Jump to content

Konfüçyüs'den Seçmeler


MaaT

Önerilen Mesajlar

"Vakarı olmayan bir talabe saygınlık kazanamayacaktır; bu da onun öğrendiklerinin sebat bulmamasına neden olur. Talabenin en önemli ilkeleri vicdan ve samimiyet olmalıdır. Kendisine denk olmayanlarla arkadaş olmasın. Hata yapınca telafi etmede tereddüt göstermesin."

 

· "İnsanlar beni anlamıyorlar diye üzülmeyeceğim; insanları anlamıyorum diye üzüleceğim."

 

· "Halkı kanunlarla yönetip cezalarla düzeni sağlarsınız, onlarda cezalardan kaçınacaklardır; ama bu arada ar duyguları da kaybolacaktır. Fakat onları kendi güzel ahlakınızla yönetip düzeni de vazifelere bağlılığınızla sağlarsanız, ar duyguları onları terketmeyecek ve bu ölçüye göre yaşayacaklardır."

·

"Eski bilgilerini yeniden gözden geçirip yeni bilgiler edinen kişidir ancak başkalarına öğretmenlik yapabilecek olan."

 

· "Derin olan kuyu değil, kısa olan iptir."

 

· "Onbeş yaşımda zihnimi vicdanıma bağladım. Otuzumda dimdik durdum. Kırkımda şüphelerimden kurtuldum. Elli yaşımda ilahi kanunları anladım. Altmışımda uysal bir kulağım oldu. Şimdi yetmişimde, doğruluğu elden bırakmadan kalbimin tutkularının peşinden gidebilirim."

 

· "Düşünmeden öğrenmek faydasızdır. Öğrenmeden düşünmekse tehlikeli..."

 

· "Karanlığa söveceğine kalk bir mum yak."

 

· "Allahım, senden başka hiçbirşeyi olmayan ben senden başka herşeyi olanlara acırım."

 

· "Bildiğini bilenin arkasından gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyandırınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınız."

 

· "Erdemsiz bir insan mahrumiyete fazla tahammül edemez; nasıl ki mutluluk içindeyken bile rahat edemezse. Fakat erdemli insanın barındığı yer yine erdemin içindedir, akıl sahipleri hep bunu arar."

 

·"Yanlızca erdemli kişilerdir sevmeye ve nefret etmeye güç yetirebilecek olan."

 

· "Kamil insan; kişsel olarak ciddi, büyüklere hizmet ederken saygıyı elden bırakmayan, halka karşı çok nazik olan ve onları yönetirken de adaletli davranan kişidir."

 

· "Doğa eğitimin önüne geçerse, bir dağ adamı yetiştirmiş olursunuz. Eğer eğitim doğanın önüne geçerse, katip yetiştirmiş olursunuz. Doğa ve eğitim doğru oranla harmanlanabilirse ancak o zaman üstün özellikleri olan insanlar yetiştirebilirsiniz."

 

· "Erdemli kişi, ne kadar zor olursa olsun, hizmeti öne koyar, ondan ne fayda temin edileceği ise daha sonra düşünülecek bir meseledir."

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konfüçyüs: Konuşmalar..

 

"Öğrenmek"

 

 

I - Üstat dedi ki: "Öğrenmek ve sonra bunu başkalarına öğretmek zevk verici bir şey değil midir?"

 

- "Uzak ülkelerden gelmiş arkadaşları olmak hoş değil midir?"

- "Kendisini tanımadıklarından dolayı kaygılanmayan bir kimse, 'büyük ve üstün insan' değil midir?"

 

II - Filozof Yu (1) dedi ki: "Ana babaya saygı ve kardeşlerine sevgi gösterip de öteki büyüklerine karşı kötü davranan insan pek azdır. Karışıklık çıkarmaktan hoşlanıp da büyüklerine karşı kötü davranışlarda bulunmak istemeyen kişi yok gibidir."

 

- "'Büyük ve üstün insan', kendini esas olan şeye verir. Bu esas şey ortaya çıkınca, 'gerçek ilkeler' gelişir; anaya babaya bağlılık ve kardeşlik sevgisi de kendini gösterir. Bunlar, 'İyilikseverlik'in kökü değil midir?"

 

 

 

III - Üstat dedi ki: "Yaldızlı sözlerle erdem bağdaşamaz."

 

IV - Filozof Tsang (2) dedi ki: "Her gün kendimi üç nokta üzerinde yoklarım: Başkaları için bir iş görürken, acaba onlara bağlı mıyım? Arkadaşlarla konuşurken, içten miyim? Derslerden yeter derecede bilgi edinebildim mi?"

 

V - Üstat dedi ki: "Bin savaş arabası olan (büyük) bir ülkeyi yönetirken dikkatli, içtenlikli ve sonra ekonomik olmalı; insanlara karşı sevgi göstermeli ve halkı iyi bir yolda kullanmalı."

 

VI - Üstat dedi ki: "Bir genç, evinde anasına ve babasına bağlı ve öteki büyüklerine saygılı olmalıdır. Sonra, ciddi ve dürüst olmalı, herkese sevgi göstermeli ve iyi kimselerle arkadaşlık etmelidir. Fırsat bulduğu zaman da onların bilgi edinmesine yardım etmelidir."

 

VII - Tzu-hsia (3) dedi ki: "Bir kimse dış güzellikten çok iyi ahlaka değer verirse, ailesine hizmette en büyük çabayı gösterirse, efendisine (prensine) bütün yaşamınca bağlı kalabilirse, arkadaşlarıyla olan ilişkilerinde içtense, o insan için 'bir şey bilmiyor' deseler de, ben onun bilgili olduğunu söylerim."

