nevermore Oluşturma zamanı: Kasım 3, 2009 Paylaş Oluşturma zamanı: Kasım 3, 2009 okültizm deki çalışma alanlarından biri ya da okült bilimlerden biri olarak kabul edilmekte olup, kozmik veya doğaüstü güçlerin ve ilişkilerinin incelenmesi ve bu güçlerin kullanılması olarak tanımlanır. Terimin eski Yunancadaki aslı, ilah, tanrı anlamına gelen theos sözcüğü ile eser anlamındaki ergon sözcüklerinden türetilmiş olan ve İlahî eser işçisi anlamına gelen theurgostur. Teürji ile büyü arasındaki fark, büyüde kişinin bir başka kişiyi etkilemesi sözkonusuyken teürjide kişi başkalarıyla değil, kendisiyle ilgili bir konuda birtakım güçlerden yararlanma veya ilahî âlemden yardım sağlama girişimlerinde bulunur. Örneğin dua teürjik bir çalışmadır ve uzmanlık gerektiren bir alandır. İ.S.3.yy.da yaşamış olan Neo-platoncu Porphyry, goetia uygulamalarını teürjiden ayırt etmiş ve goetianın kaçınılması gereken bir kara büyü uygulaması olduğunu bildirmiştir. psişürji den ayrılan bir yanı yok gibi. psişürjide, ilahi sır gösterilmez. olayın, esrarına ya da nedenine bakılmaz vardır , görülür ve yapılır. ancak, "teurji" "ilahi sırrı" yakalamaya çalışır. bu yüzden daha gerçek ve bilinçlidir. bu yüzden herkesin yapabileceği bir iş değildir. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
nevermore Yanıtlama zamanı: Nisan 21, 2010 Yazar Paylaş Yanıtlama zamanı: Nisan 21, 2010 Teurji Yüksek majidir. Bu benliğin Işık altında gelişimidir ve kişinin varlığını sayısız seviyede geliştirmeyi hedefler. “Işık”, varlığın güneşin efendisi ve majinin zümrüt taçlı inisiyatörü olan Lucifer olarak algılanmasına işaret eder. Teurji aynı zamanda kişinin kendi koruyucu meleğini veya dehasını davet etmesi olarak anlaşılabilir. Bu operasyon tüm boyutuyla Abramelin’in çalışmalarında, Aeister Crowley’nin Liber Samehk‘inde ve aynı derecede parlak olan Jake Stratton-Kent’in ve Charles Gonzales’in çalışmalarında bulunabilir. Aleister Crowley’nin 1904′te yayınladığı adıyla “Hazırlayıcı Davet”, Charles Wycliffe Goodwin tarafından çevrilmiş ve 1852′de yayınlanmış olan 46 numaralı Londra papirüsündan geliştirilmiş bir antik Yunan varlık kovma ritüelidir. Bu ritüelin kutsal koruyucu meleği çağırarak bireysel mükemmelleşmeye yönlendiren yüksek dereceli bir ritüel olduğunu doğru şekilde iddia eden de Aleister Crowley olmuştur. Bu bilgi Sol El Yolunu ve Sağ El Yolunu takip eden pratisyenlerin hemfikir olabildikleri bir zemindir. Bu farklı yolların net ayrımları, Sağ El Yolunun ruhsal mükemmelleşmeyi hedeflemesi, ve bilincin ilahi ışığa yada Sınırsız Işık olan İbrani Ayn Sof’una dahil olarak birleşmesine izin vermesiyle daha açık hale gelir. Sol El Yolunu çalışan kişi, bilinci ve varoluşu güzel, kutsal, geliştirmeye ve güçlendirmeye değer şeyler olarak görür. Kişinin gerçek iradesi’nin veya Daemon/meleğinin peçesinin kaldırılmasından gelen bilinç daha sonra Lucifer gibi ve bağımsız, Ayn Sof’tan veya Sınırsız Işık’tan izole ve ayrı olmanın yolunu arar. Bunlar bazen hızlı başarı verir, ve ateşe meteor gibi bir düşüş gelir, içteki benlik yerine zahiri kabuğu tutuşturur ve bu da benliğe ateş götürür ve benliği yokeder. Ateş Majikal sanatın meşalesi olsun. Kişi Benliğini ve içindeki Işığı tamamıyla anlayabilmek ve bunların farkına varabilmek için Demonik ve cehennemi bölgeleri keşfetmelidir. Bizi motive eden, ilham veren ve bazen de dehşete düşüren bu derin arzuları anladıkça, benliğin kararmış ve güçlü kulesini inşa ediyor oluruz. Bu bize hislerimizi ve algılarımızı anlama imkânı vermekle kalmaz, bunun yanında daha iyi bir şey olabilmemizin olasılıklarını sağlar. Goetia karanlığın bir aracı olduğu gibi, ateşli ışıktan olan benliğin kuvvetlendirilmesinin de aracıdır. Hayırlı