birunsatan Oluşturma zamanı: Nisan 14, 2008 Paylaş Oluşturma zamanı: Nisan 14, 2008 Yönetmen - Yönetici SEMAVER KUMPANYA GENEL SANAT YöNETMENi Galatasaray Lisesi'ni bitirdi. Paris'te Sorbonne Ünivesitesi Tiyatro Bölümü'nde gördüğü eğitimi, 1981'de tamamladı. Paris Devlet Konservatuarı Pierre Vial atölyesinde çalıştı. 1978-83 yılları arasında Paris’te: Patronun Ölümü Dario Fo Benerci Kendini Niçin Öldürdü Nazım Hikmet Pantagruel F.Rabelais Ölü Canlar N.Gogol oyunlarında,Mehmet Ulusoy / Theatre de Liberte ile birlikte çalıştı. 1983’ten başlayarakgerek kendi kurduğu Theatre a Venir’ degerekse ödenekliveya özel tiyatrolarda oyunlar yönetti… 1983Theatre a Venir’ i kurdu. 1984Bir Varmış Bir Yokmuş I.Kasapoğlu / Chaillot Devlet Tiyatrosu / Paris 1985Nasreddin Hoca I.Kasapoğlu / Teatre a Venir / Paris 1986Rock a Fils I.Kasapoğlu / Chaillot Devlet Tiyatrosu / Paris Grimmoire de Grimm R.Soudee / Th. a Venir / Paris Zaman Zaman İçinde I.Kasapoğlu / Theatre a Venir / Paris 1987İki efendinin Uşağı C.Goldoni / İstanbul Şehir Tiyatrosu Kültür Bakanlığı En İyi Yönetmen Ödülü 1988Misafir B.Erenus / Th. a Venir / Paris 1989Benim Küçük ÜçkağıtçımS.Wenström - Zeynep Avcı / Theatre a Venir / Paris 1990Kral Lear W.Shakespeare / İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları Avni Dilligil En İyi Yönetmen Ödülü 1991Müfettiş N.Gogol / İstanbulBelediyesi Şehir Tiyatroları Tiyatrocu G.Sururi / Gülriz Sururi Tiyatrosu 1992Abelard ve Heloise R.Duncan / Theatre de Cluny / Paris Bir Tek Daha H.Pinter / Theatre Guichet Montparnasse / Paris 1993Barış Aristophanes / Bakırköy Belediye Tiyatrosu Tiyatro Eleştirmenleri Birliği İstanbul Jürisi Ödülü 1994Macbeth W.Shakespeare / Diyarbakır Devlet Tiyatrosu Korku O.Asena / Diyarbakır Devlet Tiyatrosu Venedik Taciri W.Shakespeare / Trabzon Devlet Tiyatrosu Tiyatro Eleştirmenleri Birliği İstanbul Jürisi Ödülü 1995Onikinci Gece W.Shakespeare / Diyarbakır Devlet Tiyatrosu Çöplük T.Nar / Tiyatro Stüdyosu Kısasa Kısas W.Shakespeare / Diyarbakır Devlet Tiyatrosu Tiyatro Eleştirmenleri Birliği İstanbul Jürisi Ödülü 1996Histeri T.Johnson / Tiyatro Stüdyosu Abelard ve Heloise R.Duncan / Aksanat Prodüksiyon Tiyatrosu 1997Gılgamış Z.Avcı / Ankara Devlet Tiyatrosu AyıA.Cehov / Adana Devlet Tiyatrosu Antigone Sophocles / Akademi İstanbul 1997İzmit Büyükşehir Belediye Tiyatrosu’nu kurdu ve Genel Sanat Yönetmenliğini üstlendi. 1997-98Hamlet W. Shakespeare / İzmit Şehir Tiyatrosu Alacaklılar A.Stringberg / Aksanat Prodüksiyon Tiyatrosu Evlen-meA.Çehov / İzmit Şehir Tiyatrosu Şeytanlarj.Whiting / Akademi İstanbul Cyrano de Bergerac EdmondRostand / İstanbul Devlet Tiyatrosu 1999Molly SBrian Friel / Aksanat Pr. Tiyatrosu Bernarda Alba’nın EviF. Garcia Lorca / Akademi İstanbul Kısa Oyunlar A. Çehov / Akademi İstanbul Roberto ZuccoB. Marie Koltes / İzmit Şehir Tiyatrosu 2000III Richard W. Shakespeare / Ankara Devlet Tiyatrosu Nasreddin Hoca I.Kasapoğlu / Semaver Kumpanya Bin Varmış Hiç YokmuşI. Kasapoğlu / Akbank Çocuk Tiyatrosu Sevilmek Bilge Karasu / Aksanat Prodüksiyon Tiyatrosu Afife Jale Tiyatro ÖdülleriEn İyi Yönetmen Ödülü Tiyatronline Seyirci Ödülleri En İyi Yönetmen Ödülü BildirimVaclav Havel / Akademi İstanbul ŞapkaTuncer Cücenoğlu / İstanbul Devlet Tiyatrosu Ayrılış Tom Kempinski / Oyun