Jump to content

Motosikletler Hakkında


NizaL

Önerilen Mesajlar

Aslına bakarsanız park sorunu var. Çünkü park edilirken diken üstünde olunuyor. Acaba çalınır mı diye... Malum, devletimiz hırsızını korur.

 

Bizim apaçiye Avrupalı kafereyiz, ABD'li çopur deyince havalı oluyor. Ama temel ilkeleri farklı sayılmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Apaçi diye genelde koruyucu ekipmansız, ehliyetsiz motorlara binenlere deniyor. Bir de sanırım şu ufak cc motorlar filan kullanıyorlar. Adana ve çevresinde yarışları düzenleniyor filan tabii yine kasksız ehliyetsiz. 'cg' yani 'commuter for general use' diye kullanılanları kullanıyor işte apaçiler.

Hayalinizdeki motoru hayata geçirebileceğiniz sağlam bir motor alıyorsunuz önce. Tabii bunun, yukarıda bahsettiğim cg lerden biri olmadığını alttaki linke tıkladığınızda öğreneceksiniz. Sonra keyfinize göre kestirmeye, biçtirmeye, iptal etmeye falan başlıyorsunuz ve görseldekine benzer bir şey elde ediyorsunuz dilerseniz. Şahsen benim de cafe racer diye nitelediklerim şunlar oluyor;

https://www.google.com/search?q=caferacer&rlz=1C1RLNS_trTR696TR696&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjGn4mTnuraAhUrsKQKHcPUCg4Q_AUICigB&biw=1366&bih=637

Şunlar da aslında cruiser türünde olan motorların, kişiye özel, daha ufak dokunuşlarla modifiye edilerek yapılmış hali chopper adını almış motorlar oluyor;

https://www.google.com/search?q=chopper&rlz=1C1RLNS_trTR696TR696&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjm9bSroOraAhUxsaQKHZqmC2AQ_AUICigB&biw=1366&bih=637

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Apaçi diye genelde koruyucu ekipmansız, ehliyetsiz motorlara binenlere deniyor. Bir de sanırım şu ufak cc motorlar filan kullanıyorlar. Adana ve çevresinde yarışları düzenleniyor filan tabii yine kasksız ehliyetsiz. 'cg' yani 'commuter for general use' diye kullanılanları kullanıyor işte apaçiler.

Hayalinizdeki motoru hayata geçirebileceğiniz sağlam bir motor alıyorsunuz önce. Tabii bunun, yukarıda bahsettiğim cg lerden biri olmadığını alttaki linke tıkladığınızda öğreneceksiniz. Sonra keyfinize göre kestirmeye, biçtirmeye, iptal etmeye falan başlıyorsunuz ve görseldekine benzer bir şey elde ediyorsunuz dilerseniz. Şahsen benim de cafe racer diye nitelediklerim şunlar oluyor;

https://www.google.com/search?q=caferacer&rlz=1C1RLNS_trTR696TR696&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjGn4mTnuraAhUrsKQKHcPUCg4Q_AUICigB&biw=1366&bih=637

Şunlar da aslında cruiser türünde olan motorların, kişiye özel, daha ufak dokunuşlarla modifiye edilerek yapılmış hali chopper adını almış motorlar oluyor;

https://www.google.com/search?q=chopper&rlz=1C1RLNS_trTR696TR696&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjm9bSroOraAhUxsaQKHZqmC2AQ_AUICigB&biw=1366&bih=637

bu cafe racer ları ruhsata işletmeye gerek yokmuş sanırım geçen yamahanın bayisinde sormuştum adam gerek yok demişti bilgin var mı arec bu konuda

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neleri değiştirdiğin en önemli etken bu konuda. Eğer renk değişimi yapılıyorsa mutlaka ruhsata işletmen gerekiyor. Yani belli başlı ufak tefek değişimlerde elbette gerek kalmıyordur. Ancak cafe racer motorlar genelde hayal gücü ile alakalı olduğundan projeyi görmeden net bir şey söylemek zor. Yaptıracak olduğun yer eminim bu konuda daha aydınlatıcı bilgilere sahiptir.