yada şerli olmaları kişinin onlara yaklaşımına bağlı olan Goetik varlıkların doğaları, çalışanları tarafından incelenmelidir. Daha modern bir anlayış içinde, Majisyen ortaçağın ayrı şekilde davet yapma anlayışının dışına çıkabilir – davet eden ile edilen arasındaki Noktaya doğru ilerler. Bu tüm değişimin, kişisel-tanrılaşmanın ve Düşman’ın ters yöne dansının tamamlandığı ve geliştiği Eksendir. Demonik varlıklar varlığın gölgeli ve karanlık yerlerinde varolan gerekli güçlerdir. Kişinin demonik varlıklara sanki onlar benliğinden ayrı şeylermiş gibi yaklaşması gerekir. Onlar bir deneme zeminidir; sizin Leviathan’ın sularını barındıran kurukafayla veya inisasyonla yüzleşmenizi sağlayacak olanlardır. Onlar, sorgulamayı sağlayan Lusiferyan zihni ifşa eden Gnosis’i dolu dolu içmenizi sağlayabilir. Kişi Goetik varlıklara korku ile yaklaşmamalıdır, eğer zihnin aydınlanma niyeti açıksa, bu durum karakterin içteki ruhla bağlantı noktası olur. Demonik varlıklar bazen düşmüş meleklerdir; Lucifer’in uhrevi altın kasesinden tadan ve cehennemi alemlere gelerek kendi büyülü yaratımlarının karanlık yöntemlerini öğrenenlerdir. Bu gibi Demonik varlıklar bazı açılardan benliklerimizin aynaları olsalar dahi, bizim bunları anlaşma ve davet ile kazanmamız gereklidir. Bu, yalnızca bu çalışma ile majisyenin öz benliğini güçlendirecek ve geliştirecektir. Meleksel varlıklar Hava elementi ağırlıklı göksel veya semavi güçlerdir. Genellikle Lucifer’le ilişkilendirilirler ve inisiyatik rehberin daha yüksek şemsi ve kameri gölge formlarıyla düzenli bir şekilde bağlantılıdırlar; kişi demonik varlıkla birleştikçe benliği, kendini bastırmak ve kendini kandırmak yerine denge yönünde gelişir. Bu gibi melekler “düşmüş” olarak nitelenir ve karakterlerinde “demonik” veya cehennemi bir yön taşırlar. Bu duruma saygıyla yaklaşın ve amaçladığınız öz gibi olmanın yolunu arayın. Şemhemforaş’ın meleksel varlıkları kişiyi eşiğe (Şeytan, Azazil) yollayan koruyuculardır. Varlıklar “Lucifer olsa nasıl komuta ederdi” diye düşünülerek o şekilde davet edilmelidir -kararlı ve sessiz idrak ile. Tahrik ile hareket etmeyin, bunun yerine düşüncenizin sizin için çalışmasını saflaştırın. Varlığın yüksek ifadesini ve bunun kişiliğin dengelenmiş özellikleriyle nasıl ilişkilendirilebileceğini dikkate alın. Çoğu durumda Demonik olanlar aynı zamanda meleksel olanlarla ilişkilidir, göksel ve cehennemi olan özelliklerin bir karışımıdır. Demonik yada meleksel varlıkları davet ederken kişi arzu ve İradesinde temellenmiş tüm düşüncelerini kontrol etmelidir, olası tahriklerin üzerinde durmamalıdır. Çoğu durumda, majisyen davet ettiği varlığın zihninde hareket etmesiyle verdiği “ilham” altında farklı şekilde hissedecektir. Benliğin iki özelliği, Işık Beden ve Gölge Beden’in gelişiminde kristalize olabilir; bu basitçe bir karşılaştırmayla, Düşman’ın kalbidir. “Düşman” asla değişmeyen evrim, fırtına ve kaostur. Düşman’ın Işık yönü, benliğin içindeki değişen ve evrimleşen kaostan gelen düzendir. Işığın bedeni doğrudan kutsal koruyucu melekle, yüksek benlikle ilişkilidir. Gölge beden, rüya görmeyle (vizyon) geliştirilir. NOT : biraz geniş bakmak lazım konuya , genelde kara maji olarak bilinen teurji günümüzde BİLGİSİZ kişiler tarafından satanic ritüeller ile anılıyor , hoş onların satanic ritüelleri de bildiğini düşünmüyorum ya , .. neyse Teurji ve satanic ritüeller birbirinden ayrı şeylerdir .. Bu yazı Michael W. Ford’un Luciferian Goetia ve Liber HVHI: Magick of the Adversary adlı kitaplarından derlemedir. Peki bu adam kimdir derseniz kendini Sol El Yolu’nda tanımlayan Order of Phosphorus’u kuran Amerikalı okültist ve müzisyendir. Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.