tesirlerin akmasını sağlar.’’ SIFATLARI : Zoar Anpin,Küçük Sima,Melek,Kral,Adem,Oğul,İnsan DÜNYEVİ ÇAKRA : Şemeş,Güneş RUHSAL DENEYİMİ : Eşyanın uyumunun görüsü,Çarmıh gizemleri ERDEMİ : Yüce çalışmaya adanma ZAAFI : Gurur MİKROKOSMOZDAKİ KARŞILIĞI : Göğüs SEMBOLLERİ : The Lamen,Gül Haç,Haç,Küp TAROT KARTLARI : Altılar ASALARIN ALTILISI : Zafer KUPALARIN ALTILISI : Neşe KILIÇLARIN ALTILISI : Kazanılmış Başarı TILSIMLARIN ALTILISI : Maddi Kazanç ATZİLUT RENGİ : Açık gül pembesi BRİYAH : Sarı YETZİRAH : Parlak somon pembesi ASİYAH : Altın Amber Tifaret’ten bahsetmek gerekirse ; 1.Bize Tifaret’in gizlerini açacak 3 anahtar vardır.İlki Orta Sütun’un ortasında bulunan Tifaret’in bütün ağacın denge merkezi olmasıdır.İkincisi, o daha aşağıda bir Keter daha yukarıda bir Yesod’dur.Üçüncü olarak Tifaret kuvvet planları ile form planları arasında bir dönüşüm noktasıdır.Kabalistik terminolojide de ona verilen isimler bunu göstermektedir; Tifaret Keter’den baktığımızda çocuk,Malkut’tan baktığımızda Kral; kuvvetin dönüşümü açısından bakıldığındaysa kurban edilmiş tanrıdır. 2.Makrokozmik olarak yani Keter açısından Tifaret Hesed ile Geburah’ın dengesidir ; mikrokozmik olarak yani kişilik üstü psikolojisi açısından Keter ve Yesod özellikleri taşıyan bilinç türlerinin odaklandığı noktadır.Hod ve Netzah da kendi sentezlerini Tifaret’te bulurlar. 3.Netzah Doğal kuvvetler ve elementsel temaslarla,Hod seremonik maji ve okült bilgisiyle,Yesod psişizm ve eterik bedenle ilgilidir.Geburah ve Gedulah’ın desteğindeki Tifaret ise görücülüğü bireyselliğin daha yüksek psişizmini temsil eder.Kuşkusuz ki her sefiranın kendine özel ve nesnel yanları,psikolojideki etkeni ve evrendeki planı vardır. 4.Tifaret’in altındaki dört sefira kişiliği yani aşağı benliği temsil eder; Tifaret’in üstündeki dört sefira bireysellik yani yüksek benlik demektir.Keter ise İlahi Kıvılcım,Tezahürün Çekirdeği’dir.Fakat Tifaret bu sebeplerden ötürü Sefirot üzerinde yalıtılmış bir sefira gibi görünmemelidir çünkü Tifaret bir bağlantı ve odaklanma noktası geçiş merkezidir. 5.Tifaret’in en güzel açıklaması ekzoterik dinin ağaç üzerinde Tifaret’ten yukarı çıkmayacağının söylenmesidir.Yani ekzoterik din ağaç üzerinde üstsel üçgende yer alan sefiraların bize açıkladığı yaradılış gizemlerini açıklamaz. NETZAH ÜNVANI : Netzah,Zafer MAJİKAL İMGESİ : Çıplak güzel kadın AĞAÇTAKİ YERİ : Merhamet Sütunu’nun altı SEFER YETZİRAH METNİ : Yedinci yol Okült Akıl’dır.Çünkü o zekanın gözleri ve imanın temaşasıyla algılanan bütün akli erdemlerin muhteşem saltanatıdır. SIFATLARI : Sağlamlık TANRI İSMİ : Yehovah Tzaboath,Orduların Efendisi BAŞ MELEK : Haniel DÜNYEVİ ÇAKRA : Nogah,Venüs RUHSAL DENEYİMİ : Muzafferane güzelliğin görüsü ERDEMİ : Bencil olmama ZAAFI : Zina,Şehvet MİKROKOZMOSTAKİ KARŞILIĞI : Bel,kalçalar ve bacaklar SEMBOLLERİ : Lamba,kuşak ve gül TAROT KARTLARI : Yedililer ASALARIN YEDİLİSİ : Cesaret KUPALARIN YEDİLİSİ : Yanılsamalı Başarı KILIÇLARIN YEDİLİSİ : İstikrarsız Çaba TILSIMLARIN YEDİLİSİ : Gerçekleşmemiş Başarı ATZİLUT RENGİ : Amber BRİYAH : Zümrüt YETZİRAH : Parlak yeşile çalan sarı ASİYAH : Altın noktalı zeytuni Netzah; 1.Netzah,Venüs Küresi,en iyi Hod ile karşılaştırılarak anlaşılabilir çünkü bunlar daha aşağı bir planda kuvveti ve formu temsil ederler.Netzah kuvvet ve formun harekete geçirdiği içgüdüleri ve duyguları temsil ederken Hod somut aklı temsil eder.Bu ikisi makrokozmosta kuvvetin formun içinde somutlaşma sürecinin iki düzeyini gösterirler.Netzah’ta kuvvet hala serbest bir yapıdayken Hod’da ilk defa kesin olarak bir form alır. 2.