Jump to content

Pozlandırma Teknikleri


boogee

Önerilen Mesajlar

Fotoğrafı oluşturan en önemli unsurlardan birsi, saniyenin; B, 30, 20.....1/1.1/2 ,1/8.....1/1600 e kadar giden ve filmimizin uygun ışığı görmesini ve negatif üzerindeki gümüş partiküllerini yakarak filmin oluşmasını sağlayan estantene değeridir. pozlandırma gerekli ışığın film düzlemi üzerine düşürülmesi işlemidir

 

Doğru poz değerini makineyi kullanan kişilerin kendilerinin vermesi gerekir. Bunun yanı sıra gelişmekte olan teknolojiyle ortaya çıkan makine bünyesine konmuş ölçüm aletleri vardır bunlara Pozometre denir ve teknik olarak TTL ismiyle anılırlar. Bu sistemlere ışığa son derece hassas olup makine değerlerini otomatik olarak ayarlaya bilmektedir. Bir diğer çeşitleri de purofösyonel fotoğrafçıların oldukça sık kullandıkları gene aynı isimle anılan El Pozometreleri vardır. Bunların çalışma pirensibleri'de makinedekilerle aynı olmakla birlikte, objeye daha yakın tutma imkanı sağladığı için daha hassas ölçümler ve değerler alına bilinmektedir.

 

Dikkat edilmesi gerekilen başka bir noktada, pozometrelerle alınan değerler sadece ışık miktarlarını ölçerler bu yüzden kişinin kendi düşüncesini ve yorumunu katmasına olanak vermezler. Yapılması gereken daha çok fotoğraf çekerek daha çok deneyimle kendi özgün fotoğraflarımızı çekmektir.

 

Doğru pozdeğerini bulmak için;

 

Diyafram /Enstantane /Film hızı arasıdaki ilişkiyi çok iyi bilmeliyiz.

 

Bu ilişkiyi birkaç örnek ile açıklayacak olursak;

 

 

***********************************************

f (Diyafram) 2 2.8 4 5.6 8 11 16 22

Enstantane 1/1000 1/500 1/250 1/125 1/60 1/30 1/15 1/8

***********************************************

 

Yukarıdaki tablodaki f ve enstantane değerlerinden eşit miktarda ışık geçer. Yani f:5.6 1/125 değerlerinde geçen ışık miktarı f:8 1/60, f:11 1/30 veya f:16 1/15 değerlerinde geçen ışık miktarları aynıdır. Pozlandırmada önemli olan hangi değerleri seçeceğimiz.

 

Yukarıdaki tabloda düşük enstantane ve f değerlerini (f:22 1/18) seçersek. Bize alan derinliği fazla olan bir görüntü sunacaktır. Ama 1/8 lik poz süresi makinayı oynatmadan tutmamız gerektiğini söyleyecektir. Bu durumda elle yapılacak çekimlerde görüntünün bozulmasına neden olacaktır.

 

Yine yukarıdaki tabloda f:2 1/1000 değerlerinde yapacağımız çekimde diyafram açıklığı en büyük değerde olmasına karşın 1/1000 lik poz süresi film düzlemine düşecek ışık miktarının yeterli olmadığı durumu yaratacak bu da konumuzun görüntüsünün fotografta belli belirsiz çıkmasına neden olacaktır.(

 

Çekeceğimiz konu ne kadar hareketli ise o derece yüksek enstantane değerleri kullanarak hareketi dondurabiliriz.

 

http://img340.imageshack.us/img340/3233/11404517vf3.jpg

 

 

Çekeceğiniz konunun hareketli olması demek devamlı yüksek hızda çekmelisiniz anlamına gelmiyor.Aşağıdaki fotoğrafta hareketli olmasına karşın uzun pozlama yapılarak suya tül etkisi verilmiştir.

 

http://img340.imageshack.us/img340/69/12161655xl5.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bölümünde okuyan ben şu bilgileri dahi unutmuşum ne uğraşırdık zaten bunları ezberlemek başlı başına bir iş sisli havalarda, güneşli havalarda falanda filan.. bir an yakalarsın acele ile odak mesafesini enstantane yok diyafram ayarı derken kare geçer gider.. hem bilmem kaç pozluk makaralar alırdım özenle çekerdim çekerdim sonra da ayarı tutturamazdım filmi yakardım sinirlerim alt üst olurdu o yüzden şu işi hiç sevmem..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Günümüz makinaları pozometre konusunda çok başarılı. Özetle F değerini bir stop azalttığımızda (diyaframı açtığımızda) enstantane süresini bir stop azaltmamız aynı ışığı almamızı sağlayacaktır. Eğer tripod kullanmadan çekim yapıyorsak enstantenenin 1/60 altında olmaması önerilir.

 

Açık diyaframlı çekimler yani alan derinliğinin sığ olduğu fotoğraflarda ise otomatik makinalara dikkat edilmelidir çünkü bu makinaların otofokusu zaman zaman konumuzu değil arkaplanı netlemektedir. Yani konumuz net arkaplan bulanık çıksın isterken tam ters sonuçlar alınabilir.

 

Fotoğrafta arkaplanı nasıl bulanıklaştırırım çok sorulan bir sorudur burada açıklanmış fakat daha çok yeni başlayanlar için biraz daha açabilirim. Diyaframınızı açabildiğiniz kadar açmanız bu etkiyi arttıracaktır. Örneğin 35 veya 50mm (f 1.4) lensler bokeh için çok kullanılır ayrıca ucuzlardır. Kullandığımız lensin focal mesafesi de alan derinliğini etkiler. Örneğin 300 mm bir lensle çekim yapıyorsak çok daha yüksek f değerlerinde bile aynı etkiyi alabiliriz. Yalnız bu uzunluktaki teleobjektifler konumuza uzak kalmamıza neden olabilir. Örneğin eğer bir model ile çalışıyorsak modelle telsizle anlaşmamız gerekebilir :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...