nevermore Oluşturma zamanı: Mart 9, 2020 Paylaş Oluşturma zamanı: Mart 9, 2020 Babillilerde III. Bin yıldan sonra ortaya çıkan büyücülük tanrı merkezli bir şekilde yapılmıştır. İnsanlar işledikleri suç ve günahların karşılarına hastalık ve felaket olarak çıktığına inanmış bunun sonucunda büyüye yönelmişlerdir. Kötü güçlere karşı “kötülük kovma” ritüelleri düzenleyen Babilliler bunları da belirli kurallara göre gerçekleştiriyorlardı. Bu talimatları şu şekilde sıralayabiliriz: a) Hastalığın sunuluşu ve kaynağın hatırlatılması: Cehennemden gelen hastalık, koruyucu tanrısı tarafından bırakılan insana musallat olmuştur. b) Kötülüklerin musallat olduğu kişinin içinde olduğu acıklı hali tanrılara acındırılmıştır. c) İlacın doğaüstü kökeni anlatılır. d) Tedavi uygulaması. Burada Ea’nın Marduk’a verdiği talimatlar mevcuttur. “Kalın undan [?] yapılmış yedi tane ekmek alıp onları bronzdan [?]bir iple bağla. Hastayı bozkırda ıssız bir yere götürüp, yabani bir akasya ağacının dibinde, onun üzerinde “Eridu’nun formülünü oku. Sonra’da bu ekmekleri hastanın üzerine sert ve böylece yere düşen ekmek kırıntılarının üzerine tükürmesini söyle. İşte o zaman, onun yakalandığı hastalığı Ninedinna’ya bildir ki küçük yabani kemirgenlerin koruyucu tanrısı Ninkilim, onun hastalığını bu hayvancıklara aldırsın”. e) Yakarma ifadeleri içeren sözlü rit bulunur. “Ölülere can verebilen iyileştirici tanrıça Gula eliyle dokunarak onu iyileştirsin! Ve sen, merhametli Marduk, hasta tamamıyla tehlikeden sıyrılsın diye onu sıkıntısından kurtaracak formülü söyle!”. Babil büyüsünden günümüze ulaşan kısımları Sumer, Akad, Elam veya Hurri dilinde yazılmış dualar, efsunlar, bozuk veya eksik sözler, ayinler, büyücü veya hasta tarafından söylenecek duaların tarifleridir. Günlük hayatlarında çok fazla büyüye yer veren Babilliler’de “šaziga” ritüeli dikkat çekicidir. Erkeklerdeki cinsel problemler ve karşılıksız sevgilerde karşı tarafın sevgisini kazanmak için bu büyüye başvurulduğu anlaşılmaktadır. Šurpu büyü de Babilliler ’in başvurduğu başka bir büyü çeşididir. Maqlu büyü ile aynı olsa da farklı yönleri mevcuttur. Maqlu büyüde kullanılan nesne büyücü tarafından yok edilirken Šurpu büyüde suçlunun arındırılması amaçlanmıştır.107 Šurpu büyüde tanrının nasıl kızdırıldığı bilinmez. Kurbanlar büyücüye, endişeli, uykusuzluk hali, şiddetli titreme, ağız köpürmesi, dil tutulması ve baş ağrısı çektikleri durumlarda başvurular. Ayinin yakma kısmında ise kurna ateşin içine soğan, hurma veya hasır atar. Büyücü duayı okuyarak günahlardan arındırmaya çalışır. Son olarak ateşi söndürür ve kurban günahlarından arınır. Babilliler’de de büyü suç sayılmış ve yasaklanmıştır. Hammurabi kanunlarının 2. Maddesinde büyücülere su ordali cezası uygulandığı görülmektedir. Kanun maddesi aşağıdaki gibidir: “Eğer bir adam, bir adam hakkında (onun) büyü (yaptığını) iddia ederse ve onu ispat etmezse (edemezse), üzerine büyücülük iftirası atılan adam nehre gidecek (nehre dalacaktır) Eğer nehir onu çekerse (zaptederse) iftira eden onun evini (mülkünü ) alacak (sahiplenecektir) Eğer o adamı nehir temize çıkarırsa ve selamete çıkarırsa ona iftira eden adam öldürülecektir. Nehrin selamete çıkardığı (adam) iftiracının malına mülküne sahip olacaktır”. Eski Babil döneminde takpirtu isimli, domuz gibi bazı hayvanların kullanılmasıyla bir tür kara büyü yapılırdı. Bu büyüye göre lanetlenmiş olduğu düşünülen yere inşaat yapılamaz ve bu toprağın artık verimsiz olduğuna inanılırdı. tülay deniz Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Androgynos Yanıtlama zamanı: Mart 22, 2020 Paylaş Yanıtlama zamanı: Mart 22, 2020 Kanun maddesi: İftira ile ilgili konu aynen Hititlerde var sanırım. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.