İçgüdülerimizin temelleri bizdeki Netzah etkenidir.Bu içgüdülerin her biri aklileştirilmemiş özleriyle bir bebeğin dudaklarına uzanan her şeyi emmesi gibi kendilerine uygun reflekslere dönüşürler. 3.Netzah’tan yani Venüs Küresinden bahsederken cinsellik ve Afrodit kültünden bahsetmemek olmaz.Afrodit tapınaklarında aşk sanatı azimle geliştirilmişti buradaki rahibeler küçük yaşlardan itibaren bu sanatın inceliklerini öğrenmek üzere yetiştiriliyorlardı fakat bu sanat sadece tutkuları uyandırmaktan ziyade onları bilincin her seviyesinde tatmin etmek: bedenin fiziksel duyularının tatmini değil,ruhsal,entelektüel kutuplaşmanın ve manyetizmanın değiş tokuşuydu.Bu durum Afrodit kültünü basit duyumsallık düzeyinin üzerine çıkarmıştır ve bu durumda onlara neden çok büyük saygı beslendiğini ve herkesi kabul ettikleri halde onlara neden asla * denmediğini açıklar.Bu rahibelerin işleri becerikli sanatlarının aracıyla insan ruhunun belli ihtiyaçlarına hitap etmekti.Biz film şov veya müzikle arzuları uyarma sanatında Yunanlıların aklına gelmeyecek derecede ilerleme göstermemize rağmen insan ruhunun ihtiyaçlarına dahil henüz hiçbir şey bilmiyoruz.İşte bu yüzden cinsel hayatımız hem psikolojik hem de sosyal anlamda tatminden uzaktır. HOD ÜNVANI : Hod,İhtişam MAJİKAL İMGESİ : Hermafrodit AĞAÇTAKİ YERİ : Sertlik Sütunu’nun altı SEFER YETZİRAH METNİ : Sekizinci yola Mutlak ve Eksiksiz Akıl denir,çünkü o ilkselin aracısıdır,dayanacağı ve sarılacağı bir kökü yoktur ; kendi özüyle tezahür ettiği Gedulah’ın gizli yerlerinden başka. DÜNYEVİ ÇAKRASI : Kokab,Merkür RUHANİ DENEYİMİ : Şaşaanın Görüsü ERDEMİ : Doğruluk ZAAFI : Yanlışlık,riyakarlık MİKROKOSMOZDAKİ KARŞILIĞI : Bel ve bacaklar SEMBOLLERİ : İsimler,kısa cümleler ve önlük TAROT KARTLARI : Sekizler ASALARIN SEKİZLİSİ : Çabukluk KUPALARIN SEKİZLİSİ : Terk edilmiş başarı KILIÇLARIN SEKİZLİSİ : Kısaltılmış güç TILSIMLARIN SEKİZLİSİ : Basiret ATZİLUT RENGİ : Leylak-Mor BRİYAH : Turuncu YETZİRAH : Pas Kırmızısı ASİYAH : Beyaz benekli , yeşilimsi siyah Hod ; 1.Netzah ve Hod sırasıyla astral bilincin kuvvet ve form yanlarını temsil eder.İnsan bilinci bu kürelere doğru bir gelişim gösterdiğinden dolayı kürelerin kozmik doğası ciddi biçimde insan zihninin etkileri altındadır. 2.Hod özellikle maji küresidir ; çünkü burası majisyenin çalıştığı alandır ; çünkü onun zihni formları biçimlendirirken,iradesi bu formlara ruh verecek olan Netzah Küresi’nin doğal kuvvetlerini çağırır.Dikkat edilmesi gerekir ki,astral planın kuvvet yönü olan Netzah temasları olmadan forma ruh verilemez.İradenin gücü majisyenin Hod’da çalışmasını sağlarken,Netzah’a onu götürecek olan empati’dir çünkü Netzah duyguların küresi olduğu için buraya temaslar empati ile yapılır. 3.Netzah’la temasa geçmemizi sağlayan şey nasıl ki içimizdeki Venüs ise Hod-Merkür-Toth ile de temasa geçmemizi sağlayan şey de zihnimizdeki majikal kapasitedir.Eğer doğamızda hiç Venüs yoksa yani sevgi çağrısına karşılık verme kapasitesi yoksa Netzah küresinin kapıları bize asla açılmaz ve onun inisiasyonunu asla alamayız.Aynı şekilde eğer majikal kapasitemiz yoksa yani entelektüel hayal gücümüz yoksa Hod küresi bizim içim kapalı bir küre olacaktır.Bir Küre içinde ancak o Küre’nin inisiasyonunu aldıktan sonra çalışabiliriz Gizem Okulları’nın diliyle konuşacak olursak o Küreler’in güçleri bahşedildikten sonra.Gizem Okulların’da bu mesel seremonilerle çözülmeye çalışılır fakat gözden kaçan nokta şudur ki insanda zaten mevcut