nevermore Oluşturma zamanı: Mayıs 21, 2011 Paylaş Oluşturma zamanı: Mayıs 21, 2011 Majinin hangi amaçlara hizmet edebileceğine dair sorular dışında, eşit önemde bir sorun daha vardır. Herhangi bir alet gibi maji de çok farklı amaçlar için kullanılabilir. Bunlardan bazıları yapıcı, diğerleri pek değil. Yardım ve şifa için kullanılabilir, ama aynı zamanda zarar vermek veya başkasını hükmetmek için de kullanılabilir. Majinin hangi amaca hizmet etmesi gerektiği sorunu — üzerinde durmaya değer bir konudur. Tarih bu konuda tekrar haddinden fazla kafa karıştırıcı şeylerle muğlaklık getirmiştir. Majinin güçlerini tanımlayan aynı modalar, aynı zamanda majinin etik ve ahlaki değerleri hakkındaki inançlar üzerinde etkisi olmuştur ve Batı kültürün diğer cepheleri üzerine çeşitli ahlaki felsefelerin iddiaları işlendiği gibi, aynı şekilde maji konusunda da işlenmiştir. Muhafazakar dini görüşler tarafından etkilenen bazı majisyenler majinin tamamen ruhsal bir amaç dışında kullanılmasının ilahi bir gücü en kötü şekilde istismar etmek anlamına geldiğini savunmuştur. Bu görüşe karşı tepki gösteren bazıları da majinin tüm amacı tanrısal güçleri elde etmek ve tüm dünyevi isteklerimizi yerine getirmek olduğunu ileri sürmüşlerdir. Diğerleri de bu iki kutup arasındaki uçurumda orada burada kamp kurup değişik görüşler savunmuşlardır. Bu kafa karışıklığı körükleyen önemli faktörlerden biri de, kötü bir şeyin terşi tanım olarak iyi bir şey olacağını varsayan Yahudi – Hıristiyan mitolojisi tarafından ileri sürülen tipik düalist yordamdır. Belirli bir maji tipinin kibir ve bencilliğin aşırılıklarından dehşete düşenler kendini feragat etmeye dayanan diğer bir maji tipinin aşırılıklarına sığınmışlardır — ve aynı şekilde bunun tersi de olmuştur. Sanki aşırı yemekle tıkanmanın tek alternatifi açlık sınırında oruç tutmaktır. Bu saçma gelebilir — ve öyledir — ama ne yazık ki son iki bin yıldır, Batıda çoğu ahlaki tartışmalar tam bu yönde olmuştur. Tabii ki, bu tür itilafları gidermenin anahtarı ılımlılıkta yatar: Hıristiyanlık öncesi ve Hıristiyanlık dışındaki etik anlayışta bir erdem bir kusurun zıttı değil, ama iki kusurun arasındaki denge olduğu kabul edilir. Bir yandan, benliğe önem verip başkalarını istismar eden bencilikten sakınarak, diğer yandan benliği önemsemeyen ama başkalarına önem veren kendini feragat etmekten sakınırken, çift taraflı bir saygı anlayışına yol açılmışmış olur — aynı şekilde mertlik ne korkaklıktır, ne de pervasızlıktır, ihtiyatlılık ne cimrilik, ne de savurganlıktır ve tüm erdemler listesinde bu aynı irdeleme şekli geçerlidir. Majide etikten ziyade pratik olan ancak etik prensipleri pekiştiren diğer bir unsur çalışmaktadır. Bu da majinin majisyene geri dönmesi veya tepmesidir. Bunun üzerine epey ahlaki ve mitolojik değerler yüklemiştir, ama aslında bu kitapta daha önce incelediğimiz aynı yaratılış sürecine dayanmaktadır. Örneğin, başka birisini maji ile yok etmeyi ele alalım. Daha önce verdiğimiz Anna Kingsford örneğinde gördüğümüz gibi bu yapılabilir. Majinin mental ve fiziksel hasarı tedavi etmeye izin veren aynı güçler bu tür hasarı gerçekleştirebilir. Birçok kültürün kadim kayıtları ve yüzlerce Grek ve Roma arkeolojik sit kazılarında