 

VIII - Üstat dedi ki: "Bir bilgin ağırbaşlı değilse, ona karşı saygı gösterilmez. Onun bilgisi de sağlam değildir."

- "Bağlılığı ve içtenliği birinci planda tut."

- "Kendine uygun olmayan kimselerle arkadaşlık etme."

- "Yanlışlarını düzeltmekten korkma."

 

IX - Filozof Tsang dedi ki: "Ana baba için yapılan cenaze törenlerine gereken dikkat gösterilirse, ölülere kurbanlar sunmak savsaklanmazsa, halkın erdemi kesinlikle yüksek düzeye erişir."

 

X - Tzu-ch'in, Tzu-kung'a (4) sordu: "Üstadımız bir ülkeye geldiğinde, o yerin hükümeti hakkında öğrenmediği şey kalmaz. O, bunları kendi mi öğreniyor, yoksa bu bilgiyi ona başkası mı veriyor?"

- Tzu-kung dedi ki: "Üstadımız bunları iyi yürekliliği, doğruluğu, nezaketi, ölçülülüğü ve her şeyi hoşgörürlüğüyle elde eder. Onun bu bilgiyi alma yöntemi başka insanlarınkinden farklı değil midir?"

 

XI - Üstat dedi ki: "Bir kimsenin babası yaşıyorken onun isteklerine bak. Babası ölünce onun davranışlarına dikkat et. O kimse, üç yıl babasının yolundan ayrılmazsa, ona 'ana babasına bağlı bir kimse' denir."

 

XII - Filozof Yu dedi ki: "Törenleri yerine getirirken düzenin değeri vardır. Eski kıralların gösterdiği yolda, bu en üstün bir nitelikti. Büyük küçük işlerde biz bu yolu izledik."

- "Bununla birlikte, bu her zaman yapılamamıştır. Bu düzen bilinirse, her şey yoluna girer; ama bu, yine törenlerle düzenlenmezse hiçbir şey yolunda gitmez."

 

XIII - Filozof Yu dedi ki: "Anlaşmalar, doğru olan şeye göre yapılırsa, verilen sözler yerine getirilir. Saygı yerinde gösterilirse ayıp ve utançlardan uzak kalınır. Böylece, birbirine bağlı olanlar saygıdeğer olurlar."

 

XIV - Üstat dedi ki: "Büyük ve üstün insan, yemekte karnının doyup doymayacağını düşünmez. Evinde rahatını aramaz. Yaptığı işlerde ağırbaşlı, konuşmalarında dikkatli bir kimsedir. O ilkesi olan kimseleri araştırır. Bu kimse için 'öğrenmeyi seven bir kimse' denebilir."

 

XV - Tzu-kung dedi ki: "Dalkavuk olmayan yoksul insanla, gururlu olmayan zengin bir kimse için bir şey söyleyebilir misiniz?" Üstat yanıt verdi: "Evet, söyleyebilirim; yalnızca onlar, yoksul ama mutlu, zengin ama terbiye ve incelikten ayrılmayan bir kimseyle karşılaştırılamazlar."

- Tzu-kung yanıt verdi: "Şiir kitabında (Shıh-ching) denmiştir ki, bir şeyi keserken törpüle, oyarken cilala. 'Anlaşıldığına göre, bu sözler, sizin söylediklerinizi aynen içeriyor demektir."

- Üstat dedi ki: "Sonunda seninle şiir üzerine konuşabilirim. Sana bir şey sorduğum zaman arkadan neyin geleceğini biliyorsun."

 

XVI - Üstat dedi ki: "İnsanların beni tanımamış olmalarından dolayı üzülme. Ben onları tanımadığım için üzülürüm."

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Üstün İnsan Üzerine

 

Nietzsche'nin üstün insanı ve Konfüçyüs'ün üstün insanı... Nietzsche çareler arıyor; kendine rağmen... Konfüçyüs ise ne kadar da dingin.

 

Nietzsche vs. Konfüçyüs

 

Nietzsche-------- Alakalı kısım 3:20 9:50 arası ve 11:10 13:40 arası.

 

Konfüçyüs------- Alakalı kısım 5:36'dan başlıyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 hours ago, paranormalfikir said:

Üstün İnsan Üzerine

 

Nietzsche'nin üstün insanı ve Konfüçyüs'ün üstün insanı... Nietzsche çareler arıyor; kendine rağmen... Konfüçyüs ise ne kadar da dingin.

 

Nietzsche vs. Konfüçyüs

 

Nietzsche-------- Alakalı kısım 3:20 9:50 arası ve 11:10 13:40 arası.

 

Konfüçyüs------- Alakalı kısım 5:36'dan başlıyor.

 

Kızıl kafalar da dingindi,sonları ne oldu?Mızraktan başka bir icat yapamadılar.1780'li yıllarda anneleri barakalardan uzaklaşmayın diyodu,aynısı Amerikan kolonileri için geçerlimiydi?Ellerinden ateş gönderen adamlar var diye tırsıyolardı.

Cahil toplumlardan sadece Amerika kıtasında yok,cahilliğe karşı olmayan toplumların hali iyi değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benzer düşünüyoruz aslında. Ben aynı kavramlarda iki farklı düşünürün düşüncelerine atıf yapıp mizaçlarına, hayatlarına ve kaderlerine vurgu yapmak istedim.

Birini ötekine tercih ettiğimden değil. Sadece hayat insana ne sunuyor; aynı kavramı dile getirip çok farklı hayatları yaşayan iki düşünür...

Yani videoları dinledin mi bilmiyorum o zaman daha iyi anlarsın beni...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Lütfen formatı silmek için buraya tıklayınız

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...