Atölyesi 2001M. KneppJorge Goldenberg / Aksanat NeyzenTuncer Cücenoğlu / Tiyatro Kare Bin Varmış Hiç Yokmuş Işıl Kasapoğlu / İzmit Şehir Tiyatrosu Örnek SuçlarMax Aub / Akademi İstanbul Efrasiyab’ın Hikayeleri İhsan Oktay Anar-Uyarlayan: Zeynep Avcı/İstanbul Devlet Tiyatrosu 2002Ben Anadolu Güngör Dilmen / Antalya Devlet Tiyatrosu Tek Kişilik Şehir Behiç Ak / Aksanat Prodüksiyon Tiyatrosu Ermişler ya da Günahkarlar Anthony Horowitz / Oyun Atölyesi Siyah Beyaz Dinleti / Zuhal Olcay / Oyun Atölyesi Batı Rıhtımı Bernard Marie Koltes / Akademi İstanbul Semaver Kumpanya / Çevre Tiyatrosu’nu Kurdu Nasreddin HocaIşıl Kasapoğlu / Semaver Kumpanya Onikinci GeceW. Shakespeare / Semaver Kumpanya Kuşlar Meclisi Ferüdiddin-I Attar / Semaver Kumpanya Memo’nun Önlenemez Yükselişi Zeynep Avcı/SemaverKumpanya 2003Cimri Moliere / Adana Devlet Tiyatrosu Dido ve Eneas Henry Purcell - Barok Opera / Semaver Kumpanya Cimri Moliere / Akbank Çocuk Tiyatrosu Murtaza Orhan Kemal / Semaver Kumpanya Kır Martin Crimp / İstanbul Devlet Tiyatrosu Fernando Krapp Bana Bir Mektup Yazmış Tankred Dorst / Aksanat Prodüksiyon Tiyatrosu 2004Kuru Gürültü William Shakespeare / Adana Devlet Tiyatrosu Onikinci Gece W. Shakespeare / Trabzon Devlet Tiyatrosu Çok Yaşa Komedi / İstanbul Devlet Tiyatrosu Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
nevermore Yanıtlama zamanı: Ekim 2, 2011 Paylaş Yanıtlama zamanı: Ekim 2, 2011 "Benim mesleğim başkalarına hikayeler anlatmak. Bu hikayeleri ille de anlatmalıyım. Anlatmadan yapamam. Birilerinin hikayelerini diğerlerine anlatırım. Bazen de kendi hikayelerimi, kendi kendime ya da başkalarına anlatırım. Bu hikayeleri insanların da bulunduğu ahşap bir sahne üzerinde bir takım eşyaların ve ışıkların ortasında anlatırım. Ahşap bir sahne olmasaydı, yerde, herhangi bir meydanda, bir sokak köşesinde, ya da bir balkondan, bir pencerenin arkasından anlatırdım. Yanımda insanlar olmasaydı, tahta parçalarıyla, kumaş parçalarıyla, kesilmiş kağıtla, tenekeyle, ya da dünyanın bana sunduğu herhangi bir şeyle anlatırdım. Şayet hiçbir şey olmasaydı, yüksek sesle konuşarak anlatırdım. Sesim olmasaydı, ellerimle, parmaklarımla konuşurdum. Ellerim, parmaklarım olmasaydı, vücudumun geri kalan bölümleriyle anlatırdım. Sessiz anlatırdım, kıpırdamadan anlatırdım, bir ramp ışığının önündeki ekrana bağlı ipleri çekerek anlatırdım. Ne yapar ne eder anlatırdım, çünkü benim için önemli olan bir şeyleri birilerine anlatmak, beni dinleyenlere. Bundan ötesinin hiçbir anlam ifade etmediğini anlamıyor musunuz? Anlamıyor musunuz ki içinizdeki şeyleri başkalarına anlatmak için seçilen yol sadece bir araç, sadece bir nesne, bir bahane. Bir de gelip bana tiyatrodan, sinemadan, daha birçok şeyden söz ediyorsunuz! Bir meydanın ortasında yerden yirmi metre yüksekte bir ipin üzerinde sandalyeye oturmuş bir adam bile orada, yukarıda, iskemlesiyle tek başına neler yapabileceğini anlatabilir. Var olduğunu, dengesini koruduğunu, düşebileceğini ama düşmediğini, korktuğunu ama korkusunu göstermediğini ve daha neler, neler anlatabilir. Bütün bunları anlamıyor musunuz? O zaman siz zaten hiçbir zaman, hiçbir şey anlamadınız. Ama, artık benim için önemli olan anlaşılmak değil. Beni dinleyin yeter." Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.