ortaya çıkan lanet tabletleri bunun tarih boyunca yaygın bir majikal amaç olduğunu gösteriyor. Anna Kingsford’un bulaştığı olaylar, Altın Şafak Cemiyetinin ortaya çıktığı çevrede bunun bilindiğinin göstergesidir. Bu tür uygulanın birçok farklı yöntemi vardır, ama en yaygını astral seviyede çaresizlik, acı veya hastalığın astral seviyede inşa edilip bir hedefe yönlendirilmesidir. Bunlar maji, başka astral motifler veya irade gücüyle karşı koyulmadığı sürece intihar, ağır hastalık veya ani ölüm şeklinde maddi seviyede tezahür ederler. Bu tür majikal çalışmalarda sorun, yıkıcı enerjileri çağıran majisyen onları en az hedefi kadar fazla kendisine ilişkilendirmektedir. Bu motifleri seviyelerden aşağı hedefin yaşamına getiren aynı süreç aynı şeyi majisyen için yapmaktadır. Bu akıbetleri erteleme veya müdahale etmenin yöntemleri vardır, ama bu yöntemler ergeç başarısız olacaktır ve bu tür çalışmalar ne kadar fazla yapılırsa, başarısızlık daha olası ve daha vahim bir şekilde olacaktır. Bütün bunların dışında, eğer çalışmanın hedefi etkin majikal korunma yöntemleri kullanırsa veya fazla dayanıklı çıkarsa, çağırılan enerjilerin gideceği sadece bir yer vardır. Sonuç yine de geri tepmedir. Bunu önlemenin yöntemleri vardır ve anlaşılan Anna Kingsford bunları bilmiyordu, böyle olması şüphesiz daha iyi olmuştur — ama bu yöntemler garanti değildir. Başka bir kimsenin irade, düşünce veya duygularına hakim olmaya yönelik (çoğu aşk büyüleri bu türdendir) veya başkasını zararına dayanan menfaatlerde maji çalışmalarda da aynı tür güçlüklere rastlanır. Başkalarının bu şekilde kullanılmasına yol açan güçler, majisyen üzerinde de etkisi olacaktır. Böylece hakim olanın üzerinde hakimiyet kurulacak, çalan hırsızlığa maruz kalacak vs. Böylece aynı güç her iki tarafı eşit güçle etkileyecektir. Bu da majinin yapıcı ve ulvi amaçlar için kullanımının faydalarından biridir. Doğru uygulandığında hem inisiyatör hem de şifacı, insiye olan ve tedavi görenle birlikte birçok menfaati paylaşmaktadır. Tabii ki, bu sorunun dahilinde önemli ölçüde bir gri alanı da vardır, yani etik çizginin herhangi bir tarafına düşmeyen ["kara" veya "ak" olmayan] majinin kullanımı oluşturan bir alan. Burada izlenmesinde fayda olabilecek bazı göz kararları vardır. Daha önce izin almadan başka insanlara maji ile bir şeyler yapmak pek iyi bir fikir olmayabilir. Sizlere başkasının yapmak istemediği bir şeyi başkasına maji ile yapmak hemen hemen her durumda kötü bir fikirdir. Ayrıca, başkaları üzerinde maji gerektiren bir çok durumlarda, kendin üzerine yapılan maji ile daha etkin ve daha güvenilir sonuçlar elde edilir. Örneğin bir aşk ilişkisini zorlamak için maji kullanmak yerine, kendi kişiliğinden sevilmeyen özelliklerini bertaraf etmek için ritüel ve kişisel çalışma kullanabilir. Bu belki çok daha yavaş bir işlem, ama daha olumlu sonuç vermesi daha olasıdır. Yıkıcı maji kullanma alışkanlığı genelde korku ve zaaftan kaynaklanır. Diğer yandan, gerçek majisyenin yolu korkunun yerine bilgi ve şefkat, zaafın yerine güç kaynaklarına açılım alması gerektirir. Alıntıdır. 1 Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Sohbete katıl
Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.