olmayan güç uyandırılamaz.Gerçek inisiyatör Hayat’tır. YESOD ÜNVANI : Yesod,Temel (İbranice imlası Yod,Samed,Vav,Dalet) MAJİKAL İMGESİ : Çok güçlü,güzel,genç çıplak adam AĞAÇTAKİ YERİ : Denge Sütunu’nun altı SEFER YETZİRAH METNİ : Dokuzuncu Yol’a Arı Akıl denir,çünkü o Tecellileri arıtır.Temsillerinin tasarımlarını doğrular ve düzeltir; ayrım ve eksiltme olmadan tasarlanmış oldukları birliği verir. TANRI İSMİ : Şadday El Hay,Yaşayan Kudretli Tanrı. BAŞ MELEK : Gabriel DÜNYEVİ ÇAKRASI : Levanah,Ay RUHANİ DENEYİMİ : Evren makinasının görüsü ERDEM : Bağımsızlık ZAAFI : Tembellik MİKROKOSMOZDAKİ TEKABÜLÜ : Üreme organları SEMBOLÜ : Parfümler ve sandaletler TAROT KARTLARI : Dokuzlular ASALARIN DOKUZLUSU : Büyük kuvvet KUPALARIN DOKUZLUSU : Maddi mutluluk KILIÇLARIN DOKUZLUSU : Umutsuzluk ve zulüm TILSIMLARIN DOKUZLUSU : Maddi Kazanç ATZİLUT RENGİ : Çivit BRİYAH : Mor YETZİRAH : Çok koyu mor ASİYAH : Mavi benekli limon sarısı Yesod ; 1.Yesod sembolizminin incelenmesi çelişik iki sembol setini ortaya çıkarır.Bir yanda Yesod’un evrenin güçle tesis edilmiş temeli kavramını görürüz ; güçlü,çıplak güzel adam majikal imgesi,tanrı ismi Şadday,Kudretli,güçlü melekler Kerubim,gizli ismi büyük kuvvet olan asaların dokuzlusuyla işaret edilen budur.Oysa öte yanda elimizde Ay sembolizmi vardır ki bu sembolizm su elementinin baş meleği olan Gabriel’in hükmü altında varlığın sürekli sıvımsı,akış halini gösterir. 2.Birbiriyle çatışan bu kavramları nasıl uzlaştıracağız? Cevap dokuzuncu yol için şunları söyleyen Sefer Yetzirah’ta bulunur ‘’Dokuzuncu Yol Tecelliler’i arttırır.Temsillerinin tasarımlarını doğrular ve düzeltir;ayrım ve eksiltme olmadan tasarlanmış oldukları birliği verir.’’ Bu kavram Yesod’a verilen ve ‘’Evren Makinesinin Görüsü’’ diye ifade edilen ruhani deneyim ile daha bir açıklığa kavuşur. 3.O halde burada kaosun akışkan sularının nihayet toplandığı ve Hod’da tasarlanan temsiller aracılığıyla örgütlendiği fikrine varırız; bu temsillerin veya biçim verici imgelerin ‘’temsillerinin’’ nihai ‘’doğrulanması,düzeltilmesi ve birliğinin verilmesi’’ bu Sefira’nın görüsünü oluşturan ruhani deneyim olan Evren Makinesi görüsüyle sonuçlanır.Yesod’un Evren Makinesi’nin Küresi olarak tarif edilmesi bu yüzden caizdir.Eğer yeryüzü krallığı büyük bir gemiyse Yesod makine dairesidir. Dion Fortune'un Mistik Kabala adlı kitabından alıntıdır. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
MerLin Yanıtlama zamanı: Kasım 1, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Kasım 1, 2016 Kabala ile neredeyse hiç ilgilenmesem de teşekkürler.Sitede ilgilenen ve kaynak arayan arkadaşlar vardı onlar için oldukça bilgilendirici olur diye düşünüyorum Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Noachite Yanıtlama zamanı: Kasım 1, 2016 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Kasım 1, 2016 Kabala ile neredeyse hiç ilgilenmesem de teşekkürler.Sitede ilgilenen ve kaynak arayan arkadaşlar vardı onlar için oldukça bilgilendirici olur diye düşünüyorum Rica ederim faydalı olması dileğiyle. =) Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Falcon Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Paylaş Yanıtlama zamanı: Kasım 2, 2016 Yani böyle bir paylaşım pek de faydalı olmayacaktır. Dion abla bu kısma girmeden önce bir çok açıklama yapmışken kitabında ve sonrasında da verdiği bu bilgilerin nelere işaret ettiğini ve nasıl tefekkür yöntemi kullanacağını açıklamışken böyle bir şey malesef gereksiz Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.