Örneğin; ayrıca tavsiye ederim.

https://www.facebook.com/pg/motofacegaraj/about/?ref=page_internal

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@are

Apaçi denen tayfa dolar, avro kazansa zaten ne mobilet, ne CG, ne YBR biner. :) Eski moda akımlarda kask, ekipman pek dikkate alınmaz. Kafereyizci antik kuntik bi kask uydursa da ekipmanla işi olmaz. Çopurcu dayıların ise ruhuna aykırı kask. Onlar asgari topsakal (sakal hacmine göre emniyet artıyor) ve deri yelekle korunuyorlar zaten. :D

 

Apaçiler özellikle gidon modifiyesi, sele modifiyesi ve bazen şasi modifiyesi gibi, motoru hafifletici düzenlemelerle kafereyizle, egzoz açma, gereksiz aksesuarlar çopurla ve arka amortisör kısaltma ile her ikisine benzeşmektedir. Apaçiler depo değişikliği yapmayarak (CG'ler yeterince dandik depoya sahip olduğundan) ve ön amortisörü düşürerek diğer ikisinden ayrılıyor. :p

 

Bunları herhangi bir kültürü küçümsemek için söylemiyorum. Ama var olan, yapılagelen şeyleri önce ayıplayıp, ithal edilince alkışlanması, yüceltilmesine anlam veremiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim gördüğüm cafe racer cılar daha çok dolar euro kazanıyor gibi. Şahsen modifiye için harcadıkları para, motoru aldıkları para da gayet iyi yani. :)

Yalnız cg lere yapılan modifiyelerle, cafe racer lara yapılan modifiyelerin aynı tür insanlar olmadığı kanısındayım ben hala, ya da düşünce diyelim. cafe racer kullanıcıları (benim tanıdıklarım diyelim) motorları hafifletip, üzerlerine yatıp 20 km/h daha hızlı gitmeye çabalayan insanlar değiller.

Koruyucu ekipman konusunda haklısın ama. İnsanlar kendi kafalarının neden bu kadar değersiz olduğunu düşünmeden edemiyorum, ki bu en önemlisi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olmayabilirler. Çünkü ortada bariz gelir farklılıkları var (şayet Türkiye'de konuşuyorsak). Ancak çıkış noktalarından baktığımızda, kafereyiz için 50'li yıllarda hız tutkunu gençlerin ürünü olduğunu, çopur'un aynı yıllarda gösteriş delisi asi gençliğin ürünü olduğunu görürüz. Bizimkilerin neyi eksik? :D

 

Kafereyiz ve çopur akımları ithal olduğundan, Türkiye'de tanıtıldığı ölçüde kullanılıyor. Bizde kafereyiz, nispeten orta ve üstü seviye gelire sahip, motorda az çok deneyimi olan kimselerce tercih ediliyor. Ve genelde ruhunun aksine, yakın mesafe ve şehiriçi için kullanılıyor. Bununla yarışanı daha görmedim. Ekipman olarak genellikle korumasız kot veya deri mont, açık kask veya jöleli saç kullanılıyor. Yalnız takılayım, şık görüneyim kafası hakim. Çopurcuların var olan ekipmanları gösteriş üzerine ve genelde kaza anında risk oluşturabilecek akseuarları içeriyor. Filmlerinde olduğu gibi, kapalı grup halinde hareket ediyor. Burada ürünle beraber kültür de pazarlanıyor.

 

Özetle apaçide ayıpladığımız ne varsa bunlarda da var. Sadece, diğerlerine özendiriliyoruz.

 

 

 

@Apo

Aracın çalışmasını etkileyebilecek her türlü değişiklik teknik değişikliğe giriyor. Buna göre örneğin önemsiz görünen far değişikliği, sis farı vs., elektrik sistemini etkileyeceğinden teknik değişikliktir. TMMOB'a kalırsa çanta, çanta demiri hatta sele bile motorun ağırlık merkezini değiştireceğinden proje onayı verecekler. (Yanılmıyorsam iki sene önce federasyon bununla ilgili bir çalışma yürütüyordu) Ancak muayene sırasında, TÜV personelinden aldığım bilgiye göre belirgin değişiklikler olmadıkça, parça değişikliği kabul edilerek tolerans gösteriliyormuş. Tabi bu memurun insiyatifine kaldığından fazla güvenmemeli. Renk değişikliği mutlaka ruhsata işlenmeli. Motorun genel rengini değiştirmeyen, küçük çıkartmalar, şeritlere müsade ediliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...